29 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

29 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Cuma günü Izmire gidecek | Limanımızda bulunan Yavuz zırhlımız dün de binlerce kişi tarafından ogezilmiş ve saat 15 te kolordu o kumandanı Şökrü Naili Paşa gemiyi ziyaret etmiştir. Yavurumuz bu akşam Cümhu- riyet bayramı şerefine elektrik- lerle donanacak, kuvvetli bir ihtimalle Cuma günü izmire | gidecektir. Yıkılan ev Enkaz altından iki ceset daha çıktı Galatada Mumhane cadde- sinde yıkılan iki evin enkazının kaldırılmasına dün akşama kadar devam edilmiştir. Kahveci (O moruk ( Osmanın cesedi dün sabah enkaz altından çıkarılmıştır. Osmanın cesedi ta- nınmıyacak bir halde ezilmiştir. Osmanın çırağı Ibrahim ustası ile kahvede otururken bir sarsıntı o işitmişler ve derhal yerlerinden (| fırlıyarak (dişarı çıkmışlardır. Çırak sokağa çıkınca ileri doğru koşmuş, ustası ise evdekilere "dışarı çıkın,, dedik- ten sonra yandaki sokağa sap- muştır. Osman sokakta iki adım ileri gidemeden ev yıkılmış, altında kalmıştır. Dün akşam üstü sütçü Petro- nun cesedi de çıkarılmıştır. Söt- cünün oğlu ayrıca on beş amele tutmuş ve bunlar belediye ame- esine yardım etmişlerdir. Sütçü | Petronun evde oturan Sarika #mindeki kör adama süt ve İnerken inhidam vukübul, anlaşılmıştır. Enkaz altından cesedi çıka- nlan taharri komiseri Hasan Tahsin Ef. birinci şube memur- larındandır. | Verilen malümata nazaran asabi| bir rahatsızlık geçirmekte olan komiser sabahleyin evinden çi- karken zevcesine “çok asabiyim. başına, yazdığımız felâket yel miştir, Zavallı komiserin cenazesi dün Edirnekapı O mezarlığına Genç kız Sultana, kahveci Osman, sütçü Petronun ceseileri de gömülmüştür. Müddeiumumi muavinlerinden Hayri B. tahki- katla uğraşmaktadır. Etabli Rumlar ISO bin Ingilizin tevziine hazırlanılıyor İstanbuldaki etabli Rumlara Anadoluda bıraktıkları emlâke mukabil tazminat olarak verile- cek olan yüz elli bin ağır i- r ai pini 'ası tevziatı İçin ee Komisyonun, alâkadarların mü- Tacaat ederek tazminat talepna- melerini vermeleri için verdiği iki aylık müddet on Teşrinisanide mektedir. Komisyon bir çok kimsenin henüz müracaat etmediğini na- tarı itibara alarak bu müddeti bir ay daha temdide karar ver- Nikâh Merhum miralay Dr. Cavat Şakir Beyin kızı Behice Leman hanımla — Rıfkı O Melgi Beyin | sikâhları Pazartesi günü Beyazıt Dairesinde kıyılmıştır. Tarefeyne saâdet temenni ederiz. | Yavuz | Darâitünunde Edebiyat fakültesi Divan intihabatına iştirak edecektir, Dünkü akşam refiklerimizden birisi Edebiyat fakültesinin Da- rülfünun divanı intihabatına da iştirak etmemesi muhtemel oldu- ğunu işaret etmiştir. Dün tahkik ettik ve böyle bir ihtimalin mey- cut olmadığımı öğrendik. Edebi- yat fakültesi müderrisleri pazar günü toplanarak divan için iki müderris - intihap edeceklerdir. Köprülü zade Fuat B. böyle bir ihtimal hakkında fikrini sörun Ce — Ne münasebet, miştir, .Cümhuriye Bankası Bugüne kadar (5) bin i memur hissedar kayt edildi Haber aldığımıza göre « Tür- kiye Cümhuriyet merkez ban- kası » nın faaliyet sahasına ge çeceği gün pek yakınlaşmıştır. Bankanın Teşrinisani ortasına doğru teşekkülü çok kuvvetlidir. Şehrimizde şimdiye kadar Def- terdarlık, Darpane, Dâmga, Müs- kirat, Tütün, zet işleri mühasip- liği, tasfiyei hesabat ve sair bazı dairelörden (5000)€ yakın mönüur biiyük bir sebalükle