27 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

27 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

ya a İY | » kadar zamandanberi 1875 metre- — yet ittihadını teşkil eden memle- - ruble tahsis edilmiştir. Radyo - — s—VAKIT 27 ŞUBAT 1934 A . Son Radyo Haberleri j i ed Bir Amerika şirketi bir tiyatro binası kiraladı Tiyatro dinlemek istiyen radyo dinleyicileri gittikçe artıyor © “Columbia Broadeastiy > Sys-| tem) namındaki Amerikan radyo şirketi o Nevyorktaki (Hudson) tiyatrosunu. kiralamıştır. Tiyat- ronun sahnesinde radyo neşriyatı için tadilât © yapılmaktadır. Bu tadilât biterse tiyatronun sahnesi Alman radyoları arasında Münih, Lâypzig ve Breslav rad- yo merkezleri hep müşterek neşri- | yat yapmaktaydılar. Bu neşriyat 17 şubattan itibaren © kaldırılmış ve 18 şubattan itibiren üç istas- yon ayrı ayrı neşriyata başlamış- tır.” Uzun tul mevçler konferansı Evvelce haber verildiği veçh- ile uzu tulü mevçler ( konferansı pek yakm bir zamanda toplana- | rak uzun tulü mevçler meselesini halledecek ve çoktan beri yapılan şikâyetlere bir nihayet verecek- tir. Şimdi uzun tulü mevçle çalı- şan 21 radyo şirekti vardır. Bun- ların yalnız 13 tanesi (Lusren) | programına riayet etmektedir. Diğer sekizi ve bilhassı (Lük- semburg) (Eiffel) kulesi ve (Hu- izen) istasyonları hâlâ (Luseren) de tesbit edilen şeraite riayet ey- lemetkedirler. Holandalılar bu | lik tulü mevç ile çalıştıktan sonra neden kendilerine bışka bir tulü | mevç verilmek istenildiğini anla- yamadıkalarını söylemektedirler, | (Eiffel) (o istasyonuna gelince orası en eski normal verici istas- | yonudur, Paris radyosu meselesi hal ve tesviye <— edilinciye kadar | Fransızlar eski mevcelerinden ay- rılmak istemiyorlar. Fakat en 2i- yade inat ve ısrar (eden istasyon (Lüksenburg) tur. Bu minimini devletle nasıl bir itilâf husule ge- tirileceği bir türlü tayin olunamı- yor!., Radyo mektebi İsviçrede Zürih şehrinde halka radyo tekniğini öğretmek için 9 şubatta bir mektep tesis olunmuş- tur. Bu mektebe devam eden alâ- kadarlar ve oradyo dinleyicileri yüz saatlik bir tahsil devresinde radyo tekniğine taallük eden bü- tün meseleleri öğrenmiş olacak » lardır. Sovyetlerde yeni bir istasyon Sovyet statistiklerine — inanıl- mak lâzım gelirse bugünkü Sov- ketlerde ancak iki milyon radyo | dinleyicisi vardır. Bu sene zar- fında bu miktarı bir milyon ka- dar arttırılması mutasavverdir. Bu tasavvur için O hazırlanan pâlânm tatbiki için (o 65 milyon nun oenziyade köylülere dinle- tilmesine çalışacaktır. Bu para ile 3iberyada (Habarovsk) da 500 kilovatlık yeni bir istasyon tesis okmacaktır Bundan başka halka 60.000 radyo aleti ve 120 bin radrs lâmbası tevzi edilecek- tiyatro dinleyicilerinden, bir cam perdeyle sada geçmiyecek bir su- rette ayrılmış olacaktır. Radyo şirketi radyo neşriyatmda oyna- Dan piyeslerin gittikçe rağbet bul- masından ve dinleyicilerin tiyatro oyunlarını