13 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

13 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

İntihap Sandıkları Başında Dün yalnız Fatih belediyesi önünde kalabalık vardı Belediye intihabatı dünden itibaren bir hafta temdit edilmiş olduğu için dün her tarafta rey verilmesine devam edilmiştir. Sandıklar belediye şubelerinde bulundurulmakta ve saat dokuz buçukta açılarak akşam on ye- diye kadar rey kabul olunmak- tadır. Dün Eminönü mıntakasının sandığı sabahleyin Beyazıt bele- diye dairesinde açılmış akşam | on yedide (kapanmıştır. Dün Mahmutpaşa, Molla Hüsrev, Kı- nkçeşme, Kemalpaşa, Baba Ha- san alemi, Gureba Hüseyinağa, İnebey mahallelerinde oturanlar rey atmışlardır. Belediye daire- sinin önüne heriki fırka mensup- ları birer masa koymuşlar ve rey varakalara dağıtmışlardır. Burada dün 300 kadar rey atıl mıştır. Fatih belediye dairesin- deki sandığı dün Molla Şeref, Kirmastı, Şehremini, Iskender- paşa, Hasan Halife, Hüsambey, Muhtesip iskender, Keçecikara kaş, Hatiçe Sultan, Mimar Sinan, Neslişah © mahalleleri atmışlardır. S5. C. mensupları dün Fatihte gene bir hayli propaganda yap- mışlardır. Fakat hiç bir hadise olmamıştır. nümde biriken halk sıra ile içeri girmiş ve reylerini sandığa at- mışlardır. £ Fatihte (bin kadar rey atılmıştır. Beyoğlu belediye dairesindeki sandığa din Hasköy | Sütlüce, Piri Mehmet Paşa, Ke- çeci Piri mahalleleri (o reylerini atmışlardır. Öğleye kadar san- Talililer Son keşidede kimler kazandı! Tayyare piyangosunun keşide- | sine dün de devam © olunmuş ve nihayete ermiştir. Bu keşide- de 40000 liralık ikramiyenin bir parçasının Şişlide 58 numa- rada Madam Rozada ve diğer iki kısmının da Bostancıda Şev- ki EF. refikası Madam Katina- di ve Beyantin Dimitri Ef, de olduğu anlaşılmıştır. 10 bin liralık ikramiyenin bir par- çası da Kantarcılarda Mustafa efendidedir. Piyango müdüriyetinden haber aldığımıza göre 40000 lira isa: bet eden 3411 numaralı biletin dört parçası Istanbulda, bir par- Şası Gaziayıntapta satılmış bi- Ter parçası Bursa, Gebze ve İz- mirde satılmıyarak iade edilmiş, iki parçası da satılamamıştır. 15000 lira isabet eden 33567 ümaralı biletin iki parçası İstan- , birer parçası İzmir oOve mışta satılmış, iki parçasi İstanbulda ve birer parçası A- dana ve Bergamada satılamıya- — edilmiş iki parçası da ır. 10000 lira isabet eden 32992 umaralı biletin üç parçası İs- da üç parçası İzmirde bi- Ter parçası Kuşadası ve İskilip- te satılmış iki parçası da satıla- | mamıştır Kazanan numaralar muntazam reylerini || Belediye dairesi ö- | | İlHengi mahelleler rey verecek | Beyazıt (Eminönü): Camcı Ali, Balaban ağa, Beyazı Mimar Kemalettin, o Tavşantaşı, Mi. | mar Hayrettin, Emin Sinan. Fatihte: Nerbahar, Melek hatun, Ördek Kasap, Velet karabaş, Merkez efendi, | Denizapfal, Ereyli, Arpa emini, Fatma | sultan , İbrahim çavuş, Uzunyusuf, İli Seyit Ömer, Beyazıt eği. Beyoğlunda: İstiklal, Kuloğlu, Cihangir. Gümüş. suyu, Kocstepe, Kâtip Mustafa Çelebi, | Firuzağa, Çukur, Şehit Muhrar Bey, Bülbül , Hüseyin ağa, Hortum, | Asmalı mescit, Kamer hatun, Kalvon. cukulluğu mahalleleri. j Yeniköy (Sanyer) de: Tarabye, Yeniköy Vm Hisar (Beykoz) da: Kuzguncuk, Icadiyc, Burhaniye, Üsküdarda: Çakırcı Hasan Paşa, Ihsaniye, Ayaz« İ) mas, İmrahor, Ahmet Çelebi, Hamza fl İCakih, Salacak, Sinanpaşa, Tavaşi Ha san ağa mahalleleri, Bakırköyde : Vidos, Titros, Avas, Çıfıtburgaz Aypa Kadıköyde: Caferağa, Hasanpasa. dığa hiç rey atılmamış, ancak öğleden sonra 30 rey atılmıştır. Yeni köy sandığna Rumeli feneri, Yeni mahalle, Sariyer Madenliler rey atmışlardır. Hisar sandığına Yalıköy Bey- koz, Dereski, Akbaba Poyrazlılar | rey atmışlardır. Dün bir muharririmiz, Yeni- köyde Mısır sefarethanesi kona- ğında yeni Mısır sefiri Abdül- Melik Hamza beyefendi ile mü- lâkat etmiştir. Mısır sefiri, Oo muharririmizin mubtelif suallerine atideki cevap- ları vermiştir. Ankaranın intiba — Ankarayı ikinci defa se- yahat ediyorum. Ankara hakika- ten çok güzel. Çok kısa bir müddet zarfında Ankara gibi bir şebri ibda etmek ancak hayranlık ile karşılanabilir. Bu günkü mesainin devamile Ankara | yakın zamanda Türk milletinin | arzu eltiği her şeyi cami bir | merkez olacaktır. | Ankarada ki mülâkatlarınız! Ankarada mutat usul daire. sinde itimatnamemi takdim ettim, İ Gazı OHazretlerile omülâkatım, | içinde derin bir intiba bıraktı. Gazi Hazrelerini, gerci ilk defa görüyordum, fakat kendilerini çoktan tanıyordum, İsmet paşa bazretlerile mülâkatımda ben- de çok güzel bir resir bıraktı. Hariciye vekili Tefik Rüştü bey- | fendi ile Türkiye - Mısırı alâka- | dar eden meseleleri mücmel bir bir liste halinde (6) mcı sayıfa- mızdadır, surette konuştuk. Bu konuşma miyetle nazarı Üsküdar sandığına Çakırcı Hasan Paşa, Ihsaniye Selimiye, Ayazma, Imrahor, Ahmet çelebi, Hamza fakih Salacak, Sinanpaşa, Tavaşı, Hasanağa mahallelerinde oturanlar rey atmışlardır Kadıköy sandığına Osmanağa Ikbaliye- liler, Bakırköy sandığına Şamlar Ayazağa Ikitelli köylüleri rey at- mışlardır. Kahir bir ekseriyet Bursa, 11 — 190 muhalife karşı 4919 rey C, H. F. lehine verilmiş ve intihabat fırkamız lehine metice- lenmiştir. Orhangazi 198-474, Kemalpaşa | 185-2107, Gemlik 105-1975, Orha- neli-Yenişehir de (müttefikan) H. F. namzetleri kazanmışlardır. Herkes H. fırkesına rey veriyor Ankara, 12. (A.A.) — Çanak- | kale, Çivril, Adalar, Dinar be- lediye © intihabatı (o bitmiş ve C.H. fırkası namzetleri kahir bir ekseriyetle intihap edilmiş- lerdir. | Adana intihabının doğru neticesi Ankara, 12. (A.A.) — Ada- | mada Belediye intihabı azasından | çoğu karşı fırkadan olan bir heyetin nezaret ve idaresinde cereyan etmiştir, Buna rağmen intibabat C, H F. namzetleri- nin ekseriyet kazanmasile neti- | celenmiş ve kâmilen H. fırkası- na mensup Olan yeni belediye heyeti vazifeye bile başlamıştır. Buna muhalif neşriyatı sureti de tekzibe Mısır sefirile mülâkat ' Gazi Hz.nin huzurundan hayran- | lıkla ayrıldığını söyliyen Hamza B. e — Türkiyeyi ve Mısırı alâkadar eden muhtelif me- selelere dair (Vakıt)a beyanatta bulundu neticesinde Türkiye - Mısırı alâ- kadar eden meseleleri yakında tesviye ile bir itilâf imzalıyaca- ğımıza kani oldum. Hali hazırda © elimizde bir | mubadenet ve ikamet muahede projesi var. Ankaraya döner dönmez onu müzakereye çalışa- | cağım. Bu işin yakında bitece- ğine kaniim. Bu muahedenin ik- mali iki kardeş