17 Ağustos 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

17 Ağustos 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

EY (Baş tarafı 1 inci sayıfnda) çin Sırbistana bir ceza verilmesi kararlaştırıldı. Almanya bu hare- keti ya namuskârane bir şekilde kabul etti veya bunu bir fırsat saydı ve bu suretle harp koptu. caba Almanya Dolfus yetinde methaldar mıdır?, Anlaşılan İtalya böyle düşün - düğü için hududa askerler gön- derdi. Avrupanın korkusu Buna karşı İtalyanm bu bha- valideki her hareketinden şüphe- lenen Yugoslavlar da harekete hazırlandılar. Bu vaziyet karşısında Hitler ne yapacaktı? Nazi vatandaşları» na müzaheret mi edecek, yoksa onları salrverecek miydi?... Şüphe yok ki Avrupa, büyük topların müthiş tahribatma bir kere daha maruz olacağına zahip oldu. Milletler umumi harpten be- Tİ uzun menzilli bombardıman toplarmı tekemmül ettirdikleri i- çin tahribat sahası eskisinden da- ha cok geniş olacaktı. Avusturyada vukubulan son | kılıç taşıyan milletlere karşı sü - Nazi kıyamından evvel bile tecrü- beli ve liyakatli müşahitler önü- müzdeki bir veya iki sene zarfın- da harbin vukuunu muhakkak sa- yıyorlardı. Çünkü (Almanyada harp ruhunun uyanışmı görüyor, Almanyanın en mühlik silâhlarla silâhlandığına dair haberi alıyor ve Almanyanın bu halini gene hezimetinden sonra canlanan ve birkaç sene içinde Fransaya sulh şeraitini yökliyen Prusyanın hali ile mukayese ediyorlar. Fransız gazetecileri ile devlet adamları bütün bunlara inanmak- tadırlar. Onun için Fransa Al- manyaya mücavir hududu üzerin- de büyük masraflarla kaleler vü- cude getirilmiştir. Bunları yap - maktan maksat Fransız istihbara- tmın Almanyada (silâhlandığını haber aldığı orduların hareketine karşı gelmektedir. İngilterede buna benzer haber- ler çıkartılmakta ve Almanyanm en yeni tarzda binlerce tayyare yaptığı ve bu tayyarelerin bilfiil hazırlanmış olan bir takım cihaz- ların ilâvesile harp tayyaresine çevrileceği iddia edilmektedir. Hava faciaları Güya bu müthiş tayyare filola- rı zehir ve ölüm saçacak, ve bütün şehirleri ortadan silip süpürecek - tir. Onun için yığın yığın pilotlar hazırlanıyor ve bir kumandayı bekliyorlarmış. İngilterede bu yüzden 25 mik yon İngiliz lirası harcıyarak yeni tayyareler yaptırıyor. Mevzuu bahsolan tehlike haki» ki ise bu kadar para azdır. Ve bu parayı beş seneye taksim (etmek doğru değildir. Fakat bu şerait öyle bir ruhi hava vücude £ getiriyor ki, esaslı bir surette değiştirilmezse Avru - ua bir harp vukuuna sebep © r, Bununla beraber Avrupada bir harp vukuunu geçiktirecek bir çok âmiller vardır. Ben de bunların üzerinde du - rarak ortalığı kaplıyan yesi gider- mek istiyorum. Almanya harbe hazırlanmamıştır Bir harbin vuku bulmak üzere olduğu (endişesini Almanyanm ütecaviz olacağı ve bunun için emare fen esasma is - | kıratta bir nazır, kuvvetli bir ada- | racaatları ilân olunur. o (1863) İ lâzımdır. Halbuki Almanya ağır 10 — VAKİT17 AĞUSTOS 1934 Loit Corç yüreklere su serpiyor tinat ediyor, Hayir, Almanya hazırlanma - vnuştır. Almanya 1934 te dünyanın en iyi techiz edilmiş ordusuna malik- ti. Kendisi de bunu biliyordu. Almanya 1914 te dünyanm en küçük ve en fena techiz edilmiş ordusuna maliktir. Kendisi de bu- nu biliyor, Almanyanın 1914 te kuvvetli müttefikleri vardı. Bugün bunla - rn biri de yoktur. 