4 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

4 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

p' 2 a 2 el ateş! Detroit polis müdürü ağır yaralı! Detroit, 2 (A.A) — Bir takım eşhas, son zamaniarda şehirde vukua gelen bir cinayet hakkın- da tahkikat icra etmekte bulu- nan polis müdürü M. Herir Garvin üzerine 12 el silâh at- mışlardır. Kurşunlardan dördü mumaileyhe isabet etmiş ve va- W bim surette yaralanmasına sebe- i biyet vermiştir. M. Garvin, ka- baresinde zühur eden ve birçok kişinin ölümüne sebebiyet veren yangın dolayısile ihtiyatsızlık e- seri olarak telefi nefse sebebi- yet vermiş olan kabare sahibi- nin davasında şahit olarak din- lenecektir. M. Garvine taarruz edildiği esnada sokakta bulun- N makta olan 1l yaşında bir kız çocuğu serseri bir kurşun isabe- tile yaralanmış olup hali hazırda ihtizar halinde bulunmaktadır. Lâheyde ilk içtima ; Lâhey, 3 —(A.A) — Fran- Ni sız heyeti murahhasası mütalea 4 ve noktai nazarlarının tanzimini Ne ikmal etmiştir. Heyetin içlimamın i hitamında M. Tardiyö, M. Snov- deni ziyaret etmiş ve kendisile görüşmüştür. Almanya, Belçika, (Fransa, kl ve Japon heyetleri saat | İMte toplanacaklar ve usulü o O messiyi tesbit edeceklerdir. M. va Jaspar, Almanyayı alâkadar eden meselelerle Macaristan ve Bul- garistana (müteallik meseleleri tetkike memur iki komisyon teşkilini teklif edecektir. Konferans ilk heyeti umumiye içtimamı saat 17 de aktedecek- tir. M. Jespar, bir nutuk irat ederek M. Ştresmann batıra- sını selâmlıyacak ve M. Tar- diyö hoşamedi beyan edecek- tir, Fransız heyeti murahhasasıomn bu akşam Alaman mümessillerile bususi mülâkatlar icra eylemesi ği mubtemeldir. ——— | idi. Alelâcele davet edildi, mem- | leketine döndü, Şimdi kıral E. iyi olunca tekrar seyahate çıka- 3 cağını şu telgraftan anlıyoruz. B. Londrâ, 2 (A.A) — Prens dö Gal, yarn Kenilvorth (o Castle vapuru ile cenubi Afrikaya gi- decek ve oranda 4-Say kalacak- tır. Prens bu müddetin kısmı azamını Tanganika muntakasında vahşi hayvanlar avlamakla ge- çirecektir. Bu ziyaret tamamen hususi Obir mahiyette © olup 2—VAKİT, 4 KE 1930 ! muvnsalet etmiştir . Ni prens resmi hiç bir vazife kabul | pm ( HARİCİ HABERLER | Leon Dode Pariste Kıraliyetçi muharrir nasıl karşılandı ? Paris, 2 (A. A.) — Leon Dode sast 13te şimal istasyonuna İstasyon peronuna yalnız Aksion Fransez gazetesinin idare heyeti azasile bir takım gazeteciler ve Dodenin dostları kabul edilmişlerdir. Kıraliyet taraftarları holde intizar ediyorlardı. bulunduğu “balde M. Leon Madam Dode Refakatinde Dode istasyondan çıktığı zaman taraftarları tarafından şiddetli alkışlarla selâmlanmış ve bir otomobile binmiştir. Zabıtanın müdahalesini intaç edecek hiç bir hadise olmamıştır. Mühim bir mektup Baldvin sosyalistlerin fiyasko ettiğini söyliyor Londra, 2 (A. A.) — M. Baldvin mubafazakâr fırkanın propa- ganda gazetesine bir mektup göndermiştir. Mumaileyh, bu mektu- bunda umumi intihabatın bu sene zarfında icra edileceğini söyle- mekte, intihabat esnasında yapmış olduğu vaitleri tutmamış olan bükümetin sui niyetinden ve sosyalistlerin o fiysko ettiğinden bahsetmektedir. M. Baldvin, dominyonlar için tercih esasına müs- tenit bir tarife kabul eden emperyalist siyasete rücu edilmesini iltizam etmekte ve bunun memleketin refahını temin edecek ve işsizliğe çaresaz olacak yegâne tedbir olduğu mütaleasını İleri sürmektedir. Tunusta veba var| Tunus, 2 (A; A.) — Şebrin bir mahallesinde bir iki veba vak'ası zuhura geldiği bildiriliyor. Memurlar, şüpheli evieri tahliye ettirmişlerdir. Bu evlerde oturanlar tecrit edilmiş bir tahaffuzha- neye sevkedilmişlerdir. Hükümet, halihazırda pek mahdut olan bu müstevli hastalığı büsbütün ortadan kaldırmak için acil ve şiddetli tedbirler ittihaz etmiştir. N Sinemadaki facia İçinde 70 çocuk yanan si- nemanın müdürü mevkuf! Londrâ;'2(A:A) — Pâisley sineması yangınında mecruh o- lan 22 çocuk hâlâ hastanede tedavi altında bulunmaktadır. Bunlardan ikisinin sihhi vaziye- tinin vahim olduğu Söyleniyor. Sinema direktörü tevkif edilmiş- tir. Ölenlerin miktarı yetmişi geçmiştir. Am-rıkada haricezmem- leket hakkı Vaşington, 2 (A.A.) — Ha- ricezmemleket imtiyazı hakkında beyanatta bulunan M. Stimson, Çin beyannamesinin bir Kânun- saninin haricezmemleket huku- kunun tedrici surette ilgasina mebde olacağından başka bir mana ifade etmediğini söylem'ş- tir. Mumaileyb, Londrada bulun- duğu sırada Çin mümessili ile devam (edeceğini VAKTT ın tefrikası: Bi © - Yazan: Hüseyin Rahmi a Ali Safder gayri memul br Kk sırıtışla: — İş ona kalırsa bu akşam sapa iki tek değil beş çift at- tıracak kadar param var... — Deme Allah aşkına... v0 — Dedim giti... — Nereden buldun ? Galatanın mahzene benziyen kirli meyhanelerinden birine dal- © diler. Kadehleri ısmarlamadan kediler gibi bir boyun çarpıt- şile gözlerini arkadaşına dikerek: — Ulan buraya bana güve - nerek girdinse iş hesaba gelince sonra meyhaneci bizi polise tes- lim eder ha.. Beş on kuruş için bu aralık kodese girmenin bizim için ne büyük felâket olduğunu söylemeğe hacet yok... Ali Safder pantalonunun ce - bine daldırdığı elini bir avuç madeni para ile çıkararak. İtalyada affı umumi Roma, 3 (A.A.) — Prens Humbert ile prenses Marinin iz- divacı dolayısile kıral hukuku umumiye mücrimlerile (o askeri cürümlerden dolayı cezaya çar- pılmış olanlara şamil olmak üze- “re bir affı umumi ilân etmiştir. Bu af tehlikeli cürümlerle dev- letin emniyetine karşı sui kastte bulunmuş olan kimselere şamil değildir. Affı umumiden takriben 400 bin kişi istifade edecektir. Yeni Mısır kabinesi Kabire, 2 (A.A) — Yeni te- şekkül eden kabinede Nahhas Paşa başvekâletle dahiliye neza- retini, Vassaf Paşa da hariciye nezaretini derubte etmiştir. Gemide yangın San Pedro “ Kalifomiya,,, 3 (A.A) — Sarataga tayyare gemi- sinde xühur eden bir yangın iki kişinin ölümüne, 4 kişinin de ağır surette mecruh olmasına sebep olmuştur. Geminin duçar olduğu Kapağın açtım. para doluydu. Hepsini cebime boşalt- e gene örterek yerime Bu kutuyu maş bir büftek ikram edersin. Alelacele birbiri arkasına bir kaç kadeh içtiler. Ve yadiler.. Avnüsselâh tabakları bir hamlede Tebrikler M. Grandi ile Ha- riciye vekilimiz arasında Ankara, 3(A.A.) — Italya Hariciye nazırı M. Grandi ce- naplarından yıl dönümü münase- betile gelen tebrik telgrafı: Ankara Hariciye vekili Teofik Röglü Beyefendi Hazretlerine: Memleketinizde (o geçirdiğimiz zamanın lâtif hatırası Madam Tevfik Rüştü Ber ile zatı dev- letlerine yeni sene için en hararetli samimi temenmilerimizin ib- lağında refikama ve bana hu- sus! bir zevk bahşetmektedir. Grandi Hariciye vekilimiz Tevfik Rüştü Beyefendinin cevapları: Romada Hariciye nazırı Grandi Hz. lerine Sevimli telgrafnamenizden pek mütebassis olarak ve gerek sizin Ankarayı ziyaretinizi gerekse benim Romada bulunduğum unu- tulmâz zemanları