17 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

17 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

1 Sam 17 Kânunuevvel 1932 Kahvenin İirsiden mem- İekete ithal ve idaresi iktisat vekâletinden: I — 2054 numaralı kanunla verilen salâbiyete müsteniden Meğkür kanunda yazılı maddelerden kahvenin aşağıda yazılı esas- lar dairesinde bir elden memlekete ithal ve idaresi hükümetçe ararlaştırılmıştır. 2 — Bu husustaki teklifler ikinci kânuvun onuncu gününe kadar doğrudan doğruya iktısat vekâletine yapılmalıdır. 3 — Bu teklifler vekâletçe teşkil olunacak bir komisyon ta: rafından tetkik edilerek icra vekilleri heyetine arzolunacaktır. Malenin icra edilebilmesi için teklif sabiplerinin en müsait teklifi Yapmış olmakla beraber deruhte edecekleri işi emniyetle ifa <debilecek enliyet ve iktidarda bulunmaları da meşruttur, Bu Wüsun takdirine ve yaptıkları teklife ve haiz oldukları ehliyet VE iktidara yöre talipler arasında işin dilediğine ihalesine hükü- Met serbesttir. 4 — Teklifler Türkiyenin bütün kahve ihtiyacını tatmin ede- “ek mahiyette olacak ve piyasa için her hangi bir darlığı mücip mıyacak surette istok bulundutulacaktır, istok miktarı iktisat “ekâletile müştereken tespit olunacaktır. Türkiyeye ithel o'unacak kahvelerin bedelleri alâkadarın nam hesabına olarak milli bir bankada b'oke edilecektir. Bu para Hicak altıncı maddede yazılı olduğu veçhile sarfedilecek ve ahve mukabilinde hiç bir suretle döviz verilmiyecektir. 6 — Memlekete ithal edilecek kahve mukabilinde memleket babsulât ve Mâmulâlından muadil kıymelte eşyanın ihracı ve Satılması mecburidir. Bu mecburiyet, Türk mahsulât ve mamulâlının kahvenin menşei olan memlekete veya Türkiye eşyasına henüz pazar olmıyan memleketlere ihracı ve satılması suretile ifa olunabile- ceği gibi hükümetçe takas eşyası arasına ithal edilen Türk mahsulâtına ve mamulâtına ilâveten iktısat vekâletince ileride tersip olunacak diğer eşyamn ve zeytin ile zeytin yağının ber hangi bir memlekete ihracı ve satılması suretile dahi ifa olunabilir. Ancak kahvenin menşci o'an memlekete veya Türkiye eşya- Sina henüz pazar olmıyar memleketlere ihraç ve satış suretile Vuku bulacak teklifler dokuzuncu madde mucibince tercih sebe- olacaktır. 7 — Memlekete itbal edilecek kahvele:, memleket dahilinde beynelmilel fiat ve teamüllere göre toptancı tüccarlara satılacak- * Sabşın kükümetin göstereceği bir teşekkül tarafından yapıl Ması hususları da görüşülebilir. Teklifterde, beynelmilel teamüle göre tesbit o'unacak fiata NE nisbette zam yapılmak istenildiği dahi vazihen gösterilmelidir. 8 — Hükümetçe müssit telâkki olunan teklifler karşısında uzun müddet için dahi bağlanılabilir, 9 — iktisat Vekâleti, bu esaslar dahilinde aktedilecek mu- irem» hükümlerinin tatbikatını dilediği gibi kontrol ettir: mek hakkımı haizdir, 10 — Aşağıda yazılı hususlar tercih sebepleri olarak kabul edilmiştir. 2 — itbal edilen kahve bedellerinin lediyesinde gösterilecek tesvilât ve kredi. , 5 — Muadil kıymette Türk mahsulâtının altıncı madde mu- <ibince kahvenin menşei olan memlekete veya Türk eşyasına henüz pazar olmıyan memleketlere ihraç ve satılması, 11 — Beynelmilel pivasa teamüllerine göre hareket olunma” ması veya bu piyasa fiatlarından fazla fiatla salış yapılması ve Yabut her kangi bir sabep ve süretle mukavele akkâmına riayet €dilmemesi ballerinde tapafeyn arasında tahaddüs edecek ihtilâf hâkem sasıtasile halledilecek ve üçüncü hâkem İslanbul ticaret Odası reisi tarafından intihap o'unacaktır. 