daha ziyade tercih et- iki kardeş Birisi yedi ve diğeri dokuz ya- şında olan (Wutte) (Zagreb) radyosunda (o şubatm yirmi sekizinci günü (saat 18 de çocuk saatinde şarkı söyliyecek- ler ve armonik çalacaklardır. Resimlerini yukarıda görüyor- sunuz. kardeşler Bethoven'ın eser.eri akademisinin Viyana musiki yetiştirmekte olduğu talebesinden ve büyük bir piyanist olacağı ü- mit edilen matmazel (Musulin) (Zagreb) radyosunda martm bi- rinci günü saat 20 de (Bethoven) eserlerinden çalac“ktır. Prag zabıtası radyosu Prag z5bıtası ecnebi memle- ketlerdeki zabıtalarla doğrudan doğruya muhabere — etmek için hususi bir radyo istasyonu tesis et- mek arzusundadır. Fakat bu iş için yapılan o müzakereler para meselesinden dolayı ilerliyeme- mektedir. Şimdiye kadar Çek zabıtası yalnız (Pressburg) taki radyo istasyonu vasıtasiyle muh3- bere edebilmekteydi. Varşova radyosunda Martın yedinci o günü Çekoslo- vokya reisi ciümhuru ( Mazarik)- in doğum günü olduğundan Var- şova radyo istasyonu o akşam Prag milli tiyatrosunda oynatıla- cak olan (o (Smetana) (nın “İki melerinden (dolayı bu tiyatroyu kiralamağa karar vermiştir. , Tiyatroda radyo neşriyatı yapı- roya istiyenler meccanen girebile- ceklerdir. Saatte üçyüz | abone Almanyada geçenlerde açılan İ radyo gününde Alman radyo abo- nelerinin miktarı da öğrenilmiş- tir. Bu senenin ilk ayında abone- 5274076 kişiye baliğ olmustur. Demek ki kânunusani ayının 31 inci gününde her gün 7144 kişi veyahut bir saatte yuvarlak hesap 300 kişi abone olmuştur. Tarihi bir istasyon yandı Geçen - hafta © İngilterenin (Grimsby) istasyonunun yandığı- nı haber vermiştik. Bu istasyon taribi bir kıymeti haizdi." 1914 senesinde umumi harp patlak ver- di'i ve İngiltere Almanya ve A- vusturyaya karşı ilân harp ettiği zaman uzaklarda bulunan İngiliz harp gemileri | İngilterenin ilânı harp ettiğinden bu (Grimsby) istasyonu vasıtasiyle haberdar ol- muşlardı. Radyo nümayişçileri Yeni (Lüsern) kararnamesi ü- zerine Beliçikadaki radyo istas- yonları da bu kararname muci- bince tadilât yapmağa mecbur ol- duğundan bazı istasyonların neş- triyatmı tatil etmişti Bundan memnun Olmıyan dinleyiciler (Mans) şehrinde 6000 kişilik bir kafile halinde sok-klarda nüma- yişler yapmışlardır. Diğer Belkçi- ka şehirlerinde de buna benzer nümayişler olmuştur. Sovyetlerde radyo sineması Son zamanlarda (Leningrad) yeni bir verici istasyon inşu edil mektedir. Bu inşaat biter bitmez radyo ile sesli filmler gösterilme- ğe başlanacaktır. Şimdilik rad- yo film neşriyatı 20 film hazırlan- maktadır. Bu filmler hazırlan - dıktan sonra Sovyetlerde bir iş. | tasyondan gösterilen sesli filmleri dinleyiciler bundan (sonra hem görecek ve hem dinleyeceklerdir. Fransada radyo Korsanları Fransada bir takım Sizli rad. yo. İstasyonları vardır. Bunlar muntazaman işlemektedir. Yapı. lan resmi taharriyata ve (Mont— Valeven), (Romainville) | ye (Montrouge) pamındaki arayıcı