29 Haziran 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

29 Haziran 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 29 Haziran 1530 “Hasan kolonyası:Limon çiçeklerinden Mustahzar 90 derecedir.Dünyada mevcut bütün mütemeddin memleketlerin ıtriyat mütehassısları, esansfabrikaları Hasan kolonyasının enfes ve ruhnüvaz kokusu ka $# * iâl vehayran kalmışlar ve bu nefis Şark müstahzarından külliyetli sipariş etmektedirler. Memleketimizin ve ecnebilerin en kibar zevatı Hasan kolonyası istimal etmekti” op daima ve daima sahibini tebrik etmektedirler. Hastalara hayat ve şifa verir. Baygınlık, sinir, heyecan, baş ağrısı, çarpıntı zamanlarında bir hayat arkadaşıdır. mötbiş tenzilât yapılmıştır. 35, 60, 110, 200 kuruşluk şişelerde satılır. Hasan Ecza deposudur. .,..020 2020000200000 00... ilân I — Askeri liselerle urta mekteplere 930-931 ders senesi kadro noksanını doldurmak ve yüksek sınıfların talebeleri tercih edilmek üzere aşağıdaki şartları haiz Türk talebesinden ihtiyaç miktarında leyli ve meccani olarak talebe kayt ve kabul edilecektir. A) devre (Osmf O için 1 6 ” 1 7 â ı 8 i 2 9 p 2 10 v 2 1 b B) Evvelce gördüğü tahsilin derecesini gösterir şahadetname veya tasdiknameyi haiz bulunmak. C) Vücudun teşkilâtı ve sıhhati müsait ve sağlam ve her türlü emrazlardan beri olmak (emrü kumandaya mani rekâket misilli ârı zaları olanlar ve boyları pek kısa olanlar alınmaz.) D) Kusursuz bir seciye ve ablâk sahibi olmak. 16-12 yaşları içinde olanlar 17-13 18-14 19-15 20-16 21417 E) Ailesi hiçbir sui hal ve şöhret sahibi olmamak. 2 — Gımcı sınıfa yeni birinci devre birinci sınıfa gireceklerin tam devreli (5 muallimli ve 5 dersaneli) resmi ilk mektep şaha- ve hususi ilk mekteplerde tahsil edenlerin ilk mektebin son iki sınıfında okunan derslerden imtihan vermeleri lâzımdır. Orta mekteplerin 2 inci ve üçüncü sınıflariyle lise sınıflarının her hangi birine girmek üzere müracaat eden hu- susi Orta mekteplerle tahsili Orta derecede olan resmi susi meslek mektepleri müdavim ve mezunları girmek isteyenleri sınıftan evvelki sınıfların bütün derslerinden imtihan edilirler. Bu meyanda askeri tedrisat hakkında 8 inci smıfa girecekler İ inci kitaptan 9uncu sınıfa girecekler 12 inci kitaptan 10ncu sınıfa girecekler 1,2,3 tincü kitaptan 11 inci sınıfa girecekler 1,4 kitaptan detnamesini haiz bulunmaları imtihan edilirler. 3 — Resmi Orta mekteplerden ve Lise sınıflarından naklen gelenleri askri tedrisat kitaplarından haogilerini takip ettiklerine dair vesika ibraz ettikleri ve sair şartları haiz oldukları ve ipka bulunmadıkları takddirde müadil sımflara bilâ imtihan 'alınırlar. 4 — Kayt muamelesi Temmuz iptidasında başlıyacaktır. 1 inci maddedeki şartları haiz bulunan talebelerden ikinci devreye talip olanlar İstanbulda Kuleli ve birinci devreye talip olanlar Halıcoğlu As. liselerine ve İstanbul haricindekiler de doğrudan doğruya dahil orta (omekteplerin askeri ve ya orta mektep olmıyan yerlerde bulunanlar İlânı okudukları tarihten itibaren bulundukları yerlerdeki en büyük askeri K. veya amire veya askerlik şubesi Rs. liklerine istida ile müracaat ederler. Yeniden kaydı kabul muamelesi lisenin