17 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

17 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

7 Kânunuevvel 1932 Avus da turya gazeteleri, Londra- ee sonra, Brükselde Ne takımının Belçika ta- bak yaptığı maçtan hararetle iyorlar, diyorlar ki: “İngilteredeki mühim maçtan taç gün sonra, gene haylı çe- a bir rakiple çarpışarak, maçı Yüksek bir farkla kazanmak az #1 değildir. Bu suretle, Avus- Marya takımı, Londrada 4-3 şe- o mağlübiyetinden sonra, Brük- “e 6-1 bir muvaffakiyet elde yeke, Orta Avrupa futbolcü- "ünü » kuvvetli mevkiini dün- > bazarında bir kat daba (arsin mi ir. oOAvusturya (takımı, aitti k Ideki maçı, kıymetli mer- Mi muhacimi oSindelar dahil Y İinmadığı halde, kazanmıştır. *ni kuvvetli uzuvlarından biri vi olarak ... Bu çihet, ayrıca yda değer., açın tafsilâtına göre, Avus- Ke valıtar ilk devrede üç sayı şlar, ikincide de üç sayı rak maçı altı golle kazan- tardır. Helçikalıların yapabildiği tek «inci devrededir. vusturya takımı, birinci devre “ goünü, on dokuzuncu ada Veselik tarafından Şa- Zirs Mİ allarna alıan topun Şa Sfndan şiddetli bir şütle Bel- âlesine sokulmasi suretile mıştır. Avusluryalılar, buo- e Yy sonra hücumlarım arttırmış > i on dakika sonra gene Şal vafından ikinci gol yapılmıştır. inci devrenin bitmesine üç ika kala, Zisekin verdiği gessi Adana muhabirimiz yazı. Adana belediyesi sporu teşvik Ne fedakârlığı yapıyor. Bir Tig evvel Avrupa statları bü - öğünde geniş bir saha aldı. pi bir stadyom yaptırdı. Etra- tn ati Ral, #tadyoma girerek heye - 4, , Maçlar seyredebiliyor. Hat. belediye reisi Turhan Cemal eyi > girebilmelerini temin et- Yü, bile düşünüyor. Maçları bü- yi alâka ve zevkle takip © İstanbul belediyesinin sporcu- Yı, Bösterdiği alâkayı düşünü - Yüksay, ln belediyesinin di bbüslerini göz önüne Mi orum Aradaki fark çok VE ayni zamanda büyük.. de gede bir şehir kupası koy- “kia, klüp biribirlerile çarpışa- — Mül En son galip gelen mev- Şia alacak. in iden büyük © hazırlıklar Ming izler intizam da - va taşak vor. Daha iki ay ev- İl etmiş olan ve spor- turyalılar B ıları nasıl yendiler ? tahtaperde ile çevirdi. Hal - | m arttırmak, gençliğe | kolaylık göstermek yolunu | ie talebesi bugün on | ii ocakların beş kuruş muka - I elçika- | Tek başına Belçika milli takı- mina 4 gol atan Avusturya- lıların gol Kralı Şal pasla gene Şal üçüncü golü at- mıştır. ikinci devrede, Avusturyalılar, sahaya daha hakim ve daha he- saplı oynamıya başlamışlar, Bel- çika takımı müdafilerini çok müşkül vaziyette bırakmışlardır. Bu sırada gol yapılma tehlike- lerini atlatabilmişlerse de, yirmi ikinci dakikada Gşvaydlin ve Zişek yardımiyle Şal tarafından dördüncü golün atılmasına mani olamamışlardır. Birkaç dakika sonra, beşinci golü yiyen Belçi- kalar, biraz gayrete gelmişler, bu aralık Sinde tarafından Bel- çikalıların tek şeref golü atıl mıştır. Nihayet kırk üçüncü da- kikada Veselik Avusturyalıların altıncı golünü yapmıya muvaffak olmuş, oyun bu suretle netice- lenmistir. Adana belediyesinin güzel teşvikleri cuları şimendifercilerden ibaret bulunan “Kubilây Spor,, geçenler de “Adana spor,, la çarpıştı. Ye- ni bir klübün ne netice alacağını sabırsızlıkla bekliyenler (o vardı. Sahaya alışık olmıyan ve hatta ilk defa stadyomda oynamıya baş lıyan gençler ilk dakikalarda bir az tereddüt geçirdiler. İşte bu te- reddüt onlara iki sayıya mal ol- du. Ondan sonra açıldılar, mu - vaffakıyetli akınlar yaptılarsa da sayı çıkaramadılar, Birinci haftaym Adana sporun galebesile bitti. İkinci devrede Kubilây spo- run sayı yapabileceğini ümit e- denler maalesef sukutu hayale uğradılar. Oyunun bitmesine bir dakika kala Adana spor bir sayı daha yaparak oyunu sıfıra karşı üç sayı ile kazandı. Yeni teşekkül etmiş bir klü - bün kuvvetli bir ekip karşısında aldığı bu neticeyi fena bulmamak lâzımdır. İlerde noksanlarını te- lâfi edeceklerine şüphe yoktur. İntizam ve ayni zamanda inzıbat altmda çalışan bu klüp ilerisi için kıymetli vaitlerde bulunuyor. Adana atletizmde de VAKIT Galatasaray nere Dün Süleymaniyeliler o Galatasaraylıları , Beşiktaşlılar da Beykozluları yendiler. Dünkü şampiyona maçları çok hararetli ve heyecanlı oldu. Ay- ni zamanda bu seneki maçların aşağı yukarı müsavi şartlar için- de cereyan edeceğine, bu itibar- la maçlardan evvel hükümler vermek” imkânının kalmadığına dair görüşlerimizi de teyit etti. Meselâ dünkü Galatasaray - Sü- leymaniye maçının bire karşı iki sayı ile Süleymaniye lehine ne- ticelenmesi ve maçın müsavi şartlar içinde geçmesi buna en yakın bir misaldir. Evet dün Galatasaray, Beşik- taştan sonra Süleymaniyeye de yenildi. Süleymaniyeliler, genç oyuncularına re ettiler, Sahada yer ve adam tutuşları, paslarındaki düzgünlük ve isabet ve en sonra sür'at ve intikal gibi birçok cihetlerden eski kuv- vetli rakipleri Galatasarayı pek âlâ geride bırakıyorlardı. İstan- bulun mütevazi bir semtinde, kendi kendilerine çalışan, antre- nör yüzü görmiyen hatta hayatın maddi müşküllerine, rakiplerin- den daha çok fazla maruz kalan Süleymaniyelilerin bu temiz ve mülesanit oyunlarını. hemen bü- tün stadyum içten gelen bir tak- dirle karşılıyordu ve bu takdir pek haklı, pek yerinde bir tak- dirdi. » Süleymaniyevi, tebrik ediyo- ruz. Fakat Galatasaraya da sa- mimi surette âcıyoruz. Senelerce şampiyonanın en başında giden, bu en eski Türk kulübünün bu sene bu kadar soldan geri et- mesi insanın haylı garibine gidi- yor. Sarı kırmızılıların dünkü yenil- meleri sebebi de, bütün yenil melerinde tesbit edilen, yazılan sebeplerdir. Ne fazla, ne eksik. Bu itibarla bunları tekrarla- mak lüzumsuz bir iştir. rekabete çıkması mümkündür. Mektubumu bitirmeden evvel Adananın bu mevsimlerde heye - canlı maçlara sahne olacağını haber vereyim. Kıbrıs muhteliti geleceği gibi, Halep takımı da gelecektir. İz- büyük ( mir ve Konya takımlarının getir- istidatlara maliktir. İyi çalıştırıl- | tilmesi de tasavvur halindedir. dıkları takdirde İstanbula bile Eski oyuncu rağmen, en usta bir takım gibi işi meharetle ida- Galatasaray — Istanbul küçükleri Galatasaraylılara tekrar tav- siye ediyoruz : Fuzuli tenkitlere kapılıp sık sık oyuncu ve bu oyuncuların yerlerini değiştir mesinler, Spor spordur. Bir maç kaza- nıldığı gibi kaybedilir de,Fakat on bir kişinin, birbirini anlaması için bir arada hiç olmazsa sekiz on maç yapması lâzımdır. Ku- surlar zamanla kapanır. Sonra muhacim oyuncularının sık sık şut atmalarını, rakip kale önün- de