30 Haziran 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

30 Haziran 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

*AKIT 30 Haziran 1933 “HİKÂYE Polis Haberleri Kavgacılar arasında 2 ru... Selimiye sahasında son futbol maçları Imzasız mektuplar Nakleden : Selâmi İzzet | Hasene hanım, biçki makasını | Oğlunu bir genç kadının evin» | aldı; amma biçki biçmek için alma | de buldu. Kadın dokuz aylık ge - dı. Gazeteyi de aldı; amma oku - | beydi.. Dayızade Murat beyin vic- mak için almadı. Hakasla, gazete- İdanına yetmedi, dokuz aylık bir den bazı sözler kesti. Bu sözleri, bü | kadını, oğlunun yüzüstü bırakması tün dünyada harcı âlem olan çiz-| vicdanma elvermedi. Oğlunu ni- gili bir defter kâğıdına yapıştır -| kâhladı. Torununu doğar doğmaz Bir zavallıyı şakağından yaraladılar, kaçtılar .. Evvelki akşam saat 23.5 ta Ge- dikpaşada Tatlıkuyu caddesinde gitmekte olan Dede efendi ismin- de biri yolu üzerinde yumruk yumruğa gırtlaklaşan Mehmet Ke mal ve Esat Sadullah isimlerinde dı. İşini bitirdikten sonra, yapış - trrdığı sözleri okudu: “Biçare adam, nişanlı seni al- datıyor. Senin iyiliğini bilen biri.,, Kâğıdı büktü. Dünyanın bütün zarflarma benzyen bir zarfa koy -| yarlık geçirdi. Gelini ona evlât| du. Kargacık burgacık bütün bütün değiştirerek, üzerine adres yazdı. Mektubu tüc- cardan Ahmet Veli beye gönder- di. ” Zarf postanede pullandı, dam- galandı ve kaybolmıyan her mek - tup gibi; elden ele, torbadan tor - baya geçip adresine vâsıl oldu. Ahinet Veli B., nişanlısından e- sasen şüpheleniyordu. Bu mektup şüphelerini arttırdı. Nişanlısmı ça- gırdı, mektübu suratıma çarptı ve nişanı bozdu. Ondan sonra Ahmet Veli bey sevimli ve namuslu bir kızla'ni - şanlandı. Nişanlısı onu sevdi. Ev - lendiler. Nurtopu gibi iki çocuk - ları oldu. Karısı büyük bir miras yedi. Mes'ut ve rahat bir ömür sü- rüyorlar. yazısını zarfın »* 4 Hatene hanım biçki makasınral- dı, animâ biçki biçmek için almadı. Gazeteyi de aldı, amma okumak için #lmasir: Makasla,” gazeteden bazı #B3ler'kesti. Bu sözleri, bü - tün dünyada harcı âlem olan çiz- gili defter kâğıdma yapıştırdı. | şini bitirdikten sonra, yapıştırdı - ğı sözleri okudu: “A kızım, sen deli misin?.. Bu- dala mısın?. Nişanlın sana ihanet ediyor. Gözünü dört aç. Seni se - ven biri.,, Kâğıdı büktü, zarfa koydu ve bu mektubu Melâhat hanım adre - sine postaya attı. Melâhatin anmesile babası, kız- larınm hişanlandığı adamı esasen damat diye istemiyorlardı. Melâ - bat ağlıyarak onlara imzasız mek tubu gösterdi.. Tahkikata girişti - ler, el altından soruşturdular, Me- ğer damat diye alacakları adam evliymiş, dört tane de çocuğü var- mış! Kızları alıp İzmire gitti - ler. Melâhat orada çok zengin bir üzüm tüccariyle tanıştı. Tüccar Mel&hate (âşık oldu. Evlendiler. Evlendikleri gece, Melâhat, eski nişanlısınm dolandırıcılık cürmü ile iki sene hapse mahküm edildi - ğini öğrendi. Mazinin © üstünden bir sünger geçirdi. Kocasını