1 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 10

1 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 10

Bay Del Vayo İspanyol izahını yaptı. * 4 — İngiliz sarayı hakkında bazı — haberler gelmeğe başladı. * $ — Balkan basın birliği kuruldu. * 6 — Sovyet ana yasa projesi ha- — Portekiz tavassut * 10 — Yugoslavya radikal birliği belediye seçimini kazandı. — Tngiltere ve Fransa İspanyadaki silahlt anlaşmazlığın geçmek için devletlere müracaata karar verdi. der. yıl silahlanmaya 200 önine ni söyledi. * 11 — Kıral Edvard tahtından çe- | 4 kildi. * 12 — Sabık kıra! Edvard radyoda veda nutkunü vere — Milletler Cemiyeti hitikasını anlattı. * 19 — Amerika yeı ramını tatbika başladı. konseyinde oKuruz olur. /— Çankaya nazası idare heyetinden: 1580 sayılı belediye kanununun 10 uncu maddesi hükmüne tev- fikan Ankara belediye meclisinin müracaat ve teklifi üzerine An- “kara valiliğince Ankara belediye sınırı dahilinde olup belediye sur beki haline geçmesi tasvib olunan Çankaya kazasının belediye hu: dudu içindeki belediye kısmının Çankaya Belediye şubesi haline konması için sözü geçen kanunun 10 uncu magderin TeT eaemar Gairesinde gerek mezkür şube içinde ve gerek dışında kalıp Anka- —f Belediye hududu dahilinde oturan bütün müntehiblerin reyine acaat olunacaktır. Bu maksatlı 1 — Müntehiplere aid defterler 1011937 tarihinden / itibaren $atil günleri hariç olmak üzere 17.1.1997 tarihinin pazartesi günü aat 13 © kadar Ankara belediye salonunda altı gün asilı kalacak- dr 2 — İtiraz müddeti 11937 tarihinden itibaren 1711937 tari- hinin pazartesi günü saat 13 € kadar kabul edilccek ondan sonra Ovuku balacak itirazlar kabul edilmiyecektir 5.— Müntebiplerin 19.1937 tarihinin çarşamba günü reyleri- min toplanmasına başlanacaktır. 4 — Rey toplanma üç gün devam edecektir. $ — Cumhuriyet, Yenişehir, Cebeci, Öncebeci, Topraklık, Bal- keriz bağları, Dikmen bağları 19..1937 tarihinin çarşamba günü #aat 9 dan 17 ye kadar İsmetpaşa, Köprübaşı, Bozkurt, Fevzipaşa, Takılâb, Öztürk, Bendderesi, Tabakhane, Anafartalar, Ege, Doğan- bey, Misakı milli, Kızıl elma, İstikll, Yeğenbey, Yenice, Ülkü, Öl- süzce, Altay, Sakarya mahalleleriyle Edlik ve Keçiören bağları da 201937 tarihinin perşembe günü saat 9 dan 17 ye kadar Dumlupı- “nar, Koyunpazarı, Sutepe, İçkale, Kılıçaslan, Pazar akbaş, Oğuz, İnönü, Çimnetepe, Demirtaş, Kırkız, Dumlupınar, Duatepe, Sümer, — Meydan, Gündoğdu, Erzurum, Turan, Akalar, Nazımbey, - Kurtü- Yaş, Özbeyler, Sakarya, Çeşme, Başkır, Yalçınkaya, Demir fırka “nahalleleri de 21.1.1937 cuma günü saat 9 dan 17 ye kadar reylerini vermiş bulunacaklardır. 6 — Rey sandığı Ankaar belediye salonuna konacaktır. 7 — Yukarda mahalle ve bağlarda - oturup Mamak ve İmalâtı harbiyede çalışan işçilerin işlerinden geri kalmamaları için 21.1.937 tarihinin cuma günü saat 9 dan 12 ye kadar Mamak mahallesiyle Maske fabrikasına 13 den 17 ye kadar da İmalâtı harbiye fabrikası- a birer sandık gönderilecektir. 