1 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

1 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

operatifleri kuruluyor. * 28 — Yeni denizaltr gemimize bay- rak çekil * 29 — Başbakanımız ve Dış Baka- mımız Ankaraya döndü. * 30 — Atatürk Ankarayı şereflen- Girdi. — Kamutay fevkalâde olarak top- dandı — CHP. Kamutay grupu Montrö zaferini takdir ve hükümetin politika n tasvib etti. * 31 — Fevkalâde olarak toplanan Kamutay, Montrö muahedesini tasdik etti. Atatürk rejiminin büyük muvaf fakiyetlerini hatiblerin fikir ve his do- Ju nutuklariyle birer birer andı. Ka- mutray İsmet İnönü hükümetine ittifak İle itimad reyi verdi. Atatürke minnet 've şükranlarını, cumhuriyet ordusuna derin sevgi ve selamlarını bildirdi. Şe- hidliklere minnet çelengi konulmasını kararlaştır. Ağustos * 2 — İç Bakanlık, bütün bayındır. dik hareketierini kontrol altına alma- ya karar v * 3 — Atatürk İstanbul'a gitti. * S — Yenri alacağımız. vapurlara ai€ anlaşma imzalandı. * 6 — Boğazlar anlaşması dolayı- Siyle tatbik edilecek hükümleri devlet. dere bildirdik. — Nafia Vekili bir teftiş seyaha- tine çıktı. * 8 — Dahili posta tarifeleri ucuz- dadı. * 9 — Güreşcimiz Yaşar, Berlin O- limpiyadlarında kendi katogorisinin bi- inciliğini aldı. * 12 — Trakya'daki büyük askeri manevralar bitti. — * 13 — Trakya'daki manavralardan #onra büyük bir askeri geçid resm. yar pildi. yl partisinde bulundu. * 9 — Gazetecilerimiz. Belgrad'a gittiler. * 10 — Büyük önderle, Edvard VIT arasında çok samimi veda ve teşekkür telgrafları teati edildi. # 11 — Milletler arası boğazlar ko- misyonu çalışmalarına nihayet ver * 12 — İngiltere ilk hakiki kli- ring anlaşmasını Türkiye ile aktetdi. Bu anlaşma iki memleket dostluğunun yeni bir tezahürü olarak telâkki edili yor, — Dış Bakanımız asamble toplantı. Jarında bulunmak - üzere Cenevreye gitti. * 13 — Ekonomi ve Finans Bakanla- tımız şark vilâyetleri seyahatine çıkıyor. * 14 — Ha'kevleri sporcuları bugün Sovyet Rusva'ya hareket ettiler. * 15 — Cümhur Reisimiz Irak Ha riciye Nazırını kabul etti. * 16 — Alacahöyük'te yeniden çok değerli eserler bulundu. * 17 — Sıhat Bakanımız'ın Trakya- daki tetkik seyahati devam ediyor. * 18 — Sporcularımız Sovyet Rus. ya'ya vardılar. * 19 — Boğazlar memnu — mıntakası kat'i şeklini aldı. *22 — Maliye ve İktisad Vekilleri - miz Zonguldak'da tetkikler yapıyor. — Selânik belediyesi Atatürkün doğ- duğu evi şehir namına almağa karar * 21 — Eğe'de tütün ıslah istasyon - açılması kararlaştı. * 22 — Yeni muallimler vilâyetler emrine verildi * 23 — Başbakanımız ve Kültür Ba - kanımız Ankaraya döndüler. — Suriye delegasyonu - İstanbul ga . zetecilerine beyanatta bulundu. * 24 — Boğazlar hakkında devletlere yeni bir nota verdik. — Büyük Türk âlimi İbnisina'nın 900 üncü ölüm yılında bir ihtifal yapıl- a * 25 — Harbiye Ankara'ya geldi. v a$ — Atatürk ve Başbakan ordu. YA Bevgüeria bücürener. V ras — igar'de sagük- sergisi