pas ve çalım illetine tutul- mamalarinı temin etsinler. Me- şin top rakip kaleye kendi ken- dine girecek kadar lütufkâr de- Dün Galatasarayı yenerek büyük bir muvaffakıyet kazanan Süleymaniye birinci takımı ğildir. önünde bu şekilde bir mubacim battı olan bir takımın muavinlerile müdafaası ne ka- dar çalışırsa çalışsın boşunadır. Dünkü maçta Galatasaray takımında Nihat da yoktu. Bu itibarla baf haltı zaif ve takım bel kemiksizdi. Nihadın yerinde Asım oynu- yor, fakat havada uçar gibi bir takım hareketlerle vakit geçir- diği için tabii Nihadın onda bi- ri kadar bile muvaffak olamı yordu. Buna mukabil, Mitatın takım: | da yerini alışı müdafaayı kuv- vetlendirmiş sayılabilirdi, Takım | bu sefer de şöyle kurulmuştu: Avni, Burhan, Mitat, Rıza, Asım, Bülent, K. Necdet, Meh- met, Rasih, Kemal Şefik, Rebii. Süleymaniye (takımı O geçen haftaki kadroyu muhafaza edi- vordu. Yalnız muhacim hattında iskendere yer verilmişti. Maç, Sait Salâhattin Beyin ha- kemliğile başladığı vakit Gala- tasaraylıların Süleymaniye kale- sine kadar indik'eri, fakat ber- mutat sayı yapamadan döndük- leri görüldü. Bu ilk tazyık beş altı dakika kadar devam etti, Bundan sonra Süleymaniyebin eski Süleymaniye olmadığı da anlaşılmaya başladı. Akınlar mü- Savileşti ve Süleymaniyelilerin çok yerinde bir tabiye kullan- i dıkları ve Galatasaray müdafaa- sını yarmak için açıklar vasıta- sile iş görmek istedikleri görü- lüyordu. Süleymaniyeliler bunda muvaffak oldular ve devre 80- nüna doğru sağ açık ve sağ iç vasıtasile bir sayı yaptılar. ikinci devrede aynı muvâzene devam etti ve 17 inci dakikada da Galatasaray Kemal ağ b ayağıle bu sayıya mukabele ede. bildi. Bundan sonra Galatasaray- İiların bir sayı daha çıkaracağını ümit edenler çoğalmıya başladı. Fakat Süleymaniye sol açığı pek güzel bir şandeline gafletle mu- kabele eden G. 5. kalecisi bu te- peden inen yeni sayıya ancak ba- kakalmağa vakit. bulabildi. O- yunun bitmesine yirmi dakika kala Galatasaraylılar tehlikeyi hissetmişlerdi. Canla başla oy- namaya başladılar, Oyunun sık» leti Süleymaniye omüdafaasına yüklendi. Fakat bu müdafaa bu işde yüzünün akıyle çıktı. Birbiri arkasına fırsat kaçırmaktan baş- ka bir şey yapmıyan Galatasa- ray omuhacimlerine beraberlik sayısı imkânı bile vermeden dü- dük çaldı, maç bitti. Yalnız son dakikada Süleymaniye kalecisi- nin tuttuğu bir vuruş Üzerinde münakaşa yapıldı. iddia topun kale çizgisi içinde tntulduğu yo- lunda idi. Hava hayli kararmıştı. Bu iddia doğru da olabilirdi, yanlış ta. Netekim hakem de bu iddiayı pek şüpheli bir sayi- ya mal olacak kadar kuvvetli bulmadı. Günün en iyi oyuncu ları Süleymaniye sol müdafii Necdetle, Galatasaray sol hafı öülent'ti. işte bu maçın da hikâyesi bu. Beşiktaş - Beykoz Kâdıköyündeki en mühim maçta Beşiktaş- Beykoz maçıydı Beykozu Fenerin beş golle yen- mesi dolayisile Beşiktaşın aynı takım karşısında alacağı netice. gelecek haftaki Beşiktaş - Fener mâçı üzerinde bir tahmine giriş- mek için fırsat vereceğinden bu maçın alak..darları çoktu. Fakat Beşiktaş tahmin bilâfına Beykozu bu kadar bol sayı ile yenemedi. Maçı bire karşı üç sayı ile ka- zandı. Beykoz tek sayısını pen altıdan ve ikinci devrede yaptı, (Devamı 9 uncu sayfada)