8 — Reylerin belediye kanununun 10 uncu maddesi mucibince huzurumuzda toplanacağı ilân olunur. (2249) 1720 K PEK YAKINDA ç Casuslar Karşı Karşıya Jandarma Genel Komutanlığı ' An kara Satınalma Komisyonundan: Bir tanesine sekiz yüz yirmi beş kuruş fiyat bi 'den bin altmış altıya kadar Battaniye 4. ikinci tesi günü saat 10 da kapalı zarf usulü ile satın alınacaktır. | Şartnamesi parasız olarak komisyondan alınabilecek olan bu #ksiltmeye girmek isteyenlerin 659 İira eli dokuz kuruşluk ilk teminat makbuz. veya Banka mektubu - ile kanun / ve şartnamede yazılı vesikalar içinde bulundurulacak teklif. mektuplarını belli Vaktından bir saat evvel komisyona vermiş olmaları, (2075) 2-6030 hâdiselerinin * 13 — Dük- Dö York Altmer Jorj unvaniyle İngiltere kıralı oldu. teklifini red- zırlandı. detti. * 7 — Sovyetler ana yasayı kabul İ — — General Çang-Kay-Şek komünist tüiler. general Çang-Sue-Liang'a esir düştü. * 8 — Londrada anayasa buhranı | — — Panamerikan paktının - esasları Blinti, neşredildi. * 9 — Fransada grev hareketleri | — * 15 — Japon - rus görüşmeleri baş. tazelendi. ladı. * 16 — Fransız senası mecburi ha- kem hakkındaki kanunu kabul etti, * 17 — Bay Daladye dünyanın bu ar sarfettiği- — Akdenizde ingiliz - italyan mu- vakkat anlaşması hazırlandığı bildiril- * 18 — B. Bek Polonyanın dış po- * 20 — Balkan antantı merkez ban- kaları direktörleri konferansında para mübadele ve borçlar meseleleri görü- şüldü. — Romen diş bakanı B. Antones. ko Pariste temaslarına devam etmekte- dir. * 21 — Amerikada Santa - Rita vol- kanı büyük bi rfelâkete sebeb oldu. * 22 — Bay Eden, ingiliz - italyan anlaşmasının esaslarını fransız elçisi- ne bildirdi — Yeni İngiliz - Mısır — anlaşması meriyete girdi. * 23 — Almanya, fransız - sovyet paktı hakkındaki görüşünü değiştirdi — Almanyaya sömürge nin şartları üzerinde fikir yürütülüyor. * 24 — Fransa Polonyaya 2,5 mi yar ödünç verdi. * 25 — General Çang - Kay - Şek serbest bırakıldı. * 26 — Japon imparatoru diyet mec- lisini yeni binada açtı. — Kont Bethlen macar topraklarını geri istiyor. — Stoyadinoviç Bükreşe vardı. * 27 — Çin buhranr halloldu. — İngiliz - italyan anlaşması ya- kında Romadâ imzalanacak. * 28 — Gandi 10 bin kişilik bi Jabalığın önünde bir nutuk söyledi. a P Stoyadincriş Belgrada dön * 29 — Irakta ingiliz hava üssü ya- pildi. — Çinde Çang-Kay-Şek işe başladı. — İngilterenin Paris büyük değişiyor. * 30 — İspanya isyanımda — pe itlar çoğalıyor. — Fransada belediye iş nümayişler yaptılar. ka. elçisi ik ibi çileri kanlı — Mısırda yeni ordu için bir top- dantı. yapıldır. — Çang - Kay - Şek istifa etti İstifa- &1 kabul olunmadı. BECANECAENLAREE A cA Prof. “K. KÖMÜRCİANIN Modern ve herkelk elzem kitapları Amelt ve tatbiki kambiy — gi Yeni muhasebe usulü 122,50 Ticari malümat ve bankaclı. — 105 İktısad ülmi d İhtisas muhascbeleri (Şirket, k sanayi, ziraat, banka) & Ticart ve mali hesap 1. ci kısın — 70 Zihnt hesap kaidelri 20 Logaritma cetvelisri (yeni rakam) s6 Yeni hesabr ticari (mufassal eser) 200 Mali cebir Çistikraz ve igorta hesapları) 100 Başlıca satış yeri: İkbal Kitapevi Avrupaya Talebe Gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden: 1— Maden mühendisi yetiştirmek üzere müsabaka ile Avrupaya “20” talebe tahsile gönderilecektir. İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz olması lüzımdır: a) 'Türk olmak. b) Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyette ve sıhati tam olmak, (Sıhi muayene Ankara'da yapılacaktır.) €) Lise mezunu olup fransızca, Almanca, İngilizce dillerden bi- risini okuyup yazabilmek. ) Yası 18 den aşağı 25 den yukarı olmamak. 2 — Müsabaka imtihant Ankarada M.T.A. enstitüsünde 25 ikinci kânun 1937 günü vanılacaktır. Açılacak müsabaak imtihanında ka- zanmış olmakla beraber gönderilecek talebelerin ihraz ettikleri de- rece itibariyle 20 arasında bulunmak şarttır. 