hisse senet- leri almışlardır. Bankonot ihracı O imliyazın münhasıran haiz olan ve mem leketin ticari, zirai, Sınai, mali inkişafına yardım gayesile ihdeş edilen bankanm başhca verife- leri para piyasasını ve tedavü- lünü tanzim, hazine muamelele- rini ifa, bankaların tevdi ede- <ekleri o kuvvetleri (O mükerrer iskonto etmek, Türk parasının iktisadi bayat ve faaliyetimize çok feyizli hamleler verecek olan müstakbel istikrarını hükü- metle beraber hazırlamaktır, Hisse senetleri Bankanın hisseli sermayesi (15) milyon liradır. Beheri 100 lira kıymetinde ve nama müuhar- rer (150) bin hisseden müteşek- kildir; z Halktan hissedar kaydedilmek isteyenler şimdilik Iş, Ziraat ve Sanayi o bankalarına müracaat edileceklerdir. Senetlerin bedel- leri, kayıt esnasında “O veril. mek üzere ve muayyen şartlar dahilinde (taksitle ödenecektir, Memurlar senetlerin bedelini 18 taksitte ödeyeceklerdir. ? Tevzi edileoek temettü Bankanın teşekkülünün ilk üç senesi, hissedarlara verilecek yüzde altı temettüntin te'diyesi hükümet tarafından taahhüt o- lunmuştar. Defterdarlıkta foaliyet Bankanın teşekkülü dolayısile defterdarlıkta büyük bir fanliyet başlamıştır. Maliye vekili Şükrü B, dün telgraf ve telefonla muhte- lif emirler vermiştir, Vekâlet Ka» vanın müdürü Edip B.de ban- kanın teşekkülüne ait faaliyete nezaret etmek Üzere ti bulunmaktadır, sil de- | ğildir. Tekzip edebilirsiniz, de- | Dün vilâyeti ziyaret etti “Elli,, krpvazörü süvarisi dün vilâyete gelerek vali Beyi ziya- ret etmiştir. Vali B. de öğleden | sonra gemiye giderek bu siya- reti iade etmiştir. Limanda; Armatörlerin içtima! seyrisefain işletme müdürü Bur- banettin B. ler dün Ticaret oda” 4ında bir içtima yapmışlar, liman İşlerinin kolaylaştırılmasile ecne- bi vapurlarına verilecek kömür- lerde teshilât yapılmasını görüş- müşlerdir. AE ir ei S. C. F. Taşındı Nazlı Handa Beyoğlu ocağı oturacak $, C, fırkası İstanbul vilâyet merkezi dün Nazlı handan Tak- simde Kalmis apartımanına nak- Belediyede: Viran evler Yıkılmak tehlikesi olanlar tahliye ettirilecek Belediye | reisliği (o şubelere gönderdiği yeni bir emirde yıkılmak tehlikesi gösteren evle- İerinderbal ça era almasını ve hususta Di sıkı kontrollar yapılmasını , Bundan başka bele- diye fen heyetine de ayrıca âhşap evlerin tamiri için rub- satiye tezkeresi verilmeden evvel edilmiş ve tahliye edilerek mü. | hürlenmiştir. S5 — VAKJT 29 Teşrineve 1930 se ŞEHiR HABERLERİ Elli süvarisi Adliyede Baroda Muhtelif meseisler tetkik ediliyor İstanbul barosunda dahili ni- zâamnamede, bilhassa münhal inzıbat meclisi azalıklarma yapı- lacak intihaba temas eden kısım- da tadilât yapmak Üzere teşkil edilen komisyon, tadilât esasla- rını bazırlamağa devamı etmek- tedir. Tadilât esaslarının hazır- lanması bitince, heyeti umumiye toplanacak ve bunlara kat'i şek- lini verecektir. Tadilâtın ihzarı, kânunusaniye kadar sürerse, ozaman baro esasen bütcenin tasdiki ve sair hususatın müzakeresi için sene- lik o içtimamı bunların müzakeresi ve intihap yapılması da o zamana kalacak- tır, Baroca Haydar Rifat B. in affı için teşebbüsatta bulunmak üzere verilen takrirde tetkik olunmaktadır. Diğer taraftan, bir müddet evvel İstanbul barosu memleket baroları arasında yakından tanış- | mağı temin etmek maksadile bir kongre akti fikrini barolara | bildirmişti. (Gelen cevapların tetkiki neticesinde bu fikre