26 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

26 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Türkiye ZiraatBankası Taşınmak dolayısıyla 29 Kânunu evvel Perşembe günü kapalı bulunacağını ve 31 kânunuevvel cumartesi gü- nünden itibaren yeni binasında faaliyete başlıyacağını mubterem müşterilerine ilân eder. iktısat vekâletinden: 1 —Türk mahsulât ve mamulâtından hükümetçe takas eşyası arasına ithal: edilenler “balı, tiftik, gülyağı, palamut ve bülâsası, kereste ve travers, 930 senesi veya ondan evvelki seneler mah- sulünden” tütün, kömür müstesna olmak üzere madenler, ile in- cir, fındık, canlı hayvanlar afyon, zeyntin, zeytinyağı, ve kuş ye- mile Antep fıslığını Türkiye eşyasına henüz pazar olmıyan mem- leketlere ihraç ve satarak mukabilinde o memleketlerden muadil kıymette ecnebi eşyası getirmek istiyenlenlere, talepleri aşağıda yazılı şartlara uygun bulunmak şartile, iktisat Vekâletince müsa- ade verilmesi tekarrür etmiştir. 2 — Bu husustaki talepler tabriren iktisat vekâletine yapıl- ma'ıdır. 3 — Talep olunacak ihracat miktârının iki yüz bin liradân az olmaması şarttır. 4 — Türk mabsulât ve mamulülina benüz pazar olmıyan mem- leketler Japonya, Brezilya, Hindistan, Cepubi Amerika, Portekiz gibi memleketlerdir. 5 — ihraç olunacak malların dövizlerinin tahsil edildikçe 8 numaralı döviz kararnamesi mucibince Merkez Bankasına bir bloke hesaba yatırılması ve ancak ithal edilen eşya dövizlerinin tediyesine tahsisi mecburidir. Binaenaleyh ibracat dövizleri: memlekete girmedikçe ithalât dövizleri verilemez. Ancak satm alacağı Türk malı için mübaya- adan evvel döviz getirmek istiyenler iktisat vekâletini haberdar eimek ve bu dövizleri milli bir bankaya yatırarak oradan Türk malları bedellerini ödediğini Banka kuyudile isbat etmek şartiyle bu kayıttan istisna edilirler, 6 — Taliplerin birinci madde mucibince yapacakları ihracat mukabilinde kontenjan barici olarak memlekete sokmak istedik- ler; eşyanın cins ve miktarlarını da iktisat vekâletine bildirme- leri icap eder, Bu eşya alâkadarla iktisat Vekâleti arasinda görüşülerek tes- bit ve mukaveleye dercolunur. 7 — Mukavele tarihinden itibaren ihraç edilip satıldığı vesa- ikile isbat edilen eşyanın kıymeti 13344 numaralı kararnamenin üçüncü maddesinin tatbikine dair tamim edilmiş olan talimatna- menin dördüncü maddesinde yazılı heyetler marifetile tesbit o'u- nur, Bu ihracatın İstanbul, İzmir, Mersin, Samsun, Antalya, Trabzon, Çanakkale, Fethiye ve Küllük gümrüklerinden yapıl ması meştuttur. 8 — ithal edilecek eşyanın kıymeti muamele vergisine mat- rah olan kıymetten yalnız gümrük resmi tepzil olunarak bulunan kıymettir. 9 — ihracatın ilhalâttan evvel yapılması meşruttur. Malın kim'erden alındığı, hangi vasıtalarla hangi mewleketlere be za- man sevkedildiği “ve gittiği memlekete gümrük resmi tediye olunarak çıkarıldığınn o memleket gümrüklerinden ve mahallin- deki Türk sefir veya en büyük Hariciye memurundan tevsiki ve satılmış o'duğuna dair vesaikin ibrazı mecburidir. Bu vesaik alâkadarlar tarafından Ankarada Takas Kömisyonuna ibraz edi- lerek komisyonca verilecek müsaade üzerine ithal edilmek iste- nİsn malın gümrüklere kontenjan harici ithallerine müsaade olunur, Komisyonun müsaadesi tarihinden itibaren altı ay zarfın- da malların ithal edilmiş bulunması mecburidir. 10 — Alâkadar tarafından iktisat Vekâletince makbul ve muteber mali bir tem'nat gösterildiği takdirde Türk malı ihraç edildikten sonra bu malın mahalline vardığı ve gümrüğü tediye edildiği ve satıldığı hakkındaki vesaikin ve vüsul şehadetname- sinin vöruduna inlizaren ithalât yapılmasıra müsaade olunabilir, Bu takdirde keyfiyet iktisat Vekâleti tarafından Gümrük ve in- bisarlar vekâletine bildirilecektir. 