26 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

26 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Me Yo Fa Zu ““ Artık yapacak bir şey yok ,, © zag DUNKU KISMIN HULÂSASI ( |istasyonudur.. Ben buraya vâsıl Selâmi isminde sekiz senedir Çinde oldum., Bunun ehemmiyeti yok .. oluran bir arkadaşım tam İstanbula | Zir; fevkalâde güzel bir tabut döneceği sırada vapurda ölüyor. Ba yaptırdım... Fakat son bir çubuk na, eşyalarım ve hizmetçisi Çinli bir daha içmek istiyorum.. Kazı vasiyet ediyor. Çinli kızın lemi | “Ti — Hüe bir çubuk uzatıyor. Ti — Hue'dir. Alıp eve getiriyorum .. | Tam bu esnada pencereden kap- Seldminin hatırı defterinden de şu | lan gibi birisi sıçrayıp odaya giri- parçayı okunağa başlıyorum: yor. İki hamlede yanımıza geli- | yor, Yüzünü görmeğe vakit bula- İhtiyar dostum edip Şeng Ta | Miyorum.. Yalnız kir hançerin pı- TTung bu akşam bana geldi. İhti. | #ıltısı görülüyor. Bir intikam mı?. yar dostum benimle beraber af. | Yoksa gizli cemiyetlerden birisi- yon içmeği pek sever. Ben de on. | Nin idam kararı mı, ne olduğünu dan çok hoşlanırım. Akşamın a- | Dilmiyorum.. İaca karanlığı içinde, bir hayal gi. | Şeng Ta Tung da bunu görü- bi süzülerek köşeye geçti, ayak | yor ve hafif bir sesle: kaplarını, sonra yeşil sokak cüb- — Me Yo Fa Zu. (Artık yapa- besini çekti, sapsarı entarisile ka- | cak bir şey yok!).. larak, karşıma, uzandı. Diye mırıldanıyor. Yalmız, eli- Ti — Hue aramızdaki dar yere | ni havaya kaldırarak, çubuğunu küçük . bir masa koydu, üzerine | son çubuğunu içebilmek © için çubukları ve afyon buhurdanını | bir an müsaade istiyor ve bütün yerleştirerek ortamıza diz çöktü, | ihtiyar ciğerlerinin kuvvetile çu- küçücük bir. işaretimizle hemen | buğu çekiyor, eli havada öylece yeni bir çubuk yakmağa hazır bir | duruyor; ve çektiği nefes biter vaziyet uldı. Fakat Şeng Ta Tung | bitmez ihtiyar dostum elini indiri- afyonu bizzat hazırlamağı sever. | yor. Bu işaretle beraber, havada Uzun parmaklarile afyonu ezdi , | parlıyan hançer, tem kalbine sap yuvarladı, iğnenin ucuna sapladı | lanmıştır, ve bir ses bile çıkama- ve buhurdanın içinde bir kandil | mıştır.. Hoş, küçücük bir fiske bi- şeklinde yanan ateşin alevine tut- | le onun gayet hafif atan kalbini tu, sonra üzerine bir kat daha çek- | durdurabilirdi. İşte bu esanada ti ve nihayet çubuğa yerleştirdi. | ben de ölüyorum zannetmiştim .. Şimdi, gergin dudakları fildişi | Gözlerime bir perde inmişti, ağızlığa yapışıyor, bir meme işti- | (Kendime gelince bunları hatır- hasile çekiyor, sonra, dumanları ; | hyorum., Ortada, pek tabii, katil burun deliklerinden, istemiye is- | yoktu, Odada hiç bir şey değiş- temiye ve yavaş yavaş çıkarıyor. | memişti. Ti — Hue ayni yerinde Şeng Ta Tung bir kelime #öy- | hareketsiz duruyordu. Görmemiş Jermeden tamam on üç çubuk içti. | mi idi?. Görmüştü Fakat susumuş Her halde benim söze başlamamı | tu., Belki de korkudan! Bununla bekliyor, acaba nezaketen mi, yok beraber ne bir hareket yapmış, sa konuşmak mı canı istemiyor? ne de sesini çıkarmıştı. £ İhtiyar Bu ihtiyar'Çinli edip garip adam! | dostumun'sarı gömleğinin üzerin: : de, kalbi hizasında kırmızı, daha doğrusu siyah bir kan damlası, yakut bir taş gibi parlıyordu. Ma- amafih gen sordum: , — Ti — Hue rüya değil, değil mi?. Ti — Hue hafifçe başını iğdi. — Ti — Hue ihtiyar dostumu öldürdüler değil mi?, Ti — Hue gene hafifçe başmı eğdi.. — Ti — Hue bana bir çubuk doldur., Ve feci bir zevk içinde, ihtiyar dostumun ölüsü karşısında bir