13 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

13 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Karımı ben öldürdüm! Yazan: Mebrure Hurşit İBaş tarafı dünleü sayımızda) Omrümün en mes'ut devri bu iki ay oldu. Onu daha uzatabi- lirdim amma korkuyordum. Gü- nün birinde kim olduğumu öğ- renivermesinden korkuyordum. İstiyordum ki o bütün bir hayat için elini uzatacağı eşinin basit, parâsız bir memurdan başka bir şey olduğunu bilmesin! Bana #ırf benim için, benim sevgim için varsın! Netekim böyle oldu. Amcası- nın bir ayıkça gününü bulup gö- rüştükten sonra, arkadaşlarımın hiç birine haber vermeden evle- niverdik. O gece, mini mini gü- zel kuşum için hazırladığım süslü kafeste ona her şeyi söyledim ve hayatına bir masal şehzadesi ğım anlattım. Karım © günden sonra eşsiz bir rüya içinda yaşamağa baş ladı. Süs, elmas, para, aşk hepsi onundu. Yalnız kocası ona sab,- atkâr yüzünü biç göstermek İs- temedi ve göstermedi de. Bütün yalvarmalarına rağmen bir gün olsun ona Kendimi sahnede sey- rettirmedim. Çok zamanlar rolü- mü ezberlerken iş odamın kapı- sında beni dinlediğini farkettim. fakat heyecanımı kapı diplerinde paylaşan bu güzel sevgilime ya- lan maskesine bürünen yüzümü iÇ göstermedim. Bu sayede de gözlerimle içti- ğim, öptüğüm o sevgili bakışla- rında bir defacık olsun: «Kuzum benim için de o piyesteki kadına söylediğin kelimeleri kullansana, beni de o kadın ğibi okşasanal “ niyazını okuyarak çıldırmadım. Evlendiğimizin dördüncü yılın- da bir oğlumuz oldu. Öyle gü- zel, öyle nur parçası gibi bir veydi ki. tam bir aşk çocuğu: Artık saadet, sevinç, sevgi, şefkat hepsi, hepsi benimdi; Şeytan bunu çok gördü ve bir ğün ilk zebirini içime aşıladı. Facianın bu ilk müjdecisi bir mektup oldu. Karımın düşürdüğü bir mektup! Neler yoktu, yarabbi, bu mek- tupta neler yoktu! gözümü de ten perde yırtılırken bütün liğim bütün kalbim de beraber Parçalandı! “Zabitim, benim güzel Fati- himl,, diye başlıyan bu mektubu bırakın da anlata anlata karşı hizda yine çıldırmayayım : Yalnız şukadar söyliyeyim ki karim eskidenberi sevmiş olduğu bu amca çocuğu ile beni alda- Üiyordu, Niçin mi benimle evlen- mişti? Anlamıyor musunuz? Ziz- de benim gibi sersemleşiyor mu- Sunuz? Karım beni sade evlen- dikten sonra mı aldattı sanıyor- sunuz? Hayır yanılıyorsunuz! O atının © saadetle geçen iki Ayında aldatan değil, yine alda- man benmişim. £ Karşısındakini sapmaya o değil yine benmi- Neler vardı... o mel'un mek- tupta ahmaklığımı, sersemliğimi Yüzüme tüküren ne acılar vardı! © güzel zabit, şu mevcudiyetin- den bile haberdar olmadığım amca çocuğu nasıl avutuyor, na- si tatlı kelimelerle okşanıyordul iki öç gün eve dönmedim. Tiyatroya da üğramadım... Deli gibi ne yapacağımı bilmeden dolaşıyordum... Ne zaman; bu cinayete ne za- man başlamışlardı? Aklıma oğ- kam, çocuğum geldi. Benim mi idi? Kimin, hangimi- zindi o ? Bunu nasıl öğrenebilir. dim? Inkâr edecekti. Çocuk iki yaşında idi. Cinayetin ondan sonra o işlendiğini söyliyecekti! Aldatmasını o kadar güzel bili- yordu ki beni bunada inandr racaktı! “Fatihim, diye andığı herifi bulmak için ne gebere gebere çırpındım, Amcası öleli «pey olu- yordu. Eski mahallesinde de bi- len yoktu. Sokakta rastgeldiğim her zabiti deli gözlerle takip ediyorum. Kaç kere birinden birinin gırtlağına yapışıp günah- larını kusturmak için yandım, tu- tuştum. İşte beni bu ölümden âcı te- reddüt ve şüpheden kurtaran gene san'atım oldu. Evet her gece sahnede baş- kalarınn eserinde rol alan s0/- tarı bu defa da kendi hayatının spiyesinde. oynuyacaktı! O sabaktı işte. Bir haftadır hiçbir haber göndermeden evine uğramıyan «efendiyi» hizmetçiler bile hayretle karşıladı. Hakiki hayat sahnesinde rol yapan o gizli kukla, günlerdir uykusuzluktan yanan kıpkırmızı deli gözlerimle beni - karşısında görünce titriyerek yatağından fırladı: “ Ne oldun? Seni ara» madığım yer kalmadı, söylese- ne ne oldun?,, Diye bağırdı. Kapıyı kilitledim, yavaş yavaş üzerine yürüyerek onu bilekle- rinden