October 6, 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

October 6, 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Santa 6 Kast mı? Bahçekapı yangını ve 3 kişinin tevkifi Geçende Bahçekapıda “Ertuğ- rul,, ticarethanesinin, “Altın çiz- me,, kundura mağazasını ve bir terzinin bulunduğu binanın kun- dura mağazasına ait kısmında bir yangın başlangıcı olmuş, ye- tişilmiş, yangın söndürülmüş ve yangının sebebı hakkında tahki- kata başlanmıştı. Ilk tahkikat, yangın çıkan binanın 80,000 kü- sur liraya sigortalı olduğunu gös- termiş ve yangında bir kast ol- duğu şüphesi uyanmıştı, Bundan dolayı haklarında tah- kikat yapılan kundura mağazası sahibi Anofri ve terzi Hıristo efendilerle"'Ertuğrul, ticaretbanes sahibi Nihat B. dün tevkif edil- mişlerdir. Hadise etrafında tah- kikat derinleştiriliyor. Londraya giden ka- vunlar beyenildi Bir Türk ticaret evi tarafın- dan tecrübe olmak üzre Londra- ya bir miktar kavun gönderil- miş, kavunlar orada çok rağbet görmüştür. Londra ticaret mümessilliğin- den ihracat ofisine gelen bir ra- porda kavunlar için yapılan am- balajın Macar ve Ispanyol ka- vunlarına yapılan ambalajdan da- | ha iyi olduğu, kavunların tat, renk ve kokusunu muhafaza et- tği bildirilmektedir. ——— Rus mütehassısının konferansı Rus mütehassıs hey'eti reisi profesör Urlof tarafından, dün Darülfünunda, hukuk fakültesi salonunda bir konferans verile- cekti. Bu münasebetle hemen bütün müderrislerle talebe ve hariçten bir çok dinleyiciler Da- rülfünunda toplanmışlardı. Fakat son dakikada profesör Urlofun hastalandığı telefonla haber ve- rildiğinden konferans verileme- miş ve gelenler dağılmışlardır. Tütüncülük kongresi 1701 numaralı tütün kanunu nun değiştirilmesi işile meşgul olan tütüncülük kongresi dün İnhisarlar umumi müdürlüğünde toplanmıştır. Toplantıda kanunun tadili işile uğraşan komisyon tarafından hazırlanan projenin bir kısmı tetkik ve kabul edilmiştir. Konr- gre gelecek hafta içinde bir toklantı daha yapacaktır. lp Mısıra travers yollıyacağız Istanbulda faaliyette bulunan bir Türk ticaretanesi son gün- lerde Mısırda açılan bir travers münakasasına iştirak etmiş ve kazanmıştır. Müesse memleketimizden odun travers tedarik ederek Mısıra yolliyacaktır. yağın Portakal ve mandarina Portakal ve mandarinlerin bü- yüklük itibarile ayrılması için Mısırda ve Yafa mıntal kullanılan ve iyi neticeler veren makinelerden © memleketimizde de istifade edilmesi için ihracat ofisi tetkikata başlamıştır. 15 günlük Mıntaka şampiyonları İhracatımız geçen aydan fazladır Gümrükler istatistik müdüri- yeti Eylül âyının son on beş günü zarfında mühim ihracat limanla- nmızdan başlıca ihracat madde- lerimizin ihraç vaziyetlerini tes- bit etmiştir. Yapılan istatistiğe göre on beş gün zarfında ihracatımız (4,150,417) liralık kıymet arzet- mektedir. Ağustosun son on beş günü zarfında ihracatımız (2,164,567) lira tutmakta olma- sına göre Eylüldeki ihracatımız (1,985,850) lira fazla olmuştur. Eylülün son on beş günlük ihracatını aşağıda gösleriyoruz: Eşyanın cinsi (o Kıymeti lira Koyun ve keçi 15,800 Yumurta 222,657 Ham deri 51,934 Av derileri 21,186 Yün 88,843. Tiftik 72,430 Halı 21,440 Arpa 38,819 Üzüm 1,786,098 lacir 809,493 Fındık (kabuklu) 12,371 (kabuksuz) o 70,724 640,733 26,194 30,089 147,681 Pamuk 740 Maden kömürü 83,185 Ağustosun son on beş gününe göre ihracatımızın