30 Haziran 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

30 Haziran 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

ş —0— VAKIT 30 Haziran 19 Deniz yolları : Sey AKAY işletmeleri, fabrika ve havuz- larteşkilâtı hakkındakikanunun metni Bugün mevcut memurların, mütekâit, itam ve dulların. vaziyeti, maaşları Madde 1 — Seyrisefain müdiri- yeti umuniyesinin sureti idaresi hakkındaki 4 Nisan 1341 tarih ve 597 numaralı kamın ile bu ka - nunun 3 üncü maddesini tadil eden 19 Haziran 1927 tarih ve 1096 nu- maralı kanun ilga edilmiştir. Şim- diye kadar Seyrisefain müdiriyeti © uMmumiyesince idare edilmekte ©- lan işlerden: -A) Marmara, Akdeniz ve Ka - radeniz dış hatları; B) Istanbul ve civarı iç hatla - rile Yalova; C) Fabrika ve havuzlar; İşleri ayrılarak bu işlerle ayrı ayrı meşgul olmak ve her biri hük- mi şahsiyeti haiz bulunmak üzere “Denizyolları işletmesi), (A. K. A. Y. işletmesi), (Fabrika ve ha- vuzlar) müdürlükleri teşkil olun - muş ve Seyrisefain idaresine mev- | du bulunan İstanbul limanmda kı- Jâvuzluk ve romörkörcülük ve di- ğer Türkiye sahillerinde kılâvuz- huk işleri de Devlet inhisarına a- “unmıştar, Madde 2 — Seyrisefain idaresi- » min malik olduğu imtiyaz ve hak- Jarla gemi, mebani, depo, alâtle- yazım ve sair mevduatın ihtiyaca ve hizmet münasebetine göre yeni ©» teşekkül edecek müdürlükler ara- sında taksimi İktisat Vekâletince yapılır. Ancak Devlet reisine ait deniz vesaiti ile kılâvuzluk ve ro- mörkörcülüğe ait vasıtalar taksi - me tâbi olmayıp bunlar İktisat Ve- © kâletine devrolunur, Madde 3 — İkinci madde mu -| © cibince deniz yolları ve A.K. A. XX. işletmelerile fabrika ve havuz - lat müdürlüklerine O bu kanunun mer'iyeti tarihinden itibaren en çok altı ay zarfında İktisat Vekâ - leti tarafından takdir ettirilir ve bu kıymetler her müdürlüğün ip - tidai sermayesini teşkil eder, Madde 4 — Deniz yolları ve A. K. A. Y. işletmelerile fabrika ve havuzlar müdürlükleri ( ticari usullere göre idare olunurlar. Bu idarelerin setmayeleri ve (o bütün sarfiyat ve muameleleri muhase - © bei umumiye, müzayede, mü- - nakasa ve ithalât kanunlarına ve Divanı muhasebatın vize ve iu - rakabesine tâbi değildir. İktisat Vekâleti bü idarelerin muamelât ve hesabatını hükümet müfettişleri veya bu maksatla ta - yin edeceği memurları marifetile her sene en az bir defa teftiş et - tirir. 5 Madde 5 — Deniz yolları ve A.K. A. Y. işletmelerile fabrika ve havuzlar idaresi müdürlükleri İktisat Vekâletinin inhası üzerine Icra Vekilleri heyeti kararı ve Rei- in tasdikile tayin olunur- Jar. Bu müdürlüklere ait muamelâ- tın sureti idaresi ve müdürlükler teşkilâtı ile müdürden baska me - © murlarının sureti tayini ve vazife © we salâhiyetleri bir nizamname ile tespit olunur. Bu nizamname ya » “© pılıneıya kadar bir talimatname ile idare ve bu müdürlüklere ait kad - rolar İktisat Vekâletince tanzim 33 olunur. Madde 6 — Deniz yolları ve A. IK. A. Y. işletmelerile fabrika ve | havuzlar müdürlükleri memurları halk'ile ve mensup oldukları ida - reler ile muamele ve münasebet - | lerinde hususi müessese memur - ları gibi muameleye tâbi olup hak: | larmda memurin muhakematı hak kındaki kanun ile memurin kanu * nu hükümleri tatbik olunmaz. Mallar Devlet malı Madde 7 — Deniz yolları ve A.K. A, Y. işletmelerile fabrikâ ve havuzlar idaresine ait Devlet malıdır. Bunları çalanlar, ihtlâs edenler, zimmetine geçi « renler veya her ne suretle olursâ olsun suiistimal edenler (Devlet malları hakkında ika olunan bu gi- bi suçlara müterettip takibat ce -! zalara tâbidirler. İ Madde 8 — Deniz yolları ve A.K. A, Y, işletmelerile fabrika ve havuzlar idaresi senelik blân -| çolarını her takvim senesinin 80 «| nundan itibaren iki ay (zarfında ihzara mecburdurlar. Bu blân -! golar Divanı Muhasebattan tayin edilecek iki zat ile İktisat Vekâleti deniz ve hava işleri müsteşarı ve ticaret umum müdürü ve . Maliye ve İcra Vekilleri heyetince tasdik | mallar | İ Devlet Reisine ait dehiz vasıtala - | ayrı olarak kadroları İcra Vekil risefain retleri tespit edilecek olan bu mu - | rakipler idareler muamelâtımı İk - tisat Vekâleti namına teftiş (ove murakabe ile mükellef olup vazi - feleri kezalik Maliye ve (Iktisat Vekâletlerince tanzim edilecek bir talimatname ile tayin olunur. Madde 11 — Kılâvuzlük ve ro- mörköreülük ile Devlet Reisine ait deniz vasıtaları her sene ( İktisat Vekâleti bütçesinde açılacak bir faslı mahsusa mevzu tahsisat ile idare ve kılâyuzluk ve romörkör - cülük hizmeline mukabil İcra Ve -| killeri heyetince tasdik edilecek ve 216 numaralı kanun (mucibince merakibi babriyeden alınacak rü - sum muamelesine tâbidir. Hü - kümet krlâvuzluk ve romörkörcü - lük inhisarımın işletilmesini (ve rının idaresini bir arada veya ayrı leri heyetinden musaddak müdür - lüklerle idare edebileceği gibi büt- çeden mevzu tahsisatmı — toplan vermek suretile bunları veya bun- | lardan birini ticareti bahriye mü- dürlükleri veya deniz yolları ve A.K, A, Y, işletmelerinden birine devretmiye de salâhiyettardir. Madde 12 — Deniz yolları ve A.K. A, Y. işletmelerile fabrika Vekâletince tayin oolunacak bir zattan müteşekkil heyet marifetile bütün hesap ve muamelelere ba - kılmak suretile tetkik edilir. Bu heyet blânçoları (kendilerine tevdi tarihinden itibaren bir ây İ zarfında tetkik ve Obir (raporla İktisat Vekâletine tevdi eder. İk - tisat Vekâleti de bu blânçolar ile raporları kendi mütaleasını da ilâ- ve ederek tetkik ve tasdik © lunmak üzere bir ay zarfında Bü- yük Millet Meclisi Bütçe ve İkti- sat ve Divanı muhasebat encümen- lerinden mürekkep Umumi heyete tevdi eyler, Umumi heyetin tasdik kararları alâkadar memurların ib- rası hükmündedir. Madde 9 — Deniz yolları ve A. K.A. Yi işletmelerile (e fabrika ve havuzlar idaresinin (o bütçeleri müdürlükler'—ce ihzar ve takvim senesi başından enaz iki ay evvel Iktisat Vekâletine tevdi — olunur. İktisat Vekâleti bu bütçeleri 8 in - ci maddede yazılı heyete. tetkik | ettirdikten sonra bir ay zarfında İ umumi heyetin tetkik ve tasdikma İ arzeder. Munzam ve fevkalâde tahsisat talepleri gibi senesi zarfında zu - hur edecek mesailin tetkik ve halli de müddet kayitleri mevzuu bah - solmakâizın yukarıki