4 Ocak 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

4 Ocak 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

» AYRAN Alemdar Mustafa paşa —p 13 « Bayraktar vezir olursa Alemdar sadareti i kendisine verece verecek yerde Çelebi paşaya veren padişaha kinbağladı Başka birinin kendi üzerine sadrazam ola- rak gelmesi, Alemdar Mustafa paşanın canını sıktı. Mes'eleyi birazda izzeti nelis işi olarak düşündü. Alemdar paşa, yeni sadrazama ehemmiyet vermedi. Sadaret teb- rikleri bittikten sonra, Çelebi Mustafa paşa ile görüştü, Çelebi Mustafa paşa Kartal yavrnsunu asla idare edemedi. Sabık sadrazam İbrahim Hil- mi paşanın göstermiş oldugu idare kâbiliye- tinden mahrum idi. Yeni sadrazam çele- “bi paşa yeniçerilikten yetişmişti. Son zaman- da Edirne yeniçeri a- Zası idi. Edirnede eş- Kiyaya karşı; şiddetli “© Karekete alışmıştı. Alemdar da Edirne- . deki eşkiya reisleri gibi: Surat. asılıp şiddet gösterilmekle yola ge- — otirip yımışalacağını .sa- ii ii efendi. â lunda makineyi ayar — niyordu. Bir taraftan da, yeni yaka sadrazamlık ol-'|' muştu.Sadrazamlık ve- karı ve azemetini gös- termek isteyen her s0- radan görme gibi ha- reket etmesi tabiiydi. Çelebi Mustafa Paşa mülayemetle, Alamdarı ele alacakken aksini © yaptı. Alemdara sert mü- amelede bulundu. Alemdar da, muka- bele etti. neticede ara- ları açıldı. Çelebi Mustafa Paşa herzaman için kendi- nin ve idaresini yeni ele aldğı ordnuun Alenidara. muhtaç ol duğnu eüşünememiş- ti. Alemdar, orduya er- | zak vermezse koskoca | ordu açlığa mahküm kalırdı). Sonunda da, öyle oldu. Alemdar Mustafa Pa- Şa, -ordugâhtan » çeki- limceye kadar verdi. Evtesi gün süvarileri- nin başına gecti. Silistirede bulunup açıkla kalmiş olan sa- bik mektapeü «Tahsin» Efendiyi de himaye elti, Yanma alıp <itus- çuğ» a gölürdü. Alemdar (sadrazam Çeledi Mustafa Paşa- nın muamelesini asla unudup hazmedemedi. Sadarei o kendisine verecek yerde, çelebi paşaya veren yeni Pa- sultan Mustafayı İstanbulda hali edi- len (Selimi Salis) Bay- rktar Mustafa agaya iltifat edip Vezir yap- mış. . Yerine geçen dürdüncü Mustafa ak- sine olarak Alemdara ehammiyet vermiyor- du. Alemdar o Rusçuğa döndüğü zaman, Fi bede bulunan ketbü- dası köse Almet aga- dan bir haber aldı. Buhaberde . meşhur (Ramiz) efendinin (Filibe) de olduğu bil- diriliyordu. (1) Ruscukta, Alemdar paşa çifliğinde bulu- nan (Behiç) (Ramiz) efendinin Ruseuğa davet edil mesini tavsiye elli. Tahsin elendi de bu tavsiye o ve Ficayı, takviye etti. PRürmedi İÜ) Ramir efendi hakkında malemat V Ml 168. “Namuslu okot , Muharrıri: Hüseyin Rahmi | geçirirken Uansatlan- — Ne diyorsun. bey Jederken bir demir pen-| tik yanında sandal gi- Şeytana uy- dum bu dediğinizi yapam. Bir kaç poz aldımc. > İkinci gün de bile hadise gecti. Ü- çüncü günü kolleksi- yonu tamamlamak iste- dim. ben siyah örtünün çe ensemden kavradı. Kedi yavrusu gibi be- efendi * Tütün inhisarının yardımı İnhisar idaresi 2 milyon lira ikraz suretile İzmir tütüncülerine Mia edecek Tütün İrfhisarı umuz mi müdürü Behçet Bey tütün işlerimiz hak- kında gazetemize Şu malümatı vermişür. Harici ticaret — Gelecek sene için eendbi memleketlerde birer tütün meşherle- hem mamulâtımız, hem de yaprak tülün- sesi eigarettes | KASRI ez lROl, inâgalsBies | Tülün inhisar idaresinin Aorupa go- zetelerinde intişar eden reklömları lerimizi teşhir Ziz. Bu meşherleri mü- messillerimiz olan yer- terde onlara, olmıyan yerlerde: hususi me mwurlarımıza yaplıra- cağız. Geçen senelere nis- peten bü seneki tütün satışımız yüzde 25-30 artmıştır. Dahili ticaret — Biz geçen sene tütünü kâmilen zürra- dan almıştık. Maksadınız yalnız büc- ari. kazanç almayıp iktisadi sahede de tüc- car ve zür'raa Muaye- net etmekti. Bu itibarla geçen se- ne cinsi