14 Mart 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

14 Mart 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

Ha 14-9. 1931 Devlet Demiryolları Afyon Yedinci İşletme Müdürlüğünden 1 — Aşağıdaki cetvelde gösterilen iki gurup balast evelce ayrı ayrı kapalı zarfla eksiltmeye çıkarılmışsa da (1) No. lu guruba zu- hur eden talibin verdiği fiat haddi lâyıkında görülmediğinden ve (2) No. lu guruba da talip zuhur etmediğinden işbu guruplar 2490 sayılr kanunun 32 ve 33 üncü maddeleri mucibirnce kapalr zarf usu- liyle yeniden eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Balast alınacak ocakların yerleri ve toplama balast alınacak yerler ve buralardan alınacak miktarlariyle muhammen bedelleri ve iktiza eden teminat mikdarları ve teslimat müddetleri aşağıdaki cetvelde gösterilmiştir. 3 — Alınacak balast cetvelde gösterildiği veçhile iki guruba ay- rılmış olup her gurup ayrıca ihale olunacağmdarı beher gurup için ayrı ayrr teklif yapılacaktır. 4 — Eksiltme: Devlet demiryolları mukavalenamesi, kapalı zarf usuliyle balast eksiltme şartnamesi ve bayındırlık işleri genel şart- namesi mucibince yapılacaktır. İstekliler bunları Afyom 7 inci İş- letme müdürlüğünde görüp öğrenebilirler ve meccanen alabilirler ve izahat istiyebilirler. 5 — Eksiltme 19.3.937 tarihine tesadüf eden cuma günü Afyon şehir istasyonunda 7 inci işletme binasındaki komisyonda saat 16 da yapılacağından istekliler 2490 sayılı kanuna ve 4 üncü maddedeki şeraite tevfikan hazırladıkları muvakkat teminlat ve teklif mektup- larını havi zarflarını mezkür tarihte saat 45 e kadar komisyon re- isliğine tevdi etmiş bulunacaklardır. (544) Z $ b * Ü u ğ £ z g B ge. H SUF E g Sa 5 BZ EE İZ.SELES 3a Bs dk Teti di ETELENSE. <£ ÖZz Af ÖS34 MER SSNESİĞEP MO 1 Atyon 227 1 900 3000 3900 292,5 6 Ocak kırma Akşehir Balast II İzmir 2234282 — 8000 — 8000 — 600 8 — 'Toplama ve Afyon kırma balast 1—975 " Duhiliye Vekâletinden: Bandırma İçme Suyu Tes isat ve Inşaat Eksiltmesi : - < Bandırma şehri dahilindeki şebeke için icab eden boru ve sair malzemelerin tedatiki ve boru ferşiyatırım icrası ileriki depo inşası ile sair buna müteferri imalât n yapılması kapalr zarila eksiltmeye konulmuştur. 1 — İşin muhammen bedeli 61597 lira 98 kuruştur. 2 — İstekliler bu işe ait şartname, proje ve sair evrakı 308 kuruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti belediyeler imar heyeti fen şefliğin- den alabilirler. 3 — Eksiltme 30. Nisan. 937 tarihine rastlıyarı cuma günü saat onbirde Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak belediyeler imar heyetince yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı temi- nat ve vesaiki aynır gün saat ona kadar komisyon reisliğine teslim etmiş olmaları lâzmdır. A — 2490 sayılır kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun,ola- rak (4330) liralık muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar. C — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir Tnani bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden münakasaya gir - mek için alacakları vesika. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz muka- bilinde komisyon reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek tek- I£ mektuplarnım iadeli teahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla malümat almak istiyenlerin Belediyeler imar heveti fen şefliğine müracaat etmeleti. (522) 1—-946 Ankara Vatiliğinden: Keşit bedeli 38994 lira 10 kuruştan ibaret bulunatı Ankara İstan- bul yolunun 10 4 000 — 12 -- 000 ıncı kilometreleri arasında yapı- Tacak varyant yol inşaatı 1-3-937 de ihalesi yapılmak üzere kapalı zarf usuliyle eksiltmeey konulmuş ise de vakti muayyeninde gelen isteklilerin teklifi lâyıkı had görülemediğinden işin arttırma ek - siltme kanunumun 40 ımcı maddesinin 2 inci fıkrasına tevfikan 22.3.937 günü saat 15 de ihalesi yapılmak üzere yeniden kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Muvakkat teminat 2925 liradır. Eksiltme şartname ve teferruatı Ankara Nafıa Tüdürlüğünden 1 lira mukabilinde verilir. İsteklilerin; teklif mektupları, ticaret odası vesikası, muvakkat teminat mektubu veya makbuzu ve Nafra Vekâletinden alımmış 937 senesine aid müteahhidlik vesikasile birlikte 22.3.937 günü saat 14 de kadar eksiltme komisyonu reisliğine vermeleri Tâzımdır. (477) 1—855 P. T, Y, Levazım Müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için açık eksiltme ile (3400) lira muhammen bedelli ve (255) lira muvakkat teminatlı (100) adet manyotolu ma- sa telefonu alınacaktır. 2 — Ekâiltrme 7 tisan 1937 çarşamba günü saat (15) de Ankara- da P.T.T. Umum müdürlüğü satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — İsteklilerin teminat mektuplarını idare veznesine yatırıp a- latakları makbuz veya muteber banka mektubu ve şartnamede yazı- lr vesaikle mezkür saatt kömisyona müracaatları. 4 — Şartnameler Ankarada levazım müdürlüğünden, İstanbulda levazım şube müdürlüğünder verilecektir. (389) 1—693 Jandarma Genel Komutanlığı Atıkara Satınalma Komisyonundan: 1 — Aşağıda mikdar, tahmin, şarttame bedeli ve ilkk teminatları yazılı Battaniye ve Kilim hizalarında yazılı gün ve saatte kapal zarf usulü ile satınalınacaktır. , 2 — Şartnameleri komisyondan alınabilecek olan bu eksiltmeye girmek istiyenlerim şartrlarnede yazılı belge ve teminat içinde bu- lunduracakları teklif mektuplarını vaktinden bir saat evvel komis - yona vermiş olmaları. tahmin şartname Cinsi Adet bedeli bedeli İlk teminat Eksiltme Z Kr. Kr. L. Kr. Bz(_!anıye 4500 900 205 3037 50 16.3.937 Salı S. 10 Kilim 2300 330 569 25 16.3.937 Salı S. 15 (426) 1—743 mak üzere ——ULUS Dahiliye Vekâletinden: Elâziz Şehri İçme Suyu Tesisat ve İnşaat Eksiltmesi : Elâziz şehrine 3 - 500 kilometre mesafeden su isalesi ve şehir dahilindeki şebeke için icab eden boru ve saire malzemelerin tedari- ki ve boru ferşiyatının icrası ile sair buna müteferri imalâtın yapıl- ması ve şehir dahilinde bir depo inşası kapalı zarfla eksiltmeye ko- nulmuştur. 1 — İşin muhammen bedeli 91401 lira 77 kuruştur. 2 — İstekliler bu işe ait şartname, proje ve sair evrak 457 kuruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti belediyeler imar heyeti fen şefli - ğinden alabilirler. 3 — Eksiltme 30. Nisan. 