27 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

27 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

S3 AAA MAG AT LAMALAR A Günün Amerika erkânı harbiye reisi bu sabah geldi Reisicümhur Hz. ceneralı kabul Memleketimizi ziyaret eden erikan erkânı harbiye reisi Ceneral Mac Artbur bu sabahki İtehle Ankaradan şehrimize dö- İ Becek ve Haydarpaşada mera- tasimle karşılanacaktır. Ceperal, öğleye kadar Pera- Palastaki dairesinde istirahat e- derek öğleyin, Vali Muhittin Bey arafından Tarabyadaki Tokat- Yan otelinde şerefine vetilen “yafette hazır bulunacaktır. İ Reisicümbhur Hazretleri Ame- | kan erkânı harbiye reisini bugün at on yedide Dolmabahçe sa- Payında kabul buyuracaklardır. Ceneral Maç Arthur Reisicüm- r Hz. tarafından kabul edil dkten sonra Amerikan elçiliğine Ridecektir. Elçilikte Ceneral ş$e- *efine bir çay ziyafeti verilecektir, Amerikan sefareti maslabat- küzarı Mr, Şov bu gece Moçka- i evinde Ceneral Mac Arthur Mrefine bir ziyafet verecektir. | Su siyafette Vali Muhittin Bey, kolordu kumandanı Şükrü Naili “W ve yaverleri, Amerikan sefa- ateşemiliteri binbaşı Kreyn, Yeti Türk mamulâtı Bari sergisine giden tüccarla- haiz dün geç vakit, Loit ekspres Mevisini yapan Viyana vapurile imize dönmüşlerdir. Sergi İ* eylülden 21 eylüle kadar de- Yam etmiştir, Türkiye bu sergiye resmen İtirale etmemiş olmakla beraber ct ofisi namma Akil Emrul- beyin nezareti altında bir tanzim etmişti. Bu pay- teşhir olunan memleketi. maspuat ve mahsulleri biü- bir rağbet görmüştür. Bu yanda Ipekişin mamulâtı Ital- ipek -mütehassısları tarafın- A fevkalâde takdir edilmiştir. Ydın incir kooperatifinin incir ide rağbete mazhar bri Halılarımız da çok be- Ntır, ve bir haylı satış yapıl- —— Hastalara yardım Belediyenin Üsküdar, Beşiktaş irmekapı dispanserleri ge- wnuevvel ayından hazirana | altı aylık mesai raporlarını | Ye riyasetine vermişlerdir. sküdar dispanseri altı ay için- süt ve 1265 mama ve 338 mektep çocuğu ve 85 Miş olmak üzere 248 kadın M,,/€be elmiştir. Ziyaretçi hem- 150 çocuğu evlerinde ziya- *derek © tedavilerini temin ir. Dispanser 440 fakire İ Beşi reçete yaptırmıştır. ktaş dispanserinde altı ay Socuk kısmında 3555 ço- Na Muayene edilmiş bunlardan İn Röz 769 kulak, bogaz, burun RR hastalığı tedavi edilmiş (gı vekapı odispanserinde de çbantaya bakılmıştır. bugün Amerikalı buyuracaklardır | Cencralın refakatine memur edi- len Hariciye Vekâleti erkânından Münir Ibrahim, mihmandar mir- alay Sadık, Cenerala tercümanlık eden hariciye memurlarımızdan Orhan Tabsin Beyle ceneralın yaverleri hazır bulunacaklardır. Ceneral MacArtbur yarın sa- bah müzeleri ve camileri ziyaret edecektir. Misafirimiz, osaat 13, 15de Taksimdeki Cümhuriyet abide- sine bir çelenk koyacaktır. Amerikan sefareti ateşemilteri binbaşı Kreyn öğleyin Tokatlıyan da bir yemek ziyafeti verecektir. Akşam saat 17 dede kolordu kumandanı Şükrü Naili paşa tara- fından Yıldızda barp akademisinde ceneralın şerefine bir çay ziyafe- ti verilecektir. o Ziyafette kol ordu erkânıda hazir bulunacak- lardır. Ceneral MacArtbur yarın ak- şamki ekspresle Prise hareket edecek teşrir * elin brinci günü Şerburgda vapurla Amerikaya dönecektir. Otobüslerin... sakatlığı Zabıtai belediye memurları dün gene otobüsleri muayene etmiş- ler, bazılarında noksanlar bul- muşlardır. Bir çok otobüslere fazla yolcu alındığı, şoförlerin cigara içtikleri, biletçilerin sıhhat cüzdanına malik bulunmadıkları gibi ucu lâstiksiz kalemler kul- landıkları görülmüş, üç otobüs işlemekten mennedilmiştir. Meçhul katil Kasımpaşada mektep hademe- si Zeynep Hanımı parası için öldürerek cesedini