29 Aralık 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

29 Aralık 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

: Mya yg yy Çareviç Franis Leharın Opereti Filmde Büyük bestekâr Fransız Leharın “Çareviç,, isimli opereti, bestesi son derecede güzel operetlerinden biridir. Bu operet, İstanbula en son gelişinde meşhur Kordi Milo- viçin başında bulunduğu bir Viya na operet trupu tarafından “Fran- sız Tiyatrosu,, nda tekrar tekrar oynanmıştır. Kudretli tenor Ri - şard Tavber de, bu operetin en seç me parçalarını plâğa çok muvaf- fak bir tarzda söylemiştir. Frants Leharın “Tebessüm diya rmda,, opereti, bir müddet evvel filme alınmış, bu filmde Rişard Tavber, öperetteki en büyük rol| olan Çinli Prens rolünü temsil et- mişti. Şimdi “Çareviç,, te filme a- lınmış bulunuyor. Bu filmde, Rus Çarlığı Veliahdini temsil eden, li- rik tenor Hans Zönkerdir. Eşi Mar ta Eggert.. İkinci derecedeki rolle ri, Eri Bos ve Georg Aleksander oynuyorlar. Maks Gülstorf, Otto Valbürg, Anton Puvantner.. Ve İ- da Vüst, neşe tarafını besliyorlar. “Çareviç,, filminin harici kısımla- rr, Niste çevrilmiştir. Almanyada 1934 senesinin ilk filmi olarak gösterilecek olan bu filmin, bir müddet sonra burada da gösterilmesi, kuvvetle muhte- meldir. Bahis açılmışken, Ooyakında Frants Leharın başka bir opereti- nin daha filme alımması düşünül» düğünü kaydedelim. Hangi opere ti? Yalnız bu belli değil! Dalmas Oteli Delli Hazın çevirdiği yeni film- ferden birisi, “Dalmas oteli,, filmi dir, İstanbulda da filmde görülen bu yıldız, en çok yaramaz kız rol- lerinde beğeniliyor. Dolli, yara” mazlık yaparken, hemen daima pantalon giyerek erkek kıyafetine girer, Geçen kış İstanbulda göste- rilen eğlendirici bir filminde de, Gustav Fröhlişin karşısına erkek kıyafetinde çıkmış, kız olduğunu ona filmin sonlarma kadar hiç bel li etmemişti! Kendisi için hep bu tarzda film ler seçilen Dolli, “Dalmas oteli, filminde de pantalonludur. Bu filmdeki eşi, burada çoktan beri görülmiyen Harri Lidkedir. Birlik te oynıyan diğer artistler arasında | Trude Hesterberg, Gina Falken- berg, Marta Tsigler, H. A. Şlettow var, Çoğu henüz burada bilinmi- yen artistler... Hoppala,.. Geldik! “Hoppala, işte ikimiz birden gel dik?,, bu, iki akrobat tarafından çevrilen yeni bir Alman filminin ismidir. Kar üzerinde O hünerler yapmakla meşhur Guzzi Lançner ve Valter Riml, bu filmi çeviren i- | ki akrobatın isimleri... Baştan ba- İ şa komiklik, güldürücü macera: lar... Bu film, “S, O.S. Aysberg, filmini çevirmek üzere Grönlanda yapılan seyahat esnasında, o muhi tin dekorundan istifade edilerek | Sinemalarda : Mg yg yg BU HAFTANIN YENİ FİLMLERİ yy yy yy yg yy yy yg yg Atmaca - Coşkun - Mösyö Bebe - Kara Yılan “Artistik, © ,sinemasında bu hafta gösterilen filmin adı, “At « maca,, dır. Mevzuu > Fransis dö Kruvasenin eserinden alınan bu filmde oynıyanlar, Natali Paley, Şarl Buvaye ve Piyer Rişar Vilm. İstanbulda hem filmde, hem Mari Belle beraber “Fransız ti- yatrosu,, sahnesinde bir çok defa| görülen Şarl Buvaye hakkında u- zun boylu izahat vermeye hacet yok. Bu filmde onunla eş olan Na tali Paleyden biraz bahsetmek, lâzımdır. Natali Paley, bir Rus Prensesi- dir. Çar Nikolanm amcası Gran. dük Polün kızıdır. Bolşevik ihti- | lâli başlayınca çar, çariçe, çareviç | ve hanedana mensup olan diğer asillerle birlikte babasinı da kur- şuna dizmişler ,küçük Natali, an- nesiyle birlikte bin bir güçlük çe- kerek Rusyadan kaçmıya muvaf- i hususiyetini lâyıkıyle fak olmuştur. İ Nihayet, aradan tikten sonra, seneler geç» | yıldızlar arasında yer tulmuş ,manalı çehresi, dikkat uyandırıcı hal ve tavrı ile, filmei- ler üzerinde kuvvetli bir tesir br- rakarak, kendisine filminde rol verilmiştir. “Atmaca,, yy Prenses hatali Paley Ve Sari Buvaye Atmaca Filminde cuk da kimse görmeden orada kalmıştır. Çocuk, vahşi hayvanla rm arasına düşüyor, Gürültü, kı- yamet... Dört bir