son sınıfları için 25 Temmuzda diğerlerinin sınıflar için 10-8-930 hitam bulur. Bu taliplerden sonraki müracaatlar kabul olunmaz, Ders senesi başladıktan sonra sivil liselerden naklen askeri © liseye geçmiye talip olanlar kabul için müfettişliğe — etmelidirler. $ — İstidalara rapdedilecek evrak vesaik şunlardır? A) Fotoğraflı nulus tezkeresi veya resmen musaddak sureti B) Bir seneyi tecavüz etmemiş aşı şahadetnamesi ( Aşı saha- detnamesi olmıyanlara askeri lise veya orta mektep hekimleri askeri liseye veya tarafından meccanen aşıyapılır ) C) Mezun bulundukları veya tahsil eyledikleri mebtebin fotoğ- raflı şahadetname veya keza fotoğraflı ve teferruatlı tasdiknamesi, D) Ailesinin ve kendisinin sui hal ve şöhret sahibi bulunma dıkları hakkında mahalli hükümetinin fotoğraflı ve musaddak bir ilmühaberi. E ) Askeri lise veya orta mekteplere kabul olunduğu takdirde mektebin tab'i olduğu ve olacağı kanun talimat emrü esasları bilâ tamamen veya aynen kabul edeceğine dair velisinin ve kayd şart kendisinin birer teahhüt senedi. F — Sarali uyku halinde gezer sidikli bayılmak ve marazi çırpınmağa müptelâ olmadığı ( bu gibi hastklıklkrdan biri ile mek- tebe' vermezden evvel malül alduğu bilahara anlaşılan talebe mek- tepten çıkıkarılır. Ve ozamana kadadar o telebe için hükümetçe ihtiyar olunan masarif velisinden tazmin ettirilir ), ve veli bulunma- dığı ve her hangı bir zamanda tahsili terk etmek İsterse ve zabit olmadan evlenirse mektep masrafını tamamen tediye edeceği müdüriyetlerine © hakkında noterlikçe musaddak velisinin teahhütnamesi, G — Peder ve valdesi hayatta değil ise velisinin kim olacağına ve tatil zamanında mezun gidecek ise kimin nezdine gideceğine dair muteber bir vesika, H — Heyeti sıhhiyesi mümkün mertebe tam olan askeri bir hastanenin veya muayene komisyonlarının sıhhi raporu. ( Kabiliyeti ve hu: müracaat Fiatla - ....4.22202515252555552505 520.00.” iki MOBULYA MEŞK Meşherimizin zengin salonlarında het- kesi memnun edecek müteaddit mobilya ve karyolalar mevcut olup tediyata da azami teshilât gösterilir. Fincancılar yokuşu 27 - 29 numero Asri mobilya mağazaları 8 Haziran 930 Kamb ye li Lai lirası Kr. Frank Ni Üret Telefon: İstanbul 3407 e — İ« Frank 5 Lava Jandarma imalâtanesi ilânları .. pr ex Sille; Yerli imâl edilmiş olmak üzere 617 adet demir efrat karyolası |” ? (Peru kapalı zarf münakasa usulile satın alınacaktır. Münakasa 14 Tem- İf. . in : . muz 930 pazartesi günü Saat 14 te Gedikpaşada Jandarma imalâthanesinde (yapılacaktır. (Şartname imalâthaneden verilir Teklifnamenin tarzı imlâsı şartnamede münderiçtir. Pengi #0 Ley © Kuraş ! Türk Krası Dimar “ Çervoneç Kuraş Nukut Msterlin o ingiliz) 1 Dolar (Ametika; | * O Frank (Framsiz! | OLirer (İalya O Frank Belçika) Şehremaneti İlanları Beyoğlu dairesinden: Ortaköy Ermeni kilisesinin tanzifat tenvirat borçlarından dolayı tabtı hacze alınan bir adet piyano ve iki adet büyük ayaklı çalar saat ve sekiz adet hazaran sandalya 25 haziran pazar günü saat on üçte ortaköy çarşısın- da bilmüzayede satılacağı ilân olunur. Türkiye kibrit ve çakmak inhisarı işletme idaresinden! Memur kadromuz tamamdır. Beyude müracaat edilmemesi fica ve İlân olunur. 