fıkra muci - İ bince umumi heyete aittir. Yeni teşkil olunacak müdür - İ lüklerin ilk bütçeleri İktisat Ve - kâletince tanzim ve İcra Vekilleri heyetince tasdik olunur. Mürakipler Madde 10 — Deniz yolları ve A. K.A. Y. işletmelerile fabrika ve havuzlar idaresi nezdinde üc - retleri bu idarelerce varilmek ü- İ zere daimi birer murakip bulun - durulur. Maliye ve İktisat Vekâ - letlerince müştereken tayin ve üc - ve havuzlar idaresinin her blânçolarına nazaran tahakkuk e - decek safi kârlarından idarelerin inkişafına lâzım olan (miktarlar umumi heyet tarafmdan ayrıldık-! ilan sonra geri kalacak miktarlar Hazineye tediye olunur. Madde 13 — Deniz yolları ve A.K. A. Y. işletmelerile fabrika ve havuzlar müdürlüklerine, mül- hak bütçe ile idare olunan Devlet müesseselerinin ihtiyat ve tasarruf akçalârından en çok ceman (500,000) liraya kadar uzun va - deli bir istikraz yapılmasna © ve şeraitinin tesbitine İcra - Vekilleri heyeti mezundur. Bu âlmacak para yeni idarelerce mütedavil ser maye yerinde istimal edilir. Madde 14 — Seyrisefain ida - resinin 1932 mali senesi nihayeti - ne kadâr tebeyyün eden borçları aşağıda yazıldığı üzere tasfiye ve tediye olunur. Memurlar ve maaş alanlar Madde 15 — Seyrisefain müdi- riyeti umumiyesi kadrosunda ha-| len mevcut memurlarla bu müdi» | riyeti umumiye bütçesinden maaş almakta olan mütekait, yetim ve| sene dullar hakkında aşağıda yazılı hü- kümlere göre muamele yapılır: | A) Mütekait, yetim ve dullara | verilmekte olan paranm üç senelik tutarı Hazinece beş sene zarfında müsavi taksitlerle deniz yolları ve A. K.A. Y. işletmelerile ( fabrika ve havuzlar müdürlüklerine veri - lir. Hazineden verilecek paranm ve mütekait, yetim ve dulların bu müdürlükler arasında (ayrılması Maliye ve İktisat Vekâletince ya - pılır, 1933 senesi taksiti, Düyu - nuumumiye bütçesinin 198 inci faslına mevzu tahsisattan tesviye | olunur. Bu müdürlükler kendile - ie ayrılacak mütekait, yetim ve Türk Tayyare Cemiyetinden: Türk Tayyare Cemiyeti Merkez | Binası: Münakasa ilânı Türk Tayvare Cemiyeti Merkez Binasının inşası 28 - Haz ran * 935 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle münakasayi konülmüştur. Şartname ve plânlar Cemiyet Merkezinden eli Fir&” ücretle alınabilir. Şartozme ve plânlar ancak en az doksan bif lira; kıymetinde bir binayı taahhütlerini bihakkın ifa ederek y. mış olduğüna dair vesika gösterenlere verilecektir. Münaka 18 - Temmuz « 933 sali günü saat on beşte Türk Tayyare Cemi: yetinin Ankarada Hacı Bayram mahallesindeki Merkez binâsı da yapılacaktır. (3012) Kiralık Odalar Orhan Bey hanında kir- ralık odalar vardır. Talip olanlar VAKIT idaresine müracaat edebilirler Marmara üssü Bahri Kumandanlığı Satınalma Komüsyonu Reisliğindetr: Saat 10 Sureti ihale Pazarlıkla Münakasa tarihi 6/Temmuz/933 Miktarı 50,000 kilo Nev'i Et Deniz Efradı ihtiyacı için münakasaya konulan yukarda mik tarı yazılı etin pazarlıkla yapılan münakasasında verilen teklifler haddi lâyıkında görülmediğinden hizasında yazılı tarihte tekrar pazarlıkla münakasası icra edilecektir. Taliplerin * 7,5 nisbetinde teminatı mutakkateleri ile ko” w syona müracaatları ilân olunur. 