yakaladım ve yüzüme tıpkı sahnede «yalana» verdiğim o aldatıcı doğrulukla kendi pi- yesimi, kendi faciamı oynamağa başladım: “Her şeyi biliyorum. Her şeyi öğrendim. Beş gündür zabitini arıyordum... Bu sabah buldum onu... Bak şimdi ellerimel Görü- yor musun bu ellerimi? “Fatihini,, öbür dünyaya, fethe gönderdim. Anlıyor musun geberttim onu, kuduz bir köpek gibi geberttim Diye haykırdım. Önce anlamadı. Bütün benli- ğile beraber dimağı da sende- lendi. Ondan sonra gözlerime, dilime verdiğim kudretin karşısında inandı, şaşaladı, ve alı yıldır beni aldatan bu mel'un kadında aldandı, riya, yalan maskesini düşürdü! Bütün levsini kusmağa başlandı: (Devamı yarın) Tıp cemiyetinde Türk Tıp cemiyetinden : Türk Tıp cemiyeti 1$ teşrinievvel salı günü 181İ2 ta İntihaber celsesi ak tedeceğinden azayı muhteremenin teşrif. leri rica olunur. Sıhhat işleri d..iresi için İki kalem M. M, V. satın, alım heyeti ilanları sargılık ve harp pakketi mahafazalık İbezi âelni münakasaya konmuştur. K halesi 1510930 çarşamba (günü saat 14,30 da Fındıklıda heyetimizde yapıla- caktır. Taliplerin 20 kuruşluk pul mu- kabilinde şartnamesini oalmak ve nii- munesini görmek üzre her gün ve mü- nakasaya girmek için de ihale saatin den evvel teminatlarile heyetimize mü- racaatleri. ... Sıhhat işleri dairesi için seksen dört kalem göz alâtı kapalı zarfla münaka- saya konmuştur.İhalesi 15/10990 çar şamba günü saat 15te fındıklı heyeti mizde yapılacaktır. 2) kuruş luk pul mukabilinde şartnamesini ak mak Üzre her gün ve tekliflerini ver. mek için de ihale saatinden evvel temi- natlarile heyetimize müracaatleri. ... İzmir ve Sivas hastaneleri için iki takım röntgen cihazı kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 15/10/30, çarşamba günü saat 14 te Fındıklıda heyetimizde yapılacaktır. Taliplerin (şartnameleri İzmir ve Ankara merkez satınalma komisyonlarında görebilir. ler.) Şartnamesini yirmi kuruşluk pol mukabilinde almak ve teklifnamelerini vermek üzre teminatlarile (ihale ssa- tinden evvel heyetimize müracaatleri. ... Kayserideki askeri hayvanat ihtiya- ct olan arpa kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 2210930 çarşamba günü saat on altıda Kayseride askeri satranlma komisyonunda yapılacaktır. Taliplerin şartname almak ve teklifle rini vermek üzre teminatlarile Kayse- ride mezkür komisyona müracaatleri. ... Samsundaki kıtaatın ihtiyacı olan arpa akpalı zarfla münakasaya kon muştur. İhalesi 21/10930 salı günü sa: at 15 te Samsun askeri satın alma ko- misyonunda yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere Fındıklıda heyetimize ve Şartname almak ve teklif lerini vermek üzere mezkür komisyona müracaatları. bu Defterdnrda levazım dikim evinde ve Sirkecide saraçane ambarmda mev- cut 65 ilâ 80 bin kilo beyaz ve hakr bez kırpmtıları pazarlıkla satılacaktır. İhalesi 19/10/9390 pâzar günü saat 14 te Fındıklıda heyetimizde yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi heyetimizde ve kırpımtılar defterdarda levazım dikim evi ile Saraçanede saraciye kısmında görmek üzere her gün pazarlığa İştirak edeceklerin de temihatlarile ihale saa tinden evvel heyetimize müracaatları. ... Sıhhat işleri dairesi için 103 kalem dişçi alât ve edevatı kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 2010930 pazartesi günü saat 14 te Fındıklıda heyetimizde yapılacaktır. o Taliplerin Yirmi kuruşluk pul mukabilinde şartna- meyi heyetimizden almaları, ve ihale saatinden evvel teminatlarile birlikte tekliflerini heyetimize vermeleri. ... Niğdedeki kıtaatm ihtiyaçları olan ekmek kapalı münakasaya kon- İmuştur. İhalesi 18/10930 çarşamba gü- İnü saat 15 te Niğdedeki askeri satmal.! ma komisyonunda yapılacaktır. Talip- lerin şartname almak ve | İmisyonn müracatleri. : » » İzmir ve civarındaki katsat ve mües- Sesatın ihtiyacı olan yulaf kapalı zarfis münakasaya konmuştur. İhalesi 28-10-9030 sah günü sast 14,014 İzmit askeri &&- ün alma komisyonunda yapılacakor. Taliplerin şarınameyi görmek üzete Fın- dıklıda heyetimize Ve şarename almak ve tekliflerini vermek üzere teminatla» rile mezkör komisyona müracaatları. » Buradaki kıtâat ihtiyacı olan kuru ot küpalı” zarfla münakasava konmuştur. İhalesi “311-080 pazartesi günü seat 14,30 ta Isparta askeri satın alma komis- yonunda yapılacaktır. Taliplerin şarini- meyi görmek üzere Fındıklıda heyetimi- 7e ve şartname slmak ve tekliflerini vermek Üzere teminatlarile mezkör ko misyona müracaatları. NN Merkezdeki kıtaat İhtiyacı olan yulaf Sapalı zarfla münakasava konmuştur. Tha- tekliflerini) vermek üzre teminatlarile mezkür ko-! & 7 — VAKIT 13 Teşrinevel 1930 —x Kok kömürü ve mazot münakasası Kilo 20,000 Kok kömürü 6,500 Mazot Pendik bakteriliyojihanei baytariyesine lüzumu olup münaka- saya konulan yukarıda mıktarları yazılı kok kömürü ve mazot 5 teşrinisani 930 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 te aleni münakasa suretile ihaleleri icra kılınacağından itaya talip olanların yevmi mezkürda şartnamelerini görmek. istiyenlerin de her gün defterdarlık binasında müessisatı iktisadiye mübâyaat komsiyonuna müracaat eylemeleri. İspirto ve İspirtolu içkiler in- ş hisarı Umum Müdürlüğünden: Lüzumu olan 12,000 kilo çenber Kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Taliplerin 28 Teş- rinievvel 930 Salı gününe kadar mübayaat komisyonu kitabetine i müracaatları, 3 i Galata ithalât gümrüğü müdür. lüğünden: 90 kilo siyah havyar: Soğuk hava deposunda bulunan bir fıçı si- yah havyar müzayade suretile satılacağından taliplerın 12-10-930 tarihinden itibaren satış komisyonuna müracaatları. ilâyet Daimi Encümeni ilanları Koskada 1378 ziradan ibaret papas zade Mustafa çelebi Med- resesinin maamüştemilât mülkiyeti satılmak üzere 22 teşrinlevvel 930 çarşamba günü saat on bire kadar kapalı zarf usulile müna- | kasaya konulmuştur. Bedeli beş müsavi taksitte istifa olunacaktır. Taliplerin yevmi mezkürda vakti muayyene kadar teminat ve tek- if mektuplarını encümeni vilâyete tevdi eylemeleri. İ » * * Üsküdarda kâin çinili medrese binasile dabağlar mektebi binası icara verilmek Üzere 22 teşrinievvel 930 çarşamba günü saat on bire kadar müzayedeye konulmuştur. Taliplerin encümeni vilâyete müracaatları. Hılâlıahmer Istanbul merkezinden: . Eşya piyangosu tehiri © Hilâliahmer san'at evi piyangosu 15 teşrinisani 1930 cumartesi gününe tehir edilmiştir. Boş şişe ve damacana münakasası Adet 10,000 boş şişe birer kiloluk Pendik serom darülistihazörı için 100 Damacana 16,800 Muhtelif boş şişe Pendik bakteriyolojihanesi için Ihaleleri 8-10-930 tarihinde icra olunmak üzere mevkii müna- kasaya konulan balâda cins ve miktarları gösterilen şişe ve da- macanalara yevmü mezkürda talipler tarafından verilen fiatlar haddi lâyıkında görülmediğinden bir hafta müddetle münakasa temdit edilerek k 15-10-930 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 te defterdarlık binasında müessisatı iktısadiye komisyonunda aleni münâkasası yapılacağından taliplerin mezkür komisyona müracaatları, YA | VAN KALA 0 SANI ML VARAN KA' KANSU LA “ Büyük Tayyare Piyan Hiç beklenilmediği bir zamanda birdenbire zengin olmak 8 ancak tayyare piyango bileti almakla kabildir. Onun için 5 TAYYARE PİYANGOSU BİLETİNİ ALINIZ. 4 üncü keşide Jİ Teşrinisani 1930 dadır. ! freyli girketinde 1990 senesinde imha edilecek olan Ereyli şirketinin 227) adet ve beher 500 frankhk ve yüzde beş faizli tahvilin mümdye: sinin kur'a “keşidesi 15 ceşrinlevvel 930 Isbarta nüfus dairesinden al- dığım teskeremi zayi ettim ye- nisini alacağım. Isparta etabey nahiyesi pazar mahal- lesinden arabacı oğlu Mehmet Alı 328 İesi 1-11-030 cumartesi günü saat 15 te Vnkara merkez satın alına komisyonun- da yapılacaktır. Taliplerin şartname alak ve teklillerini vermek üzere teminatlarile mezkür komisvona mürscaatları. tarihine müssdif çarşsmha günü dast 1430 ww Ereyli şirketinin Pariste Londrn sokağında 21 numarada ktin merkezin. de icra olunacaktır. Keşidede çıkacak numaralar ayn! gâzete ile nesi ir W olunacaktır. ” vu