4 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

4 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

4 gi i 12850 495 10000 1273 1500 2224 1408 2666 1564 2841 m e VAKIT 4 Temmuz 1360 ; Emniyet Sandığı Emlâk müzayedesi Kati karar ilânı j Merhunatın cins ve nev'ile mevki ve müştemilâtı Erenköy Bostancı elyevm Suadiye mahallesinde Bağdat caddesinde eski 88, 89 ve yeni 376, 376 numa“ ralı üç yüz kırk arşın arsa Üzerinde yarım kârgir üç buçuk katta oniki oda altı salon bir hamam bir bod- rumu ve seksen arşın arsa Üzerinde bir kâgir mutfağı selâmlık dairesi yüz yetmiş arşın arsa üzerinde iki kattan ibaret olup altı ahır saman- lık ve üstü iki odayı ve iki dönüm bin arşın bahçeyi havi yeni bir ha- nenin tamamı Emirgânda Emirgân caddesinde es- ki 36 ve yeni 48 numaralı binası altı yüz elli arşın ve müştemilâtı elli ve fazla bahçesi iki yüz on ve bahçesi iki bin dokuz yüz yirmi bir arşından ibaret olup yalı ahşap üç katta zemin katında dört oda bir mutfak bir kuyu ikinci katında beş oda bir salon ve odanın biri mut- fak halinde kullanılmaktadır, üçüncü kat dokuz oda bir salondan ibaret- tir, alt katta odanın döşemeleri sö- külmüş kömürlük olarak kullanılma- ta olup haraptır ve bahçedeki köş- kün zemin katında bir bodrum iki oda bir kiler bir methal birinci kat- ta bir koridor üzerinde iki oda ve ittisalinde diğer bir koridor üzerin- de bir mutfak bir sofa iki odası vardır. Gerek hane ve gerek yalı- da elektrik ve terkos tertibatı var- dır. Yah harap ve köşk eskidir, ve köşkün üst tarafında Boyacı kö- yüne çıkan birinci sokak namında ayrıca bir methali ve derunüne cari nısıf masura mai lezizi havi maa köşk bir yalının tamamı Üsküdarda Bulgurlu mahallesinde atik Çakaldağı ve tedit Alemdağı sokağında eski 4 yeni 55,57 numa- ralı yüz yetmiş dört arşın arsa Üze- rinde iki katta altı oda bir sofa bir taşlık seksen arşın arsa üzerinde ahşap ve harap bir katta yemek odası bir kiler bir mutfak ve yirmi arşın arsa üzerinde harap üstü bir oda altında ahırı ve dört dönüm bin üç yüz yirmi altı arşın bahçeyi havi yenice bir köşkün tamamı Hasköyde Keçeçipiri mahallesinde Camişerif sokağında eski bir numa- rah seksen dört arşın arsa üzerinde kârgir iki buçuk katta beş oda bir sofa bir mutfak bir antre odun ve kömürlük ve altmış dört arşın bah- çeyi havi bir hanenin tamamı. Firdevs ve Fatma Muhterem H. larla Burhanettin Ef. Beşiktaş'ta Sinanpşayıatik namıdi- ğer Kılınç Ali mahallesinde Alem- kadın sokağında eski 10 ve yeni 14 numaralı doksan dört arşın arsa üzerinde ahşap iki buçuk katta biri camakânla bölünmüş olmak üzere dört oda bir taşlık zemin katında bodrum bir kuyu ve doksan sekiz arşın bahçeyi havi eski bir ha- nenin tamamı. Mısırçarşısın'da Aktariye sokağında eski ve yeni 32 numaralı altmış sekiz arşın arsa üzerinde kârgir bir katlı zemini tahta arkasında demir kapılı deposu mevcut ve üzeri tonoz kemerli bir dükkânın tamamı. İbrahim Ethem Ef, 2500 3257 Sultanselimde