31 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

31 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

31 Kânunuevvel 1932 > Lig maçlarında dördüncü hafta Istanbulspor da sıfıra karşı üç sayı ile Galatasarayı yendi ! Süleymaniyede 4 - 1 Beykoza yenildi.. (Baş tarafı 1 inci sayıfamızdadır) Asım, Rıza Kemal Şefik, Rasih, Celâl Rasim, Burhan, Nihat, Bücent, Mehmet Salim, Şefik, Rebii Birine: devrede rüzgâr Gala- tasarayın aleyhine esiyordu. Buna rağmen bu devre maçın €n temiz, en heyecanlı, en zeyk- li devresi oldu. Iki taraf ta heyecanlı görü- müyordu. ve maç başlar başla” mâz İstanbulsporlu'ar hücuma geçtiler Bu bücum on beş da- kika kadar sürdu. Istanbu:sporun vaziyete hâkim olduğu ve bütün takımın mü- kemmel bir anlaşma balinde olduğu görülüyordu. Fakat pas- lann O ekseriyetle Salâhaddine verilmesi, sonra (İstanbu'spor Muhacimlerinin ilk dakikalarda mahsus bir heyecan ve çekin- genlik içinde bulunmaları sayı çıkarmalarına omani oluyordu. Bu muvatfakıyetsizlikte sağ bü- cumları muvaffakıyetle kesmesi dolayısile (o Galatasarayın — sol hafı Bülent de müessir bir rol oynıyordu. (Bununla (beraber Galatasaray müdafaası her va- kitkinden zayıftı. Mıthat yoktu. Asım iyi değildi. Nihada gelin- ce; Bu kıymetli oyuncu fevka- lâde sinirli görünüyordu. Şimdiye (Okadar (yapmadığı şeyleri (o yapıyor, arkadaşlarına bağıra bağıra kumanda ediyor, onları dikkatle oynamıya boş lukları kapatmıya çağırıyordu. Fakat bu esnada bir taraftan Dün fevkalâde bir maç yapan İstanbulspor takımı ara sıra önlerine çıkan iyi fırsat- ları da kaçırıyorlardı . Bununla beraber oyun heves- lerinin yerinde oluşu sayesinde onlar da rakipleri kadar hücum larını devam ettirebildiler. Dev- renin son on beş dakikası ise bir müvazeneye yol açar gibi oldu, Fakat Salâhattinin ani ve nefis bir şütü beklenilmiyen bir dakikada İstanbulspora güzel bir sayı kazandırdı, müvazeneyi boz- du. * ikinci kısımda, Galatasâraylı- ların rüzgârdan da istifade ede- rek o vaziyetlerini kurtarmaları beklenebilirdi. Fakat umulan va- ziyet görünmedi. Bilakis Istan- bulsporun birinci devredekinden daha seri, daha ahenkli, daha kendi rolünü kaybediyor, diğer * açık çalışmasına karşı Galatasa- Dünkü karşılaşmada Hilâl ve Topkapı takımları bir arada taraftan oOkumandaları, bazan arkadaşlarını serbest hareket. ten alıkoymak gibi menfi neti- celer de veriyordu. On altıncı dakikada takımla rm vaziyetleri değişir gibi oldu. Bu sefer Galatasaraylılar hü- cuma geçtiler. Fakat Galatasa- zay hücum hattı gere müessir değildi. Celâl ve Kemal Şefik kardeş- ler kısa boyları, Rebii kesilen çalımları ve yavaşlığı, Mehmet Salim çekingenliği, Rasih de isa- betsiz şütlerile boylu ve bilhas- 8a fevkalâde seri Istanbulspor müdafileri önünde savı çıkara- cak vaziyette görünmüyorlar ve | ray abenksiz, kapalı ve hırçın hareketlerle mukabele etti. Çün- kü Istanbulsporlular daha baş- langıçta sol açıklarının ferdi bir sürüşü, iki atlatışı ve şütile ikin- “İ, biraz sonrada sağ içleri Fabrinin tehlikeli bir vaziyette mükemmel bir kafa vuruşile üçüncü bir sayı çıkarvermişler ve Galatasarayı sıfıra karşı üç sayı gibi altından kolay kolay kalkılmaz bir yük altına girmişti, Maç gittikçe bütün zevkini kaybetti. Nahoş hareketler be- lirmiye başladı ve bazı oyuncu- larında topu bırakarak başka şeylerle meşgul olmıya başla- dıkları görüldü, Bu arada Ga- latasaray kaptanı Nihad'ın hiç şüphesiz çok sinirlenmek ve kendisine hakim olamamak ne- ticesi yaptığı sert bir hareket- ten dolayı sahadan hekam tara- fından çıkarılması üzerine Gala tasaraylılar daha çok müdafaaya çekilir gibi oldular ve bu mü- dafaadada çok temiz oymyaa yan haflarn ile İstanbul spor muhacimlerinin «maçın - sertleş- mesi neticesi: hücun tempolarını bozmuş olmaları neticesinde muvaffak oldular. Kazanmalarını gerek sahada gerek yolda alkışlar ve şarkı- larla tesit eden İstanbulsporlu- ları tebrik ederiz. Diğer maçlar Diger taraftan Taksim'de ya- pılan Beykoz - Suleymaniye maçı da pek beklenmiyen