4 Ağustos 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

4 Ağustos 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

yatlardan gelen son haberler! Yarın 800 metrede yeni cihan rekoru :1,49*'/,, 7,62 metre uzun atlanıldı ardan evvel manlalı koşulara hazırlanan Amerikalı atletler Los Angeles, 2(A. A.) — Nim resmi) tescil edilen sayı - ar; Amerika, 91; Almanya 41, Fransa 36, İrlanda 20, Çekosle- vakya 19, İtalya 16, Fenlândiya 16, Kanada 10, Lehistan 10, A- Vüsturya 9, Danimarka 5, Japon” Ya 5, İsveç 5, Filipim 4, İngiltere İ Yeni Zetsrs*& 3, Cenubi Afri kaz, Arjantin ? YENİ REKORLAR Los Angeles, 2(A. A.) rastrelik bisikier “a Kanadalı müsabıklarla İtal - Yan müsabıkları arasındaki mü Mbakada İtalvanlar, 4 dakika 52 “— 10 saniyelik yeni bir tasi cdi Win etmişlerdir. '. A. Yarışların rekor inci müsabaka İmiltave ile ka arasmda yanılarık'ır. GÜZEL SANATLARDA DERECELER Los Ânceles, 2 (A. A.) vorlâyalâkodar güzel san'atlar: *rim birinci mükâfat Valli (İs EB. Desen birinci mükâfat Ba- Nt (Amerika), Hak;“birinci mü fat Colinken (Amerika), Hey. #İtraşlık Young (Amerika), Ka Ttma Yesim, birinci mükâfat ukoviski (Lehistan), Mimari, ile mükâfat (Hughes (İngil te Modelcilik birinci mükâ- Seacke, Baily ve Monenot, AT YARIŞLARI Los Angeles, 2 (A. A.) — > metrelik arızalı asri Pent - on at yarışında müsabıklar ağ vâsıl oldukları anda sı - ” * kaydolunanlar şunlardır: 1 sta Niersohn (Almanya), 8.33 *nu takiben Borlond (İngil- Sg )8, 41, Brady (Amerika) 8, » Oxenstierna (İsveç) 8,49 » vranthea (Fransa) 9,41 Meksikalı Delafluente, attan düş müş, bereler içinde kalmıştır. 800 METRE BİRİNCİSİ Los Angeles,2(A. A) İ 800 metre, düz (Final) kazanan İ ka 49 8/10 saniyede katetmiştir. | Hampson. 200DE SON SEÇMELER Los” Angeles, 2 (A.A.) — 200 (Yedinci seri seçme müsa - bakası Pearson (Kanada), Jow- bert, Niski (Japonya). Zaman: 22 —3 — 10 birinci 0/15 metre farkla gelmiştir. 800 METREDE YENİ BİR CIHAN REKORU Los Angelesş,2(A. A.) — Yeni bir cihan rekoru — Hamp- son tarafından kazanılmış olan 800 metrelik © yarışın finalinde mumaileyh bu mesafeyi 1 daki - Bu, yeni bir dünya rekoru ve ay- ni zamanda bir olempiyat reko- ru teşkil etmektedir. İlk hatalr karabetten Edvards (Kanada), altı yüzüncü sonra metrede başa geçmiye muvaf - fak oldu. Beşinci olan Hampson, dördüncü ve biraz sonra üçüncü | olmıya muvaffak oldu. Mumai - leyh rakiplerini geçmiye ve kem dini pek yakından sıkıştıran Ka | nadalı Vilsonun elinden son bir | zu (İtalya) 9,38, Somfai | #tan 13, 53, 3/5, Rhiju P İaare'nin atı altmer ma- UN ye azıya alarak süvarisi Mam ber etraftaki tepeler a * | #bolarak (o rakibinin Manen, ihtimalini refetmiştir. | sıçrayışla muzafferiyeti kapmıya muvasalat anında muvaffak ol » muştur. 