17 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

17 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Balkan güreş şampiyo- nası dün akşam bitti Çoban Mehmet, Yunanlı güreşçi Lalası böyle rahat rahat yendi Balkan şampiyonluğunu 2-2 kazandık Yazması benden: Bi eter artık çektiğimiz Dün gecedenberi “Yeter artık çek-! tiğimiz,, diye, avazım çıktığı kadar ba-| ğnrmak istiyorum. Çünkü, binlerce halkım, yabancı ulus güreşçilerinin, ve Türk sporculuğuna Balkan şampiyonluğunu kazandıran ç0-| cukların, fena izdiham ve alâkasız lıklar yüzünden dün gece uğradıkları hal, Türk sporculuğu namına ağlamağa değecek kadar feci idi. Vaktile tedbir alınmadığından, ras- gelenin ringin etrafına dolmasına sebe- biyet verilmesi, misafir güreşçilerin, ha kemlerin yerlerinin işgal edilmesi, son ra bu halkı dağıtacağız diye, polis ve inzibatlarla halk arasında bir çoklarının canını yakmak, fenalık getirmelerine se- bep olmaktan başka bir işe yaramıyan boş mücadele karşısında, insan isyan et- mekten kendini alamıyor. .. Dün geceki facianın kabahatini: — Macarlarla Beşiktaşta, Avustur yalılatla Taksimde yapılan ayni tafz- daki gece güreşlerinden ders nlmayıp, müsabaka yapacak bir salonumuz yok-| ken, * hâlâ şurada burada Balkan şampi: yonluğu gibi arsiulusal organizasyonle Yapmağa kallışan federasyonal,.. — Kalabalığı, daha doğrusu rasge- eni, vaktile davranmayıp, ortaya, rin- gin etrafına bırakanlarda bulduktan son- ra! bizi ecnebilere rezil edecek böyle hallerin tekerrür etmemesi için olsun: 9. Çukur bostanda şehir stadı ya- para harcıyan teşkilât. — Çukur bostanda şehir stadı ya- pacağım diye, sakat bir fikrin arkasında para saçan. o Balıkpazarı gibi İstan bülun en işlek bir yerinde iki araba yan. yana geçemediği, Şişli gibi bir bir yer de, yiyeceğimiz zerzevatların senelerden | beri lâğım sulariyle * sulandığı, şehrin) €n güzel yerlerinden birisi olan Taksim- de yepyeni olmasına rağmen, dünyanın en biçimsiz mahallelerinden birisi yükse- len İstanbula, şehir plânr yaptıracağım diye, çuval çuval (belediye)... Türk sporculuğunu zaferden zafere koşturan çocuklara biraz para harcama ya kıyıverip de, bir salon yapmadıkça. artık arsıulusal güreş müsabakası yap-| mamalryız., Ve böylece, kendimizi rezil etmek. ten, ulusal sporumuza merak sarmak. tan başka kabahati olmıyan zavallı seyir. cileri de, parasiyle, puluyla, bir cehen- nem azabına sokmaktan vazgeçmiş olu. ruz: i para harcıyan uray » * * Dünkü vaziyetin fecaatini, seyirci- ler arasmda sikişmeş kalmış olan, inhi- sarlar ve gümrükler bakanı sayin Rana da gördü. Esasen bizzat sporcu olan Bakanın, güreşçile; ağlatacak halini görmesi, faydası ols cağmı hiç sanmıyorum... Yalnız çok isterdim ki: uray (bele. diye) erkânr da dün gece stadyomda bu: | lunsun da... Bir salon. yapmağı başara madıkları için, sporda yüksek varlığımı- zı yaratan çocukların çektiklerini gör. sünlen... Demek isterdim ki; bu zevat, bu sa- bah yataklarmdan kalktıkları zaman, Eylül aymda ayaz altnda saatlerce si- Ali; sabakalar, görülmemiş bir izdinam ve int 4 ncü Balkan güreş şampiyonası dün gece yapılan müsabakalarla bitti. Beşiktaşta yapılan Macar gü- reşlerini andıran müthiş bir kala — balık, stadyomu doldurmuş ve yaban-| cılardan çok utanılacak bir intizam - sızlık içinde ecnebi güreşçiler, hakem - ler, gazeteciler de, ayakta kalmışlar- dı. Işe geç müdahale eden polis kuv- vetlerinin, başlarmda bizzat Emniyet direktörü Salih ve Beyoğlu “Kayma - kamı Dâniş olduğu halde, halkım