Çırağhamza mahalle sinde Sakızağacı sokağında eski 20 mükerrer yeni 68 numaralı doksan iki arşın arsa üzerinde bir katı kârgir diğerleri ahşap olmak üzere üç katta altında bodrumu havi dört oda iki Borçlunun ismi Saadet H. Nezihe H. Zira Kıymeti Verilen bedel LK, Lira 4801 55 322,71 3000 Mahlülât ve Akarat müdürlüğünden: Cağaloğlunda Cezrikasim mahallesinde kısmen Babıali -Mahmudiye- kısmen Şeref EF, sokağına cepheleri bulu- nan Valde sultan bina emini camii arsası içinde mevcut çeşme Şeref Ef. sokağına yine bu arsanın köşesine nak- ledilmek üzere pazarlıkla satılıktır. İhalesi ( 9 - 7- 930 ) çarşamba günü saat (16) ya kadardır. Talip olanlar mu- hamwen kıymetinin yüzde yedi buçuk nispetinde pey akçelerile beraber istanbul Evkaf müdüriyeti binasında Mahlülât kalemine müracaatları, sofa bir taşlık bir balkon bir mut- fak ve odaların ikisinde gusülhane ve birinde dolabı yüz yirmi üç arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Emine ve Ayşe Hanımlar. 155 1200 33372 Cumartesipazarında Hocaüveys ma- hallesinde Külhan sokağında eski 8 ve yeni 25 numaralı yüz arşın arsa üzerinde kâgir iki katta beş oda bir sofa bir mutfak bir malta ev altı ve ev altında kuyuyu havi bir hanenin tamamı, 340 880 3340 Fatihte Karamanda Hocahayrettin mahallesinde Süpürgeci sokağında eski 36 ve yeni 38 numaralı otuz altı arşın arsa Üzerinde zemini çimento duvarları kârgir çatısı ahşap bir kattan ibaret olup bahçede bir kuyu ve on alti arşın bahçeyi havi ardiye halinde müstamel bir dük- kânın tamamı, 655 2820 3432 Süleymaniyede Samanviranı evvel mahallesinde Çukurçeşme sokağın- da eski 1l mükerrer ve yeni 13 numarali altmış iki arşın arsa Üze- y < rinde kârgir.dört buçuk katta altı oda bir sofaiki balkon iki merdiven başı bir mutfak tululumbalı kuyu kömürlük bodrum ve altı arşın bah- çeyi havi bir hanenin tamamı, Ahmet Ef. 225 900 7427 Üsküdar'da İcadiye mahallesinde Çamlıca caddesinde eski 99ve yeni37 numaralı yüz otuz sekiz arşın arsa üze- inde ahşap iki katta içinde yük ve dolabı mevcut üç oda bir sofa bir mutfak zemini malta taş döşeli bahçe dahilinde ve kırk sekiz arşın arsa Üzerinde bir katta iki oda bir taşlık bodrum ve kömürlüğü ve yetmiş iki arşın bahçeyi havi muhtacı tamir bir hanenin tamamı, Mikâel veledi Ohanes ile Meryem H 1205 4740 18548 Galata'da Yenicami mahallesinde Ayazma ve Çeşme sokağında eski 8, 10,8 mükerrer 13 ve yeni 10, 12, 13, numaralı yüz elli arşından ibaret münhedim hane arsasının dört yüz hisse itibarile üç yüzelli dokuz tam ve üç sehminin yedi hisse itibarile beş hissesi. Mazalto Yoda ve Semail 405 650 19456 Beylerbeyinde Bürhaniye mahalle- Yoda sinde eski Halitağa ve yeni Nuri bey sokağında eski 2 mükerrer 2 mükerrer ve yeni 1l,İİ-1 numa- ralı yüz arşın arsa üzerinde bir katı kârgir diğeri ahşap olmak üzere iki katta beş oda iki sofa birmut- fak ve elli beş arşın arsa üzerinde üstü ahşap altı kârgir bir ahır ve yirmi arşında bir sarnıç ve bin dört