iyi olmamak- la beraber çok. mah- sulu olan zürra büh- ran. işinde. bulun - duğundan yalnız on- lardan tütün satınal- dık. Bu sene ise hem tü- ecardan hem de zürra- dan alıyoruz. Memle- kette ziraat ilerlemiş, balk fena tütünün ma- zarratını görmüş ol masi hasebile zürraa bu sene rağbet vardır, bunun için bu sene müzaheretimizin kumluk olduğuna bin şükr ederken gine © demir el bu defada göğsümden pençeledi. Dev gibi bir adam yukarı kaldırdı, kal- dırdı. bu suudun bir sukutu olacağını dü- şünerek halecanlar bi ben bir müddet w sınlıda. kaldım. Herif ni havaya kaldırdı şid-| beni burnuna yaklaş- dele. sıktıktan sonra karşıya © frlatıverdi. Gökle arz arasında bir tırdı. Koklayacak mr ne haltedecek.. Göz göze geldik sünki Kavis resmederek kun:-) o benim etyerimin içi- ların üzerine... paffif... ne baktı bende enun.. bir patladım... Altın | kendisinin “ne mütbiş bir Pare Ver bildik. İzmir tütüncülerine yardım İzmir tütünlerinde hastalık var odiyerek tüccarlar tütün fiat larını Kırmak istemiş- erdi. Filhakika ufak bir hastalık var isede elkemmiyete şayan de- ğildir. İzmir zürrana mü- ayenet için (2) milyon lira Kadar istikraz ederek (Y)milyonunu Zürraa AVANS, diğer(1) milyon ilede idaremiz vasıtasile işletmek ve sonra müşteri bulmak, satmak surefile parasız ginvaa « vermek tevzi edeceğiz. Yâni zürra ile tüccar arasında; bir mutayas- sit xazilesini görece- gir. Bu ie in muavaneti- mizden öyle zannedi- yorum. ki. - şimdiden tesirini göslermiş ve tüccar mal satın alma- ga başlamışlardır. İnşaat sistemi — idare artık hü- küniet inhisarına taha- vvül etti, yerleşmek isleyör” Bulan ici ber yalda - küğir bina ve depolar yapılıyor ve- satın alıyoruz. Ahşap binalar hem bizim de- il hem de siğortaları pahhıdir. İstanbulda Naciye Sul- tan yalısma 4000,000 liralık bir depo projesi |... yaptırdık. Düzcede depo yapıl dı ve dün hir heyet tesellüm için gitti. İz- mir balıkesir, Karamür- sel, Bursa, Adapazarın- dada yapılmak üzere- dir. Yeni teşebbüsler Bütün denizler üze- rinde tülin idaresi, tütünlerinizi sattırmak için bir wşebbüse gi- bir adayı | aldüğünü gözden göze bana an- latmak.istermiş. Meğer meret nanidar adam- lardanmış. Bir metres yakalamış. En biçim- siz pozdalrken objek- tfin üzerine dikildiğini görünce kolarınm ara- sından karıy bırakmış bana. saldımış.. Ben ona: «Amanağam oca- gına düşlün » dedim. 0 bana Mâköfcamı, Lehçepil br vevap verdi. “Anlşamadık. Sönrü Beni alladı, sa- Madı, anlayedun, bu sefer uzaklan fırlata- caktı yürek arpıntımı reisi M. Garter hazırlık. tali mübadele. komis- yonu bilaraf reisi M. Garter dün gehrimize Ğİ Mümâileyh /f8 gelmiştir. muhtelit komisyon re- isi M. Rivas cl devet — edilmiştir. Garter muhtelit il yon Gömüleineye nakil ve Gömüleinede bina tedariki hakkında talimat alacaktır. Ankara müzakeratı bir itilâfa müncer olduğu takdirde bile, muhtelit Komisyonun Garbi Trakyaya nak- linden feragat edil miyeceği bildiriliyor. Emlâk — meselesinin haliinden sonra muh- telit komisyon Garbi Trakya Türkleri ve | etabli meselelerinin tatbikatına nezarei edecektir, M. Garler aym za- manda Garbi Trakya Türklerinin vaziyeti hakkında komisyon riyaseline izahat vere- cektir. © Selânikte yangın Atina, 3 ( Pro.) — Selânikie Omtobt caddesinde Çikan yangın meticsinde 20 dükin 3 ev İ otel yanmıştır. Hasarat miktarı 5 milyon drahmi mer kezindedi. —e— Edirnekapı tramvayı Yakında Altay mahallesine işiyecek Edirnekapı tfamvayının inşa- sına devam edilmektedir . Şirket yakında Altay mahallesine tfam- vay işletecektir. 