bü yük bir aşkla sevmiye başladı. Ço cukları oldu. Tayyare piyangosu - nun büyük ikramiyesini kazandır- lar. Bir kere daha zengin oldular. Ferih ve fahur, mes'ut yaşıyorlar. ... Hasene hanım makasını aldı, amma biçki için değil, gazetesini de aldr. Amma okumak için değil. Gazeteden sözler kesip bir kâğıda yapıştırdı ve okudu: “Sersem herif!.. Oğlun İstan - bulda hukuka mı çalışıyor zan - nediyorsun?.. Bir kere gel de bak.,, Bu zehirli ok, dayızade Murat beyin kalbine saplandı. Adamca - ğız inleye wfleye ihtiyar canı ile kalkıp İstanbula geldi. İ evvelâ kendisi kucağına aldı altı İ ay sonra oğlu bir kaza neticesi öl- dü. Dayızade Murat bey gelini ile torununu alıp memlekete döndü. | Onların sayesinde rahat bir ihti - İ gibi bakıyordu. Torumu mektebi - nin birincisi idi. Herkes, onların hayatlarına imreniyordu. , yd : Hasene hanım, arada (sırada gazetesile makasını kaldırır, ma - İ sanın üzerine çay hazırlar, misa- fir davet eder. O gün de misafirleri vardı, A- rada sırada, bazı kimselere, münasebetsiz kimselerin imzasız mektuplar yolladıklarından bahis açıldı. Herkes, imzasız mektup yollı- yan kimselerin münasebetsiz, ha - yasız, ahlâksız olduğunu söyledi. Hasene hanım içini çekti: çı 2 Bana kalırsa, bir aileye fe - nalrk etmek için imzasız mektup yollıyanlar halis kan eşektirler! Suriyede Ermenilerle. jan- darma arasında 4 kavga ! BERUT: — Yapılmakta olan bir maç esnasında Ermeniler ara * sında başlıyan ağız kavgası yum - ruk ve tokada inkılâp edince me“ seleye jandarma müdahale etmiş - tir. İ Jandarmanın müdahalesini ken- ermeniler bakarak etmişler ve | dilerinde füzulü sayan aralarındaki — ihtilâfı jandarmaya hücum jandarmaların silâhlarını almışlar. dır. Bunun üzerine elli (o süvâriden İ mürekkep bir jandarma müfrezesi hâdise mahalline giderek arbede - cileri dağıtmak © istemişsede taş yağmurile karşılaşmıştır. Neticede | yaralandıktan sonra kalabalık da - ğıtılmıştır. Ermeniler, ayni günün akşamı | bir tenezzühten (o dönmekte olan Lü' xan hükümet reisinin otomo -İbil' ede taarruz etmek istemişler se de polisler tarafından menedi - lerek bunlardan bir kaç kişi tev - kif edilmiştir. IRomanya veDörtler misakı PARIS, 22 (A. A.) — Havas ajansından: Romanya milli İiberal fırkası reisi M. Jan Düka Londrada M. TitülĞko ile görüşmüştü. M. Ttülesko ile aralarında nok tai naza: #htilâfı olmıyan M. Jan | Düka, ; *- şazetesinin bir muhar- ririne W diği beyanatta, dörtler misakınm Romanya menafiini ha- leldar edecek mahiyette olmama - s1 için bütün nüfuzunu ileri sür - müş olan Fransaya minnettar ol - bazı! iki jandarma ve halktan 12 kişi! iki şahıs görerek araya istemiş: —— Yahu ikinize de ayıp! ne - den böyle sokak ortasında kavga ediyorsunuz?. Diye gırtlaklaşan - ların arasına girip biribirinden a- yırmak istemiştir. Kavga edenler evvelâ hararetle işlerine devam ederek dedenin na sihat amiz sözlerini “işitmemişler bile. Fakat dede'efendi bunların işi azıttıklarını