22 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

22 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Hareketli ve Ruslarla ikişer sayı ile berabere kaldık heyecanlı bir maçfan sonra Muhtelit Rus takımı, bilgilerimizin ve tahminlerimizin üstünde mühim bir kuvvettir efendiler, lütfen yerlerine olursunlarki arkadaki efendilerin görmelerine mani ol- mâsınlar! Carip değilmi; her büyük maç- ta söşlenen bu sözler ayakta duranlar tarafından hoşnutsuz- lukla karşılanırken bu gün aksi oluyor vebu ihtar cümlesialkışlar- la karşılanıyor. Sebebi gayet basit, radyo ile söylendiği için halkın hoşuna gidiyor. Saat üçe yirmi var. Kapısında Sovyet ve Türk bayrakları sal- lanan Fenerbahçe Stadı baştan başa dolmuştur. Halk Rusları sahada görmek için sabırsızlt ğin göstereçek hareketler yapr- yor ama bu hareketler sese im kılâp edemiyor. Çünkü evvelâ sahada maç var: Trabzon şam- piyonu Fenerbahçenin B takımı ile oynıyor. Sarı, kırmızı forma- larile sahada Galatasaray tesi- rini veren Trabuzonlular cidden güzel oynıyorlar. Fener taki- mında da birinci sınıf oyuncular olduğu için maç bareketli ve heyecanlı devam ediyor. Bir yenilik Diğer taraftan spor sahaları- mızda'ilk faydalı yeniliği bugün ö Radyo tertibatı ya- pıldığı için halk bir taraftan gü- zel plaklar dinleyor, diğer taraf- tan spor hareketlerine daiğ ha- berleri kolaylıkla alıyor. öyle haberlerki içinde Türkiye birin- ciliği maçlarından tutunuz Atina olimpiyadının neticelerine ve bü gün sahada kaşılaşacak Türk ve Rus takımlarının hangi oyuncu- lardan kurulduğuna kadar hepsi | var, İşte koca Fener stadının en uzak köşesinde bile heybeti- ni aksettiren ses haber Veriyor; — Allo. Allo efendiler, hanım- lar Türk takımı şöyle kurulmuş. tur: Hüsamettin (F) Burhan (6G) Hüsnü (B) Fikret (F) Nibat (G) Cevat (F) Rabi (G) Mazaffer (F) Zeki “(F) Hakkı (B) Leblebi Mehmet (G). Her isim halkın ağzından çi- kan bir uğultu ile karşılanıyor. Bu takımın halk üzerinde iyi bir tesir bıraktığı muhakkak. Başvekil geliyor Bu esnada stadın dış kapısın- dan başlıyan bir alkış sesi işiti- liyor. Herkesin gözü kapıda ve kimin geldiği derhal anlaşılıyor: Ismet paşa. Başvekilimiz gülüm- siyerek, selâmlar vererek tribün- de hazırlanan yerlerine çıkıyorlar. Radyo derhal bildiriyor ve baş vekil, dört köşeden başlıyan sü- rekli alkışlara şapkasını sallıya- rak gülerek cevap veriyor. Takımlar sahada Saat tam üçte Türk ve Rus takımları alkışlar arasında saha- ya çıkıyorlar ve tribünlerin önün- de bir yarım daire şeklinde du- ruyorlar. Rus misafirlerimiz milli takımlarının formalarını taşıyor- lar. Beyaz yakalı, kızıl atlastan | gömlekler. Göğüslerinin sol ta- rafında birer daire ve markalar var. Pantalonları beyaz. Bizim takımda kırmızı beyaz çizgili fanilâ formalarını giymiş- — öndeki Jer. Onların da pantalonları be- | yaz Maçtan bir görünüş Sesli film makinesi önünde Taip Servet bey, Halkevi reisi Hamit bey birer kıs. liyerek Rus kafilesi yoldaşı takdim ediyorlar. Ciyo- mi yoldaşda kısa bir nutuk söylüyor. Bundan sonra Türk takımı kap- tadı Zeki bey bir iki cümle ile Rus arkadaşlarını selâmlıyarak ! bir Türk bayrağı takdim ediyor. Bunâ Rus takım