26 Kasım 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

26 Kasım 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Bu seneki Lik maçları üzerinde tasavvurlar Yeni futbol heyeti bu akşam toplanarak kararını verecek Bü söne ikinci kümeye Ayrılacağı söylenilen Beykoz birinci takımı en kuvvetli olduğu senelerinden birinde Geçen sene bütün takımların akile yapılamıyan lik maç- bu sene de mevsimin haylı İelemiş ve kışın gelmiş olma- rağmen henüz başlamış de- . Bu gecikmenin, vökia şte sebepleri vardır ama biri bu gecikmeyi mazur Küsterecek bir kuvvette değildir. içler ne bal ise yeni futbol etinin bugünkü toplantısında Düsbet kararlar verileceği ve t maçlarının - bittabi hava mji- Mit olursa - gelecek cumaya başlanacağı anlaşılmaktadır. Ga- Mimemiş bulunmaları bu seneki ire iştirak edip etmiye- hakkında bir tereddüt n a da bu tereddüt inde değildir. maçlarına bir sene işti- Tak etmemiş bulunmanın neler Kaybettireceği son spor hadise- görülmüştür. Bu itibarla Senenin lik maçlarına bü- kulüpler büyük bir arzu ile Y dir, alnız haber aldığımıza göre at meselesi başta olmak muhtelif sebeplerden, bi- küme kulüplerinin altıya tasavvaru yeniden konu- , Hazırlanan projeye Beykoz ve Anadolu kulüp- eriş kalmak üzere birinci a ına o Galatasaray, Istanbulspor, Be- efa ve Süleymaniye ta- girecekler ve birinci u suretle altı takımdan ecektir. Bu akşam- da bu projenin ka- Hi FİŞE FN i ER li tahdidi, muhtelif doğru ve faydalı Ni > pi koz gibi devamlı su- # alam şkan ve emektar bir ray, inci kümeye indirilmesi Vileceği hangi mikyasa göre Mal ir olduğu üzere birinci tu kalay Bticesinde sonun- Müpiy, ikinci küme Li “nile karşılaştırılır ve ya- Niye indiri madan ikinci kü- ik irilirdi. Geçen seneki : akı neticesinde vakıa mi en sona kalmış da Ot. Fakat bu maçların Miliye almda yapıldığı düşü Meticeyi olduğu gibi htasarayla, Fenerbahçenin geçen muhakkak addes | 'enemediğimiz nokta | kabul etmenin her bangi bir haksızlığa meydan vermek nok- tasmdan biraz müşkül olacağı meydandadır. Bu karara, kulüp- lerin maddi ve manevi faaliyet tarzları müessir olabilir ve biç değilse vaziyetleri müsavi gibi görünen takımlar arasında bir kur'a usulüne de müracaat olu- nabilirdi, Maçlar nerede yapılacak? Bu akşamki toplanmada pü- rüzlü meselelerin intaç edilerek fiküstürün tanzim olunması, pa- zartesine de kulüplerin kur'a çekmeleri beklenmektedir. Lik maçlarının hangi sahalarda yapılacağına gelince; duyduğu- muza göre düşünülen şekil şu- dur: Her hafta ikisi birinci, ikisi ikinci kümeden olmak üzere dört maç yapılacaktır. Fakat birinci takımlar bir hafta Kadıköyü di- ğer haftada Taksim stadında karşılaşacaklardır: İkinci küme maçları da aynı usulde yapılacak ve bu suretle meselâ Taksimde bir cuma birinci küme takımları, bir cuma da ikinci küme takım- ları oynamış olacaklardır. Amasya şampiyonu Hüseyin pehjivan Geçenlerde Amasyada pana- yır dolayısile yapılan güreşler çok heyecanlı olmuş ve er mey» danında tam 45 pehlivan karşı- laşmıştır. Neticede ayağı İsmail pehlivan, baş altını Ömer peh- livanla İsmail pehlivan müştere- ken, başı da Amasyanın maruf mpiyonu (Hüseyin ey Son kazandığımız Balkan gü- reş (şampiyonluğu (o dolayısile ra yenildi | Son hafta ingilterede mühim spor hadiseleri olmaktadır. A- vusturyaya karşı oynıyacak ingi- liz millitakımı henüz tesbit edi- lememiştir. Bir tecrübe olarak Gal takimile yapılan maç sıfır sıfıra berabere neticelendiği için ingiliz milli takımı üzerinde ya- münakaşalar daha hara- 1 m bir safhaya girmiştir. Diğer taraftan Londranın en | sayılı: takımlarından olan Arse- nal son hafta içinde Aston Villa ile karşılaşmış ve (60) bin seyir- cinin huzurunda yapılan maç Arsenalın üçe karşı beş sayı ile yenilmesile neticelenmiştir. Avusturyalılar ne âlemde ? Avusturya milli takımı da be- Düz temamile tesbit edilmiş de- gildir. Milli takımı teşkil etmesi kuvvetli bulunan kadro ile muh- telif maçlar yapılmaktadır. Son hazırlık maçı teşrinisaninin son günü bir İsveç takımile yapıla- cak ve bundan sonra Avusturya milli takımı Londraya hareket edecektir, Maç hakemi Londrada 7 kânunuevvelde ya- pılacak Avusturya - İngiliz maçı- nın bakemi, Bavens üzerinde ev- velce mutabık kalınmasma rağ- men değiştirilmiştir. Maçı Belçi- kah Longenus idare edecektir. Karagümrükte maçlar Karagümrük lacak maçlar