3 — İmtihan: Hesap, hendese, cebir, mihanik, fizik, kimyadan ve yukarıda yazılı dillerden birinden yapılacaktır. 4 — Tahsile gönderilecek olanlar, ileride tahsil müddetleri kada mecburf hizmete tâbi olduklarından, bu hususta mükellefiyetlerir tevsik etmek üzere bir teahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil göstereceklerdir. $ — İstiyenlerin nüfus hüviyet cüzdanını, hüsnühal varakasını, mekteb şehadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretlerini kıta fotograf ve dilekçelerini, 21.1.1937 perşembe' günü akşamına kadar Ankarada M.T.Â. Enstitüsü Genel Direktörlüğüne gönder. Tneleri ve 2211937 cuma günü Sıhi muayeneleri yaptırılmak üzere, üleden evel Bay Hasan apartımanındaki eastitü dairesinde bulun. “malart ilân olunur. (2419) aa 2—6055 w Elektrik Eksiltme ilânı : Erbaa Belediye Reisliğinden: Nafıa Vekâletinden tasdikli projesi mucibince Erbaada yaptırı- Jacak olan elektrik tesisatı, 20-12-936 tarihinden itibaren 45 Rün Müddetle kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 1 e Ükksiltme 5-2-937 cuma günü saat 15 de Erbaa Belediye da- iresinde encümen huzurunda yapılacaktır. 2 — Bu işin keşif tutarı 24457 lira olup 2 kuruştur. - we evrak şunlardır. Proje ve teferruatı, 3 — Bu işe aid şartname T fenni şartname, kesifname, eksiltme kayması, mukavele örneği, is - tekliler bu evrakı Erbaa belediyesinden parasız alabilirler. 4 — Eksiltmeye girnek istiyenler muvakkat teminatla teklif mektuplarını eksiltme saatından bir saat önce belediyeye vermeli - dirler. ZL İ muvakkat teminatı 1834 $ — Eksiltme 2490 sayılı kanuna göre yapılacağından isteklile- rin bu kanunun üçüncü maddesinde gösterilen vesaikten maada bu Kibi işleri teahhüde salâhiyettar olduklarına dair Nafıa Vekâletinin Tauhsatnamesini göstermeleri mecburidir. 6 — İnşaat ve tesisat bedeli hususi şartnamedeki mali hükümler dairesinde istihkak raporu getirildikçe tediye olunacaktır. 7 — İsteklilerin bilumum vesaikle birlikte o gün eksiltmede ha- zır bulunmaları veya teklif mektuplarını göndermiş olmaları ilân olunur. (3775) 2—6167 Ankara Valiliğinden: ctNsi Muhammen Depozito bedeli Miktarı Lira Kr. Lira Kr. Fort kamyonu 150 00 Y 25 933 Modeli Fort otomobili (Beş adet yedek malzemesiyle) 300 00 22 50 Fort otomobi 200 00 15 00 Buik markalı otomobil 350 00 26 25 Benz Mersedez markalı otomobil — 300 00 22 50 Buik markalı kapalı otomobil 350 00 26 25 Fort markalı otomobil (Yedi 'adet yedek malzemesiyle) 500 00 37 s0 Etüv makinesi 10000 7 S0 'Yukarda yazılı sekiz kalem emvalin ihalesi 15-1-937 cuma günü saat 14 de yapılmak üzere açık arttırmaya konmuştur. 'Bedeli nakten ve peşinen almacaktır. İsteklilerin — hizalarında gösterilen devozito makbuzlariyle sözü geçen gün ve saatte Def - Ankara Valiliğinden: 1 — Keşif bedeli 11715 liradan ibaret bulunan Ankara Stadyum ve İpodrom' su tesisatının tevsii kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme 111937 pazartesi günü saat 15 de Ankara Vilâyet ssında daimi encümende yapılacaktır. 