100 METRE KADINLAR BİRİNCİSİ Los Angeles,2(A. A) — 100 metre kadınlar koşusu (Fi - nal) Birinci: Stella Valsh, ikim ci Strike, Zaman: 11, — 9 —10,Birin ci 1,30 metre farkla gelmiştir. Los Angeles, 2(A, A)— 800 metre Finalinin kat'i tasnifi Birinci Hampson, ikinci Edvards üçüncü Genung, dördüncü Tru- nu, beşinci Hermbostel, Martin, yedinci Pletzer, UZUN ATLAMANIN NETİCESİ Los Angeles, 2(A. A.) — Uzun atlama, (Final). altmer Birinci Gordon (Amerika), 7 | metre 62 santimetre, ikinci Redd (Amerika, üçüncü Nambu (Ja - | ponya. Los Angeles, 2(A. A) — Uzun atlayma (Final) (dereceli tasnif) —. Gordon, 7 metre, 62 santimetre, Redd 7,61, Nambu 7,44 İvenason (İsveç 7,40, Barber (Amerika) 7,30, Tajima (Japon ya 6,16. DİSK ATAN KADINLAR Los Angeles, 2(A. A) — ! Disk atma kadınlar. (Final). | (Tasnifin mabadi) ikinci Cope- land, 40,50, metre; Osborn, 40.11 Vajsovna (Lehistan) 36,94, Flei- lein (Almanya) 34.64; Stella Valsch, 33.48. BEŞ BİN METRE SEÇME MÜSABAKASI Angeles, 2(A. A.) — 5000 metre koşunun seçme mü- sabakası: Hill (Amerika) 27 metre iler | de gelerek kazandı. e Lehtinen Los veç) 1.80 metre; Virtaenen o(Fenlandiya), 9 metre; Saitidan (Yeni Zelanda) 27 metre Hillhouse (Avustural- | | ya) Sean (Amerika), Bailey (İngiltere) 7. Zaman: 14 —56 6, Hepsi de finale kaldılar, Mıntıkanın kongre isi seri bırakıldı İstanbul mintakasr heyeti riyasetinden: 5 ağustos 1932 tarihinde top” lanacağı evvelce tekliğ olunan |. C. İ. İstanbul mmtakası senelik kongresi bazı hususatın ikmali i- çin tehir edilmiştir. merkez Tayin edilecek gün ve mahal li akit bilâhare tebliğ edilecek “ tir, —e. Fenerbahce stadı tefviz edildi Ankara, 3 (A. A.) — Halen Fenerbahçe kulübünün tahtı isti- carında bulunan emlâki milliye- ye ait Kadıköyündeki İttihatlar sahasının bedeli 10 taksitte alın mak üzere menafii kulübe hadim müessesat meyanına dahil bulunan mezkür kulübe tefvizi ie | Ya , bi Cuma günü “Veli Efendi, ye ğı scher (Almanya) 36.06; Heub- (Fenlandiya) 2.70; Lindgren (İs | umumiyeye | ————— | ra vekilleri heyetince tasvip ve hangilerinin 6 ki At Yarışları rışa hangi hayvanlar giriyor kazanması ihtimali var ? - Güzel vakit geçirmesini bilen- ler “at dostları,, nın yaptıkları gi“ giderler. Diğer sporlarm yapıldı- yerlerde görülmemiş güzel şeyler orada mevcuttur. At spo runun tadımı henüz tatmamış ve yalnız başkasının teşvikile şöyle bir uğrayıvermiş olanlar bile her fırsatta oraya tekrar gitmekten kendilerini alamazlar. Bunun doğru olup olmadığını anlamak | için denemek yeter. Ata müteallik ne varsa insanın varlığına irsiyet yolile geçerek âdeta bir sevki tabii halini almış- tır. Atla insan arasmda asırlar- danberi devam edegelen rabıta bu sevki tabiinin doğmasına âmil olmuştur. Kime olursa olsun bir sorunuz: “Aata binmesini bilir | misiniz? Aattan anlar mısınız?,, | Hayır demiyeceğine emin olur | nuz! İşteat yarışlarına merak | sardırmağa insanı sevkeden sir... | # » * Yarışlara gideceksiniz. Kaza- nacak atlarr teşhis edeceksiniz. Belki biraz para kazanacaksınız. Fakat eminim ki birindi gelecek hayvanı seçebilmiş olmaktan mü- tevellit gururla karışık zevk ka- | zandığınız paranın vereceği zevk- ten çok daha tatlı olacaktır. Bu haftaki yarışlarda talileri- ni deniyecek olan