a gildi. * 19 — Alacahöyük kazısında çok değerli esciscr meyuana çıkarıldı. #21 — dik incir ucanü İzmir piya- sasına geldi. * 22 — şehitliklerimize minnet çe- dengi koyacax kamutay - heyeti bugun' “Bareset etti. — Üşüncü Dil Kurultayı hazırlık- darı bitti. — * 23 — Atatürk yabancı dil alimle- rini kabul buyurdular, * 24 — Üçüncü Dil Kurultayı Ata- türkün yüksek huzüriyle bugün top- — Oslo arkeoloji Türk ilmi için ha. kiki bir zaferle bitti. * 26 - Dil Kurultayında B. İbra- Necmi Dilmen Güneş - Dil teori- i anlattı. — Büyük taarruzun ve İş Bankası luşunun yıl dönümleri kutlandı. * 28 — Dil Kurultayı çalışmalarına vam etti. Tezler büyük bir alâka ile ylandı. * 29 — Başbakan İnönü, Dünya şam- 'önu Yaşarı yemeğe alıkoydu. — Ordu terfi listesi yüksek tastik. geçti. * 30 — Dil Kurultayında ecnebi a ler, Türk Gilciliğinin zaferini tela- ettirdiler, — Zafer ve Tayyare bayramları bü. memlekstte tezahürlerle kutlandı * 31 — Kamutay heyeti İstanbul şe- liğine minmet çelenği koydu. Eylül * 1 — Dü Kurultayı kapandı. 2 — Başbakanımız milletler arası Kuvarını açtı, 3 — Başbakanımız İzmir fuvarını birer eser olarak vasıflandırdı. 4 — Büyük misafirimiz Majeste Edvarâ, dün kara sularımıza gi Belediyeler bankası umumi he- toplandı. $ — Haşmetlü mitafirimiz. Bd. VETE İstanbul'a geldi 6 — Sivas kongresinin yıl dönü- TIT dün gece İstanbul'dan ay- Deniz yı — Dil bayramı bütün memlekette kut. dandı. — Türk tarih kurumu toplandı, * 26 — Türk parasının kıymetinin değişmiyeceği bildiril. rinde bir tetkik gezisine çıktı. * 28 — Başbakanımız Elâziz'e vardı. * 29 — Başbakanımız Adana'ya, İn - Birinciteşrin * 1 — Başbakanımız Adanaya vardı ve büyük tezahürlerle karşılandı. — İlk ve orta tahsil mektebleri açıl- d. * 2 — Başbakanımız Ankarayı şe- *3 — Türk - İrlanda ticaret anlı ması Dublin'de imzalandı. * 4 — Selânik miletlerarası panayı- rında türk paviyonu birinci oldu. * 6 — İstanbul kurtuluşunun yıldö- nümü kutlandı. *7 — İstanbulun kurtuluş yıldönü- mü parlak bir törenle kutlandı. * 8 — Büyük Önder Ankarayı şe- reflendirdi. * 9 — Sancak meselesi Milletler ce- miyeti siyasi komisyonunda görüşül - dü. * 10 — Sancak hakkında Fransaya ir nota verdik. * 13 — Cumhuriyet merkez bankaş Genel Direktörü türk parasının değiş- miyeceğini söyledi. * 14 — Bayındırlık Bakanı Ali Çe- tinkaya tetkik seyahatinden döndü. * 15 — Dr. Aras Belğrada gitti. * 17 — Efganistan harbiye nazız memleketimize geldi. * 18 — İzmir manevraları büyük bir. muvafafkiyetle neticelendi. * 19 — İsmet İnönü İzmire gitti. *20 — Şark demiryoularını satınalma müzakereleri başladı. — Mareşal Mahmud Han Ankaraya geldi. * 21 — Atatürk Altes Mahmud Ha- nt kabul eti * 22 — Altes Mahmud Han askeri tatbikatta bulundu. — Ankara » Konya telefon hattı a- gıldı. * 23 — Başbakan İnönü Ankaraya döndü. * 24 — Şah Mahmud Han Ankara- dan ayrıldı. * 25 — General geldi. * 28 — Yugoslavya Başbakanı B. Stoyadinoviç ve