July 3, 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

July 3, 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

| — Askeri liselerle orta mekteplere 930-931 ders senesi kadro noksanını doldurmak ve yüksek sınıfların talebeleri tercih edilmek | Üzere aşağıdaki şartları haiz Türk talebesinden ihtiyaç miktarında | leyli ve meccani olarak talebe kayt ve kabul edilecektir. A) devre sınıf için l 1 6 n» 16-12 yaşları içinde olanlar 1 7 als En vve ! 8 Vİ MMA” ilem dö | 2 e er 2? 10 mi “agiğgri vi gs 2 u » 2117 B) Evvelce gördüğü tahsilin derecesini gösterir şahadetname veya tasdiknameyi haiz bulunmak. C). Vücudun teşkilâtı ve sıhhati müsait ve sağl her türlü giam ve ri emrazlardan beri olmak (emrü kumandaya mani rekâket misilli ârı zaları olanlar ve boyları pek kısa olanlar alınmaz.) D) Kusursuz bir seciye ve ahlâk sahibi olmak. E) Ailesi hiçbir sui hal ve şöhret sahibi olmamak. 2— 6ımcı sınıfa yeni birinci devre birinci sınıfa gireceklerin | tam devreli (5 muallimli ve $ dersaneli ) resmi ilk mektep oşaha- detnamesini baiz bulunmaları ve hususi ilk mekteplerde tahsil | edenlerin ilk mektebin son iki sınıfında okunan derslerden imtihan | vermeleri lâzımdır. Orta mekteplerin 2 inci ve üçüncü sınıflariyle | se sınıflarının her hangi birine girmek üzere müracaat eden hu- | susi Orta mekteplerle tahsili Orta derecede olan resmi ve hu | sus meslek mektepleri müdavim ve mezunları girmek İsteyenleri sınıftan evvelki sınıfların bütün derslerinden imtihan edilirler. Bu meyanda askeri tedrisat hakkında 8 inci sınıfa girecekler 1 inci | kitaptan 9uncu sınıfa girecekler 1,2 inci kitaptan 10ncu sınıfa | meral kitaptan 1l inci sınıfa girecekler 1,4 kitaptan 3 — Resmi Orta mekteplerden ve Lise sınıflarından naklen gelenleri askri tedrisat kitaplarından hangilerini takip ettiklerine | dair vesika ibraz ettikleri ve sair şartları haiz oldukları ve ipka bulunmadıkları takddirde müadil sınıflara bilâ imtihan alınırlar. İ 4 — Kayt muamelesi Temmuz iptidasında başlıyacaktır. 1 inci | maddedeki şartlar, haiz bulunan talebelerden ikinci devreye talip olanlar İstanbulda Kuleli ve birinci devreye talip olanlar Halıcoğlu As, liselerine ve İstanbul haricindekiler de doğrudan doğruya dahil «liseye «veya orta o mekteplerin o müdüriyetlerine ve “sr we ya orta mektep olmıyan yerlerde bulunanlar ilânı * wdukları tarihten itibaren bulundukları yerlerdeki en büyük iseri K. veya amire veya askerlik şubesi Rs, liklerine istida ile müracaat ederler. Yeniden kaydı kabul muamelesi lisenin son sınıfları için 25 Temmuzda diğerlerinin sınıflar için 10-8-930 hitam bulur. Bu taliplerden sonraki müracaatlar kabul olunmaz. , Ders senesi başladıktan sonra sivil liselerden naklen askeri liseye geçmiye talip olanlar kabul için müfettişliğe (müracaat etmelidirler. 