29 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

29 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

FOTOGRAF SERGİSİ Bugün Sergievinde Celâl Bayar tarafından açılıyor çılmaktadır. Evelce yazdığımız şartları taşımak şartiyle, memleketin her tara- fından iştirak eden amatör fotograf- çılar için büyük salonun orta kısmız da yer ayrılmıştır. tan, faydalanarak zengin bir tal eşsiz bir tarih ve bâkir iş alamlarımı 'nefsinde toplayan yeni Türkiyenin karakterini dünyaya tanıtmak için muayyen bir programla bir müddet - tenberi çalışan Basın Genel Direktör- düğü, bugün 5000 den fazla ve bir ilmiş fotografı olan mükemmel bir siv hazırlamış bulunmaktadır. 've sanatkâr gözüyle se Yarından sonra, on beş gün için Sergievi salonlarında göreceğimiz ser- gi, bu hazırlanmış fotograflardan se- çilen bir kısımdır ve yeni Türkiye 'nin endüstrileşmesi, hammaddeleriy- le tarihi eserleri ve tabii güzellikle inşa faaliyeti / gibi erijinal taraflarını göstermektedir. Büyük salonun sağ tarafındaki ilk fotograflarda Türkiyenin türlü tarih devirlerinden — kalma yürdümüzün eşsiz. eserleriy- xe gerçekten bir “tarih memleketi. olduğu anlaşılmaktadır. Bu kısımda yur dumuzün bilinen ve çok görülmüş ar- keolojik eserlerinden başka, şimdiye kadar -mek. az gürülmüa fakak axai l, değerde olan birçok rüzel sanat ev lerini de görebiliyoruz. Tarih eserlerinden sonra pitorcsk manzaralar, köylü evleri ve köylü tip- deri sıralanmıştır. Bu kısımda — tabia. tın özenerek yarattığı Türkiye'nin benzeri olmıyan güzellikleri, eviyle, barkiyle türk köylüsü, güler yüzlü, size bakmaktadı Az öteye İstanbul'un; 'nünde durmadan geçil dar güzel seçilmiş manzaraları sıra- danmıştır. Bunların / yanına ye'de sular,, resimleri yerleştirilmiş.. Denizler, göller, çağlıyanlar, nehir ler ve bunların üzerinde ha kazanan türk der ürünlerimiz. Beşinci grup “Türkiye ormanları,, dır. Burada güzel Türkiye'nin çeşit Ki ağaçları, balta görmemiş orman ları görünüyor. Dağ yamaçlarındaki fundalıkların bile kendine mahsus, oriğinal bir güzell Ormanlram yanında şehir manza- raları sıralanmış. Cumuriyetin mem - lekete aşıladığı inşa ve bayındırlık h- ULUS ŞUBAT 1936 LUMARTES zını objektif o kadar eksiksiz ve mu- kayeseli olar lamıştır. ki, burs “Türkiye'nin bayındırlık taril iyet Salonun ortasına Atatürk'ün To - imış olan büstü 'nün büyük kıtada bir fotografı ko nulmuştur. Bize erkinliğimizi ve bu güzel yurdda şen ve mesud yaşama - yı, ona doya doya bakmak ve övün - mek mutlülüğunu / veren aziz. şef'in fotografının sağına ve soluna yeni Ankara'nın güzel eserleri yerleştiri miştir. Atatürk Ankarasını, bu dekor içinde daha güzel ve kurulanın bü yüklüğünü daha iyi anlıyarak seyre- debiliyoruz. GGümüşhane üresun, Bursa, Mar Amasya gibi, bütün memleketin ürlü köşelerinden alınmış güzel re - simlerden sonra Yalova'nın ve Kaplı- ' nt köndine çeken manza. KU ÇATKEİZ TaY “Türkiye: iş memleketi,, nin (l sırasında zirai maddeleri görü, Afyon, pamuk, buğday ra meyvalarımız: Şeftal bir telkin ve propaganda vasıtası ol duğunu, bu güzel fotografları gör - dükten sonra anlamamay tur. Manisanın asma fidanlıklar cir nakliyatı, İzmir limanmdan ihra- cat Antep'deki fıstık ağaçlarından fıstıkların / top - lanması, türk tütünü, türk fabrika - larında çalışan kızlarımız, yeni Tür- kiyenin iş heyecanını canlandırmak . tadır. incirin kurutulm: Yurdun en büyük servetlerinden bir yer biri olan hayvanlarımıza a; ayrılmıştır: Hayvan cinsleriz hinı bir dava olarak ele alan cumu riyetin kurduğu haralarda yetisen imkân yok- e burada vardır. 12 inci grup olarak “Türkiye'de el sanayii,, ni görüyoruz: Çiçek koy- mak için üzerine çiçek işlenen Kütah. ya çinisi çok güzeldir. Halı dokuyan türk kadını, kiz, yün yumakları; dünyanın her yerin- tezgâhta - çalışan de sevgi ve takdirle karşılanan türk el sanatlarını meydana - getirenlere hak kazandıkları kadar bol bir yer ve- rilmiş. Bunun tam yanında büyük devlet endüstrisi ve makineli sanayi yer al- maştır: Adana milli mensucat fabri kası ve Kayseri kombinasına ai Düt dalları a gizlenmiz ipak böseklerinkali 98 ipek iş fabrikası, “türk ipekçiliği” ni gösteriyor. Bundan sonra gelen üç grup, cu kurduğu üç büyük endüs- ini gösteriyor: Şeker, kömür, şehir şeker fabri- ambalâjlanması, toz kok. fabrikası, şeker Ereğli maden ocakları, Zonguldak - deposu, — sömi 'n manzaralar, Eskişehir şimendifer fabrikasındaki iş hayatı, memleke timizin sanayileşen hüviyetini tanıt- miri fabrikası ve Bursa konserve fab- rikasından birçok resimler, memle ketin her tarafında belirmeye başlı: 'yan verimli iş hayatının birer eseri halinde göze çarpıyor Mekteblerimize aid türlü resim lerde kültür hayatımızı — görüyoruz. Her grupun altında güzel dövizler vardır. Basın Genel Direktörlüğünün verimli çalışmasının yeni bir eseri o- lan sergiyi gördükten sonra - fotog - rafçılığın güzel sanatlar arasında yor ve tanıtılması arzulanan her : aalADEŞALL afların altına konam lejantlar, hâdiseleri ve resim seri- lerini kolaylıkla takib etmek imkânı- nt vermektedir. Orta kısma konulan amatör fotografçıların gönderdikleri fotograflar arasında çok güzel olan ları vardır. Resimlerimiz sergiye konulmak ü- zere fotograflar arasında yapılan tas. mifin dışında kalanlardan bir kaçıdır