5— İsteklilerin teklif mektuplarını ve 878 lira 62 kuruşluk te - minatı muvakkate makbuziyle ticaret odası ve fenni ehliyet vesika- İarını aynı günde saat 14 de kadar daimi encümen reisliğine ver meleri: 4 — İstiyenler şartname ve evrakı keşfiyeyi her gün vilâyet na- bir fıa müdürlüğünde görebilirler. (2157) z—bliz ferdarlıkta kurulan satış komisyonuna müracaatları. (2196) 2—6178 e- ” ”— —— ——— ——— | KREM BALSAMİN Kumral, Sarışın, Esmer her tene tevafuk eden yegâine sıhhi kremlerdir. Cildi besler, Çil, Leke ve sivilceleri kâmilen izale 'eder. Yarım asırdanberi kibar mahfellerin takdir ile kullan. dıkları sıhhi güzellik kremleridir. KREM BALSAMİN 4 ŞEKİLDE TAKDİM EDİLİRİ 1 — Krem Balsamin yağlı gece için penbe renkli 2 — Krem balsamin yağsız gündüz için beyaz renkli 3 — Krem Balsamin acı badem gündüz için beyaz renkli 4 — Krem Balsamin acr badem gece için penbe renkli. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ. Beyoğlu - İstanbul Balıkesir Vilâyeti Daimi Encümeninden le eksiltmeye konulan esir — Edremit yolunun 75 £ 000 — BZ * 476 meı kilemet- arasındaki şosenin tamiratı esasiyesidir. zi arasını | ranley'İRETERRZÜ GĞŞSü ea nüA gaA | A — Bkmitme şartnamesi B — Femni şartname € —Keşif cetvi D — Mukavele örnel H — Nafta işleri şeraiti umumiyesi, İsteyenler bu şartname ve evrakr Balıkesir nafıa müdürlüğün « de veya daimi encümen kaleminde görebilirler. e 7- kânunu sani - 937 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 de Vilâyet Daimt encümeninde yapılacaktır. $ — İsteklilerin yukarda 4 üncü maddede yazılı muayyen za « mandan bir saat evvel teklif mektuplarını encümene tevdi etmeleri dazımdır. Teklif mektuplarının postada Vaki tebiri nazarı dikkate alınmaz. Eksiltmeye bu işlerle uğrastığına dair Nafra Vekâletinden elinde bir ehliyeti fenniye vesikası ibcaz etmesi lâzımdır. 4 — İstekliler muvakkat teminatlarını malsandığına yatırdık- Jarına dair makbuz veya banka mektupları muayyen zamanda en « cümene ibraz etmeleri lâzımdır. '& — Muvakkat teminat malsandığına yatırılır. Encümende va « ra ve tahvilât kabul edilmez, (2144) 2—6087 Avrupaya Talebe Gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden: 1 — Maden jeologu yetiştirmek üzere müsabaka ile Avrupa'ya “10" talebe tahsile gönderilecektir. İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz olması lâzımdır: a) Türk olmak. ») Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyette ve sıhati tam olmak, (Sıhi muayene Ankara'da yapılacaktır. İi genile olup fransızca, Almanca, İagilizce öillerden bi risini okuyup yazabilmek. 'd) Yağı 18 den aşağı 25 den yukarı olmamak. 2 — Müsabaka imtihanı Ankarada M.T.A. Enstitüsünde 1 Şubat 1937 günü yapılacaktır. Açrlacak müsabaka imtihanında kazanmış olmakla beraber gönderilecek talebelerin ihraz ettikleri derece iti- bariyle 10 arasında bulunmak şarttır 3 — İmtihan: Riyaziye (hendese, oloji, Fizik, Kimyadan ve yukarda yazıl caktır. $.— Tahsile gönderilecek olanlar, ileride tahsilmüddetleri kadar mecburi hizmete tâbi olduklarından, bu hususta mükellefiyetlerini Tevsik etmek üzere bir teahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil göstereceklerdir. z $ — İstiyenlerin nüfus hüviyet cüzdanmı, hüsnühal varakasını, mekteb şehadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretlerini, 4 kıta fotograf ve dilekçelerini, 28.1.1937 perşembe günü akşamına kadar Ankarada M.T.A. Enstitüsü Genel Direktörlüğüne gönder- meleri ve 2911937 cuma günü sıhi muayeneleri yaptırılmak üzere öğleden evel Bay Hasan apartımanındaki enstitü dairesinde bulun- maları ilân olunur. (2118) cebir), Hayvanat, Nebatat, Je- dillerden birinden yapıla-