937 tarihine rastlıyan cuma günü saat on birde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak beledi- yeler imar heyetince yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı temi- nat ve vesaiki aynı gün saat ona kadar komisyon reisliğine tes- lim etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılr kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 5820 liralık muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar. € — Kamunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye Bir mani bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden münakasaya gir - mek için alacakları vesika, 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz muka- bilinde komisyon reisliğine verilecektir. Posta #le gönderilecek teklif mektuplarının iadeli teahhütlü ol- ması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş bulunması Hâzım- dır. Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin Dahiliye Vekâ- leti belediyeler imar heyeti fen şefliğine müracaat etmeleri. (520) 1—944 Jandarma Genel Komutanlığı Ankara Satmalma Komisyonundan: 1 - Aşağıda mikdarı tahmin, şartname bedelleri ve ilk teminat mikdarları yazılı battaniye ve kilim hizalarında gösterilen gün ve saatte kapalı zarf eksiltmesiyle satın alınacaktır. 2 — Şaırtnameleri komisyondan alinabilecek bu eksitlmelere gir- mek istiyenlerin şartnamede yazılı vesika ve teminat makbuz ve mektupları içinde bulunacak teklif nıektuplarını eksiltme günü bel- li vaktinden bir saat evel komisyona vermiş olmaları. Cinsi — Mikdarı Tahmin Şartname İlk teminat ihale tarihi bedeli bedeli L B L Battaniye — 4600 9 00 207 3105 L. 17,3.937 çarşamiz S. 10 Lilim Bey- 4000 — 3 30 — 000 990 E. 17.3.937 çarşamba S. 15 lik (425) — 1-754 ve İnhisarlar Vekâletinden: 58 forma tahmin edilen “gümrük tarife repertuvarının vekâlet- ten verilecek nümuneye uygun olmak ve en çok 25-5-1937 gününde testim edilmek şartiyle Ankarada bastırılması açık eksiltmeye kon. muştur. İşin tahmin edilen bedeli 4000 lira olup muvakkat teminatı 300 lâradan ibarettir. Açık eksiltme 19-3-1937 gününde saat 14 de An- karada Gümrük ve İnhisarlar vekâleti alrm, satım komisyonunda yapılacağından isteklilerin teminat paralarını vekâlet veznesine yatırarak alacakları makbuzlarla belli gün ve saatta komisyona mü- racaatları. (526) 1—935 Dahiliye Vekâletinden: Aydın ve Muğla Şehirleri İçme Suyu Tesisat ve İnşaat Eksiltmsi : Aydın şehrine 5 * 903 kilometreden ve Muğla şehrine de (O 4 750 kilometre mesafeden su isalesi ve şehirler dahilindeki şe - beke için icab eden malzemelerin tedariki ve boru ferşiyatının icra- sı ile sair buna müteferri imalâtın yapılması ve Muğla şehri dahi - linde iki depo ve Aydın şehri için de bir filitre ve bir depo inşasr we her iki şehre ait işler beraber olarak aynımüteahhide ihale edil- mek üzere kapalı zarfla eksiltmeye knulmuştur. ! — İşin muhammen bedeli Muğla için 64729 lira 28 kuruş ve Aydın için de 91958 Hira 20 kuruş olmak üzere ceman yekün 156687 lira 48 kuruştur. 2 — İstekliler bu işlere ait şartname, proje ve sair evrakı 784 ku- ruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti Belediyeler imar heyeti fen şef- liğinden alabilirler. R 3 — Eksiltme 30. Nisan. 937 tarihine rastlıyan cuma günü saat onbirde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak belediye- ler imar heyetince yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı temi- nat ve vesaiki aynı gün saat ona kadar komisyon reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun ola - rak Aydın için 5848 lira ve Muğla için de 4487 lira olmak Üüzere muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar. € — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye bir mani bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden münakasaya gir - rnek için alacakları vesika. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz muka- bilinde komisyon reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek tek- lif mektuplarınm iadeli teahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler İmar heyeti fen şefliğine müracaat etmeleri. (519) 1—943 Jandarma Genel Komutanlığı Ankara Satınalma Komisyonundan: Kumaşı verilmek diğer malzeme ve dikimi müteahhide ait ol- (6080) takım kışlık erat elbisesi 19.3.937 cuma günü Gümrük girmeye saat 10 da kapalı zarf eksiltmesine konulmuştur . (9424) lira fiyat tahmin edilen bu dikim eksiltmesinin şartna- mesi parasız komisyondan alınabilir. Eksiltmesine girmek istiyenle- rin (706) lira (80) kuruşluk ilk teminat makbuz veya Banka mek tubu ile şartnamede yazılı belgeleri içinde bulunacak teklif mektup- larını eksiltme vaktinden bir saat evveline kadar komisyona vermiş olmaları. (427) 1—755 AAT ITT LAT RIR 'Ü . İ bi Fidan Merakhlarına n H K F H İ MUÜJDE İ ğ Orman Çiftliği fidanlıklarında toprak ve iklime ğ Şi uygun yetiştirilmiş olan her çeşit meyveli meyvesiz h E fidanlarla her boyda mazılar ehven fiyatla satılığa çı- Hİ K karılmıştır. K K Sipariş kabul eden mağazalar: j Çiftlik telefon No. ğ Karaoğlanda merkez K mağazası telefon No. H Yenişehir mağazası telefon numarası ğ Saman pazarı M. TI a KS Askeri Fabrikalar Ticaret Kaleminden: Fabrikalar ihtiyacı için; 200 tom üt çubuğu satın alınacak « tır. İsteklilerin 22-mart-937 pazartesi gününe kadar mektupla veya bizzat Ankarada Askeri Fabrikalar Ticaret kalemine müracaatları. Şartname her gün İstanbul Fındıklıda Askeri Fabrikalar yolla- ma müdürlüğünden, Ankarada Ticaret kaleminden alınabilir. (538) 1—969 Mahdut Mesuliyetli Anka ra Güven Yapı Kooperatifinden : Kavaklıderede yeni inşa edilen mahallemizin en mutena bir yerinde tam konforu havi bir ev kiralıktır. Evin ayrıca kiraya Ğ verilebilecek surette zemin katı vardır. Arzu edenlerin; ko- opeartifin Sümer Bank binasındaki idare merkezine müracaat 1—1009 PEK YAKINDA KADIN İSTEYİNCE ADAPAZARI 4 .Türk Ticaret Bankası İdare Meeclisinden: 31 mart 1937 tarihinde toplanacağı ilân edilen fevkalâde umu- mi heyet ruznamesinde yazılı, bankalar kanunu dolayısiyle esas mukavelenamenin bazı maddelerinin tadili ve bazılarına yeni hü- kümler ilâvesini bildiren yeni şekli aşğıya kayıd ve ilân olunur, 1 — Esas mukavelenamenin 3 üncü maddesinin şu şekilde tadili: ”Şirketin idare merkezi Ankaradadır. Meclisi idare kararile şir« ket Türkiye cumhuriyetinin sair mahallerinde veya ecnebi mem- leketlerde dahi şube açabilir. Şu kadar ki açılacak her şube için ma« liye ve iktisad vekâletlerinden evveliemirde müsaade almak mec« buridir. 2 — 11 inci maddeye şu hükümlerin eklenmesi: “Bu idare uzvundan başka bankada, 2999 sayılı bankalar kanu- nunda yazılı vazifeleri ifa etmek üzere, idare meclisi tarafından, / idare meclisine dahil olanlar arasından seçilen iki aza ile umumi müdürden mürekkeb üç kişilik bir idare komitesi bulunur. Her han- gi bir içtimaa iştirak edemiyecek surette mazereti zuhur eden idare komitesi azası yerine vazife görmek üzere idare meclisi tarafından iki de yedek aza seçilir. İdare komitesinin salâhiyet hududları idare meclisince tayin olunacaktır. İdare komitesinin ittifakla ve« receği kararlar doğrudan doğruya, ekseriyetle vereceği kararlar idare meclisinin tasvibinden sonra ifa olunur. İdare meclisi, ida- re komitesinin faaliyetini mürakabe etmekle mükelleftir. İdare meclisi azasından her idare komitesinden bu komitenin fa-« aliyeti hakkında her türlü malümat istemeğe, münasib göreceği her nevi kontrolü yapmağa salâhiyettardır.” 