kaplani gür Iki tarafın kâptânları yanyana bir sesle cevap veriyor, alkışla "iyor, İki takım Türkçe ve Rus- ça haykırarak halkı selâmlıyor- lar. Artık merasim bitmiştir. Takımlar yerlerinde Kur'a neticesinde bizim takım rüzgâra göğüs vermiş bir vazi- yette yer b Ilk devrenin bizim için baylı müşkül geçece- gi muhakkak. Gi İükemi Kasımpaşa kulübünden Nuri bey- dir. Filbakika düdük çalınır ça- lnmaz göz alıcı bir mücadele başlıyor ve derhal görülüyor ki Rus talamı < bilgilerimizin ve tahminlerimiz'in üstünde bir kuvvettir, | Hücum oyuncuları birbirlerile o fevka'âde anlaşmış bir vaziyette. Hızları, bir dalga gibi açılıp kapanma kabiliyetleri, şutları başka başka fevke'âdelik. Bizim hücum hatlarımız gibi in- sanı çıldırtacak derecede ta ka- le direğine kadar paslaşmayı | kat'iyen bilmiyorlar Hele bizim- kiler gibi şut atmak için ilham beklemiye, tereddüt elmiye kat'- iyen tabammöülleri yok. Sırası gelince şimşek gibi bir hareketle | ta yirmi metrelik mesafeden şut | çekiyorlar. Bu hatın en sivrilen oyuncusu soliçleri. İ Muavin hatları da güzel. Bik hassa kendilerini bazan bücüm hattının, bazan müdafaa hattının temposuna uydurmaktaki hüner- leri büyük alâka uyandırıyor. Bu battın en iyi oyuncusu da merkez muavin yerinde oynıyan uzun boylu, sarı saçlı genç Ni- hadın tepesinden bakan bu Rus atleti icabında bir hücum oyun cusundan daha iyi şut atmasını da biliyor. Müdafilerle kalecileri de ken- dilerine emin göze çarpıyorlar. Bizim takıma gelince Bizim takıma gelince, oyna- mak arzusunun yerinde olması- na rağmen, umumiyet İtibarile iyi değiliz Bütün illetlerimiz berdevam ; Evvelâ ağırız, sonra vuruşlarımız götü, anlaşmamız az. En sonra görmeden vuruyo- ruz ve topu çok defa rakip oyuncuların ayağına atıyoruz. Ikinci devre Ikinci devreye başlarken Ce- vadın yerini Suphiye, Leblebinin de yeriniNiyaziye bırakıldığı gö- rülüyor. Rüzgârın bu sefer le- himize olmasına rağmen ilk da- kikalarda gene iyi değiliz. Fakat ununcu dakikadan başlıyarak iyi oynamıya doğru gidiyoruz. Bu- nunla beraber tazyikimiz gene yerinde değil, Rusların hücumu, hız itibarile eskisi gibi olma- makla beraber, gene devam e- diyor. Hüsam bir iki dafa yerde ve havada güzel kurtarışlar yap- tı. Bu aralık beklenmedik bir vaziyette Rusların sayısına cevap verdik. Fikretin bir firikiki ile top Rus kalesine indi ve Hak- kının yerinde bir kafa vuruşile kaleye girdi. Devre ortalarına doğru ikinci bir sayı çıkar dık. Rebiinin Rus kalesinin tam orlasına inen bir şandeli kaleci tarafından yakalanmış, fa- kat Hakkının yerinde bir atıl- ganlığı ile top gene kaleci ile beraber kaleye girmişti. Bu ikinci sayı bizden çok Rus oyuncularını o ateşlendirdi. İki müthiş hücum dalgasını yarı ya- | rıya tesadüf sayesinde atlatabil- dik. Top iki defa direğe çarptı, geri döndü. Fakat buna muka- bil en umulmadık bir dakikada da Ruslar ikinci sayımıza muka- bele ettiler Umumi görüş Müsavatla biten bu maç bak- kında umumi bir böküm vermek lâzım gelirse, bu bükmün Rus takımı lehine olacağını derhal e Yaşasın Istanbulspo 22 Teşrinievvel 1932 orll | Türkiye birinciliğini kazanan genç Istanbul şampiyonunu hararetle tebrik Dün gece gelen