hir az olsun ringin etrafından, juri ma « Saini, meşhür Burlovanı yendikten sonra, halka böyle selâmladı sasının arkasından açma! saat - lerce uğraşmasına, bu itişip kakışma arasında, bayılanlar, fenalık geçiren- ler bulunmasına o rağmen işin ba - $ında gösterilen kayıtsızlık yüzünden, ha bir aralık su bile sıkılmağa kal kıldığı halde ringin etrafma toplanan halkı dağıtmak imkânı olmamış ve bu vüzden müsabakalar, bir saat geç başlanmıştır. İş bununla kalsa ney Maçlar yapıldığı müddetçe, arka - da kalanların, öndekilerle o mütema - diyen ilişip kakışması devam etti, Ve misafir güreşçiler, idarecilerine | oturacak bir yer temin edilemedi. Ve | lı halk, parasiyle puliye görül. | bir rahatsızlık içinde maçları seyretti, daha oğrusu seyretmeye ça - lıştı. Kendi çektiklerimizi bertaraf ko ca bir Balkan o şampiyonasındaki bu kışarak, ezilerek, itile kakıla, parasiyle| güreş seyretmeye gelen on binlerce in- san gibi, onlarm da hiç bir yerleri tut-| masın... Her tarafları ağrstın. Ancak damdan düşen, damdan dü şenin halini anlıyacağı için, kimbilir bel.) ki ozaman onlar da seyircilerin, güresçi) lerimizin halini anlarlar diye düşünüyo-| rum, Ve daha fazla söylememek için ken- | dimi zor tutarak, bir kere daha; “Yeter artık çektiğimiz!,, yat elmekel iktifa ediyorum. İzzet Muhiddin APAK | diye fer.| piyonada, rakiplerimizin mükemmel | İ katen çetin karşılaşmalarla Türkiyeye izamsızlık sporcularına karşı ne kadar mahcup olsak azdır. Bu seneki Balkan şampiyonasında Türk çocukları, çok talisiz (olan İki Hüseyinlerin o kaybettikleri 56 ve 72 kilolar müstesna gene 5 - 2 gibi fev - kalâde güzel bir (o derece ile Balkan şampiyonu oldular. Bu seneki 5 - 2 lik derecenin, geçen seneki 7 - 0 lık dereceden çok daha mühim ve güzel bir kıymeti vardır. Çünkü bu sene en kuvvetli bir rakip olan Romenlerin de iştirak ettiği şam- hazırlanmış ve geçen senelere naza - ran çok İlerlemiş oldukları açıkça gö- rünüyordu. Bilhassa, üçünetilüğü alan Yunan takımında şayanı takdir bir lerleyiş gözümüze çarptı. Bütün bunlara rağmen, takımım ba- şında dünyanın en iyi güreşçilerinden hirisi olan meşhur Romen Borlovanı Yaşar, Nuri,, Mustafa ve Çoban bütün rakiplerini yeterek şampiyonluğu al. dılar, Küçük Hüseyinin talisizliği olmasa idi. Belki 56 kiloyu da Romen güreşçi- | sinin bütün fevkalâdeliğine rağmen a- | Jabilirdik. s Yunanlıların. kazandığı 72 kile da, eğer Ankaralı Hüseyin ilk müsaba - kasında kaburga kemiklerinden ya - ralanmış olmasa idi. Birincilik mut - lak bizimdi. Denebilir ki, rakiplemizin bu sene bütün kuvvetine rağmen, taliin az bir yardımiyle 7 - 9 hiç olmaz | sa 6 - 1 galip gelmemiz muhakkaktı, Çok zorlu rakipler karşısında haki- 5 - 2 gibi yüksek bir farkla (Balkan şampiyonluğunu bir kere daha kazan- dıran aslan güreşçilerimiz var olsun- lar. Müsabakalar S6 kilo Hüseyinle, Romen Tojar, hakem Yu. | nanlı Vekusis. İlk hamlede Hüseyin çok kuvvetli | ve mükemmel bir güreşçi olan rakibi - yl yy Güreş seyretme- ğe gidenlere «6 i Geçmiş olsun,, Dün gece güreş seyretmek için Tak- sim Stadyomuna Zilmek ( felâketine uğrayıp da intizamsızlığa kurban o - lanlar arasında Matbaamızın başmü - rettiplerinden Şahin Hayri de vardır. Arkadaşımız, İşler çığırından tamami. le çıktıktan sonra İntizamı boş yere temine çalışanların o bir hamlesi sı - rasında göğsüne ve tam kalbi üzerine siddetli bir yumruk yiyerek hayılmış- tır. Etraftan koşan © arkadaşlarının yardımiyle bir kenara çekilerek orada | ayıltılmağa uğraşılan o Şahin Hayri,! doktor Emin Şükrü Kunt tarafından hemen orada tedavi edilmiş, kendisi - “Küvil Kamfre, o Sırıngasiyle zorla ayıltmak kabil olmuştur, Arkadaşımız, kendisini belki de ö .