sabanın yağrour dolayısile bozuk bir halde bu- lunmasından gene tehir edilmiş. tir, Izmirde dün büyük bir spor) bayarmı yapıldı Izmir, 25 (Vakıtt — Kupa maçlarına hazırlık olmak üzere bugün bütün kulüplerin iştirakile çok muazzam bir spor bayramı yapılmıştır. Bu münasebetle Halk stadyomunun açılma merasimi de parlak tezahüratla icra edilmiş- tir. Güreşlerde yeni hedef memleketimizde güreşçiliğin al- dığı ehemmiyeti izaha biç hacet yoktur. Memleketin (O mubtelif yerlerinde yapılan bu müsaba- kalara ait haberleri ve tafsilâtı aldıkça bir çok sayılı vatan ço- cuklarının sadece yağ güreşi ile meşgul olarak mahdut bir saha- da kalmalarına çok müteessir oluyoruz ve düşünüyoruz ki Türk elinin yaratıcı topraklarındaki bu mücevherleri bir araya getirerek fenni usullerle çalıştırırsak bütün dünya ile güreş sahasında boy ölçüşmemize mani kalmıyacaktır. Yağ güreşini bırakarak onun yerine bir az bütün dünya memleketlerinde geçen güreş usullerini ikame etmenin tam sırasıdır. Buna, hiç değilse her memleketin şampiyonlarım az bir zaman için bile olsa bir ara- ya getirerek ve kendilerine fen- ni usulleri öğreterek başlayabi- liriz. Bu pehliyanlarda memle- ketlerine döndükleri vakit ba usulleri diğer arkadaşlarına ko- laylıkla öğretebilirler. Bu suretle y inde olduğu kadar diğer hn sg hazırlanmış pehli- vanları kısa bir zamanda yetiş- tirmiş oluruz. sahasında yapı | d Çalışma Sahaları Istanbul sporlular çalışmak için Kasım- paşaya kadar gitmive mecbur oluvorlar! di N Dârülfünun meydânındaki futbol sahası Geçenlerde kulüplerin, çalış” maları için uygun yerlere ne kadar muhtaç olduklarını yaz- mış ve bu arada Türkiye futbol şampiyonu İstanbulspor kulübü için darülfünun meydanından is- ifade etmek kabil olacağını işa- ret etmiştik. Bu meydanın Çak- makçılar tarafına rastlıyan kıs- mında ötedenberi futbol maçları yapılır. Fakat toprak küçük taş- larla dolu olduğu ve tesviye edilmemiş bulunduğu için bu maçlar çok müşkül şartlar içinde yapılır, Halbuki bu parçanın tes- viye edilerek çalışmıya uygun bir hale getirilmesi çok kolaydır. Bu saba Istanbulspor kulübile smmaraza Santana ER dokuz yüz talebesi olan İstanbul lisesinin yanı başmda bulunduğu için yapılacak yardım, gösterile cek müzaheret pek yerinde ola- cak ve binleree gencin yorulma» dan çalışmasına imkân verilmiş bulunacaktır. Lik maçlarını başlamak üzre bulunması odolayısile (O külüpler her gün çalışmak mecburiyetin» dedirler ve Istanbulspor gençleri de dün çalışmak için ta Kasım- paşa sahasma kadar gitmek mecburiyetinde kalmışlardır. Istanbulsporlular, bu saha üze- rinde kendilerine yapılan kıymetli vaitleri biran evvel tahakkuk sa- hasında görmek için hararetle beklemektedirler, EEE BERE enza ARADALAR BERK ZARALI DSA Anadolu kulübünün sa- hası dün merasimle açıldı Merasimde nazır bulunanlardan bir yurup Dün Üsküdar gençleri için sevinçli bir gün olarak geçmiştir. Anadolu kulübünün çalışkan ço- cukları için Şemsipaşada yaptı nlan kulüp binası ile sahanm açılma resmi yapılmış ve hava- nın müsaadesizliği dolayısile sa- haya çıkılamadığı için merasim kulüp binasında yapılmıştır. Me- rasimde fırka erkânı, sporculaar ve Anadolu kulübünü sevenler hazır bulunmuşlar, güzel hitabe» ler söyenmiş ve kulübün güreş- çileri tarafından da gösteriş gü- reşleri yapılmıştır, Anadolu kulübünü tebrik eder, çalışmalarında daha güzel mu- vaffakiyetler kazamalarını bek- leriz. vönaznzEd BAALAMARA (HASA EESALAAE Earl bizerar sene Medemememsaz azddyed azı Na izmir sonbahar at koşuları İzmir, 25 (Hu, M.) — Yarış ve ıslâh encümeni tarafından ter- tip edilen (sonbahar at koşula- nnın ikincisi bugün kalabalık bir seyirci huzurunda; Bucada yapıldı. Üç ve dört yaşındaki yerli ve Arap hayvanların girdiği 100 metrelik birinci koşuya $ hayvan iştirak etti. Neticede Emin Salih ağanın Bozkurtu birinci, Klasiki ikinci ve yüzbaşı Hilmi beyin Güleri üçüncü geldiler, Ikinci koşu 932 senesi zarfında 600 liradan fazla mükâfat kazan- mamış halis kan ingiliz at ve kısraklara mabsustu. ikramiyesi 50 lira olan bu koşuda madam Ananın Mansuku birinci ve Ha- san efendinin Budapeşti ikinci, Hilmi beyin Vendervası da üçün- cü oldular, Üçüncü koşunun mesafesi 2800 metre idi. Birinciliği Kenan Be- yin Seda'sı. ikinciliği Ahmet Be- yin Tayyar'ı, üçüncülüğü de Sü. leyman Beyin Haşmet'i kazandı. lar, Şahap