General Eideman An. karaya geldiler. * 29 — Cumhuriyetin on üçüncü ya- şına girişi bütün memlekette emsalsiz teazhürler ve candan gösterilerle kut- dandı. — Küçük sanatlar sergisi açıldı. — Kömür hattr bugün Çataflğeına girdi. * 31 — B. Stoyadinoviç gitt — Şehitlikte tören yapıldı. İkinciteşrin — Kamutay, büyük önder Ata türkün değerli nutku ile açıldı. Reis ve reis vekillerini seçti. — Parti kamutay grubu Yugoslavya Tehine samimi gösterilerde bulundu. —General Bideman gitti. Dahiliye vekili polis âmirleri şe - refine bir ziyafet verdi. * 3 — Çubuk barajı açıldı. — Hafzıssıhha mektebi açıldı. — B. Stoyadinoviç İstanbul'dan ay - rildi * 4 — Mareşal Çakmak Bükrey'e gitti. * 6 — İzmit kâğıd fabrikası açıldı, — Mülkiye Ankara'ya geldi. * 9 — İlk kömürü bulan Uzun Meh - med için Zonguldak'da tören yapıl * 10 — Kamutay encümenlerini seçti * 11 — Filomuzun Malta ziyareti ka- rarlaştı. * 12 — Küçük sanatlar kongresi Ce İâl Bayar'ın bir nutku ile açıldı. *13 — C. H. P. vilâyet kongrelerin- de müşahid olarak birer mebusun bulun- ması kararlaştı. * 15 — Hava kuvvetlerimize 35 tay - yare daha katıldı. — Doktor Şaht İstanbul'a geldi. — Hatay türkleri seçime iştirak et- memeye karar verdiler. * 16 — Doktor Şeht Ankaraya gel- — Boş saylavlıklara C. H. P. nam. zedleri oy birliğiyle seçildi. — Sancakta zulüm ve tazyik devam ediyor. *7 — Donanmamız Maltaya hare- ke çti. — Küçük sanatlar kongresi kapan- di — Mareşal Çakmak İstanbula dön- , dü. * 18 — Ziraat Bankası umumi heye. ti toplandır. —C. H. P. Kamutay gürupu sancak meselesini konuştu. * 19 — Atatürk Doktor Şaht'ı kabul buyurdu. — Hataylılar seçim yolsuzluklarını protesto ettiler. — Çatalağzından ilk kömür geldi. * 20 — Doktor Şaht Tahrana gitti. * 22 — Kontenjan sistemi yerine “genel idhalât rejimi,, konuldu. — Filomuz Maltaya vardı *24 — Donanmamızın Malta ziyare- ti, her gün bir dostluk tezahürüne ve- sile oluyor. * 25 — Parti'grupu sancak meselesi- ni ve vekâletlerde kurulacak siyasi müs- teşarlıkları görüştü. — Gazeteler Fransa hükümetiyle ve rişilen notaların metnini neşrettiler, — Türk parasının kıymeti düşmiye- cektir. * — Donanmamız Maltadan hareket etti — Kominterenle mücadele man - japon anlaşması imzalan *27 — Edirnenin kurtuluş yıldönü- ü kutlandı. — General Şükrü Nailiyi tik, — Deniz ticaret kanununun yeniden gözden geçirilmesine başlandı. — Yüksek sihat şurası toplandı. * 28 — Dün kamutayda dış bakanı- miz sancak davasının neden ” Milletler Cemiyetine gittiğini anlattı. Bu beya- 'nat oy birliğiyle tasdik edildi. Hatibler türk milletinin hassasiyetine nutuk- lariyle tercüman oldular, * 29 — Eregli kömür şirketi satın alındı. İN kaybet. — B. Stoyadinoviç İstanbula | timize geldi. * 30 — Majeste elen kıralı, amirali- mizi kabul etti. Birincikânun * 1 — Balıkçılık kongresi Ankara- da toplandı. — Sıvas - Erzürüm — tahvillerinin üçüncü tertibi satılığa çıkarıldı. *2 — Yunan kıralı Yavuzu ziyaret etti. — Karabük demir ve çelik fabrika- Jarı inşa mukavelesi imzalandı. — Antakya ve İskenderun - mebus #eçimi cebir ve tazyik altında geçti. 