31 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

31 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

a EE Bu güzel elbisenin ismi “ Peşinden geliyorlar ,, dır. “Peşinden geliyorlar ,, çay elbisesidir. Akşam çayına, hattâ laubali bir akşam yemeğine bu elbise ile gidi- ebilir. Beyazlı, siyahlı fantazi kadifedendir. Eskici | Yünlüler Eskiye rağbet olsaydı, eskici - ler pazarına nur bir söz vardır. Yirminci asır, her şeyden isti- fade etmesini bildiği gibi, eskiyi yenileştirmesini de pek güzel bi- liyor, Eski devirlerde, saatler konsol ların üstünde, fanus içinde du - rurdu. Bu çirkin bir manzara idi. Peki amma, o camın kristal fa- nuslar atılamazdı ya. Kolayını buldular. Şimdi bu kristal fanusların içine kiymet - tar bir biblo, meselâ Sevr bir heykel koyuyorlar. Eski zaman kısımları da, derhal şık ve zarif abajorlu birer elektrik lâmbala - yı oldu ve salonlarda biblo yerine geçiyor. Yüksek ökçeler ve bacaklarda ağrı Kadınların bacaklarında bazan devamlı ağrılar olur ve bunlar, romatizma tesirile zannedilir. Ba- cakları sıcak tutmakla, uvdurmak- la, geçeceği umulur. Halbuki, bunlar çok defa yük- sek ökçeli, dar iskarpin giyilmesi sebebiledir. Böyle iskarpinlerle yürüdükçe, ayaklar az, çok bur - kulur, aşıklardan diz kapaklarına kadar rahatsızlık hissedilir. Bu ağrıların geçmesi için yapı - lacak şey, mümkün olduğu kadar geniş, en fazla üç santimetre yük- seklikte ökçeli iskarpin giymektir. Ağrılar, bu suretle çabucak geçer. Ağrıların yüksek ökçeden oldu- ğu, bir tecrübeyle anlaşılır yağardı! diye | i lâmbalarımın alt| | Bu sene yünlü çok modadır. | Bilhassa yünlü dantelden manto lara fevkalâde rağbet var, Meselâ, koyu renk, sade bir el. bisenin üzerine, açık renk, beyaz, mavi, tirşe yünlü dantelden ya - pılmış bir manto pek zarif durur. Bu mantolara sıcak tutuyor de - nemez; sırf süsten ibarettir. Yünlü kumaştan yapılan tuva- letler hem si miyle kışlık sayılır. Tuvaletin üst kısmı kap biçimindedir. Bu tarz, omuzları genişletir ve bütün in - celiğini meydana koyar. Kollar kısacadır. Bu kısalık, u zun konçlu eldivenlerle örtülür. Eldivenler, elbisenin renginde- dir ve aynı tarz benekler veya çiz gilerle süslüdür, tür, hem de tama - 31 Kânunueevvi 1932 >> Çorba Peynir rendesiyle altı havucu tuzlanmış kaynar suya atınız. On dakika pişiriniz. Sonra üç kaşık tapyoka atmız. Sekiz dakika daha pişiriniz. Ceviz büyüklüğünde bir parça yağ karıştırınız. Bir avuç ta kereviz kökü koyunuz. Leziz bir çorba olur. Köfte Size alafranga bir köfte tarif e- İ deyim: İki yumurtanın akını iyice dö- vün. İçine, rendelenmiş 100 gram graviyera peyniri karıştırıp bir ha mur haline getirin. Bu hamurdan lokmalar yapın, bunları da ince dövülmüş ekmek içine batırıp, kızgın yağa atın. Nefis peynir köf tesi olur. Taze mi? Yumurta iyi ve faydalıdır am- ma, taze olmak şartile. Yumurtanın taze olup olmadığı nı anlamak için, suya atmalı. Di- be gider ve dik durmazsa tazedir. Sebzeleri