yüz yirmi beş arşın bahçeyi havi yenice bir hanenin tamamı, Emine Kevser H. Yukarda cins ve nev'ile mevki ve mütemilâtı yazılı emlâk hiza- larında gösterilen bedellerle talipleri üzerinde olup 12 temmuz 930 tarihine müsadif cumartesi günü saat ikiden itibaren müzaye- deye mübaşeret olunarake (muhammen kıymetlerini) geçtiği takdir- de kat'i kararlarının çekilmesi mukarrer bulunduğundan talip olan- larm mezkür günde saat dörde kadar Sandık idaresine müracaat eylemeleri ve saat dörtten sonra vuku bulacak müracaatların kabul edilmiyeceği ve mezkür emlâk evvelce talip olanlarm kat'i karar esnasında hazır bulunmadıkları ve başka talip zuhur eylediği tak- dirde evvelki taliplerin müzayededen çekilmiş addolunacakları lüzumu ilân olunur, Emine H. Behice H. : MA RAK | Zirai hayat Jatısaf Vekâleti mrt:oroloji ensti- tüşünün haftalık fenoloji raporların- dan Urla: Bu halta zarfında hast ve harman ameliyatını devsm olunmuştur. Sudan çekirgeleri uçkuna kalkmak üze- redir. Fas çekirgeleri uçkun halindedir. Bunlarda garsiyat başlamıştır. 20:6-030 Adana: Şeftaliler toplanıyor, karpuz ve üzüm kemale gelmiştir. Göztepe: Arpa ve yulaflar bir haf- tadan beri biçilmektedir. Buğdar hasa dına bugünlerde başlanacaktır. Mahsulât diğer senelerden iyidir. Bağlarda bazı cins asmalar dane bağlamıştır. Hendek: Hasada devam edilmekte ise de yağan fazla yağmurlar biçilip Yı- kın yapılmıyan'arpaları karartmıştır.. Ka- zamizın (Aktefek) köyünde zuhur &den çekirge yapılan (ö günlük mücadele ne- tcesinde tamamen imba edilmiştir. Zürra türünlerin boğazlarını doldurmakla meş- guldur. Bursu: Bağlarda ide, tütün ve şefts- lilerle bostanlarda Püteron, llmonlarda krizomfaluş minor haşerelerine tesadüf edilmiştir. Jtajvan çekirgeleri mücadele- sine devam edilmektedir. Dutlarda şimal kurutan hastalığı, ekinlerde pas (Kınacık) hastalığı görülmüştür. ( Merkez ZE, M. M. Kâzım) Samsun : Arpa orağı ni Tütün fide garsiyacı mahdut zürran İnhi- sar etmekte olup evelce dikilmiş olan tütünler kuvvetli bir surette neşvüneme etmektedirler. ————— Bir tavzih Aldığımız varakadır: Muhterem gazetenizin buzünkü nü«- hasındn Çamlıcada zühura gelen katil vakası dölayısile Behiç efendinin İnşirah bahçesinde üçe kadar rakı içtiği ve mezkür bahçe saz heyetinden hanende Meliha ve kalerinetçi Neşet beyi birlikte alarak o Çamlcaya oçıkuğımıy tarzında yanlıştır. Halbuki babçe ailç bahçesidir. Rakı mernadur ye saz da 10,5 da bitip si- nema başlar ve sası yarımda: paydos w olur. Si eBulmacao | 12345678910 halledilmiş 12345 67 891011 Bugün Soldan sağa ve yukardan aşağı: 1 — Küçük bir hayvan (9), kalabalık değil (2) 2 — En büyük (4), laşın yağın bir şey (3), buğdaydan çıkan (2) 3 — Farzlardan biri (5), sinir hareketi (3) 4 — Terhin (6), kesmek mastarından emri hazır (3) 5 — Zatlar (5), bir kabile ismi (3) 6 — Antrenman (5). bir nota (9) 7 — Lezzet (3), yassı tencere (5) 8 — Bir meyve (4), bir,#inema (5) 9 — Raşta bir hastalık nazik, İnce