1914 te Alman- ya ile beraber olan Avusturya bu- gün onun en yaman düşmanıdır. Türkiye Almanyaya karşı lâkayit- tir. Bulgaristan, Sırbistanla bir mi- sak imzalamış bulunuyor. Almanyada 1914 te dünmanla- rı süratle yere serecek kuvvetlere malikti. Bugün Almanya tek başı- na, Çekoslevakyanın ordularına karşı bile duramaz. Her Hitlerin nutuklarında sulh- ten hararetle bahsolunmasının se- bebi budur. Onun birbiri ardınca vukubulan hareketlere göz yum - masının, Almanyanın hançerini rükliyememesinin sebebi budur. Her Hitler Mussolini tarafından vukubulan bir tehdit üzerine, A- vusturyadaki Nazi hemşerilerin - den ilişiği kestiğini ilân etti. Dan- zig koridoru üzerinde Lehistanın ellerini sıktı. Almanya, Avrupanın en zayif milletine hücum edecek bir vazi - yette değildir. Tüfenkle, mitralyözlerle mü - sellâh bir millete karşı ve müteca- vizi bir harp yapabilmek için siperleri imha edecek (büyük toplar lâzımdır. Almanyanın ağır topları bulunmadığı gibi hafif topları da çok değildir. Onun ağır top yapmağa (teşebbüs (etmesi meçhul kalamaz. Seneler geçmesi | top yapmağa teşebbüs etmemiştir. Bu sırada da teşebbüs etmiyecek- tir, Çünkü buna teşebbüs etmek- | le kuvvetli komşusunu yeniden barekete geçirir. . Hitler bunu yapmak istemez. Onun için (milletlerin işlerini düzeltmeleri, şüpheleri bertaraf etmeleri, şikâyetleri kaldırmaları, ve sulhü sağlamlaşıracak bir an - laşmaya varmaları için vakit var- | dır. Bu işleri başarmak yıllara ba - kar, Fakat vakit vardır. Almanyanın topu yoksa da o - onun bombardıman tayyarelerin * | den müteşekkil filoları bulundu » | ğu söyleniyor ve önun o bunlarr düşmanlarına saldırtacağı ve şe hirleri kül edeceği ileri sürülüyor. Almanya böyle bir şey yapar - sa bütün dünyayı aleyhine ayak - landırır. o Başka milletlerin de bombardıman tayyareleri var, On- larm da zehirleri gazları var. On: lar Almanyaya mukabele ederler. O helde Almanya bir Avrupa harbi çıkarmazsa Fransa böyle bir harbe önayak olmaz mı? Alman - ya tarafmdan vükuu Mmutasavver darbenin önüne geçmek için Aj - manyayı istilâ etmez mi? Sulhü tehdit eden asil tehlike buradadır: Fransanın başmda tecrübeli ve mes'uliyetli devlet adamları var - dır: Bunlardan dünya sulhünü tehlikeye atacak bir hareket sa - dır olmaz. Fakat Fransada (kabinelerin ömrü uzun değildir. |M. Tardicu mın neler yapmağa muktedir ol * duğunu göstermek istiyerek'hare- kete geçebilir. Şayet Fransa hare- kete geçmek için Milletler Cemi - yetine müracaat ederse, o zaman acle bir iş yapılmaz. Fakat Fran - sa 1923te Poankare tarafından yapıldığı gibi Milletler Cemiyeti - ne karşı gelirse (o zaman mühim bir vaziyet hasıl olur. Bu vaziyetin de umumi bir harbe saik olacağını zannetmiyorum. Almanya tedafüi bir surette silâhlanmışsa o zaman Fransa ayağının bağlandığını gö- rür, Çünkü mitralyözlerle müda- faa olunan Alman siperleri kolay kolay geçilmez. Bundan başka Fransa müthiş zayiata (uğrar ve müflis Almayadan tazminat ala- maz. Fakat Fransa Almanyayı «si - lâhlanmamış bulursa, Oâlemeap- tal görünmek için bir hayli-mas - raf yüklenmiş olmaktan başka bir şey yapmamış olur. Bugün Almanyayı istilâ, 1923 te olduğu kadar mühim bir iştir, belki daha masraflıdır. Ve daha büyük kuvvetler istimalini müstel- zimdir. Mareşal Petenin Reni geçerken kullariğcüğı © kuvvetler: 1923 te Rör vadisini işgal için kullanilan kuvvetlerin hiç olmazsa dört misli olmak icap eder. Fransiz mükel « İefinin bu masraflara dayanamı - yacağı muhakkaktır. Sonra