tezayüt ettiği kalemler şunlardır: Av derileri ağustosun son on beş günü içinde 6,196 liralık ibraç edildiği halde eylülde 21,186 liralık ihracat vukubuk muştur. Üzüm ihracatında 1,519, 862 liralık bir tezayüt görülmüş- tür. İncir ihracatı 807,459 ka- buklu fındık ihracatı 12,002 tü- tün ihracatı 285,620 palamut ih- racahı 5,18 palamut hülâsası ihracatı 6,875 afyon ihracatı da 113,586 lira fazlalık göstermek- tedir. Buna mukabil koyun ve keçi ihracatından 2,274 yumurta ih- racatından 77,761 yün ibracatım- dan 72,359 tiftik ihracatından 339,679 halı ihracatından 96,793 arpa ihracatından 49,565 kabuk- suz fındık ihracatından 62,591 pamuk ihracatından 1,119 ma- den kömürü ihracatından da 65,906 liralık roksan vardır. Tütün Palamut bülâsası Afyon Hariciye vekilimiz Milletler cemiyeti toplantıları- na hükümetimiz namına iştirak etmek özere Cinevreye gitmiş olan hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyin ayın on ikisinde şebrimize dönmesi beklenilmektedir. iğ Müesseselere teşekkür Ihracat ofisi, üçüncü Paris Şark panayirinde Türk pavyonuna nü- müne gönderen ve muvaffakiyet kazanan İpekiş ile diğer bazı müesseselere milli mahsullerimizi ve mamullerimizi tanıtmak hu- susunda gösterdikleri alâkadan dolayı yazı ile teşekkür etmiştir. maa Tramvayda yankesici Çolak Ibsan tramvayda kun- duracı Fetbi efendinin cebine elini sokarak çântasmi çalmış, kaçarken yakalanmıştır, bugün geliyorlar Türkiye' birinciliğine esas teş- kil edecek grup birincilikleri maçların yapmak Üzre Bandır- ma, Kocaeli ve Edirne futbol şampiyon takımları bugün şehri- mize gelecekle ve yarın maçlara başlanacaktır. Ankaralı güreşçiler geldiler Yarın yapılacak Türkiye gü- reş birincilikleri müsabakalarına iştirak etmek üzre Ankara mın- takası şampiyonları dünkü trenle şehrimize gelmişlerdir. Gelenler filiz sıklette Seyfi, en hafifte Esat, bafifte Refet, yarı ortada Hüseyin, ortada Selim, yarı ağır- da Hüsnü, ağırda Necmi beyler. Müsabakalar yarın Şehzade- başında Ferah tiyatrosunda ya- pılacaktır, Atletlerimiz bugün gidiyor Atinada yapılacak Balkan o- yunlarına iştirak edecek atletle- rimizin ikinci kafilesi de bugün Pireye hareket edeceklerdir. Atletlerimizle beraber tenisciler de gideceklerdir. Bandırma şampiyonu geliyor Bandırma,5 (Hususi) —Türkiye grup birincilikleri müsabakasına iştirak etmek üzere Bandırma mıntakası şampiyonu takımı bu gün Gülnihal vapurile Istanbula hareket etmiştir. İtalyanın nüfusu Neşredilen istatistiklere göre 31 Temmuz 1931 Jtalyada otu- ran müfas 42 milyon 149 bin kişidir. Bu tarihte doğum İ mil- yon 263 bin 79der; ölen 764 bin 953, Memleketten hicret edenler 152 bin 196, memlekete dönenler 122 bin 819 dur. Italyan gençliği! Faşist Italyan idaresinin Ital- yan gençliğine harpcuyane bir terbiye verdiğinden şikâyet eden bir Fransız gazetesi İtalyan mek- teplilerinin tatil şarkıları özerine nazârı dikkati calbediyor. Çünkü bu şarkıda şöyle bir parça var- dır: Ducel Duce! Ölümden korkan kimdir? Hayat âbenksiz, Yaşamıya değmez. Çocuklar, şurada oymyalım, Bir hançerin ucunda. Duce! Duce Olümden korkan kimdir? Bundan başka Italyan talebe- lerinin mekteplere kaydedildik- leri vakıt kendilerine verilen hü- viyet verakalarında şöyle hitabe vardır : — Italyan genci, unutma ki Dalmaçya Italyandır. Fakat Yu- goslavyanın elinde esir bulunu- i yor. Bizim binlerce kardeşlerimiz orada