telgraflar, liği futbol maçlarının neticesin İstanbulspor takımı, birincilik ediyoruz i İzmirde yapılan Türkiye birine” i bildirdiler. Istanbul şampiyon” müsabakalarındaki en kuvs© rakibi İzmir şampiyonu Altınordu takımını sıfıra karşı üç gayi gibi mühim bir farkla yenerek Türkiye birinciliğini kazanmiştif” Kısa bir zamanda adım adım yükselerek Istanbul şampiy0"” # luğunu sonra İzmirde en kuvvetli rakiplerini yenerek alnım” terile Türkiye birinciliğini kazanan bu genç kulüp için ne bi şeref ve bu güzel netice, çalışanlara mevut mükâfata ne güzl bir misal.. İstanbulsporun genç çocuklarını, idarecilerini ve kulübü” büyük Varlığı İstanbul lisesini hararetle ve candan tebrik ediyo" selâmlıyoruz. Bu hususta gelen İzmir, 21 (A.A) — Bugün i Türkiye futbol Karagümrü telgraf şudur: Alsancak stadyomunda yapıla” birinciliği final maçında İstanbulspor takım” 5 Altınordu (İzmir)i sıfıra karşı üç sayı ile mağlup ederek Tüf i kiye şampiyonluğunu kazanmıştır. EREK NEA ARABA EEEERERE Sene ADE KADI DERE DAETERI k takımı da Selânik muhtelitini yendi Gençlerimiz mükemmel bir maç i yaparak İstanbulluları sevindirdiler Karagümrük takımı ile Selânik muhteliti b'r arâda Yerinde bir çalışmanın vere- ceği güzel neticeler için bir gün- de iki misal tespit etmekle çok memnun oluyoruz. Çalışan “İs- tanbolspor ,, nasıl Türkiye birin- ciliğini kazandıysa, çalışan Ka- ragümrük çocükları da, İstanbula getirttikleri kuvvetli bir ecnebi muhtelitini yenmek muvaffakı- yetini gösterdiler. Dün Karagümrükteki Halk sitadı da heyecanlı bir balk git- lesile hıncahıç dolmuştu. Se'ânik muhteliti ile Karagümrük birinci takımı saat 3,25 te alkışlar ara- sında sahaya çıktılar, iki takım da halkı selâmladıklan sonra maça Vefalı Necmi Beyin idaresi altında başlandı. Karagümrük takımı Miço, Mahmut Ali, Tevfik, Hihmet, Lütfi; Cemal, Nuri, Seyfi, Rıza, Saim ve Ibrahim Beylerden mürekkepti. o Oyun çok hararetli devam ediyordu. İlk sayıyı penaltıdan Karagüm- rük takımı ka aazezzsesamzsnasenn işaret edelim. Teknik b azdır, denen Ruslar dün bize diler. Gerçi çifte ve o gibi göz alıcı bir sistemleri yoktu. Fakat bir dalga halinde akmasın, bir kaç saniye içinde toplamp ya- yılmasını, uzayıp kısalmasını mü- kemmelen biliyorlardı. Fakat ta- liin ve tesadüfün daha çok bi- zim tarafa gülmesi oyunun mü- pek alâ bir teknik derside ver. | Fakat Selânik mubhteliti © sayıya mukabele etti ve devi sonuna Coğru bir sayı da yaptı. Ikinci devre daha keyecaf! | başladı ve Karagümrük çocu” ları bu devrede iki sayı çık?” mıya muvsffak olarek Yunan!” i lan ikiye karşı üç sayı ile yer diler. İ o Kendilerini tebrik ederiz. ye ban mübtelilile ikinci maçta 09” sabada yarın Pera tekımile ? pılacaklır, Diğer maçlar Dün ayni sahada Rumelihis?” tile Kuruçeşme takımları kar" laştılar, Rumeli takımı ii karşı 3 sayı ile kazandı. Pur il Sonra Beyazıt Asri spor yar takımı da yerli Eulgar tahı bir maç yaptı. Pu maçı is karşı Eç sayı ile “ulgarler e vazife” dar mv” gö Bizim takıma gelince; sini başından sonuna ka İ vaffakıyetle yapmış oyuncu remediğimz için isi durmak istemiyoruz. R cülerinin gösterdiği güze den ieliladei ger ar maçında göreceği? paz Şi 8 ni İ