istasyanların OOrAYA (girmesine rağmen bü gizli istasyonları ara- mak için dinleyen resmi makam- lar bir sene zarfında 410 gizli is- tasyonun mevcudiyetini tesbit et- İ mişlerdir. Bunların on dokuzunun firma- ar, altmışmın bulunduğu şehir, on sekizinin bulunduğu eyalet ve on üçünün yalnız geldiği istikamet tayin olunabilmiştir. Mütebaki üç yüz gizli istasyo- nun ne olduğu ve nerelerde çalış- tul,, operasını naklen bütün kendi ! tığı şimdiye kadar meçhul k-lmış- radyo istasyonlarına alacaktır. Ankara Radyosu Ankıra, 26 (A. A.) — Ankara radyosu dalga uzunluğunu martın i ağ tır. asemees. Birinci gününden itibaren berayı tecrübe 1304 metreye indirecek « lrken 1100 kişi istiap eden tiyat- lerin adedi 221.469 kişi artarak | s..raame rr a seRENAEE EEE Staviski rezaleti Hâkimin katilleri hâlâ bulunamadı Dijon, 28 (A. A.) — Paris temyiz İmahkemesi müşaviri M. Prensin katli tah kikatı ilerlemektedir. Tahkikata memur olanlar en müphem şehadetlere bile müracaat etmişlerdir. Şimdiki halde rg 4 - 7038 rakamlı ve işaretli otomobiller aranmaktadır. M. Prensin inmiş olduğu otelde çok tanınmış olmasma rağmen ilk defa ola- rak ismini kontrola kaydettirdiği ve çok düşünceli ve aceleci bir hali olduğu gö- rülmüştür. Bu kararsızlık arasında ortaya atılan İintihar ihtimaline M. Prensin silesi itiraz ve bunu ölünün hatırasına bir hakaret te- lâkki etmektedirler. Doktorların raporu henüz verilmiş de- ğildir. Hâkime gelen tehdit mektupları Paris, 26 (Hususi) — Dijonda istintak hâkimi bugün, maktul M. | Prensin aldığı tehdit mektuplarını tetkike başlamıştır. — Alınan ma- | lümata göre hâdise hakkında is- İ tintak hâkimine verile ifadeler a- | rasında büyük tezatlar görülmek- te ve bu hal tahkikatr işkâl etmek- | tedir. Bugüne kadar (devam e- İ den tahkikatın, katilleri keşf hu- | susunda hiç bir netice vermemiş olması efkârı umumiyeyi nevmi- diye sevketmektedir. Üç tevkif Paris, 26 (Hususi) — Staviski- ye yardımda bulundukları tebey- yün eden komiser Bayard, adliye mensuplarından Kostantin ve ti- caret nezaretinde Giyoriyor hak- kında tevkif müzekkeresi çıkarıl- mış ve bunlar tevkif oedilmişler- di.. Madam Staviski Bayonne, 23 (A.A.) — Hâkim M. Uhalt on beş güne kadar Madam Staviski'yi Hayot ile mü- vacehe için davet edecektir. Zannedildiğine göre Rta Geo- reg de dinlenecektir. Fakat aktris Mariame Kupfer'in istinabe sure- tiyle isticvabı kâfi gelecektir. Parlâm ento tahkikat heyeti Paris, 26 (A.A.) — Stasivki meselesini tahkike memur anket Parlamenter heyeti, bu hafta ba” | şmda filen işe başlıyacaktır. Bu münasebetle, ayni meseleye müteallik bilumum dosyalar bu- | gün meclis reisliğine tevdi olun- | muştur. Kezalik 6 Şubat ve müteakip günler vekayiine ait olup mutelif İ nezaretler nezdinde bulunan bü- tün dosyalar da bu mesele ile meş- | ! gul olacak, diğer anket heyetine | ! tevdi olunmak üzere meclis reisli- i ğine gönderilmiştir. ş Macarların çıgan