10 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

10 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Cevaplarımız Cevaplarımız g Adapüzarında Balzad: Hayrı 1, Dahdunu Muzaffer Beye: Marınız veçhile hüreket edeceğiz. öyde Keçecipiri mahalle- sinde Selma Atıf Hanıma; Bos- tancı Vükelâ caddesinde Âli Beye 78 Utarıt Baheddin Beye: iç içinüzün hediyeleri gönderilmek tedir izmirde Müjgün Hamma: H. ği yeni * adrese o gönderile Üsküdar O.M. İhsan Beye: sönderdiğin 2 başl ga teşekkür ed Ü Yem Şekilde © onden tstifader « Üşünürüz. Bilmeceniz Konaç ktır. Bellenecek sözler ş “Vor Şerbiliye içler ir ki, zekâ sahipleri ına bile varmazlar. al fark » Büyük bir eli alli sütün haksızlıktan, elemden, istihzadan i essir olmaz, Eğer böyle bir J9h merhametin tahtı tesirinde almasa önüne hiç bir kuvvet ge 'H ulki beyin başına gelenler HIKAYE Şapka giyen köpek Erek kız on kadar amca | — Çocuk'ar kahve altınız ha çocukları Nesrin,, halanın | zır. Fakat onu yemeden evvel Bağlarbaşındaki sayfiyesinde top- | benimle bitişik köşke kadar ge- lanmış'ardı. Bu şen ve gürültücü ! leceksiniz.. “Hanife teyze, ağa- atı edeceğ mizi biliyor musunuz? “Nesrin,, halanın kızı “Füru- | zan,, atı'dı; — Annsm gayet güzel birçörek hezirledı.. Birçok yemişler var.. “Süha,, nın kaşları çatıldı. Bu sırada köşkte misafir bu unan “Perran,, dediki: — Müsaade ederseniz ben Çünkü bu- dediğiniz asını uyandırmıştı. Karabinalar, | b, hokey değnek eri, birer tarafa ball Ben burada bırakıldı. “Nesrin,, halanın yap- “Süha, , atıldı: İ tığı çörek mükâlemelere zemin pi. “Perran : yal kalı | ği niz ırsa oluyordu. Bu sırada “Nesrin,, hala köş- kün kapısında gözüktü. Kahve altıya çağıracağı ümidi ile par- lıyan çehreleri süzdükten sonra dedi k; korkar.. Bende onu beklerim.. “Nesrin,, hala biraz ısrar etti, Fakat “Süha,, nın inatlaştığını görünce üzer.me fazla varmadı, ! ve diğerleri ile uzak'aştı, * “Süha,, ile “Perran,, bahçede yalnız kalmışlardı. “Perran,, sor du. — Neye ediniz “Süha, Bey... ye , — Hiç.. Şey. Sizinle kalmak için... “Perran,, güldü... — Bana hikâye okumayınız... Siz “ Hanife teyze, den kaçtı- nz.. Fakat neden? onu sevmez- misiniz ? “ Süha ,, içini çekti: — Sevmez değilim fakat... ondan korkuyorum... — Niçin. O kadar fena bir kadın mı? — Hayır.. ancak başıma bir şey geldi.. o gündenberi “Ha- nife teyze ,, yi görmek istemem.. “ Süha,, bir an sustu. Sonra devam etti: — Bakınız “Perran, size meseleyi anlatayım... vaziyetimin nekadar garip olduğunu siz de anlıyacaksınız... Bundan iki sene evveldı. Daha çocuk sayılırdım. Bir gün “ Hanife teyze,, Bos- tancıdaki evimize misafir gel mişti. “ Teyze, ilk defa olarak bir şapka giymek istemiş, Bey- oğluna gitmiş süslü püslü bir şapka almış Benim asıl tuhafıma giden nokta şapkanın üzerinde süs olarak konmuş olan koca bir papağandı. Kim bilir bu (AM tarah 8 inci sayılamızdadır ) kalabalığın eğ- beğime misafir lenebilmesi için gelmiş, onu ber türlü va- ziyaret edece sıta mevcut» ğiz.. i tu. Bir kalın Bir sayha ağaç kütüğü yükseldi: Üzerine mıhlan- — “Hanife, mı; oan nişan teyze mi?.. tahtası küçük “Her kesın tey- hava (o tüfekle- zesi» Oo gelmiş rinin okları ile öyle mi.. do muştu. Hepsinin, «her Bir de kroket kesin teyzesi» takımı gönüü isti- ismini verdiği yenin oemrine “Hanife