4 — Sürd mebusu Mahmud Soy- 'dam öldü. * 5 — Sıyasal bilgiler okulunun 60 ct yıldönümü Ankarada büyük mera- simle kutlandı. — Mebuslarımız Selânikte Atatür. kün doğduğu evi gezdiler. — Donanmamız İzmire geldi. * — Atatürk Sıyasal bilgiler okulu talebesinin tazimlerine - bir telgrafla cevab verdiler. — Sıvas - Erzurum tahvilleri bitti. * 8 — Umumi müfettişler toplandı. — Adanada / Seyhan taştı. Birçok köyler su altında kaldı. Şehri su bas- t Balıkçılık kongresi bitti. * 9 — Sancak meselesi Milletler ce- miyetinin normal toplantısında görü- şülecek. — Dış bakanımız Sancak meselesini Parti gurübunda ah et * 10 — Murahhas heyetimiz dün Cenevreye gitti. — Kamutay tüz kanununu — kabul etti. — Hatayda tazyik devam ediyor. * 11 — Sancaktan gelen haberler köylere asker yerleştirildiğini bildir. mektedir. — Dış Bakanımız Sancak meselesi hakkında İstanbulda beyanatta bulun. & * 12 — Donanmamız İstanbula dön- dü. — Delegeleri — Hatayda iz Sofyadan geçtiler. levam ediyor. * 13 — Başbakan çok mühim bir nu. tukla Artırma ve Yerli mallar haftası- ı açtı. — Şark demiryollarının müzakeresi bitti. * 14 — Artırma haftası dolayısiyle dün Ulus meydanında büyük bir top- Tantı yapıldı. İnönü Ankara stadyomunu büyük bir kalabalık önün- de değerli bir nutukla açtı — Ankara gücü Gaaltasarayı yendi. — Dış Bakanımız Sancak - hakkın daki davâmızı Milletler cemiyeti kon- ve konseyi Sancak meselesi hakkında isveçli ra- Portör B. Sandler'in raporunu — kabul etti. — Fenerbahçe Altınorduyu 3 21 yene di * 17 — Türkiye şampiyonu Fener- bahçe yeni stadyomun — açılışı dolayı- siyle konan birincilik kupasını kazan- dı. Ankara gücü ikinci oldu. * 18 — Artırma ve yerli mallar haf tasr Ekonomi Bakanı Celâl Bayarın mühim bir nutkuyla kapandı. — Cumhur Başkanımız - Atatürkle Kıral Altınct Jorj arasında tebrik ve teşekkür telgrafları teati edildi. * 19 — Delegasyonumuz Sancak me- selesini görüşmek üzere Parise gitti. * 21 — Finans bakanı " Kamutayda petrol ve benzinden alınan verginin azaltılacağını müjdeledi. — Adana felâketzedelerine - bütün memlekette geniş ölçüde yardım de - vam ediyor. * 22 — Sıhat Bakanımız C. H. P. Kamutay grupu toplantısında Adana felâketi ve alınan tedbirler hakkında izahat verdi. * 23 — Paristeki görüşmeler neti- cesiz kaldı. — Atatürk Başvekille beraber Bi yük Erkânıharbiyeye giderek iki saat kadar Mareşal Fevzi ” Çakmak'la gö Tüştü. — Adana, Ege, Marmara, orta ve şimal Anadoluda su meselesi için 31 milyon tahsis ediliyor. — Halkevinde Kubilay ihtifali ya- pildi. * 24 — İnkıta eden türk - fransı görüşmeleri hakkında tefsirler yapılı. yor. * 25 — Gazianteb kurtuluşunun 15 inci yıldönümü Ankarada büyük bir törenle kutlandı. Atatürk anteblilerin tazimlerine bir telgrafla cevab verdi der, —CH.P.vi — Şark - demiryolları