te- mamile işörak edildiği anlaşı- mıştır. Tasavvnrun tatbiki için ayrıca tetkikat yapılmaktadır. Tevkifane kapısında ü- zerinde esrar bulunan adam Meykuflardan balıkçı Cemili ziyarete“ gele * Vihatr Tsilinde birisi içeri girerken O muayene edilmiş, üzerinde bir miktar es- rar bulunduğundan zabıt tutula- rak müğdei umumiliğe verilmiş- tir, Samsunun en eski ailelerinden Alemdar zade Aziz B, dün saba dört buçukta irtihal etti. Cena zesi dün öğle üzeri Beyazıtta Muradiye sokağında kâin evinden, kaldırılarak Allahın rahmetine, tevdi edilmiştir. Ailesine arzı taziyet ederiz. Cenabıhak rahmet eyliye. Dayinler vekilleri — Hükümeti- mize bir telgraf çekerek Paristen hari ciye vekâletine bir mektup günderdikle- rini alacakları cevaba kadar hareketleri- zi tehir fâdeceklerini bildirmişlerdir. Millet mektepleri — Cumârtesi günü bütün Türkiyede açılacaktır. Heftanın ziraset vaziyeti İzmir — Son yâğan yağmurlar 2. raata çok zarar vermiş. kadar yağın yağmurun mik- darı 104 milimetredir. Rize — Çay mahsulü iyidi... Adana — Birkaç gündenberi pa- muk hasadına başlanmıştır. Sonbahar ze- riyatına devam ediliyor, Kayseri — Tarla farelerde müce- dele devam ediyor. Köylerde züra farelerden çok ziyan görmüştür. Kocaeli — Pirinç zeriyatına de vam ediliyor, Çorum — Bürde di tarla ire leri ziraat musallat olmuştur. Şirketlerin faaliyeti — pir ki. tap halinde neşredilecektir. Muallimler kooperatifi — İsten- | aktedeceğinden, | ba | ' Suiistimal mi? Emniyet sandığından Iki şefe işten el çetirildi Verilen malâmata göre Emni- ! yet sandığında bir sulistimel vu- kubulmuştur. Bu husustaki ma“ lümat şudur: Epey bir müddet evrel bir hanım on beş bin lira kıymetin de olan bir evini emniyet sandı- İ ğına terhin etmiş, beş bin Jira almıştır. Bir müddet sonya $an- i dik memurlarından frfan ef, ka- | dının mührünü taklit ederek #an- dıktan beş bin lirayı" zimmetine geçirmiştir. Bu karışık mwamele- den kalem şeflerinden Mümtaz ve Murat beyler malömattar ol- muşlardır. Nihayet bundan yirmi gün evvel erini terhin eden ka- dın sandığa gelmiş, beş bin Tirayı vererek evini rehinden küurtar- mak istemiştir. Dosyası tetkik edilmiş ve hanıma borcunun on bin lira olduğu bildirilmiştir. Hanım ise beş bin lira aldığı nı elindeki evrakla isbat edince | işte bir karışıklık olduğu anlaşıl- mış, tahkikata başlanmıştır. 25 senelik birer memur olan şube şeflerinden Mümtaz ve Murat i miş vekendisinden şüphe edilen mayan İrfan efendi hakkındada tetkikata girişilmiştir. Irfan efen- di üç günden beri isticvap edil mektedir. Suiistimal edilen para 5000 liradır. Dün emniyet sandığı müdürü i şunları söylemiştir: “Mümtaz ve Murat beylere meclisi idare kararile işten el çektirilmiş ve bir müddet sonra vazifelerine hihayet verilmiştir. memurumuz yoktur. Bahsettiği- niz meseleyi müfettişlere sorun, Teftişler aynı zamanda mizansenin azamet ve ihtişamına, emsali görülmemiş renklerine, orijinal ve canlı dans, amana Dilbe: » kızlar... Şarkı- ar ve dün; büyük bandı. Bu flimin bütün melodi- leri mi Columbia plâk- larında kuyt ve imlâ edilmiştir. ist. B. Derülbedayi temsilleri Bu sem ve ÜSTAD, BELEDİ saat 31,30 da Topaz 4 Petde Yazan : bulda teşrinsanide fnaliyete geçecektir. Paris otelcileri — Kongresi 15 teşrinsanide Pariste yapılacakır. Köngreve Türk öte) sahiplerini de davet (etmiş elrdir. M. Pagnol Terceme eden ler. L Galip H. Rasim İl