26 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

26 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

a EE Birinci kurası ay| başında çekiliyor Kura Ankarada IŞ BANKASI merkezinde noter huzurunda çekilecektir: Birinci mükâfat Lira Ikinci " 10 kişiye (100 erden) n 10 kişiye ( 50 şerden) Soo , VERİLECEKTİR. | İŞ BANKASI nın bütün şu- belerindeki kumbara sahip-| lerinin isim ve numaraları Ankaraya gönderilmiştir. iktisat Vekâletinden: Türk mabsyât ve mamulâtına benüz pazar o'mayan mem- leketlerden takas tarikile yapılacak ityalâta dair 18/12/933 tari- hinde gazetelerle neşredilen ilânın dördüncü maddesinde yazılı memleketler arasına 'Norveç) dahi ilâve edilmiştir. Keyfiyet i ân olunur. (1284) Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan : 1400 ilâ 1600 Ton Rekompoze kömürü: Kapalı zarfla münakasası 17/Nisan/933 Pazartesi günü saat 14 te. Harp Gemileri ibtiyacı için lüzumu olan yukarda miktarı ya- ılı Rekompoze kömürü kapalı zarf usulile münakasaya konuldu- ğundan şartnamesini görmek istiyenlerin her gün ve mezkür kö- mürü itaya talip olacakların da münakasa gün ve saatinde mu- vakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşada Deniz Leva- zım Satınalma komisyonuna müracaatları. (1276 Vekâletinden : Beşeri tababetle iştigal etmiyeceğini ifade ile kanunen yap makla mükellef olduğu mecburi hizmeti ifadan istinkâf eden Tıp Fakültesi 1339 senesi mezunlarından 1301 tarihinde Berul'ta doğmuş Aptülkadir Bey oğlu Fen Fakültesi Fizyoloji sabık mü- derrisi ve Ziraat Vekâleti Celilesi şimdiki Umum Baytar Müdürü Dr. Hüseyin Sabri Beyin 4/6/932 tarih ve 2000 numaralı kanu- nunun muvakkat maddesi hükmüne tevfikan ve 1/2/9933 tarihin- den itibaren iki sene müddetle icrayı san'attan meno'unduğu alâkadarlarca malüm olmak üzere ilân olunur. (1333) Heybeliada Sanatoryomu Baştebabetinden: Sanatoryom için verilecrex nümuneye göre 60 takım rop dö- şamber pazarlıkla ima! ettirilecektir. Taliplerin nümüneleri gör: © mek üzere her gün Ga'alada Kara Mustafapaşa sokağında İstan- bul Limanı Sahil Sıhbiye Merkezi Levazım Memurluğuna pazar- lik için dahi 29.Mart-933 Çarşamba günü saat İ4 de mezkür merkezde müteşekkil Mübayaa komisyonuna müracaatları, (1281) RAKTERİYOLOĞ * Dr. Ihsan Sami BAKTERİYOLOJİ LÂBORATUVARI tı, Frengi noktal an ve Kahn tes yatı sayılması, © (6 sı astalıkları teşbisi, idrar, balgam, cerahar, kazurat ve su bitdes oskoj wsusi aşılar istihzar Kanda üre, şeker Klorür, kollesterin mik tarlarının tayini. Divanyolun'da Sultan Mahmut türbesi No. 7 Telelon.20981 Doktorlar Dr. Mehmet Ali idrar yolu hastalıkları mütehassısı Köprübaşında Eminönü İHanında No. 2 Her gün öğleden sonra Diş Tabibi Elie Hayon Meşhur Diç tabii mütevetta David Ha- yon'ün oğlu diş tabii ELİR HAYON hastalarını artık Beşiktaşta değti yalnız yeni taşındığı Perapalas karşısında As- malı Mescit sokağı No, 63 Kamhi hanı ! numaradaki muayenehanesinde kabul etmektedir.Telefon: 41603. Adrese dikkat Şi! Doktor Hafız Cemal Dahil! hastalıklar mütebazsm Otvanyolu No. VIN Telefon; 21Z19N Göz hekimi doktor Süleyman Şükrü Babıali (Ankars Caddesi Numara 60) Diş doktoru Mustafa Zeki Muayenehane: Üsküdar Alamalaşı No. 88 SAHİBİ: MESMET ASIM | Umumi Neşriyat Müdürü: FİKRET ADİL VAKTIT MATBAASI ISTANBUL 26 Mart1933. Teni, herkesin hayretle taktir ettiği taze- lik ve güzelliğe bugün artık malik değil dir. Dünkü