memleket ara- sında esasen mevcut olan, ve Mısır Kıralı Hz. tarafından ifti- tahi nutuklarında son derece metin olduğu beyan olunan ra- bıtaların tenmiyesi yolunda ilk adımı teşkil edecektir. Ticaret münâsebatımız ne halde “iki memleket arasındaki ticari münâsebetler, daha sonra ehem- dikkata almacaktır. Istanbul İskenderiye (arasında te'sis olunan deniz hattı, iki memleket arasında muamelâtı tespit edeceğinden, onun te'si- sinden çok isabet vardır. Henüz yeni olduğundan, şimdilik fazla birşey söyliyemiyeceğim. Fakat benim hükümetimden ve hüküm- darından aldığım talimatın züb- | desi iki memleketi birbirine sım sıkı bağlamak için herşeyi yap- | maktır. Yalova? Yalovayi ziyaret ettim. Yalo- İ Hanım ölü olarak bulunmuştur. Namzetleri Beyi İZ Halk fırkası ne yapacağın: söy- liyen bir teşekküldür, Serbest fırka simdilik yapmayı değil yıkmayı bedef bilen bir “nefiri âm,, ı temsil ediyor. Bundan sarfınazar, va'andışlar içn şahışların kıymeti de fikirlerin kıy- metinden aşağı değildir. Vatandaş aşağıdaki k rşılaştırmayı bunun için yapıyoruz. Bugünden itibarın daha bir haf | ta içinde mahallenin reyleri nerede veriliyorsa oraya gt, reyini ver, vi€ danın müsterih olsun. (Birinci siyah yazılar Halk fırka- sının, İsce yazılar Serbest fırkanın naz zetleridir.) Hanımlardan: Nakiye, Safiye Hüseyin, L&tife Bekir, Sivas meb'uru Remsi beyin refika» Ayşe, Dr. Sani Yaver B. in refikası Rana Dr. Hulüsi Behçet Bin refikası Retika hanımlar. Makbule, Nezihe o Muhiddin, Derviş hanımlar, Belediyecilerden Tevfik (lstanbu! sabık şebremini), | “ehmet Ali (Ankara sabık şehremini! Tevfik Amir, Sezai, Abdüörrezzak, Raif, Şükrü Âli (Esbak şehremini mua rinlerinden) , Hasip (Anadolu Hisarı dairesi müdürâ) Selâh Cimcoz Rifat Müeyyet beyler. Hayr (Ankars şehremaneti sabık #sü- dürlerinder) . Nuri Ahmet, Mehmet Ali beyler. Suat Matbuattan zzet (Milliyeti, Kemal Sa- | masa santra ma penetre mi Macide H. Sabaha kadar içtikten sonra nasıl öldü? Dün sabah Galatu merkezine Arks- di sokağında 16 numaralı evin bir öda- sında oturan Macide Hın yötağında ölü olarik buluuduğu habçr verilmiş, giden | memurlar Macide Hanımı yarak üstünde | yüzü koyun kâpenmitş “kir“halde bulmuş- / lardır. Gelen zabıt tabibi ölümü şüphe. | K gördüğünden tahkikata başlemiş 0 ge ce Macide H. la Beraber bulunan manav Mustafa isminde birini te etmiştir. Manav Mustafa elli yaşında kadar bulunan Macide H. mın helszâdesidir. | O gece eskidenberi rakı kullanan ve | eline geçen parayı rakıya veren Macide Hammla bir içki #lemi yapmışlar, geç | vakit yatmışlardır. Sabahleyin: Macide Et Zan öluni #linan Mustafa polise birbirini tutmaz if'deler verdiğinden ve | ölünün vöziyeti de şüpheli görüldüğün den ceset morga nakledilmiş, Müddef- umumilik töhkikata başlamıştır. sanan neu endaammoeuaa amenna vayi bugünkü haline getiren ! yüksek mesai en büyük takdir- lere değer. Ben Yalovanın mu- vaffakıyetini bütün kalbimle te- menni ediyorum. Yalova suları- ! nın hassaları da tahakkuk ve tebeyyün ettikten sonra onun Türkiye için bir servet menbaı İ ber 3 — VAKIT 13 Teşrinievvel 1930 —& gözden geçirinz | Yih (Cömhuriyet), Refik Ahmet (Vakit) yazı işleri müdürleri, Sowsallı oğlu