| Tümden kurtaran, doktor Emin Şük -| rüye teşekkür etmektedir. Kurbanı aramızda olduğu için ya kmen bildiğimiz bu hüdiseden başka dün gece bunun gibi bir çok bayılma, elbise yırtılmasile, tokat O hâdiseleri olmuştur. Onun için dün gece güreş! seyretmeğe giden © okuyucularımızın | cümlesine “geçmiş olsun,, diyoruz. | PA yy gy ni altına aldı. Fakat Romanyalı çok mahir güreşiyor, fırsat buldukça eliy- le, ayağıyla favuller yaparak bir iki tuş tehlikesinden kurtuldu. Bundan sonra ayağa kaltılar. Ve ilk on dakika Hüseyinin üstünlüğü ile bitti, Hüse - yin ayakta güreşmeği tercih ettiğin- den güreş ayakta devam etmeğe baş Jadr. Hüseyin bir ara birdenbire Romeni yere aldı, Fakat Romen hakemin gör- memesinden istifade ederek (ayağını takmak suretiyle Hüseyini altına aldı. Hüseyin bundan sonra ayağa kalktıy- sa da bir şey yapamadı. Ve oyun sayı hesabiyle ikinci devre daha hâkim gü. reşen Tojarın lehine bitti, 61 kilo Yaşarla, Romen Yorgös hakem Yu- | goslap Milân. Güreş Yaşarın şiddetli hücumlariy- başladı. Oyun iki akika böyle geçtik- ten sonra Yaşar rakibini bir savuruş - ta yere aldr. Ve ilk on dakika bu şekil. de Yaşarın kuvvetli rakibine hariz üstünlüğü ile bitti. Ikinci on dakika gene Yaşarm fa - ikiyetiyle başladı. Romen favller ya parak tuştan kurtuluyordu. Ve müsa- baka bu şekilde Yaşarın bariz üstün. Jüğü ile ve sayı hesabiyle galip bitti. “ 66 kilo Saimle Romen Borlova, hakem Yu - nanlı Vakusis. Avrupada derece almış meşhur ve çok iyi bir güreşçi olan Romenle Sa - imin güreşi çok seri başladı Romen Ani bir kafa kaparak Saimi yere a - tarken Saim birdenbire Romeni altına aldı. Ve üstünde çalışmağa başladı. Ve 7 nci dakikanın birinci saniyesin - de âni bir burgu ile Borlovanın sırtı nı yere getirdi. Halk Saimin bu meş - hur ve tehlikeli güreşçiye karşı kazan- dığı galebeyi çılgınca alkışladı. 72 Kilo Yunanlı Zaharyas ile Yugoslav Fi- şer, hakem Seyfi, Ankaralı Hüseyinin hastalanarak yerini boş bıraktığı bu müsabaka, Ral kan şampiyonunu tayin edecekti. Fi - şer de, Zaharyas da güzel güreşiyor - lardı. Pişer bir ara Yunanlıyı yere a- larak ezmeğe başladı. Fakat Zaharyas | birdenbire köprü ile tehlikeli vaziyet. | ten kurtularak Yugoslavı altıma aldı. Bu © kadar âni oldu ki Yugoslav ken- disini kurtaramadı ve $ nci dakikada sırtı yere geldi. Balkan şampiyonu Türk takımı içinde yapıldı 79 Kilo Yunanlı Lâfakiş ile Romen Kokos, hakem Bulgar Milânof, Nuri evvelce her ikisini (yendiği için Balkan şampiyonu (olmuştu. Bu müsabaka Balkan ikincisini tayin ede. cekti, Güreş çok hararetli ve çok he - yecanlı oldu. Romenin tekniği ile Yu- nanlınm kuvveti çarpışıyordu. Neti - cede Yunanlı on bir buçuk dakikada Romenlinin sırtmı yere getirerek bu sikletin ikinciliğini kazandı. 87 kilo Yugoslav Palkoviçle Romanyalı Ko onan, hakem Yunanlı Vakusis, Çoban Mehmet ve çok iyi bir güreşçi olan Yugoslav rakibi Güreş müsavi hücumlarla başladı. Bir ara Palkoviç bir kafakol almak #sterken yere düştü. Ve (Romanyalı burgu ile $ ncu dakikada Palkoviçin sırtımı yere getirdi. Ağır Çoban Mehmetle Yugoslar hakem Romanyalı Şenger. Güreş iki dakikadan fazla sürmedi. Çoban Begmanı yere aldıktan sonra bir hamlede sırtmı yere o getiriverdi, Ve göz açıp kapanıncaya kadar tuşla yendi. Beyeç, (Devamı 10 uncuda) mükâfatları aldıktan sonra...