1 Zioti 'Lehistan! “İş 1 Peogö | Macaristan. 0 Ley (Romanya) 20 Dina? "Yugaslovyaj i Çevoneç 'Sevyet! Altın Mecidiye Banka Borsa bariei Büyük Tayyare nez 6 inci keşide 11 Term 1930 ösir Büyük ikramiye 200,000 liradır. Ayrıca 100.000 liralık bir mükâfat ile 50.000, 40.000, 25.000, 10.000, liralık büyük ikramiyeler vardır. Hiç kazanmamış Numaralara 30 zar lira teselli mükâfatı verilecektir. Biletl er: Bayilerden Temmuzun yedinci günü akşamına kadar talep edilmelidir. Doktor aranıyor Cerrahiye aşina gece ve. gün” düz hastanede kalmak üzere bif © doktor asistana ihtiyaç vardır. Talip oların Şişli Sıhhat Yurdu müdiriyetine müracaatlatı, bedeniye talimatnamesinin muaddel (A) sutunu veçhile.) 6 — Muhtelif sınıflara kayt olunan talebe miktarı kabul edile- cek miktardan fazla ise matlüp şeraiti haiz olanlar arasında sınıf- larına göre Türkçe yabancı dil, riyaziyat, tarih, coğrafya ve tabi- iyat derslerinden tabriri müsabaka imtihanı yapılır. 7 — Mekteplerdeki kaydı kabul komisyonlarınca kayt ve şayanı kabul görülen talebelerin kabuli kayıtları ile dahili jurnal edilme- leri müfettişlikten ayrıca verilecek emir üzerine yapılır. 8 — Orta mekteplerin birinci ve ikinci sınıflarına alınacak olanlar temamem Konya ve Erzincan askeri orta mekteplerine ve üçüncü sınıfa alınacak olanlar Istanbulda ve Bursada bulunan as- keri liselerle Erzincan ve Konya orta mekteplerine ve müfettişlik- ten verilecek tertibat veçhile alınacaklardır. Lise ikinci devre sımflarına kabul edilecek olan talebe temamen İstanbuldaki ve Bursadaki askeri liseler ihtiyacına göre alınacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı yapıldığı takdirde on birindi sınıfın müsabaka imtihanına temmuzun 25 ve diğerlerinin agustosun 11 inde başlanır. 10— Taliplerin kabulü kat'i emrine kadar yapacakları masraflar kendilerine ait olup gerek bunların ve gerek hiç kabul edilmeyen- lerin bu yoldaki masrafları hakkında askeri liseler hiç bir taah- hütte bulunmazlar. 11 — Kaydü kabul komisyonları aşağıdaki lise ve orta mek- teplerde açılacak. 1 — Kuleli lisesinden (yalnız ikinci devre talebeler için) 2 — Halıcoğlu lisesinde (yalaız birinci devre talebeler için) 3 — Bursa lisesinde (yalınız birinci ve ikinci talebeler için) 4 — Konya lisesinde (yalınız birinci devre talebeler için) 5 — Erzincan lisesinde (yalınız birinci devre talebeler için) Doktor Hüseyin Naşit Türbe, eski Hilâliahmer binas! No. 10 Telefon: İst. 2622 Tashih— Vakıt gazetesinin 27 haziran 930 tarihli nüshasını” yedinci sayıfasının dördüncü sö” tununda İstanbul üçüncü icr# dairesinde verilen ve Erenköy” Göztepe asma fidanlıklarına âit ilânın yirminci satırındaki Olin piya ismi Evlombiya ve yirmi üçüncü satırındaki Raika ismi ise Raife olacağından olsuretl€ tashih olunur. Sehir Opereti Yar temsillerine başladı. -d0 hazirs pazartesi akşamı #Beşiktaş Köyiçi gark tiyatrosunda ilk temsil; ( Gözyaşlarım | büyük eser Solo : piyana ile Sevim Hanım Profesör Doktor M. Lutfi Gülhane ve . Cerrahpaşa hastaneleri Marazı şerik maallimi p Dahili ve intami hastalarını Cuma ve Pare mada her gün Mides sonra Divanyolu Şekerei Sokak N.7de kabul dir. Telefon, ht 25