çu- buk daha içtim, Sonra ne olduğu- nu bilmiyorum.. Her halde bir ö- lü gibi, hakiki bir ölünün karşı - sında uyumuş kalmışım.. * 4» ? Ertesi sabah, uyanmca Ti — Hue'nin kapanmış olduğu küçük sandık odasının kapısını açtım.. Fakat kapı açılır açılmaz içerden garip kokulu bir duman hücum etti.. Sonuna gelmiş ve can çeki- şen mumun ziyası altında, Ti — Hue bir akşam evvel birakmış ol- duğum bağdaş kurmuş vaziyette buldum.. Hiç kıpırdamıyordu. Dedim.. Cevap vermedi., Omu- zundan dürttüm.. Her halda faz- la hızlı dürtmüş olacağım ki, bir kalıp gibi yan üstü devrildi, ve düşerken üzerinde Budanım heğ keli olan karşısındaki küçük raa- saya takılarak devirdi, Budan heykeli kırıldı... ğ Tam bu esnada da mum, soh fazla aydınlattı, Ti — Hue'nin a- çık kalmış gözlerinin meçhule çi- vili bakışları parladı, ve mum sön dün ia - Kendime gelince düşünüyorum. Acaba rüya mı gördüm, yoksa dalgaya mı düştüm?. Sakın bu ha- kikat olmasin?, Evet... Bu hakikat. İhtiyar dostumu katlettiler. Bu gece... Benim yanımda.. İşte karşımda , her zamanki vaziyetinde uzanmış yatıyor.. Sanki yeniden bir çubuk iğmeğe hazılanıyor gibi... © Zira, ihtiyar dostum, kıpırdanmadan , kendini müdafaa etmeden öldü .. Yüzünde dün akşamki ayni tebes- süm ve memnuniyet var . . Fakat gözleri müthiş.. Açık kalmış olan gözlerindeki cam bakıslar beni garip bir surette teshir ediyor , Şimdi her şeyi hatırlıyorum... Her zamanki gibi içiyorduk.. Kar $ı karşıya uzanmıştık. Ti — Hue bağdaş kurmuş oturuyor, çubuk- ları birbiri peşine dolduruyordu . Şeng Ta Tung mezardan gelir- miş gibi boğuk ve hafif bir sesle: — “Sarı çeşmeler, e gidece- Zim saat artık yaklaştı. Beni ça- Zrran babamın sesini duyuyorum.. Hem dinleyiniz bak... Bu akşam etraftan gelen sesler harrkulâde.. Filhakika odanm sükötü içinde hafif çatırdılar duyuluyor . . Önü- müzdeki buhurdanın alevi, meç - bul bir nefesle sallanıyor, danse- den bir yılan gibi kıvrılıp düzeli- yor. Şeng Ta Tung mırıldanıyor: — Ölüm geçiyor!. . Ve Ti — Hue'ye bir çubuk da- ha doldurmasını rica ediyor. Bu aralık gözüm pencereye iliş- ti. Dışardan, perdenin hafifçe kal dırıldığını, bir başın belirdiğini görüyorum. Sakın bu bir hayal ol- masın?. Şeng Ta Tung devam ediyor! * — Ölüm, hayat yolunun son Üçüncü Balkan konferansı Bulgarların fikrine Yunan gazetesi ne diyor? Atina, 25 (A.A.) — Estia ga- zetesi, Bulgar ekalliyetleri kında geçen Balkan konferansın- da ittihaz olunan kararların tat - sına iştirak etmemek hususundaki yor ki: “Bu gibi sebepler beynelmilel konfransları akim bıraktırmağa kâfi gelse, beynelmilel bir konfe- mek için çok büyük bir hüsnü ni- leri birakmak icap eder, Bulgar- İarın bu kararlarından vaz geçe - ceklerini kuvvetle ümit ederiz.,, üncü Kolordu Satına! Komisyonu ilânları Izmir müstahkem mevki kıt'alı için 343480 kilo arpa kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Ihalesi 8-10-932 cumartesi saat 16 dadır. İhaleye iştirak ede- ceklerin vakti muayyeninde İz- mir'de satınalma komisyonuna müracaatları. (785) (4795) * # 5 Kapalı zarfla münakasaya ko- nan Polatlıdaki kıtaatın 220000 kilo sıpasına verilen fiat haddi Jâyık görülmediğinden tekrar kü: palı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 8-10-932 Cumar- tesi saat 15 tedir. İhaleye iştirak edeceklerin “vakti o muayyende Ankarada 8 inci topçu alayı Sa. Al. komisyonuna müracaat- ları, (802) (4895) Ankaradaki kıt'at için yerli fabrika mamulâtından 60,000 metre boz renkte elbiselik ku- maş kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 