10 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

10 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 10 Mart 1930 MN | M Kolsuz, bacaksız kadın Bu kadın dişlerile tuttuğu kalemle | eraki! Se yler Bubu Cenapları mükemmel yazı yazıyor su maymun et ve şarap sevmez Kolsuz ve bacaksız Kadın —Sağ köşede bu kadınım dişleri arasında tuttuğu bir kalemle yarı yazdığı görülmektedir- Resimde gördüğünüz güzel kadın bir kaza neticesinde kolu ile İki bacağını kaybetmiş ve biçare resimde görüldüğü gi. bütün hayatı müddetince kötürüm kalmıştır. Bu kadın, dişleri arasına aldığı bir kalemle gayet güzel ve seri yazı yazabilmektedir. Filipinliler ölünce Sandalyeyenasıl oturtulur Filipinli ölâ sandalyeye bağlı Bir çok memleketlerde ma- balli âdetler biri birinden pek farklı olur. Bu âdetler, bilhassa düğün ve cenaze meselelerinde | fazlaca değişir. Filipin adalarında garip bir usul vardır. Ölen insan vefatından sonra bir iskemle üzerine (muhtelif yerlerinden bağlanarak oturtulur. Bunda esas, ölünün, mümkün mertebe tabii bir vaziyette ol- masıdır. Bu suretle rahat eden ölünün günahları affolunacağına inanı- İarmiş... ep elm gelinle * Eczacının hatasını toprak temizler,, Türkçem zde bir darbimesel vardır: “Doktorun hatasını eczacı lemizler, eczacınınkini toprak temizler, derler. Ara sıra ölüme se- bep olmak cürmünden mahkeme huzuruna çıkan doktorlar görülü- yor, fakat bu yüzden muhakeme veya mahküm edilmiş eczacıya rast gelinmedi. Dünkü postadan çıkan Fransız gazeteleri bize böyle bir haber getirdi: Versayda bir eczacı, doktorun yazdığı reçeteyi acele ile yanlış okuyarak ilâç yerine, zavallı bir hasta kadına halis kloroform içirt- miş ve kadıncağızın ölümüne sebep olmuştur. Bir kadın... Kısa saçlı fakat uzun sakalli... Bu resim, bir erkeğin değil, bir kadınındır. zevceniz olsa girer mi? gözünüze uyku Asrımızın iptilâsı: sürat İki nokta arasında katedilecek olan mesafeyi en asgari zaman- da almak! Aşağı, yukarı asrı- mızın en büyük şiarı budur. Havada sür'at, karada sür'at, denizde sürat... Sürat, ya'nız bir bırs mese- lesi olmak'a da kalmıyor; bugün tamamile hayat ve onun müte- radifi olan iktısat omes'elesi olmuştur. Resmini gördüğünüz otomuobi'i (Daytona) daki dünya sür'at rekoru müsabakasını ka- zanmak için Mr. Kaye Don yaptırmıştır. Makinesi 4000 bey- gir kuvvetinde olup 12 silindir- lidir. Motörü soğutmak vazifesi buz vasıtasile yapılır. İki türlü sevk ve idare kolu vardır ki kolayca muhalif isti- kametlere (o gidebilmeyi temin eder. Nasıl böyle bir iii” Bu maymun cenaplarınm mez misiniz; İsmi “Bubu,,dur. Bundan tam yedi sene evel Kongo orm” rında doğduğu için bugün yedi yaşındadır. Ve peynir dişle” işmiş, yerine sabit dişler çıkmıştır. İlk bebeklik devrini bir göl kenarında, enli yaprakların esinde anasınm sütünü emerek geçirdi. Bir müddet Rl da Skandinavyalı bir jokey kendisini 25 bin satın aldı, Bubunun terbiyesini, tahsilini bu adam vermiştir. ! Bugün bir milyon frank ediyor ve bir günlük kazancı ei 2000 franktır. Bubu cenapları Avrupanın bütün meşhur müzik hollerinde! ret ve muvaffakiyet (o kazanmıştır. | Alkışlanmaktan pek ziyade hoşlanır, bazen kendini yan balka başile teşekkür (işaretleri de yapar. # Sahibini dehşetli surette sever ve ona bu muhabbet ve # niyetini birçok hareketlerile gösterir. Çocuklardan hoşlanmaz; çünkü onları kıskanır. Çok alaf güler, ağlar. Bir çocuk gibidir. j Bizden farkı, olsa olsa lâkırdı edemeyişidir. / SAİD. 25 SÜ A il tercemel (o halini öğrenmek Dünya sürat rekorunu kaz? mak için yaptırılan otomobi