17 Ocak 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

17 Ocak 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Aşk yüzünden sporcu filiminde komik : Melek İsminden de belli : Filim bir komediğir. “Busten Keaicn Âlalek,, tarfından temsil olunmuştur. Eğlenceli bir flimdir. Sinema olmasaydı! Dityü dha mı mesi olurdu? svali sorarak kalemi Jan bir muharrir Parlâmantosü azasından Valter Marküs “bö Süsle en belâ öövebın ra - kam, ve istatistik olacağın söylüyor ve şu çâyamı dikkat rakamları zikrediyor: Şimalt Amerikanın nufusu (120)mi1- Bi eline alya yondur, haftalık sinema müş terilerinin adedi de 100 yon'A uralyada 6 milyon nufus vardır. Senelik sihcini Müşterilerinin adedi de 420 milyondur. Mükale — sahibi o bundan u rakamları dükten -sonra “kim sinema l » diyebilir, bu su bir an) için, sinemesiz bir hayat düşündükten sonra cevap verin, diyor. sincma olmasaydı dünya bu kadar mest olmazd€ hükmüyt ven be satırlar ve fikirler bakkında siz ne düşünüyor. sunuz? biz de bunu soralım! ale ki halk ayei kara posası İpekçi kerdeşler tarafından düşünülerek üzerinde çâlışk maya başlanan « Ankara pos- (asi » ismindeki mili nisbetinde çekilmesine devam edilmekie- dir. Filim (mili omücadele deyride ait bir mevzuz sahip ve Darülbedayi san'alkârlarının iştirekile yapılmaktadır. Ertuğ- rul Muhsin Bey tarafından idare filimin, havanın o musadesi edilen temsil için ileride Ordu- muzun yardımı fte'min edile cektir. | | Bu İzaliyetin heniz kalledild- miyen - bir müşkülü —ilimin kadın. cephesidir. Burada baş kadın rolünün hangi artisi ve 154 hanım Garalından yapılacağ tesbit olunamamıştır. | * |pığı Yeni filimler Emil Zolânın, “Para. isimli eseri, marul Alman yıldızı “Ririgite elm. in iştirakile filme salınmıya . başlanmıştır. “Tolstoy. un“ İlacı Murat, isimli marul eseri de çeyril- başlanmişur. o Filimin Rejisörü “Volkaf. tür. miye masalların. Viyana daks çılgınlklari filmiinde : Liya Mer: “Viyana dans çılgınlıkları,, bir melo dram addedilebilir. Güzel ve lüks sahneleri ih- tiva edenbu filim bir zengin ölenin oğlu ile ölmüş bir kontesin fakir kızı arasında. ki bir aşk macerasını gös- terir. Kızın bir yakit Viyana sahnesinin parlak bir yıldızı ,“ *..üressssnasss.....2.0.22002000048800828 04600089 Cİ ” : > 5 Hik Ali Cengiz — Evet Ağam benim ve işte Ali Cengiz o- dahi buna derler. Bu derviş penim ws- idi İlmini aldım deyu beni helâke çaba- id. Ben dahi andan usta çıkıp anı #elefettim) Yunu İam idi, demiş. Bu iş Ağanın ziyadesile zevkına gelip yüz eylemiş. Ermiş muradına biz çıkalım kerevetine, bin kuruş Onlar — Baş tarih dünkü mushamizda — Ağa sarayın köşkünde oturup pencereden bakınırken kuş bir elma olup Ağanın dizine duşmüş. Güvercin dahi gene derviş olup içeri girmiş, (Ağam ol elma benimdir!) demiş. Ağa ,clmayı vereceği sırada elma darı olup yere Derviş tavuk olmuş, darı dahi aynı saatte sansar olarak tavuğu boğmuş, silkinip <velki gibi yiğit olmuş. Ağa (vay, senmisin oğlum!) dedikte: Yarınki sayımızda «Hırsızla yankesici hikâyesiz * horoz; olan annesi bilâhere bir kom- la evlenmiştir. Bu münase betle delikanlının silesi bu iki genç arasında “bir aşka razı değillerdir. Halbuki deli- kanlı aflesinin hatıra gelmi- yen enva mumancatlarına ramen aşkından fedakârlık etmiye razı deyildir. Diğer taraftan genç kız da dir ie sadüf neticesi annesinin vak: tile parladığı “Müzikhol, ta ralından davet edilmiş ve oranin: yeni bir yıldızı ok muştur, filim iki gencin bir- leşmesile biter. Filim Sia Mara ve Ben Syon tarfından temsil edilmiştir. olan Sükütun hikmeti; bu hafta Asri sinmanın takdim ettiği güzel bir Alman filimidir. Altı bu eserin meyzuu kadar temsilinde de muvaffak olmuştur İ artistin temsil ettiği Resmimiz filimden bir sahneyi gösteriyor. Ctbbamra) da: Bir canbazhane faciası Üanbazanede bir fockı filtminden $ir sahne Canbazanc İacınsı mevzu itibarile olduğu kadar tem- #1 itibarile de iyi bir eserdir. Ralf ve Gaston isminde iki kardeş vardır ki büyüğe Gastonun (o Kârdeşinin karısını sevmesi ( dolayısile derin bir uçurum İ açılmış Gerçi kadın bir facia ne ticesi ölmüştür, fakat bu kin devam etmektedir. Buna rağ- men iki kardeş sanatları içi- barile dalma beraber oyaşa- miya mecburdurlar. Alkışlara el ele mukabele eden bu iki kardeşin aralarındaki feci sm kimse bilmez. Aynı canbaza- nede 'zalim bir üvey babanın tazyıkı ile çok tehlikeli bir hüner yapan Eva isminde bir kız vardır. Aylardan son- ra Rali Evayı sevmiye baş- lamış, babası hoş görmiyor, faka? kardeşine kendini affet- tirmiye çalışan Caston vazi- yete müdahale ederek kar- deşinin saadetini temin için çalışıyor ve bunda büyük bir fedekirhk neticesi mm olan filim Foliberjer dansöri lerinden Van Dören - ile is veçli bir ardst tsralından muvaffakiyetle oynanmıştır. ....4002900020089009980980090000060158008050006608600090088 öç, hamal, havuç-hokka. - horoz'ihızlıöttü; hava: Mubharriri Mitat Sadullah , ...............0.0erai şam çay çamur niçin bu evin içınde çamur var? günlüdün > AMA