17 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

17 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Tasarruf Haftasının Beşinci Günü [ş——* '* —— B SA B a...

P Balkan Ticaret Odası Balkan devletleri murahhasları şehrimizde ilk içtimalarını yapacaklar ncı Y. : 5367 Tasarruf Haftasının Beşinci Günü i ANİRSAK MY A AK KESAF Tahrir Telef. 24579 Cumartesi, 17 « Kânunuevvel G2 inci an) - 1932 EE “Hk Türk Tıbbiyesi 7) i “Düt "Lip Talebe Cemiyet'nde en re Dy ıbbiye mi Türk hastaanesi İdare Telefonu: 24570 tesbit edildi Sayısı 5 Kuruş Mekteniler Yerli malı ve Tasarruf tavsiyesini taşıyan levhalarla köprüden geçerlerken mmm mm ümmi am ğe Sui istimal müca- delesinde müruru zaman 1609 numaralı kanunla “me- Murlara âit sui istimal suçlarıma doğrudan doğruya adliye mah- &melerine verilmesi üsulünden güne kadar beklenen maksat 1 olamamıştır. Onun için bü- Yük Millet Meclisi mehafilinde kaçakçılık gibi sui istimal me- #lelerinin de ibtisas mabhkeme- sevkedilmesi fikri ilerle- mektedir, nektai nazan teyit 2. günlerde haber aldığımız “a. si tesbit etmek fay- Altı yedi “eye evver AHKALA #ehreminliğinde bulunmuş olan Haydar Bey ile Asaf Beylerin tamanlarina git bazı muumelât- tan dolayı aleyhlerinde kanuni takibat yapılıyormuş. Bu husus- İA tahkikat evrakı Şürayı Dev- Ste bundan daha bir ay evvel Zelmiş. Ve yapılan tetkikat ne- Bitesinde ilk tahkikatın başlama- N ile karar tarihi arasında ge Sta altı senelik müddet müruru ?aman haddinin nısfına baliğ Ylduğu için son tahk sına imkân bulunma imiş. Bunun üzerine Şürayı Üeviei hâdisede müruru zaman Mıkuuna sebebiyet © verenlerin Mes'ul edilmeleri için Dabiliye Vekâleti nezdinde teşebbüsatta muş ... er şeyden evvel şunu söyli- Ysyim ki biz'ne Haydar Beyin, de Asaf beyin vazifelerinde i *hangi bir şekilde suiistimalle- olduğunu bilmiyoruz. Çok temeldi ki bu iki zat hak- Mehmet Asım (Alt tarafı 2 nci sayıfada) Hazır kundura gibi, hazır mektup gibi... Hazır curnal Bugün 4 üncü Sayıfamızda için —x Yarınki sayımızda Yenikabine M. Şotana teklif edildi, teşkil edebileceği şüpheli Fransada buhran | istifa eden başvekil M.Reriyo, bu kabineye girmekten de çekiniyor M. ŞOTAN PARİB, 16 (A. A.) — Reltietimiur yeni kabineyi teğkil etmeâini M, teklif etmiştir. M. Chsutempe gazetecilere şu beyanat- ta bulunmuştur; “Reisicümhur, yeni kabineği teşkil vazifesini bana teklif elti. Bazı şah- siyetlerle istişarede bulunmayı ve si- yasi vaziyet hakkında kendilerile tet- kikat yapmayı kabul öttim. Bununla beraber M. Herriot'nun o faaliyetine ve yaptığı işlere sıkı bir surette ka- rişmış olduğumdan M. Herriot'nun iştirakin; temin etmeksizin bir kabine teşkil eylemenin benim için güç bir şew olacağını Reisicümkurdan gizle medim.,, M. Chrutemps katl cövabmı bügün ve. recaktir. M. Herriot, Chautempw'la bir kâ- binede çalışmayı kabul etmemiştir. Chautompe'a Eski ihtiyarların yatakhanesi ; Âyan Meclisi İ lanarak Vecihi beyin tayyaresini | birer paraşüt halinde hediyeler Galatasaray Dün Vecihi Beyin tayyareden attıgı hediyeleri Beyant meydanında kapışanlar Tayyare Taksim üzerinde Yerli malları atarken .. # - İpekli mendiller birer paraşüt gibi düşüyor. | İktisat ve tasarruf haftasmın beşinci günü dün heyecanla geç- miştir, Dün cuma olduğu için herkes