müz ka'arı Macar radyosunun beynelmi- lel bir şöhret (o kazanan ve Peşte İ radyo programının en esaslı bir kısmını teşkil eden çigan muzika- ları radyo şirketinin bir teşebbü- sü üzerine birleştirilecektir. Buna sebep ol-n şey'bazı çiğan muzika- ları şarkılarının pek adi parçaları | çalmağa tenezzül (edecek kadar muzikanın kıymetini indirmeleri- dir. o Macar çigan muzikılarına temizi ve güzel (Macar havaları çaldırabilmek için bütün muzika- Jar profesörü doktor (Spur) un idaresi altina verilecektir. Çigan İ raat Bankasına müzikalarının neşriyat proğram nı bu zat tanzim edecektir. zn m in si ii Fasta Arapların isyanı bastırıldı Paris, 26 (Hususi) — Son gün- lerde Fasta vuku bulan isyankâ- rane hareketlerin önüne geçmek kabil olmuştur. Bugüne kadar a- raplardan 123 kişi tevkif edilmiş ve bunlardan bazıları (o hakkında hükümler verilmiştir. Merakeş— Agadir — Buadan hattında harekâtta bulunan kıt'a- lar muvaffakıyetle © vazifelerini yapmışlardır. Garp sahnesinde âsi iki yüz a- rap ailesi harekât kumandanına dehalet etmişlerdir. Merakeş sokaklarında dolaştırı- len <rhir otomobiller asilerj teski- ne yardım etmiştir. Viyana hadiselerinde kaç kişi öldü? Viyana 26 (A.A.) — Reichs- post gazetesi, son isyanda ölenle- rin sayısını heyeti umümiyesiyle şöyle tesbit etmektedir: Viyana hükümet kuvvetlerin. den ölenler 49 dur. Viyadana sivillerden 118 kişi ölmüştür, Bunlardan 17 si kadın- dır, Sivil yaralıların sayısı 279 dur. 62 si kadın ve beşi çocuktur. Yunan iktisat nazırı Varşovada Varşova, 26 (A.A.) — Yuna- nistan iktısat nazırı Pezmazoğlu dün buraya geldi. ANADOLU -ŞEKER-FABFİKA- TADI TÜRK AMONt ginkefi İdare Meclisimizin 22 Şubat 1934 tarihli içtimaında şirketimiz hissedaran heyeti umumiyesinin 24 Mart 1934 tarihine müsadif Cumartesi günü sureti adiyede iç- timamı aktetmek üzere daveti ka- rarlaştırılmış oolduğundan esas mukavelename mucibince lâakal yüz hiseye malik hissedarların yevmi mezkürda, saat 15 te, şirke- timizin, © Ankarada, Türkiye İş Bankası binasındaki merke- zini o teşrifleri içtimaa (o te- kaddüm eden ' birhafta zar- fmda Oomelik oldukları hisse senetlerini Ankarada Türkiye İş Bankasına, Sümer Bank veya Zi- ve Eskişehirde, Şirketin Umum müdürlüğüne tev- di ile duhuliye kartları almaları rica olunur. RUZNAME: 1 — 933 senesi muamelât ve hesabatı hakkında Meclisi idare ve Mürakıplar raporlarının okun- ması, 2 — 933 senesi plânço ve kâr ve Zarar hesaplarının tasdiki ve Meclisi idarenin ibrazı, 3 — 933 senesi temettü hissesi- nin zaman ve sureti tevzii hakkın- da karar ittihazı, 4 — Meclisi İdare. azalarmın hakkı huzurlarının tayini , 5 — 1934 senesi murakıpları- nm intihabı ve ücretlerinin takdi- ri, 6 — Meclisi İdare azasiyle mü- &sseielerin şirketle her nevi mua- melâtı ticariyede bulunabilmeleri» ne ve mümasil şirket ve müessesa» ta vazife deruhte veya bunlara iş- tirak edebilmelerine o mezuniyet itası, zâ gi 4 ML şir