21 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

21 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

onu aynen yazarlar. Yir, buna emin olmak lâzımdır. Memlekette VAKIT İnsan kuvvetile işle- tilen vantilator! Kastamonuda yaz nasıl geçiyor ? — Don- durmacı Tevfik ustanın aklı — Nasrullah şadırvanında banyo Kastamonu hususi muhabirimiz - den: Nedense, her mevsimin kendisine göre bir hususiyeti olduğu gibi, yazı yazmak mecburiyetinde olanlara da mevsimlik yazı mevzuu çıkârân ha - diseler, vak'alar olur. Kış şiddetli olur, biraz fazlaca devam eder, bü - tün kalemler bu soğuk mevzuu; uçlarına dolarlar... Yaz gelir, termometre birüz vük - seldi mi, ceplerden çıkan mendiller, “şıp, şıp,, diye alında döşen terleri toplamıya başladı mi, — Öğör, nedir, bu çektiğimiz. diye başlarız şikâyele,, ve çala kalem de yazarız... İstanbul'daki arkadaş lar, Istanbul'un yazını, denizini, plâjını, velhasıl neyini görürlerse, Karilerin okuma ihtiyaçlarını tan- zime çalışırlar, Taşrada da, o yazı ları, İstanbul'un yazına, sefasına, cefasma, velhasıl bir çok hususi” yetlerine gıpta ederek okurlar, ve de-| rinden bir: — Anaah, çekerler, canım, Istar-| bul, yazıda centettir, kışıda... | Bu tehassür, muhakak yürekten ge.” Bence, taşralı kariler için İstanbu. Tun âlemi, ne kadar entresan ise, taş.) “ranmki de, hiç İstanbul'dan çikmi-! yan kari için, o kadar eğlenceli. dir. Meselâ bizim Kastamonu'nun Yazını size şöyle anlatabilirim: “Sıcak, bildiğiniz ve duyduğunuz #eak, şikâyet, ayni şikâyet... Canr mz bir dondurma mi İstiyor, doğru- ca Nasrullâh köprüsü başma, Tevfik ustaya, Küçük bir porsiyonu on kürüm atılan, bu dükkün, o kadar ikasvetlidir ki, dondürmayı siz yer: siniz amma, sıcaktan buram buram döktüğünüz ter de muhakkak sisi yer, bir hava cereyanı yokki, şöyle'bir rahat nefes alabilseniz.,, Diyeceksiniz ki,: — Elektrik var ya, bir de ona van- tilâtör aldınız mı, mesele yoktur! Bu hir derttir. Belediye, odun ve kö. mür memleketinde, mazotla işlettiği! elektrik motörürü andık geceleri i- çin çalıştırır, gündüz ceryan vers mez. Bereket versin, Tevfik ustanın aklına... Keskin zekâ, keramete, hil- Mem, ne yaptırırmış derler. Hani meşhur sözdür; Tevfik nstu da büyücek bir pervane bulmuş. ona bir kayış takmış ve dükkünm üst köşelerinden birine onu yerleştirmiş . Kayış ta, aşağı tarafta bir yerde du- Tâa, bir ağaç kola raptetmiş... Dük- kânda müşteri çoğaldığı zaman, he- men iki çirağı onun başına yolla- dı mı, iş tamamdır.. Adam kuvve: tile işliyen vantilâtörü, her halde bir Zörmelisiniz, bayılırsınız, vallahi... © zaman Kastamonu'nun en serin yeri burasıdır... Kastamonu'da buz fabrikası da Yoktur, Dondurma, yazın İlzazın tepesinde- ki karlar eriyinciye kadar devam eder. azallâh, kavurucu güneş, İlgazın Yüksek tepelerini biraz fazla » da rlar çabuk eriyiverdi mİ, işimiz! AMI 0 zaman berbatlaşır, hasta için Mile bir dirhem kar ve buz bulmak olmaz... Dondurmıya on kuruş verip te ye â leri ararmısınız, hele bir don- Kema parasile iki okka ekmek a- man şu devirde. » Allah, her halde astamonu'nun bugünkü vaziyetini Üşlinmüş. olacak ki, hemen her ev. eki kuyunun içine bol bol su