ıstırap çekiyor ve seni | bekliyor |!,, — Bütün doktorlar bep bir ağızdan “vitamin,, lerin sağlık için lüzumundan babsediyor- lar, — Vitamin nedir ? — Vitamin. Üzüm, İncir. Fındık demektir. Milli Iktısat ve Tasarruf Cemiyeti Gün geçtikçe artıyor Yeni F Asri Sinemada ei Gizli Centro şehrin salahanesinin memurlarından dev gibi olan scorpio, bu kere Johny Frank ve Nick Mizoskiyi teşrik ederek şehre yakın çiftlik hayvanlarına mahsus olan bir yerde, bir mez- bâha ve konserva fabrikası kü- şat eder. İşler pek kurnaz ve becerikli bir avukat olan Nevton idaresinde ilerler. İşler günden güne terakki e- der ise de şirket esasen gangs- terlardan ibaret olduğu cihetle tayfaları peyderpey büyür, çoğa- lir. Nibayet kendi. rakipleri. ve şehirin en büyük Çetecibaşısı olan Colimo'nun aleyhine hareket et- miye başlarlar. Bir gün iki rakip tâkımlar a- rasında vuku bulan mücadelede Colimonun kardeşi katledilir. Co- limo Johny Franka bu cürmün faili kendisine teslim edilmesini emreder. Frank asıl mücrim ken- disi olduğu halde Scorpiyoyu ele verir ise de Scorpio mukabelei bilmisil olarak Frankı öldürür ve gengstralar takımının danlığını ele alır. kuman- Scorpio ve avukat Nevton şeh- ri idare etmiye kalkışırlar ve bu sanı anamamdasisırm sanazasızızm Beyoğlunda seyyar esnaf dolaşamıyacak Beyoğlunda Tünel başında Sü- reyya fotoğrafhanesi yanındaki mezarlık duvarları yıkılarak me- zarlık burası bir meydan haline getirilmiştir. temizlenmiş ve Burada Beyoğlunda dolaşan sey- yar esnaf pazar kuracaklardır. Pazar açıldığı için bundan sonra Beyoğlu caddelerinde seyyar es- nafın dolaşmasına müsaade edil- miyecektir. —— rin piyango biletleri satılıyor! Gümrük muhafaza müdürlüğü şehrimize kaçak olarak yabancı memleketler piyango biletleri ge- tiren ve gizlice satan bir şebeke meydana çıkarmıştır. Şebeke İngilterenin meşhur Derbi at yarışlarına mabsus bi- letleri İngiltereden getirmiş ve burada satmıştır. Mubafaza ida- resi tahkikat yapmaktadır. Yabancı memleketle- 6 Tegrinleveel İZ ilimle. a Mahkeme esnada Colimoyuda k onun takımını dahi ke larile birleştirerek milyof hibi olur. Iki gazete muharrirleri ve Carl bu gangster isi şerler. Hank, Scorpionun © Bugün ASRI sinemada başlıyacak olan (Gizl! Mahkeme) filminden bir cinayeti ile al4kası olduğu | altı kişilik gizli bir heyet kül eder. Maksatları mal vasıtalarla gangsterleri şehi, ..: | dışarı kovmaktır. Ilk işleri m cinayeti when. -ç, mahkemeye (sevketmek Mahsus intihap olunan hakimler onu beraat ettif Scorpio bir müddet tayfasi birden çekilir, sükünet has Diğer taraftan gizli altı heyet ise polis yardımile & onları takip eder ve göl takımını altüst etmiye mi olur. Para meselesi için bir delede Scorpio avukat N katleder yegâne şahıs ki leri kanuni hilebazlıkla kef bilirdi. Nihayet Scorpio fası için katlu idamı bük EESAKNNZAMLACE22 22223 Bir baldan! zehirlenme Beykozda Istandard gaf panyasında amele Nazif sine bediye gelen bir ok dan bir parça yemiş, yan ? sonra zebirlenme alâimi miştir. Nazif Cerrahpaşf nesine yatırılmıştır. a Boya fabrikas” yangın Pangaltıda Halâskâr Gs desindeki fabrik” yangın çıkmış, sirayet € j söndürülmüştür. | ; boya ! ——e — Sıhhiyede bir İS Hastane baş doktor!8'i a sıhhiye müdürü Ali Ba fd riyaselinde toplanarak. e lere ait muhtelif mesel - fında görüşmüşlerdir. ” açılacak Zeynep Kamil e sinin sıhhi alât ibtiyac! edilmiştir.