12973) Hatıralar » Vesikalar Harp < kabinelerinin isticvabı Ba eser, mütarekeden sonra, umumi harp mes'ullerinin di- vanı âlideki istievaplannı, resmi vesikaları ihtiva etmektedir. Harp kabinelerinin isticvabında Bütün harp senelerinin ve mütareke yıllarmın en canlı saf- halarını, bu eserde bullak, lezzetle, merakla okuyâcaksınız. “600““sayıfalik “kitap bir lira Dağıtma yeri VAKIT matbaası dullara almaktâ oldukları maaşın) murlar için kabul edilen hükümlef tutarını yüzde on ilâvesile bütçe -| aynen cari olmakla beraber bunla” lerinden verirler. B) Seyrisefain müdiriyeti 0 - mumiyesinden yeni teşkilât dola - yisile açıkta kalacak omemurlar hakkında aşağıdaki hükümler tat- bik olunur. 1 — Yirmi beş sene ve fazla hizmeti olanlar Seyrisefain tekaüt nizamnamesine göre tekaüt edilerek kendilerine müstehak ol - duklari tekaüt maaşı tutan yüzde kırk zâmmile tahsis olunur. Hiz - met müddeti yirmi seneden (yirmi dahil) yirmi beş seneye kadar o - lanlara yapılacak zam yüzde yir - miden ibarettir. Bu memurlara nizamname mucibince tahakkuk daha | da yeni müdürlükler ancak yeni müdürlüklerdeki va * zifelerinden ayrıldıkları zama tekaüt maaşı veya tazminat hak * larından istifade edebilirler. Ma amafih bu kanunun mer'iyeti tâ“ rihinden itibaren birü sene zarfın memurla” hakkında yapılacak tekaüt kanu “ nunda Seyrisefain müdiriyeti 4“ mumiyesinden naklen yeni omü dürlüklerde istihdam olunacakla rın müktesep hakları mahfuz tu tulur. Yeni idarelerin tekaüt kanu çıkinciya kadar memurlardan yü de beş ve mürettebattan yüzde if ettirilecek tekaüt maaşı tutarının! tekaüt aidatı kesilir. üç seneliği yukarıki A fıkrasında - ki şartlar dairesinde Hazinece beş sene zarfında müsavi o taksitlerle yeni müdürlüklere verileceği gibi bu suretle tekaüt edileceklerin mü- İ dürlüklere ayrılması ve Hâzinece | verilecek paranin tediye (o cihetile müdürlüklere taksimi de (kezalik A fıkrasındaki «esaslara tevfikan yapılır. 2 — Yirmi seneden az hizmeti olanlara her hizmet senesi için fev kalâde ve maktu tahsisatlarile bir- likte son maaşlarmın bir: aylığı nisbetinde tazminat verilir; Bu tazminatın tutarı Seyrisefain mü » diriyeti umumiyesince ; alâkadar| day Yemin teklif eyi memurlara tesviye olunur. C) — Seyrisefain müdüriyeti| mek üzere 11 — 9 — | Sultanahmet 3 üncü sulh hu! kuk hakimliğinden: 1 İstanbul Tütün inhisarı bâşmü dürlüğü ile Galatada köprübaşınf 27 numarada Viner bank arasi da mütekevvin alacak davasın!” cari muhakemesinde ikametgâh! “ nızım O meçhul © bulunduğundi” 20 — 2 — 933 tarihinde muh& kemede bulunmanız hakknda 118” nen tebligat icra edilmişti. Maa' lak bulunan günde mahkem gelmediğiniz cihetle kakkını? on beş gün müddetle ilânen $'Y* karairr ittihaz ve müddei a rarı mahkeme mucibince yemin ” 933 tari umumiyesi o sıçmurlarından yenil ne rastlıyan pazartesi günü 14 te mahkemede bulunmanız | olunacaklar hakkında < yukarıkij ya bir vekil bulundurmanız *ö müdürlükler teşkilâtında istihdai (B) fıkrasında açıkta kalacak me-| muilân olunur. (5061) , | J