at sahiplerinin | koşulara yazdırdıkları atlar ara- sında hangilerinin kazanabilece- ğini tahmin etmek hevesine dü- şerken bizim de böyle bir zevke meclüp olduğumuzu anlamak güç! değildir. Yarın yapılacak koşular, bun- | lara girecek hayvanlarla kazan- İ ması ihtimali olanlar şunlardır; Birinci koşu: — Tayyar, Rüz- | İnci, Al | gör, Mes'ut Il, Kamer, derviş, Ziya. Geçen hafta çok iyi koşan Tay. | yarın koşu kabiliyeti artmakta ! devam ediyor. Bu koşuyu kazan- İ ması icap eder. Rüzgârla Al der. | viş srada bulunacaklardır. İkinci koşu: — Pazar, Jean i Hableur, gözdem. 1932 Atina büyük mükâfatın- | | da sıraya geçmiş ve geçen gün | şehrimize getirilmiş olan Pazar | | bu koşunun hemen hemen ra- kipsiz denecek kadar çok ümit- li bir müsabıktır, Geçen haftaki gibi huysuzluk etmezse Jean Hableur'ün de ikinciliği Gözde- min elinden alması muhtemeldir, Üçüncü koşu: — Hakan, Pcau Rouge, Rüzgâr, Saba, Kamer. Bu koşu Hakanla Peau Rouge arasmda pay edilecek bir müsa- | kabul olunmuştur, bakadan başka bir şey değildir. Zeki ile Pavl'ün binecekleri bu | iki ahır arkadaşı hayvandan Paw» V'ün binişile çıkışta ispatı vücut edecek atı almak doğru olur. Ma- amafih farzı muhal olarak Rüz- gâr bu hayvanları koşu esnasın- da sıkıştıracak olursa Peau Roug- la Hakandan hangisi yarışın son- larında taze kaldı ise o kazana» caktır. Böyle olduğu takdirde Hakanın tercih edilmesi dır, Dördüncü koşu: — Frig. 58 kg., Piper 57 kg., Shomboli 52 kg. Bu koşuda bir çok cihetten er» velkine benzer. Frig ile Shomboli Piper'i kollryacak ve bu iki ahır arkadaşından hangisi Piper'e fa- ikse o kazanmağa çalışacaktır. 52 kiloluk hafif yükile Shomboli- nin buna muvaffak olabileceği" ni düşünmek doğruya en yakın tahmini yapmaktır. Bununla be- raber Piper'in binicisinden daha usta olmıyan Frig'in binicisi Bay- ramdan başka Shomboli'yi ida“ re edecek herhangi bir ecne- bi biniciyi tercih etmek fena ol maz, Beşinci koşu: -— Klas 57 kg., Bozkurt 55,5 kg., Murat 53 kg,, Karaca 51 kg., Oğuz 5İ kg., Ya- lâzım- İ vuz 51 ke. Bu koşuda muvaffak olacak atlar sırasile şunlardır: Klas, Bozkurt, Murat, “we” Bir takım nazariyelerle yürü- tülen hesaplardan çıkan netice“ lerin kâğıt üzerindeki şekilleri bunlardır. Sonunda eğriyi doğru yu koşu yolu ayırt edecektir. Galatasaraylı Boksbirincilikleri yakıda yapılıyor İstanbul mıntakası boks he * yetinden; Mıntaka boks birincilikleri 11 —8 — 1932 perşembe günü saat 19 da Vefa - Kumkapı kw lübü salonunda yapılacaktır. TANE b alive Kali Saclı İsleme mekiği bokeirs ler iştirak edebilirler, 2 Hiçbir kulüpte kaydi bus lurmıyan ve mıntakada tescil e- dilmemiş olan müzabıklar dere- ce alamazlar. 3 —- Müsabakalara iştirak e « decek boksörler yevmi mezkür- da saat 1830 a kadar Kumkapı- da kâin Vafa - Kumkapı kulü - hünde hazır bulunarak tartılma- ları lâzımdır: 4 Tartı'ma saatinden son- ra mürsenat e'lenler müsabaka « lara kabul edilmivecektir. Hizar “Iki gül adin. id mizin çe lemedi, Ç na mebii kuyucularımızdan özür dileriz.