11 — Bu eseslar dahilinde iktisat Vekâleti ile mukavele ak- tedenlerin esamisi Vekâletçe takas komisyonuna ve gümrük in- bisarlar vekâletine bildirilecek ve gerek komisyonca ve gerek anak ağ bu esamiye ait ihracat ve ithalât hesapları tutula- caktır, 12 — iktsat Vekâletile mukavele aktedildikten sonra taah- büdün ifası mecburi olacak ve bu bususta makbul ve muteber Mali teminat gösterilecektir. (6627) —. bayaa Komisyonu Riyasetinden: , Mektebin 932-933 tedris senesi için lüzumu olup şartnamesinde wherrer (16) La'em Jevazımı tedr'siye (6İ) gün müddetle atideki Şerait dairesinde münakasaya konulmuştur. > Mubayaa olunacak işbu mevat ecnebi malı olu; Mlekete İthal için (11940; No.lı kararname ve buna müteferfi mevzuata tevfikan takasa tabidir. o Şarinamesindeki ahkâm da'resinde wünakasası 14 Şubat 933 tarihine müsad f Salı günü saat (14 te İcra edilecektir. Taliplerin bu husustaki şartnameyi görmek ve malâmat hasıl eylemek üzere mektebe muracuatları ilân olunur, (6512) 'üksek Mühendis Mektebi Mu- e Ev MP YP Doktor - Operatör Ahmet Asım Doğum ve kadın hastalıkları mütebasstsı Muayene: 10 — 12 Ortaköy, Şifa yurdu 15—18 Bayoğlu, İstiklâl caddesi No. 183 (Opera sineması kargısı) Tel, 1060 — 4.2201 Doktor A. Horhoruni Beyoğtu mektep sokağındaki muayene- hanesini tamamen Kapamşlr. Eminönln- da Valde kırasthaneni yanımdaki mun- yenehanesinde hastalarını sabahtan ak- şama kadar bizzat tedavi eder, Telefon: 24031 İl Doktor Cavat N. Zekâi Sinir zaütehazmter | Cuma ve pazardan manda günlerde saat İğ! 3 ten 6 ya kadar hasta kabul olunur. Muayenehanesini Babrâli kargısmda An- kara caddesi No. 47. ye tevslian maklet- miştir. Telefon muayene: 23468, Ikametgâh: 607. Doktor Emin Şükrü Dahili hastalıklar mütahasensı Istanbul Sultanmahmut (türbesi, Babi 8ii caddesi, No. 10. Telefon muayeneba» me: 22822 — 'Telefon ev: 4.3125 “Her gün öğleden sonra saat 1418, üroloğ» Operatör doktor Fuat Hamit desi. No, 10. Telefon 22022 Doktor Kapikyan Munyenehanesi: Sirkeci Muradiye cadâs- | #i No, 28 Tel, - 21077 İstanbul Operatör - Urol doktor Mehmet Ali Mirar yolları hastalıkları o mütohaaşısı Eminönü (Sabık Karakaş) (o kanma nakletmiştir. Cumadan masğa ber gün bastalarımı kabul ve tedavi eder, Doktor Hafız Cemal Dahil! hastalıklar mütehasansı Divanyolu No. 118 Telefon: 222308 Göz hekimi doktor Süleyman Şükrü Birinci sınıf mütehassıs Babdli (Ankara Caddesi Numara 60) Diş doktoru Zeki Halit Muayenehanesi: Kadıköy Altıyol ağzı Diş tabibi Zeki Nuri Her gün hasta kabul edilir. Her nevi diş rabalaızl:fı todavi ctunur. Musyenehane: Uskilar Alıçıbaşı Mektep sokuk No, 90 Merkezi idaresi Galata köprübaşı B2623 Şube A, Sirkeci Mühürdar zade Han 23640 izmir - Pire - iskenderiye Postası 27 birinci kâ nun sah li de, Trabzon Postası (Cumhuriyet) £ rinci kânun çarşamba 18 de Galata rıhtımından, izmir - Mersin Postası (Çanakkale) rinci kânun çarşamba 10 da idare rbtımından kalkarlar. (6819) İstanbul Üçüncü İcra Memurluğundan: | Bir deynin temini iatifası zummmda mabh- i Sus ve paraya çevrilmesi mukarrer 126-709 | Voltluk Simes marka elektrik motörile mi- taharrik Mbelhart markalı bir hamur maki İ sesi kayış kundaterdle 1-1-983 tarihine mü- İ sadif Pazar günü saat ondan iibaren Samat İ yada potis yerkezi karşında Ahmet Riza İ Bt turunu özünde açık arttırma suretile sar İ tilacağından talip olanlarm mezkâr gün ve Santte mahallinde hazir bulunacak memürey ne müracaatirı ilân olunur. dir) İstanbul Vedinei İcra Dairesinden: Bir İ börçtan dolayi zoahcuz kırk püket vidali çi. vicaltmış paket kapı sürmesi işbu Kününu- evvelin 29 uncu Pergembe günü saat ondan on