kuyuya atan mektep hademelerinden Mehmet, Ibrahim ve diğer iki arkadaşları Ağırcezada asıl fail belli olma- dığı için her biri allışar sene hapse mahküm olmuşlardı. Tem- yiz bu davayı nakzetmiş, evrakı Ağırcezaya göndermiştir. Tem- yize esas olan sebep, cinayet failinin şüpheli kalması noktası- dır. Muhakemeye tekrar başla» nacaktır. —e— i Seyrisefer talimat- namesi Belediye, seyrisefer işlerini in- tizama koymıya, evvelce yapılmış olan, seyrisefer talimetnamesini değiştirmeğe karar vermiştir. Bu hususta tetkikata başlanmıştır. Yeni seyrisefer talimatnamesinde bütün nakil vesaitinin yolcu is- tiap miktarı da tayin edilecek, bu hususta şirket ve müessese- lerin mütaleaları da alınacaktır. ——— Adliye encümeni Adliye intihap encümeni dün toplanmış, yeni kâtip ve mübaşir tayini ile uğraşmı; i “ 4 mi haberleri) Şeker ihtikârı Belediye kooperatifi ucuz satacak.. Belediye şeker ihtikârile meş- guldür. Dün belediye iktısat mü- dürü ve belediye müfettişleri şebrin muhtelif yerlerinde teftiş- ler yapmışlar, şeker fiatlarını | tetkik etmişlerdir. Mahalle ara- lannda bazı bakkalların şekeri fazlaya sattıkları görülmüş, beş bakkal hakkında zabıt varakası tutulmuştur. Diğer tarattan belediye, şeker ihtikârının önüne file geçmek için açılması kararlaşmış olan belediye kooperatifinin biran ev- vel açılması için çalışmaktadır. Kooperatif piyasadan dört, beş kuruş ucuza şeker, kahve, pirinç satacak, icap ederse kooperati- fin şehrin kenar semtlerinde satış yerleri tesis edilecektir. Alpullunun şekerleri Şeker ithalinin muvakkat bir zaman için durdurulması üzerine piyasada hasıl olan gayritabiilik vaktınde alınan tedbir sayesinde tamamile bertaraf edilmiştir. Pi- yasada istendiği kadar ve nor- mal fiyatla toplan ve perakende şeker bulmak * kabildir. Alâka- darların söylediklerine göre bu gün için şeker buhranı katiyen mevzu bahsolamaz. Binaenaleyh fiyatların yükselmesinede hiç bir Alpullu şeker fab-. rikasırın satış ilânları piyasada nazımlık vazifesini görmektedir. Ticaret (o müdüriyeti odünde piyasada tetkikatma devam et- miştir. Eski eserlere me- raklı bir milyoner kadın Madam Robimson isminde A- merikalı milyoner bir kadın dün şehrimize gelmiş ve Perapalas otelina yerleşmiştir. Nadam Robinson, bir müddet- tenberi Alişarda Hitit eserleri hakkında yapılan hafriyat. için tahsisat vermiştir. Pu hafriyatı yapan M, Fonder Osten'in riya- setindeki heyetin bütün masraf- larmı Madam Roibinson vermek- tedir. Tarihi abidelere ve ilmi eser- lere çok meraklı olan Amerikalı milyoner kadın bunun gibi bir çok yerlerde ilmi taharriyat ve tetkikat yapan heyetlere yardım etmiştir. Madam Robinson dün telefon- la Maarif vekili Reşit Galip LAG FA ELA AK A KCK KATE GA AET BAZ Iki kadın ve bir zorba âşığın tecavüzü Evvelce kadının yüzünü kesmişti. şimdi de taşla başını yardı Galatada Şeftali sokağında kahveci İsmailin evinde oturan Leman ve aynı evde oturan Me- lâhat hanımlar evvelki gece saat yirmi görtte Galatada gezerler- | ken yanlarına, evvelce Leman banimın yüzünü jiletle kesmiş olan, sabıkalı Çakır gelmiş ve beraber gezmek teklifinde bu- ! lunmuştur. Bu teklif kabul edil- miş, fakat karanlık biryere gel- dikleri zaman Çakır Lemana metresi olmasını söylemiş, Le- man razı olmaymca de kadını taşla başından yaralamış, döğ- | | müştür. Çıkır bununla da kâna- at etmemiş, polis diye bağıran | Melâhatın üzerine hücum etmiş, | onu da döğmüştür. Bu sırada yetişen polisler sabıkalıyı yaka- lamışlardır. Devrilen bir arabâ Kasımpaşalı oarabacı Remzi | dün Kurtuluşa odun taşırken araba devrilmiş, Remzi araba altında Okalarak (başından ve | ayaklarından