5-10-932 Çar- şamba günü saat 15dir, Şarina- meyi görmek isteyenlerin her gün, ihaleye iştirâk edeceklerin vakti muayyeninde Ankara Mer- kez Al Sa komisyonuna mura- caatları, (784) (4794) : » Izmir Müstahkem mevki hay- sanatı için (256: ton kuru ot kapalı zarfla münakasaya kon- müştur. İhalesi 22-10-932 de Cumartesi günü saat (15) dedir. İhaleye iştirak edeceklerin vakti muayyeninde İzmir müstahkem mevki Satınalma Komisyonüna müracaatları. (820) (5061) On beş bin küsür kilo muk- ayese markalı muhtelif cins ve eb'atta çelikler Yukarda yazılı malzemenin kapalı zarf suretile 3-1. Kânun 1.932 tarihinde saat on dörtte ihalesi yapılacaktır, Taliplerin şartname için her yün öğleden sonra; münakasaya girmek için de o gün teminat ve teklifat ile müracaatları. (4970) | | | | hak- | bik edilmemesi yüzünden Bulgar | milli grupunun Bükreş konferan- | kararımı şiddetle tenkit ederek di- | ranş aktolunamaz. Gayeyi elde et | yet lâzımdır. Ve endişeli düşünce | (olun! Ohaide derhal Sultanahmet 3 ncü Sulh Hukuk Ha» kimliğinden ; Kumkapıda Istasyon caddesinde Ör. dekli bakkal sokağında 11 numaralı Fu. run üzerindeki odalarda oturmakta iken bugün oturdukları yer belli olmıyan öl- müş Vasil oğlu Kostaki boşnak oğlu va- rişleri karısı Aleksandra kızı Olğa ve diger kızı Uranya Hanımlara : Bolo kızı Madam Marya tarafından | aleyhinizde açılan izaleli şuyu davasından dolayı namlarınıza gönderilen arzuhal ve | davetiyeler oturduğunuz yerlerin “belli olmadığı yazılarak geri aönderilmiş ve size kanun İktözası gazetelere ve 15 gün müddetle haber vermeye karet verilmiş oldağundan o muhakeme o gürü — olan 13-10 932 tarihine gelen perşenbe günü & 1$ de mahkemeye gelmeniz ve geli. | mezseniz hakkınızda gıysp muamelesi yapılacağı Hutuk usulü muhakemeleri kanununun 141 nci maddesine göre ilân olunur. Istanbel Birinci Ticaret Mahkemesin den: Iş Bankasına merhum o'up mahkeme- ce satılmasına karar verilmiş olan Sir keci'de Gülbenk Handa Iş Bankası ardiyesinde mevcut 269 balya üfük 1 TTeşrinlevel 932 tarihine vüsadif Cumar tesi günü sast 14 ve İstanbul Ticaret ve zahire borsasında satılıcağından görmek isteyenlerin her gün azdiyeye mürscyat» lerr ve almak için de yeym ve vakti mezkörda. borsada — bulunmaları üğn olunur Köngroyo davet Kasımpaşa idman kulübü kâ- tip umumiliğinden: 30 Eylül 1932 tarihine müsadif cuma günü saat 10 da fevkalade kon- gre yapılacağından bütün azayı mubteremenin yevmi 'mezkürde kulüp binasına teşrifleri rica ur, lerinin en Çocuklarını: Tutumlu MM büyük vazilesi nedir VE Muktesit Yetiştirmek. | 4 / mak üzere ilân olunur. ( Ziraat dl X ALI İstanbu! 4 ünlü icra mem İuğundan Eyüpte Ali paşayı € dit mahallesinin Kuru kavak c# desinde eski 42,42 mukarrer Y ni* 42,44 numaralı bostan bis darlarından ikametgâhları m hul bulunan Nikola, Yorgi, V zarı, İstefo, Boris efendilerle İf na hanıma: Hissadarlarından bulunduğ nuz mezkür bostanın izaleyi # yuu zımnında açık arttırma İ satılmasına mabkemei aidi ce karar verilmiş ve temar/ 4600 lira kıymet taktir edil olup 5 teşrinievvel 932 taribif şarinamesi divanhaneye talik € lerek 20 teşrinievvel 932 t ve müsadif perşembe günü 14 den 16 ya kadar dördüncü icra da'resinde artırma suretile satılacaktır. * tırma ikicidir birine. artı temamma iki bin Jiraya çiktuşlir. Bu kerre en çok tiranın Üzerinde bırakılaca; bu bapta kanuni bir id var ise tarihi ilândan itil 20 gün zarfında 931-1087 * ya mumarasiyle memuriyeti müracaatla bildirmeniz. ve fiyet tebliğ makamına kait