12 — Taliplerin, tekliflerine iktısat vekâlet'nce makbul ve muteber bir banka teminatı rapteylemeleri şarttır, Bu teminatın miktarı teklif yapılırken asgari 50,000 Türk lirası ve mukavele aktedilirken asgari 200,000 Türk lirasıdır. AYAN Selânik Bankası Tesis tarihi: 1888 Sermayesi : Tamamen tediye edilmiş 30. 000. 000 Frank Türkiyedeki Şubeleri: Galata . Istanbul . İzmir. Samsun Mersin . Adana Yunanistandak! Şubeleri : Selânik. Atina. Kavala. Pire Bilimum, Banka muamelâtı. Kredi meklupları. Her cins nakit üzerine heşap küşadı Hususi kasalar icari. AK KE mf "KARADENİZ POSTASI VATAN 18'K tel PAZAR günü akşamı Sirkeci'den hare- ketle ( Zonguldak, inebolu, Samsun, Ordu, Giresun ,Trab- zon, Sürmene ve Rize ) ye ; azimet ve avdet edecektir. i Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci Hanındaki acentalı- ğına müracaat, Tel; 21515 eee e Gİ AMaz2da SANMA DAAAMASzaşezazaa ati istanbul evkaf müdüriyetinden: Babüssüade ağası kosnevi ak- hişarii Ahmet aga vakfının icarei vabideli akaretinden O bulunan Beyoğlunda gilâvni sokağında 1l mükerrer vumaralı otelile tahlıbda kâin bodrum ve üayas- paşada Yahya Çelebi mahalle- snde acı çeşme sokağında 18 ret Ahmet ağa apartımarının bir buçuk sene müddetle beher katı aynı ayrı kiraya verilmek üzere 2 kânun evvel 932 tarihin den itibaren 24 kânunevvel tari- i hine kadar yirmi gün müddetle | müzayedeye vazedilm.ştir. Talip İ İ 20 numaralı ve beş kaltan iba- | PARA-LERVET MBAR ABAN KUMDA GAR | Devlet Demiryolları ilânları | Bir senede idarede teraküm edecek kırpıntı kâğıtların yapı lan mözayedesinde tonu 31 liradan talibi uhtesinde kalmıştır, “525 den aşağı olmamak üzere artırmak isteyenlerin 19-12:932 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 de Haydarpaşa mağaza- sına muracaatları, (6639) ve müdehi eşya KARYOLA» Yi 12'/, liraya | Sitkeci Ebüssuut caddesi Tel, 22652 Çocuk, Kesme, Kemerli, Amerikan sistemi çelik yaylı, beyaz lâke ve muhtelif renk» lerde katyolaler hastane ameliyat odaları malzedpeleri ucuz fistla satılır. Her türlü ölçüye göre sipariş dâhi kabul edilir. Fabrikada ve Eminönü, Selânik Bon-) meorsesi ve Yerli Mallar Pazarında ds ayni finiz ssy' Like l aryola Ist. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom, ilânları Hava kılaatı ihtiyacı için beş yüz ton bebzin kapalı zarfla münakasası Ankarada Hava satınalma kom'syonunda 18:12-932 tarihinde ve santi muayyeninde icra edilecektir. Taliplerin evsaf ve şeriti atlamak üzere Ankaradaki mezsür komisyona müra- caatları. (305) (6269); bayaat komisyonu riyasetinden: Mektep talebesi için lüzum görülen (216) çit iskarpin aleni münakasays vazedilmiştir. Münakasası 27 12 ns müsa- dif sa'ı günü saat (14) te 'cra edilecektir. Talipler bu husustaki şartnameyi görmek üzsre her zaman mektep İdaresine müraca" atları ve münakasadan mukaddem teminat şkçelerini mektep İ veznesine yalırmaları ilân o usur. (6470) o'anlarn yüzde yedi buçuk pey | evvel 93? cumartesı günü sa akçelerini müstashiben çemberli | on beşe kdar evkaf müdüriyeti İ taşda mülhak vakıflar ideresine | encümeni (o İdarca'ne omüracdat ve yevmü ikâe olan 24 Lânüm | eylemeleri ilân öunur. (5671)