5 rişmiş ve muvaffak olmuştu. Sapanca ya- hut Bozüyükte yapıla- cak ölan karton fab- rikası için mühim bir proje alınmıştır, İp Şabrikâs Yao boluda Tali komisyon | geldi. Nakil için ii Gömüleine dokuzucu (i) edilecektir. Bu suretle hem paramız dahilde kalacak, hem de yüzde yirmi miktar- da tasarruf edilmiş olacaktır. tesis | dasavvur ediniz. Sapan taşı hizi ile ben bir zıv- ladım.. Havada bir mermer gibi vizzzz.. Haykıtıyorım . Bu defa cuppp süya duş- tüm; Pehlivan kah ka- badan bayılıyor . Bu gayrı iradi dalmadan başımı çıkardım, sığ- lıktayım. Boğulma teh- likesi yok.. Ama elbi- selelerim benden ziya- de su yuttu. Ben zırl arl sularım akrak sa- hile yaklaşıyorum. herif zebella gibi dim dik orada gözlerinden ateşler saçarak beni dinliyor. Bir oyum.. gi Arkam umman. Önüm mehlike; nereye kaça- görünce pehlivan suya yürüdü, kıçıma yerleş- ürdiği bir fütbol tek- nesile atı.. bu defa göğsü- suratıma , ya sağnağıdır mu? latıyordum.. Hakika- Bundaki sözler medat ilüilkarımdır. benim Çünkü oğlem Möstalaca bergözarımdır. benim. 20 Zekâ-insanda miftahı emeldir Nükudü sanma mevkufün ileyld Buyurmuştar. cenabı Fahri alem Zekâülmer'i mahsubun aleyhi (Devam olunacaktır ) Bursalı futbolcular. cular geldiler Bugün Beşiktaşla maçla maçları var. diğer müsabakalar.. wrsat sporolur pıkhimda kendilerini karşılayanlarla birlikie Dün haber verdiğimiz gibi | sebakalarna bu güm Beyoğlu Halk fırkası binasında Bu müsabakalar neticesinde bu. gün İstanbul birincilerini» alkışlımamız. çok mahtemeldif, Ba gün Amerikan külübünde voleybol müsabakaları da yapı - tacaktır, İstanbal Eskrim Hevtinderi: 4 — Kinundanı 999 cuma yalcız bu müsabakalardan -tberet | Hakanıda Şe ene 2 değildir. Aynı santta Kadıköydeki | bikile öre müsabaksina giren. sahada Fenerbahçe ve Süleymaniye| lerin Beyoğlu Cümhuriyer Halk Fırkası merkezinde Türkiye Eskrim Yurdü #ölonunda hazır bulunmalari tebliğ ve müsabakalar cemaşasının. dühuliyesiz oldupe ilân olunur, Bursanın en kuvvetli futbol gakımı devam olan San'ıkiran ekipi dün iu - | edilecektir. danyadan Şehrimize gelmis ve nhamda İstanbullu spörcular ta'- Falından kafşilanmıştır Müsalir takım bugün Taksim stnadyomunda — Beşilete $ takmile karşılaşacakur Bu günkü spor faaliyetimiz akımları arasında bif mağ vardar. Geçen hala 'tamamlanamıyat Eskirim ve Gore birinciliği mü- Cevap geldi bint rabe maaşı İhtiyat zabit O mekteplerinin Terkos a geçen seneki devresine işurak Jeshedilmiyor ederek staj köfenlere tam veya sülüs maaş verilmesi hakkında alâkadr vekâletler arasında hasıl olan ihilğf geçenlerde B. MM ince | halledilerek tam maş verilmesi kabul edilmiştir. Bu yüzden evelce sülüs alınan #naaşların o tamamına © öbliğile ashabına itası hakkında vilâyellere teliğat yapılmıştır. Cemiyeti belediye bir müddet evel Nafia vekületine o müracaat ederek Terkos şirketi mukavelesinin feshe- dilmesini istemişti . Bu müracaata o Nafiadan cevap gimiştir. Bu ce- vapla, şirket mukaye- lesinine bitmesine(10) iştira hakkının istik- mâlin de (4) sene ol- duğu bildirilerek mü- kavelesinin feshedilme- yeceği beyan edilmek- tedir. Yarım asr evelki © VAKIT 74 könunasani 18 Yunan tanzimi hudut ko- İN misyonunun Af'nada içtima etmesi mukarrer olup devletlâ Gazi Muhtar paşa hazretleri verilen talimat ilg tayin ala - nan hattı eserinin herelerden geçtiği hariçten kimsiye maiâm olamamıştır . Belki bir “kaç oyun | ten can kurtaran efra- daha var. Pençesine dı ve bazı köylüler düşen fare ile eğlenen | yetiştiler... Sabık me- şayihi kiramdan Ap- tülKadir. bin Sun'ul- lah o dağ yavrusu haydudun elinden al- dılar ama bu apti âciz de kara dut pestiline döndüm. Artik o gece bana ne han, ne otel, ahır ancak insaniyel- perver bir hastane lâ- zumdı. Karığımı crkağını yerine koyacak bir çıkıkçı , o berelerimi saracak bir tmarcı.. Karşıma bir çok va- tandaş dizildi: T Bitanesi 7 insafsız kedi yım ? > Tereddüdümü beni karaya me, arkama, başıma, bir tokat, aşladı; ben : — Can kurtaran yok Feryadile etrafı çın-