Vermiş, Hemen bir çoklarınm, hararetleri- kesen yeğüne soğuk şey; buz Zİbi kuyu sularıdır. Istanbul'un bar- i ma kırk para vererek İçtiği âdi Uyu, bereket versin Kastamonu'da ii va içeriz, yoksa halimiz harap- doğrusu... Hele Nasrullah şadırva- suyu. İstanbul'da olsa, bardağı- na İki kuruş vererek muhakkak o buz gibi suyu seve seve İçersiniz...... Buzsuzluk, karsıziık, akşamcılar için de bir noksanlık teşkil etmez. Şi- Şşesini alan, bardağını kucaklıyan s0 Zuk bir subaşı arar ve akar suyun içine salırerdiği şişesinden bardağı bittikçe doldurup doldürup yudum yu düm içenin Kastamonu'da haddi hesa- bı yoktur. Gündüzleri hararetlerini söndür- mek için manavın; — Alaman, dolaman kiraz!.. diye Âvazı çıktığı kadar bağırarak, okka- sını 10 kuruşa sattığı Zehil kiraz- ları, Kastamonu'da, hele bu mev. simde, kuruyan boğazları ıslatmıya yarıyan €n birinci şeydir. Kiraz âlmıya parası yetişmiyen de i okka İle satılan ve bir okkası yüz para olan halis Yedikule maru- Tanu, © canım buz gibi kuyu sw larında ıslattı mı, “gel keyfim gel, ©- lar.. İnsanda me hararet bırakır ve nede ateş.. Kastamonu'da, canm bir banyo al mak istedi mi, kolayı da bulunmuş- tur: Doğruca Nasrullah şadırvanı na... Boşuna akan muslukların önüne yerleştirilmiş otuz desimetre mikâ- br hacmindeki faşlarm üzerine 9- turur, ayaklarınızı havuzun kenâ- rından akan suyun altını yerleştirir, elimizi, yüzünüzü, kollarmızı, başı- nızı güzelce bir ıslatır ve ihtiyacımızı bu suretle defetmiş olursunuz... İşte size bir Kastamonu mektubukl ister size yazın bunaltıcı sıcakları gi- bi müthiş bir sountı, ister bahset. tiğim buz gibi sular gibi serinlik ver. sin, nasıl isterseniz... . Teldt Mümtaz Matbanmıza gelen eserler: Maniler Halk Bilgisi demeği umum! kâtibi Mehmet İHalit Bey, geçen senedenberi hazırlamakta olduğı eseri w “Maniler, ünvanlı ir. Hurofu hece srssile tertip edilmiş olan bin kadar Mmaniyi wmühteyi olen bu eser Halk bilgisi der- 'ginin takdirini mucip olmuş ve eser dernek renfndan tabetririlmiştir. güne kaybolmakca olan halk neşretm Günd inatılerini toplyarax kışmeti bir eser vücuda getren Halt Beyi vakdir eder s€ eserini karilerimize tsvsiye edetiz. Mol Memleketimizin yegâne sinema meö- muası olan Holivutun. 2 inci tene 17 ei nüshası intişar etmiştir Minar mecmuası Bir buçuk senedenberi muntazam neşiredilmekte olan (Mitsr) mecmuası DIR İkinci sene beşinci Sayısı Inşaat tek: mİBine «it zengin münderecat ile Indşar etmiştir. Her nüshasında bir az daha cekâmül gösteren bu mecmuayı alâkadaf- larına resviye ederiz. ve idarehanesinden Istanbul dördüncü icra daire“ sinden : Zeynep hanımla Hasan elendinin Di mitri efendiden istikraz eylemiş olduk ları mebaliğe mukabil. velsen metruk Fatihte mimar Sinan mahallesinin . teke sokağında sök 25 mükerrer ceğt 35 numerölu ma bağçe muhterik hane arsası elyevm bağçe ve kulube 30 “gün müd detle ihale! evelive müzayidesine vaz olamerax 100 lirada talibi uhtesinde olup 15 gün müddetle ve vüzde beş zamla ihalei karire müzayidesine vız edilmiştir. Hududu, sağ tarafı Vehbi efendi hane ve bağçesi arkası Şemsettin bey bağçesi sol tarafı borçluya it diğer arsa cephesi teke sokağile