taraftan meşale- ler yakılıyor. Hayvanlar, biribir- lerine giriyorlar. Bu sırada deli- kanlı, cesaret göstererek, çocuğu yahşi hayvanların arasından kur tarıyor. Bir taraftan da, hayvan lar tekrar kafeslerine sokuluyor. Güzel kızla yakışıklı delikanlının sevişmeleri hararetlenerek v. 5. . “Melek,, sinemasında, bu haf- ta Moris Şövalyenin bir filmi var. “Mösyö Bebe,, isimli film.. Çok-) tanberi İstanbula filmi gelmiyen | Moris Şövalye, bu filminde bir yaşında bir çocukla birlikte oynus yor! | “İpek,, sinemasmdaki filmin Filminden Bir Sahne ismi “Kara yılan,, dır. Macera mevzulu bir film... “Türk,, sinemasında henüz ye- ni bir şey yok... Ty yyl yy ayyy yy yy yg yy yg Şarl Buvayeye €$ olacak kadın artistler, büyük bir itina, hatta titizlikle seçildiği içın, Natali Pa» leyin birdenbire onunla birlikte oynamak üzere bir rol alabilmesi, kıymetine delâlet edebilecek bir husustur. Avrupa film münekkitlerinin çoğu, mevzuu meşhur bir eserden alınan bu filmde, Natali Paleyin gösterebil- diğinden ve bu genç yıldızın an- sızm parlayıp çok geçmeden sö nen yıldızlardan olmadığından, bilâkis zamanla parıltısı artaca- ğından ve film gökünde uzun müddet seyredileceğinden bah - sediyorlar. “Saray,, sinemasında “Coş » kun,, ismi altında gösterilen fil min asıl ismi, “Hayvanlar bahçe- sinde ihtilâl, dir. İhtilâlciler bu bahçede demir kafesler içinde tu tulan vahşi hayvanlar! Loretta Yungla Gene Raymon- dun temsil ettikleri bu filmin mev | zuuna gelince, bahçenin bekçile- rinden olan yakışıklı bir delikan- İn, hayvanları seyretmek için ora- ya gelen güzel bir kızı seviyor. Tanışıyor, buluşuyorlar, Bükuştuklürr Biri gece, bir |go- “ilahi Kadın”, “ isveç Kraliçesi Kristin ” Filminde yy yy yy yg yg yy yy yg yg yg yapılan bir filmdir. O muhitin ta- bii dekorundan istifade edilerek... Baba, Değildir ! “Baba olmak güç şeydir!,, Bu da yeni Alman filmlerinden biri - nin ismi... Baba rolünü, Rişard Ro manovski oynuyor. Bu babanın üç çocuğu rolünü oynıyanlar da Lui ze Ulrib, Gay Kristi ve Erik Ode.. Baba, zengin, hovarda bir adam dır, Hayatının büyük bir kısmını, şehirden şehire gezip tozmakla, kadınlarla düşüp kalkmakla geçir miştir. Bu tanışmaları neticesinde, üç çocuk dünyaya gelmiş ve evlen meden baba olan zengin adam, bunları şatosunda büyütmüştür. Bu adamın tâsasız çocuklarının hep bir ağızdan söyledikleri şarkı nın güftesi, “benim babam gibi bir baba, baba değildir, şeklindedir. Film, Almanyada yeni gösterilen filmlerden biri... | Esrarengiz Vak'a Esrarengiz vaka'lı zabıta el nı mevzularının filme alınmasın - Bu, merak verici mevzuun başlan» gıcı... Korucu, baş rolde. Edgar Vallasın romanları için seçtiği| mevzular tarzında bir mevzu. İşte, Almanların çevrilmesini ye ni bitirdikleri “Roberts vak'ası,, i simli film, kısaca bu.... Eddi Kantor Eddi Kantor, şimdi Amerikanın ğu gibi makyajda da çok ustalıklı hareket etmektedir. Eddi Kantorun oynadığı bir A- merikan filmi, Viyanada gösterilmek üzeredir. Sevgi, Kaç Türlü? “Yalnız bir türlü sevgi vardır, yws Sevgi ve saadet mevzulu bir film, Yenni şimdi Filmin yıldızı, Yugodur. dan vaz geçilemiyor. Genç bir ko” | en meşhur revü yıldızlarından biri | Yıldız, bu yeni filminde seyahat rucu ile karısı, koru içerisindeki | dir. Bazı film münekkitlerine gö -! ve sergüzeşt meraklısı bir kız ro « evlerinde, eş, dost arasında, evlen ! melerinin ilk yıldönümünü tes'it ediyorlar. Birdenibre telefon çalı- yor. Mimar Roberts, ooradakileri | imdadına çağırıyor. Bir tabanca İ sesi... Telefon rabıtası kesiliyor. sesile şarkı tahrik et- re, Al Jolson, tesirli söyliyerek hassasiyeti lündedir. Dolores Müller ismini taşıyan mekte ne kadar muvaffaksa, Eddi| bu kız, bu merakı yüzünden hay © dutların eline düşüyor v.s. Bu film © de oynıyan erkek artistlerden biri * Kantor da komik tarzdaki hususi» | yetile neşe ouyandırışta o kadar muvaffaktır. Ayrıca, dansta oldu”! si de, Haynta Rümandır,