3 — 14 üncü maddeye şu hükümlerin eklenmesi: “İadre komitesi kararları da, 2999 sayılt kanunun tarifatı da- itesinde bir deftere kaydedilir ve her kararın altı komite reis ve azaları tarafından imzalanır.” 4 — 23 üncü maddenin son üç kelimesinin kaldırılması ve maddeye aşağıdaki hükümlerin eklenmesi: “Topldnma tarihinden itibaren bir ay içinde maliye ve ikti- sad vekâletlerine verilir. Bankanın üç aylık vaziyetini gösterir hesab hülasaları ile senelik bilânço, maliye ve iktisad vekâletle- rince müştereken tesbit edilecek formüle muvafık olarak tanzim edileceği gibi üç aylık hülasalar heyeti umumiyece tayin edilen murakibler tarafından tasdikli olarak tallük eylediği devrenin hi« tamından itibaren üç ay içinde maliye ve iktisad vekâletlerine tevdi edilir ve bilânçolar ayni müddet zarfindâ biri resmi gazete olmak üzere en az iki gazete ile neşir ve ilân olunur.” 5 — 29 uncu maddeye aşağıdaki hükümlerin eklenmesi: “Murakibler, idare meclisi, idare komitesi reis ve azalariyle müdür ve memurların, esas mukaveleye ve kanuni mevzulara ay- kırı hareketlerini gördükleri takdirde bunları vesikalara dayana- rak şirket umumi heyetine hitaben tanzim edecekleri raporda zik- retmeğe mecburdurlar. Bu murakibler raporlarının birer sureti- ni maliye ve iktisad vekâletlerine gönderirler.” 6 — 35 inci maddenin ilk on üç kelimesinin şu şekilde tadilit ”Şirketin senelik safi temettüünden olan mezkür temettüün 9, 10 nu nisbetinde adi ihtiyat akçası ve 9p 5 şi nisbetinde ”ilerde vukuu melhuz zarar karşılığı,, ve bundan B. serisi ilâ...” 7 — 36 mct maddenin şu şekilde tadili: 435 inci maddede yazılı adi ihtiyat akçası şirket sermayesinin nısfına baliğ oldukta artık bu tevkifat yapılmıyacak ve ondan sarfiyat icrasiyle mikdarı mezkür nisbetten aşağı düşerse tekrar temettüattan adi ihtiyat ayrılacaktır. İlerde vukuu melhuz zarar karşılığı da umum ihtiyatlar yekünu şirket sermayesinin tama- mına müsavi oluncaya kadar ayrılacak ve bündan sonra bu kısım- dan sarfiyat olursa diğeri gibi tekrar tevkifata başlanacaktır.” 8 — 47 inci maddeye aşağıdaki hükmün eklenmesi: “Banka kendi işleri için lüzumlu olan gayri menkuller müs- tesna, alacaklarından dolayr temellük mecburiyetinde kaldığı gay- ri menkulleri, temellük tarihinden itibaren beş sene içinde elden çıkarır. Bu elden çıkarmanın imkânsız ve Banka için büyük za- rarı mucib olacağı hallerde müddet, iktisad vekâletinin karariyle ihtiyaca göre uzatılabilir.” 9 — İkinci maddenin şu şekilde tadili: Şirketin unvanı (Türk Ticaret Bankası) 'dır. Bilcümle muâme- lâtı hakkında Türkiye Cümhuriyetinin kavanin ve nizamatı hazıra ve müstakbelesi tatbik edilmektedir. 10 — Yirmi birinci maddenin şu şekilde tadili : Meclisi İdare içtimalarına iştirâk eden âzaya her içtima için verilecek hakkı huzuru sureti adiyede toplanan umumi heyet tayin eder. 1—1008