serbestti. Mülli İktisat ve tasarruf cemiyeti İstanbul şubesi bundan istifade için çok güzel bir prog - ram hazırlamıştı. Bu programa göre öğleden ev vel bütün ilkmektep talebesi mekteplerinde toplanmışlar ve muallimleri. tarafından hâzırlan | muz olm 5 — ge ÜYE başlamışlardır. Bilhassa İstanbul, Beyoğlu, Üsküdar ve Kadıköyle İstanbu- lun diğer taraflarında bütün ilk- mekteplerin talebesi temiz elbi - | seleri ve ellerinde tasarruf ve ik- tısadı hatırlatan birçok levhalar olduğu halde büyük caddelerden geçmişler ve saat ikide mektep « lerine avdet ederek evlerine da » ğılmışlardır. Saat ikide Vecihi Beyin tay- yaresi İstanbul © üzerinde büyük bir uçuş yaparak Beyazıt, Tak- sim, Üsküdar ve Doğancılar mey- danlarına diğer büyük meydanla- ra yerli mallarından hazırlanmış olan paketler, madalyalar ve ik- tısat ilânları atmıştır. Evvelce tayyarenin yerli mal larından küçük hediyeler alacağı gazetelerle ilân edildiği için bin- lerce halk geniş meydanlara top- bekliyordu. Tayyareden ipekli mendillerin küçük şişmesinden düşmü, bunları çocuklar, halk ka- pışmıştır. Dünkü diğer tezahürat doku - zuncu sayıfamızdadır, gene yenildi ! Dünkü maçtan bir sahne Galatasaray dünkü maçtada Sül- yemaniyeye 1-2 sayı ile yenildi | (Spor sayıfamizda) | bizent tekzibine rağmen vilâyetiş İebeddii Kâzım Paşa izmir valiliği Umumi müfettişlik İzmir valiliğinde değişiklik o- lacağı ne vakittir, söylenip du- ruyor. İzmir valisi Kâzım paşanın | umumi müfettiş olacağı, “Beyoğ- | lu kaymakamı Sedat Beyin İzmir vali muavinliğine tayin edilece - ği haber verilmektedir. | İzmirde münteşir o “Hizmet, bu hususta diyor ki: “emu, Gehdiğmesün gesi VAR paya olduğu iddi halâ devam etmektedir. Bu şayiaya bir yeni şekil duha ttirimie etti. Şe Xl şadur: Vali paşa umumi o müfettiş | slmıştır. Bu olmuş ve emi muhakkaktır, İzmir valiliğine de esbak valimiz halen Kastu- monu valizi Murat bey Fihakiks Murat bey dün İstanbul tarikie tayin edilmiştir. şehrimize gelmiştir. Munmafih resmi maka- mat âdömi mu Siktirler, Bu gay beyan. etmekte mütge- ih tevalisine sebep ya | bu igin sıhhatli olmasıdır veya vali paşa nm. mutlasıi geyri sarih teksiplerde bulun- Kâzım Pş. Sedat 8. masıdır. Pilhakika vali paşanm tekzipiori (ummam, xannetmiyorum) gibi kaçımakiı Madelere yaslırmakta (Hayır, böyle en tekzip edebilirsiniz) ve yey yoktur,” kas şeklinde katl olmamaktadır... Evlenmeden bir hafta evvel | —Söyle meleğim, hayatımın sonuna kadar yalnız senin sesini dinliyeceğim .. İ Kimlerdir, ne kazanırlar? MakbuleH. Senede bin lira ile bir şirkete bağlıdır Onu halka tanıtan “ Ada- lardan bir yar gelir , şarkısıdır Pisklarda , sedyede dinlediğiniz Makbule H. Makbule hanımla da, radyo- da, işini bitirdikten sonra konu- şuyorum. Tuhaf değil mi? Musi- kiye başlama tarzı ve telâkkileri itibarile Makbule (hanımla, bir gün evvel konuştuğum Vedia Ri- za hanım arasında çok yakınlık var. Meselâ Makbule hanım da musiki hakkındaki ilk sevgisini ailesinden almış. O da ut çalıyor ve o da radyoda söylerken bü yük bir heyecan duyuyor. Makbule hanım şöyle anlatı « yor: — Efendim, musikile alâkam çok küçük bir yaştayken başlar, Ailemin hemen © bütün uzuvları (Alt tarafı 2 pci sayıfada) Yabu, yemekte olsun çes neni tutda dırıltını dinle. miyim ne olur, be kadın.