teyze,, amade oduru- garip meşrepli yordu. bir kadındı. Şen kaf leye en Fakat (o çocuk sen itıhak eden “Süha,,bağırdı: | ları sevdiğinden hepsi de mem- — Çecuk'ar... Ne ie kahve | nuniyetle el çırptılar; yalniz ——— ii “ A İN, AP iş 5“ j 7 | Müsabaka | yazıp gönderiniz Çocuk sayıfası karileri arasında bir müsabaka açtık. Bize işittiğiniz gü- lünç fıkralardan bir ta- nesini yazıp gönderiniz ; aynı zamanda vesika resmi cesametinde birer fotografınızı da yollayınız. Güzel fıkra ar yazanların yazıları ve resimleri neş- ro unacaktır. İlk cevaplar * Tersine dikilen tohum Şira biri İstanbula gelmiş memleketinde görmediği minare- leri görünce şaş- mış kalmış, Mina- renin önünde epi İ bir zaman durduk- tan sonra kendi kendine söylenmiş Yaradana kur- gi ban olayım, bere ketli toprağı bul muş, amma serpil- miş ha! Arnavudun ya - bancı olduğunu ânlıyan bir külhan beyi hemen yanına sokülmüs “Ey Amira Göri İlk etek hemşeri, demiş bu: Mektebi. $om sınıtından nun tohumundan © def Hikmet Ef ne kadar istersen bende var, memleketine götür dik... Arnevur kanmış Bir dük- kâns gitmişler, birkaç mecidiye ile biraz tohum alınmış. Arnavur memlekerine döndüğü vakit bahçesini mükemmel kazıp tohumları ekmiş, beş ay beklemiş, alt ay beklemiş, töprekes yapraklar pey- da olmıya başlamış, henüz sivrilen bir şev gözükmemiş. Arnavut merek edip birkaç yeti kazınca bakmışki uzun uzun havuç- lar toprağın içine doğru dalmış, gitmiş. Arnavudun fena halde canı sıkılmış: Tü bire, demiş; tohumları Cers dikmişim ! Yeni Çerçeve wi — VAKIT.10 Vert DERIM 19390 — i 'bize birer şen fıkra) Ezlenceli | fıkralar Tam ehli | Tecirin biri günde on yedi saat dairede kapanarak çalışabilecek bir kâtip aradığını gazetelerle ilân etmişti. Ertesi gün bir adam müracaat etti. Tacir sordu: —Acaba her gün on yedi saat bir odada kapalı kalabilecek- misıniz? Müracaatçı safiyane bir te- bessümle şu cevabı verdi: — Nasıl kalamam efendim.. Ben yedi sene hapiste yatmışım. | Tuhaf tecrübeler | İ Karaolıkta bir şamdan yaka- rak bir masa koyunuz. Mumdan üç metre kadar “geri; çekiliniz ve mukavva bir çerçeveysü ge- rilmiş' bir küçük bir muslin parçası arkasından ışığa bakı- nız. Resimde “C,, mukavva çerçiveyi, M muslin parçasi eriyor. Dediğimiz ş ese ederseniz İşiktan kolun (o dekğirmen (kanadı. yayıldığını o görürsünüz. OEğe “CÜ, çerçivesini (o döndürecek olursanız bu parlak değirmen kanatlarının da döndüğüne şabit olacaksınız. Bu hadise inkisarı ziyadan “dolayı vukua gelir. bilmecemiz içinde yerleri boş bırakılan rakamları bula- bilir misiniz ? Geçen haftaki bilmecemiz, halle- den ve mükâfat kazananlar 25 98 98 eni obilmecemizi yukarıda görüyorsunuz Silinerek yer- İxine nokta konan rakamları bulunuz Cem ameliyelerini yapı- nız ve İstediğimiz mecmuları bulunuz. Bilmecemizi o halledenler ara- sında kur'a çekilerek birinciye bir kolanya ikinciden onuncuya kadar birer sinema bileti, on birinciden © yirminciye (Okadar birer Okalem, diğer bilenlere birer takdir varakası verilecektir. *-.. 25 i.. k.k 25 98 98 98 98 Geçen haftaki bilme- cemizi halledenler Gecen haftaki ( bilmecemizi hallederek mükâfat kazazanan karilerimizin (isimleri berveçhi atidir: Bır yazı takımı kazanan Pangaltıda Noterdam Dosyon talebesinden (o Kıymet Vehbi Hanım. * Mep Lütfen sayıfayı çeviriniz İY