temizlemek! için Sebzeleri temizlemek, bilhassa kışın çamurlu oldukları vakit, ol - dukça müşkül bir iştir. Ne kadar akar suya tutsanız gene içinde bö » cek kalabilir. Sebzeleri Otemizle - mek için kolay bir çare gösterelim: Sebzeleri içine tuzlu su konulmuş bir kaba daldırarak beş dakika tu- tunuz. Yaprakların arasında hiç bir böcek kalmaz. | Şapkalar | Bu senenin şapka modalarında en esaslı şey garnitürlerdir. Şapkalar, bilhassa yemişlerle süsleniyor. Meselâ kirazlı, ahudu dulu şapkalar çok rağbette. Bu süsler, bittabi, şapkanın yalnız bir tarafına konuyor. Kirazları, eskiden çocukların küpe diye kulaklarına koydukla- rı şekilde, iki tane, tam orta yere iliştirmek çok zarif olur. Yemişten başka orijinal bir garnitür de arıdır. Şapkalar arılarla süsleniyor. Bu arılar ekaydan yapılıyor. Mahaza, şapkalarını gümüş ö- rümceklerle süsleyenler de var - dır. Her halde, şapkalar da iğne, tüy ve kuş modası kalktı. Bu gözel tayyörün eteği açık mavi jerseydendir. Caket beyaz jerseydir. Büyük kristal düğmelerie caket bele tutturulmuştur. Bere, caketin rengindedir. Kravat âteş kırmızısıdır. iyi bir sokak kıyafetidir Kısa Çaylar ve balolar mevsimi baş ladr. Hilâliahmer balosu muvaf- fakiyetli oldu. Yakmda matbuat | cemiyeti senelik balosunu vere - cek. Yerli fabr'kalarrımız harıl harıl çalışırken, şık ve zarif giyinmek hanımların gayesi olmalıdır. Her kadının bir beyaz bir de si yah tuvaleti olmalıdır. Bunlardan biri fazla dekolte, diğeri daha kapalıca yapılır. biraz İki tuvalet, hattâ bir tuvalet kâ fidir. Kısa caketler imdada yetiş- ti. Bunlar elbiseye nazaran çok daha ucuza malolduğundan, muh telif renklerde bir kac tane edin- mek daha kolaydır ve gece elbise leri üzerine giymek son modadır. maa /avsıycıcı Biribirimize darılmıyalım am" | ma, giyinmesini pek öğrenmiş de İİ ğiliz. Bir çok hanımlarımız: — Sen bana parayı ver de; bak ben nasıl giyinirim! derler. | Hayır, parası olanlar da, bu gi yinme işine ehemmiyet vermiyo! | lar, Meselâ üç tane emprime elbi se yapıyorlar ve bu ev elbisesile sokağa çıkıyorlar. Halbuki üç kat elbise yaptıran bu paranın, ayni para ile, sabahleyin, öğleden son ra ve bir de çayda giyilecek üç el biseye pek âlâ yaptırabilir. Sabah giyilip sokağa çıkılacak elbiseler, üniforma kadar sade ve şatafatsızdır. Öğleden sonra elbiseleri bira? daha süslü olabilir. Çaya giyilecek elbiseler de; is” tenilen süs yapılabilir, Her halde aklımıza koyalım, ki, güpe gündüz, şık ve ağır bir tuvaletle sokağa çıkmak doğru değildir ve her hangi bir ahpabın aksam çayma, emprime elbise ile gidilmez Çekosıovakyada kadın avukatlar Çekoslavakyada, kadınlar ar#* sında avukatlık mesleğine kar$' büyük bir temayül gösterilmekte * dir. Hukuk tahsil eden kızlarda” çoğunun, tahisllerini bitirince av” kat olarak çalışmağı düşündükleri anlaşılmıştır. Şimdiki halde Çekoslavakyad? on bir kadın avukat yardır. Bun * lar, devam surette faaliyette bır lunmaktadırlar. Kazançları yolum dadır.