ikiye kadar marpuççularda sart oğlu hanında on iki N, Ya odada bümüzayede pa raya çevrileceği ilân olunur. (6014) YAŞ M7 Pp Bu bir harika değil midir? Bir kaç beyaz tabletçik ve bunların içinde İsti- rahat've uykunun bütün sırrı" a Kim sinirli, heyecanlı, yorgun ise bu tabletçik- ler, Boya” Adalin tabletleri sayesinde ertesi sabah in- sanın yataktan keyifli ve neş'eli olarak kalkmasını temin eden bir istirahata ve uykuya nail olur / tabletleri. ECZANELERDEN MEÇETE iLE ALINABİLİR iktisat Vekâletinden: müsteniden şekerin bir elden melekete itbâl ve idaresi hübümet- vd 1 — 2054 numaralı kanunun hükümete verdiği kanal ei çe kararlaştırılmıştır. Türkiye gümrüklerine gelmiş veya 15 bi-. rinci kânnn tarihinde yolda bulunmuş olan şekerlerin muamele. lerinin tasfiyesi maksadı ve mukabillerinde muamele vergisine matrah olan kıymetten yalmız gümrük remi tenzil edildikten sonraki kıymetleri kadar Türk malı ihracı ve satılması ve aşağı- da yazılı hükümlere uygun bulunması şartlarile bu şekerlerin memlekete ithallerine müsaade edilmesi tekarrtür etmiştir. Seke- rin memlekete bir elden itbal ve idaresi tarzı ve bu husus için teklif talebi ayrıca ilân olunacaktır. m 2 — Alâkadarların birinci kânun otuz birinci günü akşamına kadar iklisat vekâletine veya 13344 No. lı kararnamenin 3 üncü maddesinin tatbikine dair tamim edilmiş olan talimatnamenin dördüncü maddesinde yazılı hey'etlere (tahriren müracaatları lâzımdır. Bu müracâatlerda şekerin cinsi ve miktarı, bedeli, menşei ve hanği gümrükte olduğu veya hangi vasıta ile gelmekte bulundu- ğu tasrih edilmelidir. 3 — Ikinci maddede yazılı müddet zarfında müracdat etmi- yenlerin bilâbara vuku bulacak müracaatleri biç bir suretle na zarı itibara alınmıyacaktır. 4 — Ikinci maddede yazılı hey'etler birinci kânunun otuz birinci günü akşamına kadar kendilerine vaki olan müracaatları tarih ve numara sırasile bir cetvele dercederek İkinci kânunun üçüncü günü akşamına kadar iktisat Vekâleti namına postaya tevdi etmiş bulunacaklardır. Bu Hey'etlerin alâkadarlara müra- caatlarını tesbit için birer numara vermeleri mecburidir 5 — Şekerin menşei olan memlekete göre Iktısat Vekâletince tesbit olunacak muadil kiymette Tük mamulâtının Birinci kânu- nun on beşinden itibaren o memlekete ihracı ve satılması mec- buridir. Çekoslovakya için bu mahsul münhasıran fındık, Belçika için arpa ile 930 senesi veya daha evvelki seneler mahsulü tütün, Macaristan için üzüm, incir ve fındık, Romanya için zeytin ve zeytin yağı, Holanda için üzüm, incir ve 930 senesi veya daha evvelki seneler mabsulü tütün olarak tesbit edilmiştir. “Rus şekerleri evvelce tekarrür etmiş olan esas dahilinde gireceklerdir. ,, 6 — ihraç edilen malın gittiği mabalde gümrük rüsumunun tediye edildiğinin ve satılmış olduğunun isbat olunması ve ayrı zamanda o ma'ıalde bulunan Türk sefir veya en büyük Hariciye memurunun tasdiklerini havi vüsul şahadetnamesi ibraz edilmesi mukabilinde şekerlerin memlekete ithaline Gümrüklerce müsaade olunacak ve keyfiyet iktisat vekâletine bildirilecektir. Bu suretle ithal edilecek şekerlerin bedellerinin 8 numaralı kararname mucibince ihracat dövizlerinden tediyesi veya mah- subu şarttır 7 — Şeker, kabve ve çayın memlekete ithali için iktisat vekâleti ile alâkadarlar arasında yapılasış olan hususi mukavele- ler hükümleri mahfuzdur (6629) Kadıköy Malmüdürlüğünden: Kadıköyünde Taşköprü caddesinde Ali Şamil paşa köyü namile maruf Jak Haronaçiden metruk köşkün enkazı şartnamesi mucibince müzayedeye konulmuştur. Muhammen kıymeti 1730 Hradır. Kânunusani 10 uncu salı günü müzayede yapılacaktır. isteyenlerin o gün saat 14,5 buçukta müracaatları. “6658, ye ki Bl il Sİ ak. vi ,