bir netice ile bitmiş, Fenerbahçe'ye bire karşı beş sayı, Beşiktaş'a bire karşı üç sayı ile yenilen Beykozlular Galatasaray'ı yenen ve İstan- bulsporlada (berabere kalan Suleymaniyeyi bire karşı dört sayı ile yenmişlerdir. £ Birinci devrede Beykozlular iki sayı yapmışlar, o Suleymaniyeliler de yegâne gollerini ikinci devrede penaltıdan yapmışlardır. Bu ne- ticeler liğ maçlarının bu sene ne kadar heyecanlı ve beklen. mez neticelerle yürüyüp gitti- ğini ne güzel gösteriyor. B. takı. ları maçları B takımları maçlarında Gala- tasaray sıfıra karşı iki sayı ile Istanbulsporluları yenmişler. Bey- kozla Süleymaniye de sıfır sıfıra berabere kalmışlardır. ikinci küme maçları Ikinci küme maçlarında Eyüp bire karşı ikiyle Kasımpaşayı yenmiş, Hilâlle Topkapı üçer sayı ile berabere kalmışlardır. Gençler arasında Gençler arasında yapılan maç- larda da İstanbulspor sıfıra kar- şı bir sayı ile Beşiktaşı, Vefa küçükleri de sıfıra karşı iki ile Süleymaniye küçüklerini yenmiş- lerdir. i Eskişehirde av sporu gittikçe ilerliyor Hususi Eskişehir muhabirimiz ya- zıyor: Eskişehirde av sporu gün geç- tikçe artmaktadır, Memlekette ol- İ dukça eski bir mazisi olan ve şim- diye kadar dağınık bir halde ya” pılan bu zevkli spor, müteşebbis genç avcıların 23 Mayis 932 tari- hinde (Eskişehir ve havalisi avcı- lar klübü) namile tesisine muvaf- fak oldukları grup sayesinde mun- tazam bir şekil almış ve ahiren Halk evlerinin himayesini de gör- müş olmakla daha faal ve teknik bir sahaya girmiş bulunuyor . Bu suretle artık av sahalarında dağınık ve tehlikeli bir vaziyette gezilmeğe nihayet verilmiş, grup- lara taksim edilen avcılar tam bir intizam dahilinde ve emniyetle avlanmağa başlamışlardır. Bir kaç avcının yılmaz gayre « tile meydana gelen ve bugün mev- cut âzası kırkı bulan'avcılar klübü Ramazan bayramında bir sürek a- vı tertip etmek tasavvurundadır . Klübün genç ve faâl Reisi temyiz mahkemesi mümeyizlerinden Hay ri Beydir. Klüp âzası arasında birincilik müsabakası yapılacağını ve birin: ci, ikinci, üçüncüye Halkevleri ta rafından madalyalar verileceğini haber aldım . Eskişehir Halk fır kası muhterem Reisi Osman yin ve Halkevleri spor şubesini: avcılığın taammümü hususund gösterdikleri faaliyet ve himmet leri şayanı şükrandır . M.Ş. Kros müsabakası Atletizm heyeti tarafından ter- tip edilen Şişli tramvay istasyo- nundan âbideye gidip gelme 3000 metrelik Kros müsabakası dün yapılmıştır. Müsabakaya Be- şiktaş, Harbiye, Fener, Galata- saray klüplerine mensup 20 den fazla atlet iştirak etmiştir. Altın- cıya kadar derece alanlar şum- lardır: 1 inci Mehmet (Beşiktaş), 2 inci Remzi (Beşiktaş), 3üncü H. Tayyar ( Beşiktaş ), 4 üncü Hasan ( Harbiye ), 5 inci Cehdi (Beşiktaş) , 6 ıncı Ruhi Beşiktaş Beyler. Derece alanlara muhtelif ma- dalyalar verilmiştir. Kara Ali ve Dinarlı Meh- met pehlivanlar Kıbrısta Kıbrısta çıkan «Söz» refiki- mizde okuduğumuza göre içle- rinde Kara Ali ile Dinarlı Meh- mette bulunan bir pehlivan kafilesi Kıbrısa gitmiş ve Lefko- şada bir kaç güreş yapmışlardır. ilk gecelerde Kara Ali ile Mahir pehlivan, Dinarlı Mehmetle de Dramalı Hasan pehlivanlar kar- şılaşmışlardır. Bunlardan sonra meşhur Yunan pehlivanı Cim Londonun talebesinden Hanri $. Stoef ile bir Türk pehlivanı arasında kararlaştırılan güreşin yapılmasına mahalli polis mani olmuştur. Fakat ertesi gün bu karşılaşma için müsaade alınmış Kara Ali Istanbulda yapılan son alaturka güleşlerde ve Yunanlının evvelâ Dramah Hasan ile karşılaşması takarrür etmiştir. Güreş çok heyecanlı olmuş ve Hasanın kuvvetine Kârşı rakibinin teknik itibarile faik olduğu görülmüştür. Karşılaşma, Hasanın rakibi tarafından oyuna düşürülmesi ve bacağının bur- kularak sahneden çekilmiye mec- bur kalışile neticelenmiştir. Bu netice üzerine Dinarlı Mehmet pehlivan o Yunanlıyı o güreşmiye çağırmış ve bü: davet Yunanlı tarafından başka bir akşam için kabul edilmiştir. Ayni gecede Dinarlı ile Kara Ali güzel, çetin bir gösteriş güreşi yaparak al- kışlanmışlardır.