5 — Istidalara rapdedilecek evrak vesaik şunlardır. A) Fotoğraflı nutus tezkeresi veya resmen musaddak sureti B) Bir seneyi tecavüz etmemiş aşı şahadetnamesi ( Aşı saha- detnamesi olmiyanlara askeri lise veya orta mektep hekimleri tarafindan meccanen aşıyapılır ) C) Mezun bulundukları veya tahsil eyledikleri mebtebin fotoğ- tafh şahadetname veya keza fotoğraflı ve teferruatlı tasdiknamesi, ) D) Ailesinin ve kendisinin sui hal ve şöhret sahibi bu'unma- dıkları hakkında mahalli hükümetinin fotoğraflı ve musaddak bir ilmühaberi. E ) Askeri lise veya orta mekteplere kabul olunduğu takdirde mektebin tab'i olduğu ve olacağı kanun talimat emrü esasları bilâ kayd şart tamamen veya aynen kabul edeceğine dair velisinin ve kendisinin birer teahbüt senedi. ast ! | F — Saralı uyku halinde gezer sidikli bayılmak ve marazı çırpınmağa müptelâ olmadığı ( bu gibi hastklıklkrdan biri ile mek- tebe vermezden evvel malül alduğu bilahara anlaşılan talebe mek- tepten çıkıkarılır. Ve ozamana kadadar otele'e için hükümetçe ihtiyar olunan masarif velisinden tazmin ettirilir ), ve veli bulunma- dığı ve her bangı bir zamanda tahsili terk etmek isterse ve zabit olmadan evlenirse mektep masrafını tamamen tediye edeceği “hakkında noterlikçe musaddak velisinin teahhütnamesi. G — Peder ve valdesi hayatta değil ise velisinin kim olacağına ve tatil zamanında mezun gidecek ise kimin nezdine gideceğine “dair muteber bir vesika. H — Heyeti sıhhiyesi mümkün mertebe tam olan askeri bir hastanenin veya muayene komisyonlarının sıhhi raporu, ( Kabiliyeti bedeniye talimatnamesinin muaddel (A) sutunu veçhile.) 6 — Mubtelif sınıflara kayt olunan talebe miktarı kabul edile- cek miktardan fazla ise matlüp şeraiti haiz olanlar arasında sınıf- larına göre Türkçe yabancı dil, riyaziyat, tarih, coğrafya ve tabi- iyat derslerinden tahriri müsabaka imtihanı yapılır. 7 — Mekteplerdeki kaydı kabul komisyonlarınca kayt ve şayanı Vw ! İ Yüksek Maadin ve Sanayi Mühendisi Mektebi Leyli ve meccani olan bu mektep atideki şubeleri havidir: 1 — Yüksek maden Mühendisliği. 2 — Yüksek sanayi Mühendisliği. Bu şubelerin tahsil müddeti 4 senedir. Mezunlar staj için Avru- paya gönderilir. Münhasıran lise mezunları kabul olunur. 3— Maden meslek şubesi. Bu şube madenlere jeometr ve başçavuş yetiştirir. Tahsil müd- deti 2 senedir. Orta mektep mezunları imtihansız, ilk mektep me- zunları imtihanla kabul olunur, Asgari yaş 18 dır. Duhul imtihanı yapılmasına lözum görüldüğü takdirde mahal ve zamanı icra garetelerle ilân edilir. Tedrisata bir teşrinevvelde başlanacaktır. Şimdiden kayıt mu- amelesi başlamıştır. Istidaya melfuf 6 foto ile vesaik ve sıhhat raporunun Zonguldakta mektep müdüriyetine irsali. Müdüriyet Tehlike... yavrunuzun sıhhati için.! Çocuğun hayatı muatexreh rat taraf: elit 42a ilka edilir. Onlar çocuğun mukavemet kabiliyetini azaltarak müdafa: k vücuduna hastalık aşılarlar. fetidir. 4sız küğü Ha arat ifuliyetin. ağ a Onları Flit ile öldürünüz. Filt sinek, sivri Pie güve. van h m böceği ve tah urularını kamuran imha eder. Tehlikesizdir. at'iyen leke yapmaz. Fit Vdiger haşarat öldürücü mayilerle ka» rıştırmayınız. Sarı tenekeye - siyah ku. sağa dikkat ediniz. FLİT Daha çabuk öldürür Umum Deposu *. BERT ve ŞÜREKASI İstanbul - Galata Voyvoda Ham Sehremaneti ilânları BAYAZIT DAİRESİNDEN: Eminönünde yap'ırılacak röfüj pazarlık suretiyle ihale edileceğinden talip olanların ihale günü olan 5-7-930 cumartesi günü saat 14 te daire encümeninde ha- zır bulunmaları ilân olunur. : kabul görülen talebelerin kabuli kayıtları ile dahili Jurnal edilme- leri müfettişlikten ayrıca verilecek emr üzerine yapılır. 