4 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

4 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Ça a ie izmirde tekme ile ölen futbolcu Vehbinin cenazesi hazin ihtifallerle kaldırıldı. Adliye ölüm etrafında tahkikat Son baftanın spor hadiseleri arasına bir de kara haber ka- rıştı. Dört gün evvel te'graf havadisi olarak kısaca yazdığı- mız bu hadise İzmirde Altay- Altınay maçında yediği bir tek- me ile rahatsızlanarak tedavi altına alınan Altâylı Vehbinin ölümü idi. İzmiri olduğu kadar İstanbulu da müteessir eden bu hadise hakkında son posta ile gelen İzmir gazeteleri sütunlarla yazı yazmaktadırlar, Bu malümata nazaran, binin cenazesi bütün ku üplerin iştirakile büyük ihtifallerle kal. dırılmıştır. Maamafih hadise bu suretle ka- panmış değildir. Bilâkis yeni ve .şayanı dikkat bir safhaya gir- “miştir. Bu hususta Anadolu re- fikimiz şu malümatı vermektedir: « Altayın kıymetli oyuncusu Vehbi beyin feci ölümünde alâ- kaları görülenlerin isticvaplarına bugün üçüncü müstantik Bekir bey tarafından başlanacaktır. Polisçe tanzim edilen hazırlık evrakını baştan başa okumuş olan müstantik bey şahitleri ve o gün iki tarafta oynıyan Altay ve Altınaylı oyuncularının kâffe- VUKUAT Zavallı bekçi | 9 Eylül Veh- | yapıyor sini isticvap edecektir. Bugün saat onbirde ifadeleri alınacak olanlara polis vasıtasile tebligat yapılmıştır. Futbol heyeti; kulüplerin al- dığı vaziyet karşısında müşkül vezifesini ifa edemiyecek bir hale düşmüştür. Heyetin düşmek üzere olduğu ve zaten sal'andığı bir sırada âzadan (o Altınorduu Mehmet beyin istifası bu müşkül vaziyeti vehamete doğru sürüklemiştir. Futbel heyeti Azasından yeni istfalara intizar oedilmektedir. Altınordu kulübü idare heyeti- nin verdiği karar dairesinde bu kulüp tarafından alınan ihtiyat tedbiri diğer kulüpler tarafından da alınacaktır. Dün aldığımız malümata göre İzmirin spor kulüpleri daima kırıcı ve şiddetli bir oyun tarzı takip eden Altmaylı oyuncularla maç yapmamıya karar verecek- lerdir. Bu vaziyet bir az düşü- nülürse kulüp idare heyetlerine bak vermemek kabil değildir. Çünkü hiçbir kulüp azası bir futbol müsabakası neticesinde kıymetli sporcularının sakat kal- masını istemez ve buna göz Avrupada Yunan takımları Üypeşte karşı çok iyi neticeler aldılar Yunanlıların son zamanlarda spor sahasında muntazam bir programla çalışmıya başladığı evelce yazılmıştı. Son posta ile gelen spor gazetelernin verdiği malümata göre, Yunanlıların atletizmde olduğu gibi futbolde de bu muntazam sâyin semere- lerini almıya başladıkları görü- lüyür. Son yapılan kupa maçında Orta Avrupa birinciliğini ka:a- nan profesyonel Uypeşt takımı Mısıra giderken Atinada da üç gün kalıp iki maç yapmıştır. Macar profesyonelleri, ilk maçta Olimpiyerkos isimli Yunan ta- kımı ile karşı aşmışlar ve (1-0) gibi pek zayıf bir netice almış- lardır. İkinci maçta Ponatinerikos takımı da ancak (5-3) gibi kü- çük bir farkla yenilmiştir. Av- rüpanın €n yüksek profesyonel takımının karşısında Yunan fut- bolunun aldığı bu netice çok giyen dikkattir. Bir sene evvel gar takımlarına bile galip ai Yunanlıların, bugün sporun bu sahasında da haylı yol aldıkları muhakkaktır, a aa yumamaz, Muhtelif spor kulüp - lerinin verecekleri bu kararlarla Altınay kulübü daimi bir boyko- ta tabi tutulmuş gibi bir vazi - yete düşecektir. Altay idare me hakem Bir sui istimal mi ? sergisi için yaptırılan altın Hem dayak yemiş hemi madalyalardan birisi bakır çıkmış! de soyulmuş Evvelki akşam gece devriye- sini yapan Dökmeciler bekçisi çok cüretkâr iki hırsız tarafından hem dövülmüş bem soyulmuştur. Mahallede marangoz Yorginin pencere (o parmaklıklarını kır- mıya uğraşan iki karaltı gören bekçi Mehmet ağa bunlara ne aradığını sormuş, bu vakitsiz tacizden kızan hırsızlar içerde yangın olduğunu zavnettiklerini söyliyerek bekçinin üzerine hü- cum etmişler ve adam akıllı döverek 36 lirasını çalıp kaçmış- lardır. Yapılan taharriyatta bunların Aptullah ve Yusuf isimli iki sabıkalı olduğu anlaşılarak tah- kikata başlanmıştır. Bir deniz hırsızı Polis beşinci şubesince dün )li- mandaki mavna ve vapurlardan halat, zincir, iskemle çalan 5 kişilik bir korsan kumpanyası « yakalamıştır. Hayır işlemek istemiş Dün Beşiktaşta Valdeçeşme yolundan geçen Hanife Hanımın yanma bir adam yaklaşarak Ankaradaki oğlundan postaneye emanet (oo geldiğini, sevap ilemek (kin kadıncağıza 927 ve 28 senelerinde İzmir 9 Eylül sergisinde mal teşhir edenlere birer altın madalya verilmişti. İzmirde çıkan Anado- lu refikimizde okuduğumuza göre üç gün evvel İzmir ticaret oda- sına garip bir müracaat vuku bulmuş. Bu hadiseyi refikimizden kısaca naklediyoruz. Kavruk za- deler müessesesinin bir memuru odaya müracaat ederek 927 se- nesine ait bir madalyanın altın değil bakır olduğunu şöylemiş ve getirdiği madalyayı göster- en ilhakika bu madalyanın üze- rinden ince bir yaprak altın düştüğü ve atl tarafından bakı- rın sırıttığı görülmüştür. Memur şimdiye kadar asılı duran ma- dalyanın düşme neticesi bu hale yardım edebileceğini lemiş ve posta masrzi diye 2,5 lira- sını alarak kaçmıştır. Yapılan tahkikatta bunun rıcı Yangın başlangıcı Dün saat 13 te Tahtakalede geldiğini söylemiş ve bu iş hay- retle karşılanmıştır. Bu madalya- lar İzmir ticaret odası tarafın- dan İstanbulda ( Darphanede imal ettirilmiş ve beheri 27 bu- lira mukabilinde ide SL Ülke Sekli. İzmir ticaret odasından bir zat bu hususta şunları söylemektedir: a— Bumüracaata hayret ettik. Bu madalyaların altınını biz al- dık ve Darphaneye verdik. Bi- naenaleyh bunların altın olması lâzımdır. Tevzi edilen (o madalyaların adedi 200 dür. Bize şimdiye kadar bundan başka bir müra- caat vaki olmadı. Bittbi tahkikat yapılacaktır. Bunun altın madal- ya üzerine (oyapışmış ayrı bir altın yaprak olması muhtemel- dir. Eğer böyle değil de filha- kika kaplama ise bunun ticaret odası ile bir alâkası olmaması /â- Kaydedildiğine göre ticaret odası diğer madalyalar üzerinde de tetkikat yaptıracak ve işte Muhtelit takımlar maçı Birinci ve ikinci kümelere mensur oyuncular karışık takımlar halinde a aim Dün Taksim (Stadyumunda futbol heyeti tarafından ia edilen mucibince mi telit mlm maçı yapılmıştır. Topkapı - Kumkapı muhteliti ile Vefa arasında yapılan maçta v2 Oce karşı 2 sayile galip miştir. Side kümeye mensup takım a de Altınordu ve yip formalarile karşılaşmışlar, mes'elesinin ohalli ve Altınay kulübünün daimi boykot edilmesi hakkında vermiş olduğu karar dün heyeti merkeziye reisi olan Vali Kâzım paşaya arzedilmiş'ir. Vali paşa bu mes'eleye büyük M. Müsolini kadınları böyle tavsif ediyor! İtalya Başvekili M. Müsolini « Suday Dispaç » gazetesinde neşrettiği bir makalede kadın- lar hakkındaki görüşünden bahs- etmiştir. İngiliz ( gazetelerince kadınlar tarafından (ogaleyanla karşılaşacağı tahmin edilen bu görüşlerin hülâsası şudur: «Cinsi lâtif mensupları her şeye inanan sadedil birer küçük mahlüklardır. Parlâmentoda bulunan kadın- lar. münasebetsiz müdahalede bulunan ve ortalığı karıştıran bir amilden başka bir şey değil- dir, Hiç bir erkek arkasında bir kadın saik bulunduğu zaman cihanın büyük adamları sırasına çıkmamıştır. Hakikaten ameli düşünen bir kadın gördünüz mü? Ben m görmedim. » “ “Tasarraf içilmeları Tasarruf cemiyeti son içtima- ımda kadmlar ve erkekler için iki içtima tertip etmiştir. Bu toplantılarda yerli (o mallarımız konuşulaez ktır. Yerli mallarımızla ecnebi omallannın o mukayesesi yapılacaktır. Ta: ife işleri Liman tarife komisyonu önü- müzdeki hafta içinde top'ana- Dünkü muhteliler maçında Kırmızı - Beyaz takımlar eynarken LE KL EİN Sadedil mahlüklar neticede Eyip formalı futbolcu- lar Altınordu formalı takımı O karşı 3le yenmişlerdir. Birinci kümeye mensup oyun* cular arasındaki mubtelit maçi günün en güzel oyunu olmuştur. Nisbeten kuvvetli oyunculardas mürekkep olafi Kırmızı takım; Beyaz takımı O a karşı 4 sayile mağlüp etmiştir. i bir ehemmiyet atfetmektedir. Futbol heyetinin vaziyetini mü zakere etmek ve lâzım gelen kararları vermek üzere fev bir spor kongresi yapılması muhtemel görülmektedir .,, Küçük haberler Resmi daireler Yerli mah kulanmıya baş'adılar i Kaydedilen bir habere Divanı muhasebat hükümet relerince satın alınıp memlek. mizde muadili bulunan eşyanıs masraflarının vizesi için rın yerli malı olduğuna dair Tir caret odası vesikası talep et miştir. Bunun üzerine devai büyük bir kısmı yerli kullanmıya başlamışlardır. Kartalda mezbaha Kartal belediyesi Kartalda mezbaha tesisi için teşebbüsal bülunmıya karar vermiştir. Gayri mübadiller Gayri mübadiller o cemi heyeti idare azasından paşa Ankaradan şehrimize det etmiştir, Verilen omalümata Ankaraya dan elyevm hazırlanmakta formüllerin tesbitinden sonra bikata başlamak kabil ola Bu formüllerin tesbitini kip, tevziata da başlanac