20 Temmuz 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

20 Temmuz 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Yerli Mallar Ser Kuru Kahveci Mehmet Efendi Mahdumları ahveci Mehmet Ef İk Marpuççularda, bir sayfiye. €- de olduğu kadar, güzel bir mi- ile yapılmış ticaret binasmı wi, te seyrettiğimiz kuru kahve- ğalmmet Eföndi'snbdumlarızn malar sergisinde de, güzel Pavyonları var. Bu pavyonda teşhir edilen mal- Ni Ye, hiç bir vakit yabancı ol-| baş İğ ümit ederim. Her yor- N “klan sonra daima aradığımız iğ, isinde hakiki istirahati bul “muz kuru kahveci Mehmet E-| ! mahdumlarının kahvesi, yer- E sergisinde de, bize bu fır-| Kiri kere daha vermiştir. İ li Mah dumlar nm sergideki pavyonu Türkiyede Türk usulünde kah- den müessese, ayni zamanda, bir çok müesseselerin bu işe teşvik et- mekle de yerinde bir iş yapmış o- luyor. Bugün, kuru kahveci Meh- met Efendi. mabdumlarının , gös terdiği yol üzerinde yürüyerek bu sanatı kendilerine meslek ittihaz eden bir çok Türk müesseseleri biliyoruz. Bununla beraber kuru kahveci Mehmet Efendi mahdumlarının, kendi ticarethanelerinden başka hiç bir şubeleri olmadığını da ilâ- ve etmeği lüzumlu bulduk. Hacı Sabri Bey kumaş fabulslğri e dan biri serginin en 2 oda-| m birini de “Hacı Sabri| maş fabrikaları, &, “tiğini görüyoruz. Müesse-| iş, tarihinde kurulmuştur. ırla, sergide, yarım asra İF zamanda gösterdiği te- diş ki karşı karşıya geldiğini Siliriz. Fabrikanm 1890 Vi ük şekli yerine, o bugün,| i ay fabrikasının en mo- Nala erle techiz edilmiş ma- işliyor, > ide kendisile küçük bir ko- Me iğ ) Te Hacı Sabri mah-| * âynen $u izahatı verdi: nın) — Kumaş fabrikamıza, me vaddı iptidaiye olarak koza girer ve mamul olarak kumaş çıkar. Bu- nun için de müessesemisin 52 mân- cınıklı bir ipek fabrikası, gâhlr (3 kumaş fabrikasrile bü- küm ve Apre fabrikalarını havi iki dairesi vardır. Fabrikada çıkan kumaşların mühim bir kısmını A» nadoluya sevkediyoruz. En fazla nereye sevkiyat yap- ve tertibi hususunda en ileriye gi-| şehir içinde gezenler, 74 tez-| Günün muhtelif zamanlarında | beyaz bir) motosikletin, yanında küçük bir sayd »- kar ile beraber Kartel) göreceklerdir. Her şeyden evel! motosikleti kullanan adamın yar! tıklarına dair sorduğum ikinci bir | İ suale de şu cevabı aldım: - en çok kumaş sarfiyatını İz-| mir, Adana, Mersin ve Karadeniz hat B. fabrikası hakkın- sahillerindeki vilâyetlerimize ya- pıyoruz... “Evliya zade Nurettin İtriyat Yerli mallar sergisine cümle! kapısından içeri girer girmez, Ev- liyazade Nurettin Beyin ıtrıyat İ pavyonunu bulmak için, o kadar güçlük çekmiyeceğinizi ümit ede- İ rim. Kapıya gelinciye kadar bü- tün öteki pavyonları atlıyarak, size kendisini bulduran kokusu, yerli mallar sergisinde pavyonu - nun en iyi bir rehberi vaziyetinde. dir. Artık, iceri girdiğiniz daki - kalardan sonra, bhareketlernizde,! bu kokuyu ileriye doğru takip et - mekten kendinizi alamazsınız! Bununla beraber, cümle kapı - 7 VAVIT 20'TEMMUZ 1934 saa gisinde Bir Saat Temiz Süt Arıyanlar! Sütü nereden alacağınızı düşünme- ğe, artık, lüzum kalmamıştır Millet ve “Baltacı Itacı çiftlikleri mahsulleri herkesi memnun eder YI. MİLLET» BALTACI ÇİFTLİKLERİ Resimde bu pavyonu görüyorsunuz. nındaki bu küçük dolabın bilhassa temizliği, şehrin içinde (o zevkle seyredilebilecek kadar yerindedir. Zannedersem, bu motosikletin, (Yalova, Millet ve Baltacı) çift-| likleri mamulâtma ait küçük bir| Sergide hanımların ayrılama- dıkları pavyon: fabrikası” nın sının tam karşısında, sol taraftaki köşe, sizi orada durduracak ka- dar güzeldir. Buna ayrıca, kü - çük pavyonun önünü dolduran, şık bir kadın kalabalığı ile orada kaynaşmasını da ilâve ede » bilirsiniz. Hakikaten sergiyi (o gezdiğim ilk dakikalarda, yerli mallar ser - gisini baştan aşağı istilâ eden bu güzel kokuların nevini araştırmak! tan kendimi alamadım; Esanalar.| losyonlar ve kolonyalarm yanı ba- şında pudralar, yağlı yağsız krem- ler, Füjlar, tırnak cilâları, biriyan-| Yalovanın Millet ve Baltacı çiftliklerinin mahsuwlâtr için sergide gü zel bir pavyon ayrılmıştır. nakliye vasıtası olduğunu hatırla- mış bulunuyorsunuz... Yerli mallar sergisine dış kapr- dan girdikten sonra, bahçenin he- men sağ tarafında karşılaştığınız (Demavı 8 inci sayıfada) Evliya zade Nurettin Beyin ıtriyat pavyonun Pavyonundan bir görünüş... © tinler, » gliserinli sabunlar, tuva « let sabunları en iyi bir © teşhir ile yanyana gözüküyordu. Ve bütün bunların üstünde, buket; orijan, fujer ve mrmoza rayihalarını te « neffüş ettikten sonra, küçük pav - yonun önünde kaynaşan süslü ka - dın kalabalığa ister istemez hak vermek mecburiyetinde kaldım. Pavyonun önünden ayrılırken, hediye edilen küçük bir şişenin ü- zerinde okuduğum satırları size de göstermekten kendimi alamıyorum “Venus ıtrıyat fabrikası — Unut- ma beni!.,,