1 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

1 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Sayıfa 6 Foloğraf San'alı Filim sanayiinde güzel resim çekmek mühim bir san'atur. Bu iş filim çek- mekten büsbütün başka bir san'attır. Bu san'at, resim- leri çekilen artistleri güzel gölge oyunları ile tabii gü- zelliklerinden daha cazip bir şekilde göstermektir. Sağdaki resimde Çinli yıldız Anna May Vong'un yalnız başını ve bir elini görüyor- sunuz. Soldakinde ise Jül- yet Koniptot'un bütün vü- cudu meydanda. Bu iki resmin hangisini tercih e- dersiniz ? Şaşımyorsunuz değil mi? Zira ikisi de gü- zel ve artistik. İşte fotoğ- rafın mahareti budur. Bir Mektup Ve Neticeleri ' g Adanalı bir okuyucumuzdan aldı. | ve'sinsma işlerile meşgul olan | irimiz hakkında kiymetli te - | dolu şu mektubu neşre » | Kıymetli yazılarınızı o Vakıt | gazetesinde okumaktayım. Diye - bilirim ki Türkiyede çıkan gaze- teler içinde en güzel sinema say - fasma malik olan gazete VAKIT gazetesidir. Şuradan buradan | toplanmış uydurma haberlere bu kıymetli gazetede hiç tesadüf et - medim. Bunun yegâne sebebi çok | ide muharririnin tam mana- | sinema işlerinden anlayışlı ol | ması, daha doğrusu sinemanın ru | huna vâkıf olmasmdan ileri gel - | mektedir. Bir seneye yakın bir zaman - dan beri Holivut isminde bir si » | nema mecmuası çıkmaktadır. İn | san bu mecmuanın yazılarımı okur | ken çok büyük bir sıkıntı hisse - diyor. Çünkü bu mecmuadaki ya zılar baştan aşağı düşük cümle - lerle fena bir tarzda yazılan ya - zılardan ibarettir, Hollivutda bu- lunan uydurma muharrir yetiş - miyormuş gibi son (zamanlarda | ortaya yeni bir yalan daha çıka- dırlar. Selma hanım isminde bir Türk kızının (Marian Marsh) is- mi altında Hollivutta film çevir- diğini yazdılar, Hatta onun tara- fından güya babasına © yazılmış mektuplar bile neşrettiler. Bu sebepledir ki, bu yazıyı si- ze yazmak mecburiyetinde kal - dım. Bu artistin kada çıkan bir sinema mecmuasında annesile beraber çır kartmış olduğu bir resmini yollu- yorum. Lütfen bu resmi VAKIT ta çıkarınız ve yalanlarını bir ay- na gibi yüzlerine Biz böyle yalan ve uydurma değil, doğru yazı yazan sinema mecmüaları istiyoruz. Bil Ameri- Yurunuz. memleketimizde vesile hürmet ve selâmlar efen - dim, i5 Karilerinizden; Cahit Zeki | Okuyucumuzun göndermek zah metinde bulunmuş olduğu dercediyoruz. Yalnız şunu söy liyelim ki, bu “Marian Marsh, | masalı bizce malöm bir şeydi, Ve | kuvvetle zannediyoruz ki bu ma- resmi | salın hakikatle alâkasınm derece sini bilenler arasmda Adanalı o - kuyucumuz yalnız değildir. Şimdi ye kadar sustuğumuzun sebebi i- se, mahdut vesaitle bir mecmuaya karşı mesleki bir rnüsamahaya mecbur telâkki ettiğimiz içindi. Mamafi Holivut mecmuasınım neşredilen kendimizi bu hafta çıkan sayısmdaki şu yazı yı aynen nakletmeden kendimizi alamadık.. Ta ki.. Okuyucuları | mız bu yazının garabeti karşısın- da kahkahalarla gülşünler.. “Akşam saat 7 Champs - Elyse- & caddesindeyiz... Paris en gü- zel saatlerini yaşıyor. & Genç ve| güzel kızlar... şık madamlar.. genç | ler dolaşıyorlar.. Birden bire ezecekmiş gibi ya- nımda bir otomobil duruyor.. ba şında güzel bir beyaz kasket.. üs- tünde gayet şık bir gri kostüm... bu Rolland Toutain - di yanmda “Snaky Hips,, isimli köpeği vardı. E! Ronald nasılsınız?. O! nerden çıkıyorsun?. Cote d, azur'd Budapeştede Rusincss E! tabii? “Rouletabille tayyareci, nda Le| on Belieris, Listte Lamin'de , ya