imzalandı * 26 — Hatayda tazyik ve işkence hâlâ durmadı. Köylüleri aç bırakıyor« lar, rey vermeyenler mahküm oluyor. İç Bakant ve Parti Genel Sekre- teri B. Şükrü Kaya, C. H. P. Ankara vilâyet azalarına verilen ziyafette bir nutuk söyledi. * 27 — Atatürk'ün Ankaraya ayak bastığının 17 inci yıldönümü çok bü. yük tezahüratle kutlandı. Ankaralılar emsalsiz bir bayram yaptılar. — Hatay erkinlik cemiyetinin E- minönü ve Mersin şubelerinin açılı törenleri yapılı — Şair Mehmed Akif öldü. * 28 — Atatürk vali Nevzad Tan- doğan'ın telgrafına bir cevab lütfede- rek Ankara halkına iltifatta bulundu. dar. — Diş Bakanımız ” Atinaya - gitti. Numan Menemencioğlu İstanbula gele di. * 29 — Başbakanımız sulama, tihsal ve ziraf kalkınma, orman ve top- rak işleri için çıkarılacak yeni kanun. lar hakkında mühim izahlarda bulundu — Dış Bakanımız Atina'da çok sa. mimt karşılandı. — Atatürk yeni Romen elçisini ka- bul etti. — Şark demiryolları devlet idare- since teslim alın: * 30 — Atatürk Ankaradan hare- ket etti. — Ziraat Bakanımızın reisliği al- tında bir toplantı yapıldı ve kalkınma projeleri üzer — Karadenizde fırtına devam edi- yor. — Prevantoryum orta tedrisat ida- mükaveler İkincikânun * 1 — Habeş imparatoru muhasama- ya başlamasını orduya emretti. — İtalyanın 12 adada askeri tedbir- ler aldığı hakkında haberler geldi, *2 — Mısırda İngiltere aleyhine nümayiş oldu. *3 — İtalyanlar kanlı bir çarpışma - dan sonra Habeşistanda Donanı aldılar. * 4 — Habeş hükümeti Milletler Ce« miyetine yeni bir nota verdi — * * $ — Rüzvelt bir nutuk söyliyerek harbr ve diktatörleri itham eti — İtalyan tayyareleri Misır seyyar hastanesini bombardıman ettiler. * 6 — Deniz konferansı çalışmaları 'na yeniden başladı. *7 — Fransada büyük bir sel felâke- ti oldu, birçok yerler su altında kaldı. * 8 — Habeşistanın şimalinde ital - yan tayyareleri havaların açılmasından istifade ederek hücuma başladılar. 9 — Amerikada tarım kanununun ana kanuna uygun olmadığına dair yü- ce mahkeme bir hüküm verdi. Bu hükümden Ruzveltin vaziyetinin sarsılması ihtimalinden bahsedilmekte- 'tında 40 derecedir. — Bulgaristanda Makedonyalı mah- puslar serbest bırakıldılar . — Japonyada deniz konferansının a kim kaldığı bildiriliyor. * 11 — İran'da ilk öğretmen okulu açıldı. — Musir İtalya'yı protesto etti. — Silâh satışları hakkında Amerika senatosunda tahkikat yapılıyor. * 12 — Londra gazeteleri yeni sulh teklifleri hazırlandığını haber veriyor. dar, * 13 — Kral Karol beraber Be'grada gitti. * 14 — Habeşistanda Makalle civa- rında çetin harbler olduğu bildiriliyor. — Makale civarında Çetin harbler olduğu bildiriliyor. — İngilizler Kıbrısta hava merkezi kuruyorlar. * 15 — Bir Japon Çin ittifakından bahsediliyor. — Staviski davasının ay başında biteceği bildiriliyor. — * 16 — Japonya resmen deniz konfe- ransından çekild — Sovyat merkez icra komitesi hü- kümetin iç ve dış siyasasını tasvib etti, Prens Mişel'le