mahduttur. Mesahesi. (488/ metro mürabbâi olup kıymeti muham- minesi temamı 398 İira olup talip olan: Yar 929 1530 dosya numerosile O tem- muz 932 carihinde sast 1$ 17 ye kadır mürâcâst eylemeleri ve fazla malümatın dosyasına münderiç bulunduğunu İldn olunur. (3197) 3. Ko, Sa, Al, Ko. dan. K. O. ve birinci fırka ihtiyacı için 30000 zar bin kilo un pazar- likla alınacaktır. Ibalesi 22-6-932 Çarşamba günü saat 14 ve 14,30 da komisyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini almak üzere her gün ve pazarlığa işti- râk edeceklerin de vakti muay- yeninde omisyonumuza muraca- atları. (457) (2773) ... K.O. ve İ inci fırka ibtiyacı için 7,000 kilo nohut pazarlıkla alınacaktır. İhalesi 226-932 çar- şamba günü saat 17 de komis- yonuzda yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini almak üzere her gün ve pazarlığa iştirak edecek- lerin de vakti muayyeninde ko misyonumuza müracaatları. (454) (2770, ... Birinci Oo muhabere alayında mevcut 300 araba gübre müza- yedei aleniye ile satılacaktır. ihalesi 27-6-932 pazartesi saat 15 te komisyonumuzda yapılacak» tır. Taliplerin şartnamesini almak üzere her gün komisyonumuza gübreyi görmek üzere de birinci muhabere alayına ve müzayede- sine iştirak edeceklerin de vakti muayyende komisyonumuza mü- racaatları. (401) (2489) # , 5 İzmir müstahkem mevki kıt'- atı için kapalı zarf usulile 10,644 kilo sade yağ 70,614 kilo sığır eti 170,676 kilo ekmek münaka- ya konmuşlur. İhalesi 22-6- 932 Çarşamba günü aşağıda ya- zil saatlerde yapılacaktır. Ta- liplerin şartnamesini görmek ü- zere her gün komisyonumuza ve münakasaya iştirâk edecek- lerin de teminatı muvakkate ve teklif mektuplarile birlikte İzmir mevki müstahkem satınalma ko- | misyonuna muracaatları. (380) 402) Ihale saatleri Sa edyağ 16 da Sığır eti - 16-30, Ekmek (17 ... K. O. ve birinci fırka kıt'ala- nnın ihtiyacı için çalı fasulyası pazerlıkla alınacaktır. Ihalesi 22- 6932 çarşamba günü saat 16,30 da komisyonumuzda yapılacak- tr. Taliplerin şartaamesini al mak üzere her gün ve pazarlığa işürak edeceklerin de vakti mu- ayyeninde komisyonumuza mü racaatları. (445) (2711) . Izmit'teki kılaat için 1,662,751 kilo odun kapalı zarf usulile alı nacaktır. İhalesi 4-7-932 pazrtesi günü saat 10dadır. Taliplerin vakti muayyeninde teklif ve te- minat mektuplarile birlikte İzmit satın alma komisyonuna müra- caatlari, (436) (2639) Kastamoni'deki kıt'at için bir senelik 9996 kilo erimiş sade yağı kapalı zarfa münakasaya konmuştur. İhalesi 10-7:932 pa- zar günü saat 15 tedir, Teliple- rin şartnamesini görmek üzere ber gün Komisyonumuza ve iha“ leye iştrâk edeceklerin de vakti muayyeninde teminat ve muvak- kat ve teklif mektuplarile birlik- te Kastamoni satınalma kom's- yoluna müracaatları, (458427 Doktor Hafız Cemal Dahili Hastalıklar Mütehnssısı Cumadan maada her gün öğleden sonra saat (2,90 dan 5 e kadar İstan. bulda Divanyolunda 115 numaralı hu #usi kabinesinde dahili hastalıkları muayene ve tedavi eder. Telefon: İs- tanbul (2. 