sen?. isimli | filmimi ikmal ettim, ya oy- nuyordu.. Filim güzel mi?. Tabii, a canrm.. her halde çok | iyi çalıştık.. daima neş'eli filim çeviririm. Şimdi ne yapacaksın?. Daha bilmiyorum ama, müzdeki tatilimde New -york'a gitmek istiyorum. orada bir küt- le arkadaş beni bekliyor.. önü - İ samimi olarak anlatmak | sememek doğru Demek “Rouletabille gangs- #rarth © yi bir aktiris | | Murlan Bfarsh annesi Yarriet ters'ler © arasında isimli bu filim mevzuu bulabileceksin.. Yo! o gangster'lerle oynıyaca- cağım.. ha! benimle gelsene.. Doğrumu söyliyorsun?, Tabii doğru.. Ya Vapüra... gün vallahi daha günü kararlaştırma- dım sanatelefon ederim. . ba -| vullarını hazırla. İki iskemlenin ve bir üzerinden atlıyarak Ronald oto-| bineceğim... masanın | İ mobiline biniyor.. işte yeni ma - | ceralar peşinde... Michel Gerac “Holivut,, arkadaşımıza g | yet| isteriz bir gazete veya mecmua, sade resim ve klişeden ibaret değildir. Çok nefis çıkmağa dikkat, gay» | ret eden ve muvaffak da olan bu | arkadaş biraz da içindeki yazıla- | ra dikket etmelidir.. Kıymet zarf ta değil, mazruftadir.. o Ve hem! sonra başka bir mecmuanın — ec- nebi de olsa— muharririni benim- | değildir. Unut «- mamalı ki, “Cin&monde,, ve “Pour Vous,, gazeteleri Türkiyede yedi- İ ser yüz kadar satılıyor, dır-sindekic- İ vazifesi, küçük işaretlerle vak'a - Dekupaj Ne Vazır sahneye verilmeden ev- | vel, bir senaryonun nasıl hazırlan dığımı gözden geçirelim: “Senar- | yocu takriben 100 satırlık bir hi- kâyecik yazmıştır. “Sinopsis,, na- mı verilen bu hikâyecik “deküpör,, lere, © parçalayıcılara teslim edilir. Dekupajın ne oldu- ğunu izah etmeden © geçmiyelim. “Dekupaj,, “Sinopsis,, si kısa cüm lelere ayırmaktan ibaret değildir, sonra üç hassa ile canlanan yaratıcı bir | harekete sahiptir.Bu üç hareket şunlardır: Tefekkür, kompozisyon, muva- zene, Burada yeni vak'alar, entrika- | lar yâratan tefekkürden bahsede meyiz. Zira o iş senaryocu tara - fından yapılmıştır. Parçalayıcının * çıkardığını, sigarasın! — sö” | dür. Pek o kadar 7© P gi yı süsliyecek tafsilât (çıkarmak, eshasın karakterlerini tebarüz et- tirmektir. Senaryocu şöyle bir cümle yaz mıştır: “Çılgına dönen rarından caydırmak için Ahme « din evine koşar.,, Alâ. İste sah - nenin ana hatları. Ayşe Ahmedin evine nasıl gi Nasıl ona yalvaracak? Ara lârmda münaka- | r mi? Ahmet hisli mi hareket edecek. Ayşe, m duracak, yoksa Ahmet bir ar şa edece Yy ak mı? | k fikrinden vaz » gibi du ri iyi rin Bu kadar çok ve mühim mesele- lerin de hic ol küre ihtiy de sinde bazı boşluklar vardır Lâ şu çeşi mazsa biraz tsfek- | olduğunu k #*t cümleler bula “Bir ay sonra, “birkaç gün sonra,,, Edebiyatta çok güzel o - lan bu cümleleri beyaz perdeye aksettirmek kolay bir iş değildir. niz: İ bağlanmış iki Demekt et Mutlaka bir şey icst > Hr zım. Fakat o da herk* a ser değil. Bilmem kas. 109 lerde, jönprömiyenin 8" kasımı sonra çakmağın! yi gi mü! ear (* bir nefes çektiğini gör” 0 » ş parçalayıcı sahneyi #ü* Ed iyi bir sev ys» sn? xoöffipozisyon: bir sahnenin parçal# “ müştük, Kompozisy0” min muhtelif sahnel gi y ve ahenkle biribirine z def'i tır. Kompozisyonun iyi bi biri de: Bir sahne“ en göster“ arka arkaya de rinde sahne iki ayak w il öteki sahneyi iki #9” e bağlanmı4 ' ö alendiriyo”” el üze ı mak, Bu çeşit b” bir filendeki üŞ sıkılmadan alâk lir başlamak, rinde nib i üze' muhtelif, a ile tak şündüğünüz başında gü doğrusu basit sonra silâtı 8€

Bu sayıdan diğer sayfalar: