26 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

26 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Iskoçya işsizleri bugün Londrada bir nümayiş yapıyorlar 17isei Yıl - Sayı: 5797 Yazı İşlen Telefona 24379 Ikinci Umumi Müfettişlik Trakyanın imarı için hükümet- yeni bir program hazırlanmak- ta olduğuna dair (VAKIT) in ilk defa verdiği haber ikinci umu- mi müfettişlik ihdisr karariyle teeyyüt etmiştir. Hattâ bu suret- le teşkil olunacak umumi müfetiş- liğe Ibrahim Tali Beyin tayin edi- leceği kuvvetle söylendiğine göre bu karar tatbik sahasma girmek üzere bulunuyor demektir. Her şeyden evvel ( Trikyanın| imarı bir nüfus meselesidir. Bal- kan muharebesinden beri bir çek | siyasi ve askeri (© hareketlere ve inkılâplara sahne olan Trakya zl , Jâyetlerimizin bugünkü nüfus va- ziyeti şüphesiz çok zayiftir. Bu zaafım izalesi için tabii hüküme- tinbu mintak-da muhacir iskânını teshil etmesi lâzım gelecektir. Vakıa hükümet Trakyada yer- leşmek istiyen muhacirlere mev. cut kanun ve nizamlırın verdiği imkân dairesinde zaten kolıylık gösteriyordu. Fakat Balkanlar. da umumi vaziyet — mazide çok! | pe tecrübelet : geçirmiş olanla- rı « tatmin edemiyordu. Onun için Trakyada nüfusu teksif edebilme işi arzu edilen mecrada gitmi- du. Halbuki şimdi Balkan misakı- | nın akti Balkanlı devletler arasın- | da iktısadi münasebetleri artırı- cakur.- Müuteleabil surette yapı: lacak itilâflar ile her devlet diğer- lerine karşı mümkün olan iktrsa- | bir tramvay Şişliye vardığı di kolaylıkları gösterecektir, Bu | man bütün müşteriler inmiş, bi- itibarla bilhassa Edirneye doğru- dan doğruya bir hat yapıldıktan Mehmet ASIM (pers! 4 Üncü sayfan 4 Gneti sürununda) £liŞükrüB, —— İki ay sürecek bir tetkik seyahatine çıkıyor Çocuk hasta. lıkları mütehassı 5 sı değerli he- (İ kim Ali Şükrü Bey, mühim Av- rupa şehirlerin- deki çocuk hasta- hanelerini gezip yeni terakileri görmek üzere iki ay kadar sürecek olan bir Avrupa 14 SÜKRÜ HEY seyahatine çıkacaktır. Al; Şükrü Bey, bugün Loit Ttiriyestino kum- panyasının Kompidoklo — vapuru ile Napoliye hareket edecektir. Ali Şükrü Bey Napoliden sonra Romaya gidecek, orada (tatbik edilmeğe başlanıldığı geçenlerde telgraf haberi olarak yazılan yeni verem tedavisi meselesini tetkik edecektir. Ali Şükrü Bey Roma. dan başka, Paris, Berlin, Viya. na ve Peştede tetkiklerde buluna. caktır. Ali Şükrü Bey, gezdiği şehir. lerdeki tetkiklerini ve gördükleri. ni bir sra mektuplar halinde ga- zetemize yazacaktır. Değerli ya. | zılarnın gerek hekimler, gerekse | diğer kariler için pek istifadeli o. | Şişli Tramvayında dört bomba bulundu Tüccar Gülbağlıyana bombaları gön- deren eski ortağı tevkif edildi Bombaların ilk “teslim edildiği Şişli deposu, dün ifadesi alman biletçi ( Arkada torbada bombalar * bir tramvay içi mektu- yollıyan Perşembe günü akşamı sekiz Ermeni tüccara göre, buçukta Sirkeci — Şişli tramva-| bu yazan ve bombaları ' ynda bir çanta içinde dört bomba birkaç sene ticari münasebette bu bahçeli Fikret ve Galatısaraydan Sirkeciden kalkâfi bulunmuştur. lünduğu sonra ayrıldığı bir adam- dır. Bu adam, ermeni tücardan ayrılınca birkaç kerede tehdit —m (Devamı 4 üncü sayfanın 1 inci sütununda) letçi de servis kâğıdmı — plântona imza ettirmek üzere inmek iste- | miştir. Biletçi arka kapıdan iner- İ ken tramvayın orta sıralarının al- | nda duran bir çanta gözüne iliş- miş, bhemen eğilip almıştır. Çanta doğruca Şişli tramvay deposu müdürlüğüne götürülmüş, açılmış, . içinde her hangi bir eşya ve yiyecek yerine dört el bombası bulunmuştur. Keyfiyet © hemen zabrtaya haber verilmiş, tahkika- ta başlanmıştır. “Çantada bulunan dört bombanm umumi harp smra- larmda kullanılan İngiliz yumurta bombası denilen bombalar olduğu anlaşılmıştır. Bunlardan ikisinin üzerinde küçük Mngiliz fitili var- dır, diğer ikisinin istimali kabil olmadığı