Suphi, Arif Oruç (Yarin) Şakir beyler. Doktorlardan Tevfik Salim paşa, operatör HA. zim paşa, Galip Hakkı, İhsan Sami, İhsan Arif, Musa Kâ ım, Ali Mazhar, İzzet Kâmil, Hikmet, Hais Ertuğrul, Feyzi Ahmet, Emin Şikrü beyle Operatör Cemil paşa, Necmruin. E- dip Kâmil, Selâhattin Talât, Nazif beyler, Hakimlerden Ömer Lüfu bey (Temyiz mehke mesi sabık birini reisi) Ali Rıza ber (Bu da) Avukatlardan Sideltin Ferit, Emin Âli, Omer Faruki, Muharrem Nal Yusuf Nu. ri, Avni, Celâl Fayyazi, Nazmi Nuri, Aptülkad'r Ziya, Tevtik, Vasfi Raşit, Esa, Nürhet, Aziz, İsmail Şevket beyler. Ziya Molla, Orhan Mirat, Sadi Rıza, Hikmet, Sadık, Bereket Urfa Mah- Z Kenan, Osman. zade Ekrem, Mustafa Hay İ mut Kâmil, Muammer Salih, Besim, Va- hit beyler. Akalliyetlerden Marko Naum, Avram Naum, Yuşa, Panciri, Orlani Vegleri, Pantazidis, Halepli oğlu Yuvan, Yâni Volos, Hıranı, Kazanciyan. Bunların Halk fırkası iistesinde karş ğı yoktur. ere 191 v0 sr v0 e en EN ANNEN een Bir baba Yedi yaşındaki çocuğuna tecavüz mü «*t? Annesi bu iddia ile polise şikâyet etti Fatihte (o Çırçırda parmaklık sokağında oturan yirmi bej ya" şında Sabiha-H. cuma günü Fa- tib merkezine müracaat ederek zevci berber Kemal efendiyi ye- di yaşındaki kız Bahriyeye teca- vüz ederken gördüğünü söyliye- rek şikâyette bulunmuştur. Fatih merkezin de bu şikâyet üzerine derhal tahkikata başla- mış, çocuk polis müdüriyetinde bulunan nöbetçi zabıta do'toru tarafından muayene edilmiştir Küçük Bahriyenin öz babası olar Kemal Ef, henüz bulunamamıştır. Dün bir muharririmiz Kemal efendinin zevcesi ve küçük Bah- riyenin annesi Sabiha Hanımla | görüştü. Sabiha H. göz yaşları içinde şunları söylemektedir: ve Kemale sekiz senelik ev- liyiz. Ustasile geçinemez, sık sik işinden çıkar, diğer bir iş bulun: caya kadar de çok sefalet çekmemize $e- bep olurdu. çen uzun Zaman için- Cuma günü Bahriye ile bera- üst kattaki odada idiler. Kemal muhtelif vesilelerle beni olacağı muhakkaktır. Iktısadi projeler ? Mısırda bazı maliyeci ve ik- tısadi işlerle meşgul zevat Tür- kiyede bazı islerle meşgul olmak istemektedirler. Fakt bu işleri henüz tetkik edmedim. Bu me- selelerin tetkiki için muhadenet ve ikamet muahedesi projesinin ikmali lâzımdır. Bununla iki ta- raf tebaasının bu hukuku teay- yün ve takarrir (oedecek ve bunlar müsterih olacaklardır. Mısırda vaziyet ? Mısırda vaziye müstekir, sa- kindir. Emniyet, mükemmeldir. Muharririmiz bu kıymetli be- yanatından Mısır sefirine teşek- kür ederek ayrılmıştır. ! odadan çıkarıyor, alt katta bir işe yolliyordu Bir aralık odaya girdiğim zaman ikisinide müna- sebetsiz bir vaziyette gördüm, O anda ne olduğumu bilmiye- rum. Bir yere yığılmış kalmısım. Kemal « Aman Sabiha sus, Bir şey oldu. Ne yaptığımı bilmiyor- dum.,, Diyordu. Benden cevap almayınca, çıktı, gitti. O aralık bhemşirem gelmişti. Vakayi (anlatınca tıp talebe yurdunda müstahedem olan pe derimi çağırdı. Hep beraber Fa- tih merkezine giderek bhâdiseyi anlattık. o Çocuğumu muayene için goktepe eirarileşi Bah- riyeyi sıkıştırdım. Bana “Babam bana sana çıkolata, para vere- ceğim diye birkaç defa birşey- ler yaptı,, dedi. Şimdi adalet bekliyorum.» Zabita bu iddiayı tahkike başlamıştır.