görünce kavgacı - lardan Esat Sadullah isminde o - lan genci belinden kavrıyarak a - n gören Esat Sadullah dede efen- diye çıkışarak” — Ulan, sen kendi işine bak - sana enayi! Ne karışıyorsun elâ - lemin'işine?. Bas git bakalım! Ruuh yallah. Diyerek tekrar Mehmet Kema - lin üzerine saldırmak istemişse de dede efendi bu iyiden iyiye kızı - şan, gözü dönen delikanlıyı ikin - ci defa kavgaya başlamıya bırak - miyarak, tekrâr araya girip: — Be kardeşim, ikiniz de deli- kanlı adamlarsinız, bırakın kav - gayı, vallahi ayıptır. Sizin gibi as- lanlara böyle gırtlaklaşmak yakı: şır'mı be?,;. , çağını çekerek zavallı Dede efen- diyi şakağından yaralamıştır. De- de efendinin yüzü gözü kan içinde kaldığını görünce hemen tabanla- rı kaldırarak evine savuşmuştur. Dede efeüdi karakola gelerek va - Sadullah evinde yakalanmıştır. karanlık sokakta 8 numaralı apar- trmanda kapıcı Osman odasında yemek” pişirmekteyken: gazocagı parlıyarak yüzünü fena halde yak- mıştır. $ Evvelki akaşam Unkapanında Hasanın kahvesinde oturmakta o- lan hamal İbrahimin 30 kuruşunu dolandıran Rizeli İbrahim yaka - lanmıştır. $ Evvelki gece Bakırköyünde İn- cirli caddesinde 39 numaralı Os - man beyin köşkünün bahçesinde bulunan bir su motörü dinamosunu anahtarla söküp çuvala koyarak fi- rar etmek üzere olan Mutlu Murat yakalanmıştır. $ Büçük bebekte sakin 13 yaşın- da Firuzan isminde bir çocuk ken- disini kovalıyan bir köpekten kor- | zünden ve başmdan yaralanmış - tır, duğunu söylemiştir. Dörtler misakı İtalyayla Fran- sa arasında bir yaklaşma yapabi - lirse Romanya buna çok sevine - tektir. Çünkü bu yaklaşma umu - ayni zamanda orta Avrupanm düs zelmesine sebep olacaktır. yırmıştır. Mehmet Kemal isminde | olan kavgacıyı iyice ıslatamadığı - | Mehmet Kemal buna karşı hiç sesini çıkarmamışsa da, Esat Sadullah bu aracının işe mâ- ni olacağını görünce cebinden br- ziyeti anlatmış biraz sonra Esat $ Evvelki akşam Tepebaşında | karak koşarken yere düşerek gö - A EAA ŞER EYYAM girmek | 3 üncü alay sporcuları ve kaptanları Sadrettin B. Selimiye sahasında geçen hafta nm en mühim futbol maçı üçüncü alay iletopçu kısa hizmetlileri arasmda olmuştur. Üçüncü alay bu sene İstanbulun, hattâ Türki - yenin en iyi oyuncularından müte - şekkil bir takıma maliktir. Şim - diye kadar yaptığı müteaddit maç- larda hasımlarmı büyük farklarla mağlüp etmişti. Topçu kısa hizmetlilerin takı - muna gelince, burada değerli o yuncular bulunmaktadır. Maça Galatasaraylı Necdet Be- yin idaresi altında ve ikinci takım- lar arasında başlandı. Yedinci da- kikada üçüncü alaydan Melih Be - yin güzel hir.