yaralanmıştır. Kalp sektesi Çarşıkapıda : Sucu sokağında Italya gümrük res- mini arttırıyor İtalya hükümeti dahilinde ye- tişen bazı zırai maddeleri hima- ye etmek maksadile bunlardan alınmakta olan gümrük resmini arttırmıştır. Bu meyanda bazı ihracat maddelerimiz de bulun- makladır. Kuru yemiş, yenecek yumurta sarısı ve sanayide kul- lamılacak yumurta gümrüğü art- tırılan maddelerdendir. İma Sahte püsolar Sen Benuva müstahdimlerin- den Jan bir arkadaşile mektebin mühürlerini taklit etmiş, mubte- lif nakil şirketlerinden pasolar almış ve bunları başkalarına sat- ıştır. Jan yakalanarak Adliyeye verilmiştir. Arkadaşı Jurasi Yu- nanistana kaçmıştır. mealini Köprü üstünde bir kaza 2732 numaralı otomobil dün gece içinde müşteri dolu olduğu halde Beyoğlundan gelirken köp- Beyden bir mülâkat talep etmiş, arzusu is'af edildiği cihetle Dol- mabahçe sarayına giderek Maa- rif vekilile görüşmüşlür. Madam Robinson şehrimizde birkaç gün kalacâk ve sonra Alişara giderek hafriyatı mahal- linde tetkik edecektir. kaleminin Darülbedayi ve Raşit Rıza Darülbedayideki tamirat bit- tiği için kış temsillerine Teşri- rü üzerinde tamir dolayısile kal dırılmış olan tramvay raylarına çarpmış, ötomobil parçalandığı gibi yolculardan Hakkı Ef. de başından yaralanmıştır. me Sokağı kirletenler Bazı evlerden sokaklara ça- maşır ve bulaşık sularının dö- küldüğü, hiç bir memurün bu işlerle alâkadar olmadığı anla- şılmıştır. Belediye şubelere gön- derdiği tamimde, polis ve zabı- | nievvelin birinci gününden itiba» ren başlanacaktır. Diğer taraf- | tan Raşit Rıza temsil heyeti de tai belediye memurlarının bu su- retle sokakları kirletenler hak- kında zabıt tutmalarını bildir oturan turşucu Hasan Avni Ef, dün tramvayla giderken birden- bire üzetine fenalık gelmiş, 6 tomobille hastaneye götürülür. ken yolda kalp sektesinden öl- müştür. Bir vapur mavunayı batırdı Derviş kaptana ait odun yüklü bir mavunaya dün boğazdan ge- çerlerken İtalya bandıralı Abaz- ya vapuru çarpmış, mavuna bat- mıştır. Ölen yoktur. Genç sabıkalılar Sabıkalı 18 yaşında Nihat, 20 yaşında Ibrahi dün gece Kasım- paşada arabacı Ali Rıza ile kav- ga etmişler ve Nihat Ali Rızayı bıçakla yaralamış, Ibrahim de beş el silâh atmıştır. Kaçan sa- bıkalılar biraz sonra polis taras. fından yakalanmışlardır. : Sarhoş bir şoför * Siyameddin adlı bi şoför dün gece zilzurna sarhoş olduğu halde İstiklâl caddesinde nâre atmya ve mağaza kepenklerini: tekmelemiye başlamış, polis ta- rafından yakalanmıştır. Bir otomobil kazası mahkümları Telefon - şirketi doktoru M. Tarantonun otomobili Şişlide kü-. çük bir çocuğa çarpmış, yaralas mış, dava birinci cezada görül. müş, şoför üç aya, Taranto Ef, 1000 lira tazminata mahküm ok muştu. Bu dava, otomobilin sa- bibi bulunan Taranto Efendinin kazada maddi mes'uliyeti olup olmadığının tetkiki noktasından temyizce nakzedilmiştir. Dava tekrar görülecektir. url la ve Bulgaristanla Ame- rika Bulgaristanla müttehit Ameri-! ka cümhuriyetleri hükümeti aras sında bir müddeltenberi müza, keresi yapılmakta olan en ziya» de mazhar müsaade esasma! müslenit ticaret mukavelesinin müzakeresi bitmiş ve iki taraf murahhaslarının . * hazırladıkları mukavele imza edilmiştir. almiş Karısının burnunu kesen adam Kasımpaşada karısı Kâmilerin kıskançlık yüzünden burnunu kö“ sen kocası İlyas Ağırceza mah- kemesince dün 3 sene 6 ay 20 gün hâpis cezasına mahküm ol i muştur. —.— Kiralık Mağaza Mevkii: Istanbulda Bahçekapı da, Dördüncü Vakıf Hanı karşı- sında mahallebici dükkânı, Mü- racaat olunacak adres: Galatada Küçük Millet Hanında 25 numa- rada Harant EF, Telefon 41618 | i 3) :