22393) ! ğurt bir şartnamede aleni mü- 7 — VAKIT 21 Haziran 1932 As. mk. Sa. Al, komisyonu ilânları Koyun eti (o Kuzu eti ri eti ni 47.000 3000 16,000 © Harbiye mektebi 400 100 8,000 Süvari binicilik 5,000 1000 6,000 Topçu nakliye Mp. Yukarda yazılı mahallere hizalarındaki koyün, kuzu eti kapalı zarf miktarlarda sığır, süretile satın alınacaktır. Müna- kasası 25 Haziran 932 cumartesi günü saat 14,30 da Tophanede merkez kumandanlığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müracaatları ve mukabilinde komisyon riyasetine rak için de şartnamesi veçhile hazırlıyycakları teklif mektup» arını ihale gününün muayyen vaktinde müselsel numaralı ilmühaber vermeleri. (290) 2326) Kilo 30000 Piyade atış mektebi 2000 Kuleli lisesi 9500 Askeri Baytar Mp. 4150w Yukardaki mahallere hizaların- daki miktarlarda ot bir şartna- mede olarak pazarlıkla satın alı- nacaktır. Pazarlığı 22 Haziran 932 çarşamba günü saat 16 ya kadar Tophanede metkez ku- mandanlığı satın alma komisyo- nunda icra kılmacaktır. Taliple- rin şartnamesini görmek için ko- misyona müracaatları ve iştirak içinde muayyen vakitte komis- yonda hazır bulunmaları. (33) (2776) ... Kilo 3500 Harbiye mektebi 500 Süvari Binicilik Mp. 300 Topçu Nakliye ,, 4500 Yukarda yazılı mahallere hi- zasındaki miktarda 4500 kilo yo- nakasu suretile satın alınacaktır. Münakasası 25-Haziran-932 cu- martesi günü sant 16 ya kadar Töphanede Merkez Kumandan- lığı satın alma komisyonunda ic- ra kılınacaktır. Taliplerin şart- namesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (296) (4413) ... Harbiye mektebi ihtiyacı için 9000 kilo yufka aleni münakasa suretile satin almacaktır. Müna- kasası 25-Haziran-932 cumartesi günü saat 16 ya kadar Topha- nede Merkez kumandanlığı sa- tin alma komisyonunda icra kılı nacaktır. Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müraca- atları ve iştirak için de muay- yen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (295) (2412) i a 3 » Akademisi için 10 kalem" gl atış önktaki içim 13 kalem sepze aleni münakasa suretile iki şartnamede satın alı- nacaktır. Münakasaları 23-Hazi- ran-932 perşembe günü saat 16 ya kadar Topbanede Merkez i Kumandanlığı Satınalma Komis- yonunda icra kılınacaktır. Ta- liplerin o şartnamelerini görmek için komisyona muracaatları v6 iştirâk içinde muayyen vakıtta komisyonda bazır bulunmaları, (36) (2795) Gedikpaşada Jandarma Satınalma Ko- misyonundan: Muhtelif eb'atta 1522 adet sandık ile 600 adet kutu pazar- lıkla alınacaktır. Taliplerin 23 Haziran 932 Perşembe günü saat on beşten on altıya kadar komisyona müracaatları. (2784) Fatih icra memurluğundan: Hüseyin efendi ile Hüsni paşı zade eddin beyin mutesarrif Ol- iç TTopoolarda Yopçular Kışlası cad desinde 9 ve dört defa dokuz (müker- rer) numaralı köşk ve tevabiinin Şeri feddin beye izafeten Defterdarlık buzu” rile yapılan mahakemesi neticesinde şu yeunun İzslesi zımmında satılmasına ve rilen karar üzetine İcra kılınan birinci artırmada (2700, liraya talip zubur et miş isede kıymeti oshammenesini bul- madığından ikinci arınma İcrasına karar verilmiştir. Yemiş ağaçlarını havi vasi bağçe de rununda bulunan köşk 11 oda beş belâ beş sandık odasın dört salonu bir mat bahı kuyuyu aynca iki öşak odasın mahtevidir. İşbu gavrı menkul üzerinde hak iddiasında bulunanların yirmi