şütile birinci gol top.» rer golleri takip etti ve bu suretle birinci haftaym bitmiş oldu. İkin- ci haftaymda gene İbrahim ve A- Haber gazetesinin tertip ettiği turnuva maçlarının bugün karşılaşacak olan klüpler şunlar - dır: (Karagümrük — Halıcıoğlu), (Feriköy — Fethiye). Karagüm - rüklüler malümi... Geçen seneki çok kuvvetli veziyetini olduğu gibi mu- hafaza edemiyen bu eski şampiyön bu sene gene turnuvanın en © dişe dokunur bir takımıdır. Merkez muavinleri Lütfi gibi İstanbulun en usta bir (oyuncusu Karagümrük, Vefa — Kumkapıya geçtikten ve merkez muhacimleri Rıza, sağiçleri Seyfi, o bekleri Tevfik de içlerinden © ayrıldıktan sonra hayli zayif düşmüş olan Ka- ragümrüklüler bu son bir kaç ay içinde Musa, Süreyya, Südi, yüplü Hüsnü, Kiryako gibi: yeni elemanlarla gene bir hayli kuvvet- lenmişlerdir. Vakıa geçen sene Yunan muh - telitini, Pralıları yenen Fenerbah - çe ile iki defa berabere kalan Ka - ragümrüklülerin bu sene o eski dil lere destan olan canlılıkları yoksa da, (cami yıkılsa mihrap yerinde dir) kavlince gene bu turnuvada da iyi bir mevki alacakları şüphe- sizdir. Bu itibarla bugünkü maçta Ka- İ miyetle sulhün kökleşmesine ve| ragümrüklüler Halıcıoğluluları ye- neceklerdir, diyebiliriz. Fakat ge- çen turnuvalarda rakiplerine iki ikinci i ikinci | ! haftasıdır. Çukur bostanda bugün | E.| lâettin Bey tarafından birer gol'a - tılmış ve neticede 5 e karşı sıfır ile üçüncü alay ikinci takımları galip gelmiştir. İkinci takımlardan sonra eski Fenerbahçeli Besim Ömer Bey ida» resinde birinci takımlar arasında bir maç yapılmış, bunda da adetâ tek kale oynar şeklinde gene üçün- cü alayım hakimiyeti altında cere- | yan etmiştir. Birinci haftaymda topçular ü - çüncü alay kalesini fazlaca sikış - tırdılar ve birinci haftaym sıfır sıfıra neticelendi. İkinci haftaymda üçüncü alay bütün hakimiyeti ellerine (o almış bulunuyorlardı. İlk gol Vefa — çular aleyhine , devredildi. Bunu! Kumkapı Niyaz Bey”tarafydtan Nadir Beyin ve İbrahim Beyin bi <1 atılmış ve Bunu Muzaffer Beyin ve Nihat Beylerin birer gollerile üç er fır üçüncü alayın galibiyetile neti- celenmiştir. Turnuva maçları, bugün defa yenilmi! olan Halıcroğlulu * larla da bugün sahaya çok kuvvet li bir takımla çıkacaklarını ve ra- kiplerini (omutlâka yeneceklerini söylemektedirler. Feriköylülerle Fethiyelilere ge- lince: Oyunlarını bugün ilk defa olarak göreceğimiz Feriköylülerin karşı tarafım en canlı takımların dan oldukları ve hattâ gayri müt- tefiklerin en kuvvetli takımların » dan bazılarını muhtelif sahalarda yuvarladıkları söylenmektedir, Fet hiyeliler ise ekserisi pek genç ve çelimsiz oyunculardan mürekkep bir takımdır. Sahada çok (tatlı ve çok nazik oynıyan bu gençler geçen seneki turnuvada karşıları * na çıkan iriyarı ve atlet vücutlu Or- taköylülere 1 — 8 yenilmişler, 149 kin talihsizliklerine kurban gittik” j leri için seyirciler tarafından çok alkışlanmışlar, çok sevilmişlerdi. Eğer bunlar bugünlerde gene sa —* haya o geçen seneki adetâ çocuk denecek, pek genç ve çelimsiz © * yuncularla çıkarlarsa, Feriköylü * lerin karşısında gene dayanamı * yacak demektir. Haber aldığımıza göre, Fethi * yeliler bugün sahaya geçen sene “ kinden büsbütün başka ve cüsseli bir takımla çıkacakmış... Bakalım neticenin ne olacağını yarın ya * zarız!