düşünceler ve geceki uyku- suzluk © güzel çehrede şayanı dikkat izler birakmıştır. Hiç bir zarar iras etme- den size sıhhat ve hayat verici bir uyku bahşeden ve bu suretle güzelliğinizin sadık bir bekçisi olan ADALIN tabletle- rini niçin kullanmayorsunuz ? ADALİN tabletleri kullanırsanız sabah- leyin taze, canlı, neş'eli gül renkli ola- rak kalkarsınız! / RA tebletlert. ECPANFLERDEN REÇETE GF aLınağiLİR . a . Maliye Vekâletinden: 14/12/932 tarih ve 2094 numaralı kanun mucibince hâsılı Fevzipaşa - Diyarbekir demiryolunun Şefkatli istasyonundan son- ra olan kısmının inşasına tahsis edilmek üzere yapılacak 12,000,000 liralık istikrazın “A,, tertibini teşkil eden 4,000,000 liralık kıs- mının kayit muamelesine 1 nisan 933 te başlanacak ve bu müd- det bir ay devam ederek 30 nisan 933 akşamı bitecektir. 1 — Bu istikraz üç müsavi tertipte ve beheri yirmişer liralık itibari kıymette hâmiline muharrer tahvillerle yapılacaktır. Her tertip birden iki yüz bine kadar numarayı taşıya- caktır. Bu itibarla tam tahvil altmış lira itibari kıymetinde olupsbunun“için'her' tertibe ait yirmi liralık tahvil tam tahvilin üçte birin: temsil eder ve İkramiyelere”de”0 nisbette iştirak hakkını verir. Bu defa kayit muamelesine başlanan “A,, tertibine ait tahvillerin ihraç fiatı yüzde doksan beş olarak tesbit edilmiştir. Yani yirmi lirahk bir tahvil bu müddet zar- fında on dokuz liraya satılacaktır. istikrazın faizi 96 $ tir, Bunun için ber tahvil bir lira kıymetinde yirmi kuponu taşıyacaktır. Faizden başka senede iki defa 16 nisan ve 16 teşrini- evvel tarihlerinde yapılacak keşidelerde kazanan buma- ralara aşağıda yazılı ikramiyeler tevzi olunur. Adet Türk lirası Yekön Türk beherine lirası 30,000 30,000 15,000 15,090 3,000 9,000 909 5,454 120 34,680 YA,134 Yukarıda yazılı miktarlar tam tahvil üzerinden hesap ve tes- bit edilmiş olup numarasına ikramiye isabet edecek tertiplerden her birine üçte biri tevzi edilecektir. “Altı ayda bir yapılacak keşideler neticesi tevzi edilecek iş- bu ikramiye miktarlarının ne suretle hesap ve tesbit edilmiş ol- duğu aynca broşür halinde yapilan neşriyatla izah edilmiştir. Bu broşürlerin kayit muamelesini yapan bankalardan talep edilmesi.,, 7 — Faiz ve ikramiyeler bu istıkrazın tamamen itfasına ka dar ker türlü resim ve vergilerden muatlır. 8 — Bu istikraz tahvilleri resmi devair ve müesseselerce hu- susi idare ve belediyelerce yapılacak müzayede, münakasa ve mukavelelerde teminat olarak itibari biymetleri üzerinden başa» baş kabul edilir. Bundan başka bazincce satılmış ve satılacak olan milli emlâk bedellerinin ödenmesinde de başabaş alınır. Kayit muamelâtı : 9 — Kayit muamelesi Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası ile Ziraat, iş ve Emlâk Bankalarının merkez ve şubeleri tarafın- dan her tarafta icra edilecektir. Bu bankalardan başka Istanbul'da Osmanlı, Amerikan ikispres, Doyçe Bank, Oryant Bank, Banko di Roma, Felemenk Bahri Sefit Bankalarile ayrıca ilân edilecek diğer bankalar tarafından da icra edilecektir. 10 — Eu defa yapılacak “A,, tertibine sit kayit wa için on dokuz liranın peşinen tediyesi mukabilinde yukarıda ya © m'ı bankalar tarafından tabviilerin asılları yerine geçmek Üzere gene hâmiline muharrer yirmi liralık muvakkat makbuz verilecektir. 1 — Muvakkat makbuzların asıllarile ne zaman değiştirilece- ği ayrica ilân edi'scektir. (1258) dö