büyük bir zevk ile hatırlayarak zatı alilerine, hâr teşekküratımı bilhassa ifade ederim Madam Grandi ile zatı devletle- rine başlıyan sene için refikamla birlikte en hâr ve en samimi temenniyatımızın Iblâğına müsa- raat ey erim, Dr. Tevfik Rüştl Hukuk mekrebinde serbest konlerans'ar Ankara, 3 ( Vakıt ) — Adliye vekili Mahmut Esat Bey perşem- be günü Hukuk mektebinde «De- mokrasinin endişeleri » mevzulu verecek- bir serbest konferans tir. Gelecek (o perşembeye de Dahiliye ovekili belediye, ay sonunda (Maliye vekili paramız hakkında birer konferans vere- ceklerdir. Hükümetimizin İtalya veliahtına hediyesi Ankara, 3 (Vakıt) — Pazar günü Romada Belçika prenses- lerinden birile düğünü yapılacak olan İtalya veliahtma hüküme- timiz namına Hariciye vekâleti tarafından kıymetli bir şark ha- ısı bediye edilmiştir. Yahya Kemal Bey hasta değildir Ankara, 3 (Vakıt) — Madrit sefirimiz Yahya Kemal Beyden burada bir dostuna gelen bir mektupta (tamamen sıhhate olduğu bildirilmektedir. — Ayıplama kardeşi aç doymı- yacağını sanırmış.. Ben yalnız bu akşam için yemiyorum. İstik- bal bilinmez. Çöle çıkmazdan evvel (Okarnındaki su haznesini dolduran deve gibi midemi bir hafta için tedarıkleyorum.. Ka- nama kuvvet, sinirlerime şıddet, gözlerime fer gelmeğe başladı. Zihnim henüz kurulmuş bir saat gibi tıkır tıkır işliyor. Şimdı işi- mizi düşünelim... — Söyle ustat... Avnüsselâh fındıklı kasa sır- katine dair yazmış olduğu ma- kaleyi Safdere uzatarak: — Al bunu hemen şimdı han- (VAKIT)IN Telgraf HABERLERİ zmirdeki piyanko meselesi Juatf Bey mecliste izahat verecektir Ankara, 3 (Vakıt) — İzmirde tayyare piyanko biletlerinin be- * yiye hasılatından 28 bin liranm tevzi omünasebetile, cemiyetin tekzibine rağmen neşriyatta is- rar gösterilmesine karşı cemiyet reisi Fuat Beyin bir suale ver- diği cevaptan anlaşıldığına göre, mumaileyh adet ve vesikalara müsteniden OMillet meclisinde izahat verecektir. Bu izahatın kendisinin bir talep takririle bugünlerde verilmesi muhtemel- dir. .Ys . Filistinde AE EMMA a LE Üst tarah birinci sayılamızdadır | bu meselede yapılacak bir yan- hşlık Filistinde yeni ve müthiş bir infilâka sebep olabileceği gibi şarkın bütün Müslüman mil- letlerini de bir kıyama sevkede- bilir. Bunun neticesinde şimdiye kadar ibtimal verilmiyen badire- ler çıkabilir. Tahkik komisyonunun rapor- larını bir an evvel vermek hu- susundaki telâşlarından anlaşı - lıyor ki onlar da boş yere çok vakit ime ve Arapların sabırlarının son ri © geldiğini takdir etmişlerdir. 2 AA Bu heyet derhal kararını ver- Hali hazırda Siyonistler daimi surette muhacir getirterek mem- leketin en feyizli ve mahsuldar yerlerini işgal ediyorlar. Bu da Arapları haklı olarak sinirlendirmektedir . Araplar Mak Mahon müza- keratı neticesinde kendilerine ve- — Bütün kartlarımızı masanın üzerine koyduk. Biz hâlâ İngiliz- lerin dürüst davranacaklarına ve adaletine eminiz. Eğer bu ümit boş çıkarsa o zaman ne olacağını kimse bilemez. Artık bizim filcanımız taşıyor. Bir damla fazlaya tahammül yoktur. , — Kabul ettiremesem.. — Ne dıyorsun.. Böyle havadis gazetecilerin mumla aradıkları şeydir. Herkes mübadele işlerin- den, hayat bahalılığından son ları gelmiyen bu müzmin neş- riyattan bıktı. Biraz (sinirleri gıdıklıyacak şeyler arıyor. Aşk, hırsızlık, intihar.. Dolandırıcılık, karmanyolacılık... (o Sinemalara gidecek paraları olmıyanlar bedii heyecan gıdalarını gazete sütunla- J