görülmüştür. Çantanın içinde bombaların al- tında bir de kitap bulunmuş, açı- lırken arasından bir mektup düş- müştür, Mektubun üzerinde Gül- bağlıyan isminde bir ermeni tüc- carın adresi vardır. Bu mektup “İstediğiniz emanetleri size yollu- yoruz,, meelindedir. Zabıta memurları mektup üze- rindeki adrese giderek ismi geçen tüccarı bulmuşlar, emniyet mü- dürlüğüne getirmişlerdir. Bu sıra- da tramvayın biletçisi ve bombalı çanta da emniyet (o müdürlüğüne getirilmiştir. Ermeni tüccar sorguya o çekil- miş, mektup okunmuştur. Bu zat! kendisinin bombalarla alâkası bu- lunmadığını, ticaretinden başka bir sey düşünmediğini söylemiştir. Bu arada da kendisine (o böyle garaza müstenit bir istinatta bu- AYAŞLI İ | —— ve —— KiRACILARI M. Ş. Beyin gazetemiz için hazırladığı bu eser büyük bir milli romandır, Ankarada rast | gelinen bazı tipler o büyük bir vir ve tahlil edilmiştir. Her satırını büyük bir zevk | | ve heyecanla okuyacağınız bu | esere pek yakında başlıyoruz. m lacağı auhakakltır. Arkadaşımı. za güsel bir yolculuk dileriz, Tunacak bir adamın ismini vermiş- tir, VAKIT Pazartesi, 26 ŞUBAT | 2inel ay) 1934 anana .İ leri '| çıkan esef verici Fırka grup reisliğine Mustafa Aptülhalik Beyin getirileceği söyleniyor İdare Telefonu 24970 Sayısı 5 Kuruş ma ,Maçta kavga eden spor- culara ceza veriliyor Idman ittifakı ikinci reisi Halit Beyin gazetemize beyanatı Cumı gü- nü Taksim stad yo mun da Galatasaray ve Fenerbahçe klüp arasnda maçta yapılan hâdiseyi mıştık. o İdman Cemiyetleri İt. tifakı — İstanbul mıntıkası Fut- bul heyeti bu meseleyi ehem- miyetle (tetkik etmiş ve hâdi- sede suçlu görü- lenlerin ceza- landırılmaları - na karar vermiş- Mp e, e Se va yp İ tir. KALECİ HÜSAMETTİN VE ARKADAŞI FİKRET BEYLER Antrenöre yumruk atmış olan Fenerbahçe kalecisi Hüsamettin Beyin müebbet © surette boykot edilmesine karır verilmiştir. Bu yaz- kudret ve nafiz bir görüşle tag. (İli İnen İŞ Avrupa diplomasisi ayağına taktığı kızak sayesinde bir meseleden diğ e. 'laye kaymakla vakit geçiriyor. ğ İğ karara göre Hüsamettin Bey itti- faka dahil klüplerden hiç birinde futbol oynamıyacaktır. o Fener- Tevfik Beylere de altışar Oay müddetle boykot cezaları veril miştir. İki takımdaki sporcular- dan beş tanesinin hâdisede alâka- sı görülmemiştir. Takımları (oteşkil eden diğer sporculara (o kısa (o müddetlerle boykot cezası verilmesi kararlaş- tırılmıştır. (Devamı 9 uncu sayıfanın 3 üncü sütununda) Arnavutluk tahtile alâ- 'kadar gösterilen cinayet TEVFİK BEY Osmanlı meclisinin eski Priştine mebusu Hasân Beyin katline ait muhakemeye başlanıldı Selânik, 24 (Hususi) — 14 ağustosjli Hasan Beyi öldüren arnavet İb- 1933 tarihinde Selânikte Kral Zogonun rahim Çelo'nun muhakemesine dün bura en şiddetli aleytarlarından olan Piriştine- mahkemesinde başlanmıştır. Selânik polisi, bu muhakeme münase- betiyle gayet şiddetli tedbirlere tevessül etmiştir. Muhakemenin - yapıldığı daire kuvvetli bir kordon altına alınmış ve mahkemeye, yalnız polis müdürlüğünden verilmiş vesikaları bâmil olanların gir- meleri kararlaştırılmıştır. Zabıtayı bu tedbirleri ittihaza sevkeden âmiller iki. dir. Bunlardan biri suçlunun mühim si- İvesi ifşaatta bulunması, diğeri de Prag ihâdisesine benzer yeni bir vak'anm zu- hür etmesi ihtimalleridir. Bilindiği gibi Yakovalı miralay Rıza Beyin oğlu ve kral Zogu'nun kaimbira- deri Hüseyin Bey (Tseno Bey Krüyüzi) Belgrat sefirliğinden Prag sefirliğine nakledilmiş ve Praga imuvasalatında iti- ,matnamesini Çekoslovakya Cümhur Re- isi M. Masarik'e vermeden, Prag varye- telerinden birinde Allibiyad Bebi adlı bir katolik arnavut © tarafından beynine bir kurşun sıkılmak süretiyle öldürül müş ve bu hâdise o zamanlar, Tseno Be- yin eniştesi kral Zogu ile arası iyi olma- dığından, muhtelif rivayetlerin meydan almasını mucip olmuştu. Derhal yakala- (Devamı $ inci seyfamn 4 üncü sütununda)