gün zarfında vesikalarile birliste icraya mü- tacaatları aksi takdirde gayn muscccel hak sahiplerinin paylaşmadan hariç bı- rakılacakları ve satışın 14-7:932 perşem- be günü sast on alıda Fatih Icra me- muru tarafindan yapılacağı ve talip olan- ların kıymeti muhammenesi olan yedi bin liranın yüzde oau, nispetinde pey l a«çesi vermeleri ve üzerine ihale kılınan İ müşteri “bedeli müzayedeyi vermediki takdirde zararla farkı fiyatı bükme hacet | kalmadan ersen tahsil edileceği ve be: deli müzayedenin beş gün yarfında ta mamen yarılması meğrut olduğu ve fazla ma'ümat isteyenlerin 920 - 2047 numara ile icraya müracaatları ve şart namenin her kese açık bulunduğu ilân olunur. (3195) İslanbul ? inci Ticaret Mahkeme - n: M. M, V, İstanbul Avukatı tara - fından Galatada Galici hanında l numatayı ikame ittihaz eden müteahhit Ahmet İhsan Bey mley - hine ikame eylediği farkı fiattan! vaki tebliğnta rağmen middea aleyh Ahmet p san Bey gelmediğiiden giyâhen ce - .İ veya bir vekil gündelmedizi Istanbul üçüncü İcra memurlu « nden Kadıköyünde Esat paşa sokağın « da 5 numaralı köşkte mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul olan Vehip (Paşa) Efendi ve kaymakâm« lıktan matrut ve firari pertev Üx fendilere M. M. V. tinin avans bede» linden zimmetlerinde * matlubu B« lan (96600) liranın faiz ve me» sarifi ile tahsilini mütezammin ila eylediği 20 — 4 — 992 tarihli takip talebi üzerine adreslerine gönderi « len ödeme emri zahrında mübas şiri tarafından verilen. meşruhatia mezkür adreste olmadığınız ve İ» kametgâhınızın da meçhul olduğge bildirilmiş olmasma binaen ilânen tebliğat ifasını karar verilmiştir, 'Tarihiilindan itibaren biray zar« fında müracaatla şayanı kahul hir itiraz dermeyan etmez ve am takip eden sekiz gün zarfında borcu tediye veya borca kâfi mal ve sa“ ireirae etmediğiniz takdirde hake kımızda gıyaben muamelei icraiy « yeye devam olunacağı mezkür öde « me emrinin tebliği makamma kaim © | olmak üzere ilân olunur. mn İstanbul asliye birinci bukuk dairesinden : Ipçiler caddesinde içiçı sokağında 76:78 No. la Elit Fabrikası sahibi To- dori Değirmenci oğlu efendinin * mukad- dema Fentide Madam Evlambivanın hanesinde Oturan Marko o Aarkopolos elendi sleyhine ikame eylediği alacak davasının tahkikanı hitam ve evrak! mah- kemeye sevk edilmiş ve mubakeinehin icrası 1-7 032 taribine müsadif pazar- tesi günü saat 14 de muayyen bulun muş ve müddenleşhi mumalleyhin ika- megâhinin meçhuliyeti hasebile bü bap- taki daveiyenin 4 U.AL K. mun Tdi İnci maddesine tevfikan ilânen tebliği tekarrur eylemiş Olmakla yevm ve Saati mezkürda mumnileyh bil'asale gelmediği taktirde, hakında muşmelet gvabiyeye devam edileceği tebliğ makamma kalm olmak Üzere ilân olunur (3196 reyan eden muhakemede MUTAİAN -srermemeesessnreseresesesasunumeınsmsasineseessassanene nım höküm derecesine geldiğinden! bahsile bir ay müddetle mumailey - he muamelei gıyap kararmın teh - liğine ve muhakemenin 28 —9 — 977 tnrihine müsadif çarşamba günü sa - at on Üç buçuğa talikma ksrar verilmiş ve gıyap kararının bir nüshası mahkeme divanhanesine talik edilmiş olmakla beraber keyfiyet gazete ile de ilân olunur.