8 — Orta mekteplerin birinci ve ikinci sınıflarına alınacak olanlar temamem Konya ve Erzincan askeri orta mekteplerine ve üçüncü sınıfa alınacak olanlar Istanbulda ve Bursada bulunan 15- keri liselerle Erzincan ve Konya orta mekteplerine ve mütettişlik- ten verilecek tertibat veçhile alınacaklardır. Lise ikinci devre sınıflarına kabul edilecek olan talebe temamen İstanbuldaki ve Bursadaki askeri liseler ihtiyacına göre alınacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı yapıldığı takdirde on birinci sınıfın müsabaka "imtihanına temmuzun 75 ve diğerlerinin agustosun İl inde başlanır. 10— Taliplerin kabulü kat'i emrine kadar yapacakları masraf ar kendilerine ait olup gerek bunların ve gerek hiç kabul edilmeyen- lerin bu yoldaki masrafları hakkında askeri liseler hiç bir taah- hütte bulunmazlar. 11 — Kaydü kabul komisyonları aşağıdaki lise ve orta mek- teplerde açılacak. 1 — Kuleli lisesinden yalnız ikinci devre talebeler için; 2 — Hahcoğlu lisesinde (yalaz birinci devre talebeler için) 3 — Bursa lisesinde (yalınız Lirinci ve ikinci talebeler için) 4 — Konya lisesinde (yalınız birinci devre talebeler için) 5 — Erzincan lisesinde (yalınız birinci devre talebeler için) N di ». KAŞ ye Ağ Merkez acentesi: Galata Köprü başında Beyoğlu 2362 Şube acentesi o Mah- mudiye Hanı altında İstanbul 2740 YALOVA PLÂJ ve Kaplıcaları için Cuma postaları Köprüden: SD. SD. SD. “5,0; 800 9,00 1315 21,30 Yalovadan: SD. SD. SD. S.D. 5,15 18,00 1900 1945 postası (IZMİR) vapuru ll Tem- muz Cuma günü saat İ3 te Galata rhtımından hareketle ertesi sabah İzmire varacak ve a ünün akşamı den kalkarak Pazartesi İsken- deriyeye varacaktır. İskende- riyeden Çarşamba kalkarak Cuma İzmire varacak ve öğ- leden sonra İzmirden kalkarak Cumartesi öğleden sonra tanbula gelecektir. Istanbul » İskenderiye yol- cuları için: Lira Tek yataklı lüks kamaralar bir 220 yolcu için Tek yataklı lüks 'kamaralar çit 195 yolca için beheri Tek yataklı: birinci kamaralar Diğer birinci — İkinci Üçüncü Güverte yemeksiz > Bir yolcunun azimet ve av-ğ det biletlerinin avdet kısmın- Ö. dan yüzde yirmi beş, üç veya daha fazla nüfuslu bir aile olursa yüzde otuz; ve üç veya daha fazla nüfuslu ailelerin yalnız azimet (biletlerinden yüzde on tenzilât yapılır. !udanya poslası Cuma, Pazar, Salı, Çarşam- ba günleri idare rıhtımından 9 da kalkar. ; İrebzon ikimzi postası (ANKARA) vapuru 3 Temmuz Perşembe akşamı Galata rhüumından hareketle Zonguldak, İnebolu, Sinop, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, Hopa* ya gidecek ve dönüşte Pazar iskelesile Rize, Sürmene, Of, Trabzon, Polathane, Görele, Gireson, Ordu, Fatsa, Samsun, Sinop | İneboluya ( uğrıyarak gelecektir. 12-13 Temmuz 93) Kadınlara 4 Erkeklere Türkiye Seyrisefain idaresi mütekaidin Eytam ve eramilin Haziran 930 maaşları bali muharrer günlerde VW cektir. ve ( GÜLCEMAL | rafından yapmakta olar : MIR SÜR'AT) postaları 14 Temmuzdan itibaren badema her hafta İstanbul'dan pazar- tesi İzmir'den çarşamba gün- leri saat 14,30 da kalkar. (MERSİN SÜRAT) postaları da 16 Temmuzdan itibaren her hafta Istanbuldan çarşam- ba günleri saat ll de kalkar. | l i