bu iş - te Fransaya yardım (edecek bir kimse görmiyorum. Fransanm tereddüdü bundan ileri geliyor ve bu tereddüt devam edecektir. Bu yüzden önümüzdeki günler- de Avrupada bir yanğının kopa » cağını zannetmiyorum. Netice: Milletlerin: - akıllarını başlarına almaları için vakit var- dır. Altıncı Hukuk Asliye Mahkemesin- den: Mürvet hanım tarafından kocası Ak- sarayda İnebey waâhallesinde o İmrehor sokağında 95 numaralı hanede mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul bulu - nan Adil bey aleyhine açılan boşanma davasının mumaileyhin (ikametgâhının; meçhuliyeti hasebiyle davetiyenin bir ay müddetle ilânen tebliğine karar ve - rilmiş olduğundan va yevmü muhakeme olarak 17 — 9 — 934 pazartesi günü saat 13/İ0 teyin kılınmış ve bu bapla imlâ kılınan davetiye varakası mahkerce divanhanesine talik kılınmış olduğun - dan yevmü ve vakti mezkürda yeni pos- tahanede İstanbul asliye mahkemesi als tıncı hukuk dairesinde (o heyeti Hakime huzuruna gelmeniz lüzumu tebliğ na- kamına kaim olmak üzere ilân olunur. (1865) Doktor « Operatör Ahmet Asım Doğum ve kadın hastalıkları mütebassısı Doktor - Operatör Za Iffet Naim H. errabi hastalıkları mütehassi Muayene şaatları, 10-12 Ortaköy Şifs vurdu. 15-18 Beyoğlu İstiklâl cad. 19 42291 ve 41960 İstanbul ikinci icra memurlu- gundan: Merhun olup paraya çevrilme- si mukarrer muhtelif cins tahyi- lât 29 /8/934 tarihine (o müsadif çarşamba günü saat İ4ten itiba- ren İstanbul esham ve ( tahvilât borsasında açık arttırma süretiy- le satılacağından talip olanların mezkür gün ve saatte mahallinde hazır bulunacak memuruna mü- / Sahibinin Sesi TÜRKÇE PLAKLARI MÜNİR NURETTİN BEY FE. 78 Müslezat Hasretle bu şep Elveda Deli Göynüm MÜZEYYEN HANIM Hüseyni Şarkı, Hıcr. AX 1781 harap oldu ben yıllarca yanmışım. Mahmure Handan Hanım Öğ Kürdili Hicazkâr Şarlo. AX 1782 Sevmekte. Sevilmekte Köye akşamlar indi. Süheyla Bedriye Hanım AX 1783 İsmin nedir. Ducto. Malimure Handan Hanım N Filika Dueto SEYYAN HANIM AX 1785 Neclâ ve Çaldım Emel ve mavi çiçek tangolar| “SEVİNÇ HANIM AX 1786 Allı Gelin Diyarıbekir türküsü Mi MÜŞERREF HANIM Gün battı gece oldu AX 1787 Hüzzam güzel. Koklasam saçlarını. Mahmut Celâlettin Bey Uşak neva gazel. Benze AX 1784 © mesin kimseye. İstanbul dördüncü icra daire- | sinden? İ Tamamına altı bin elli altı lira | kıymet takdir edilen Beyoğlunda Pangaltı mahallesinin İcadiye s0: | kağinda eski8:yeni 6 No'lu ufak | bahçeli ahşap hanenin tamamı a- çık arttırmaya konulmuş olup 1 9/934 tarihinde © şartnamesi di- vanhaneye talik edilerek 19/9 934 tarihine müsadif o çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar İs - tanbul dördüncü icra dairesinde satılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde 7,5 teminat akçesi alı- nır, 'mütetakim vergi, > belediye, vakıf icaresi borçluya 'sittir. - Art tırma bedeli muhammen kıymeti- nin yüzde 75 ini bulduğu takdir- de ihalesi yapılacaktır. Aksi hal- de en son arttıran taahhüdü ba- ki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek ikinci arttırması olan 4/10/934 tarihine Vapurcull Türk Anonim Şirk Istanbul Acentâl Liman han, lelefon: Trabzon Yol wi Dumlupınar s4 Pazar günü saat wi lata rıhtımından kalkacak te: Zonguldak, İnebolu, m Samsun, Ünye, Ordu, vebolu, Görele, Trabzon sefi Dönüşte bunlara ilâveten Sürmeneye uğrayacaktır. İslanbul ikinci iera gundan: v Mahcuz ve paraya sef İ mukarer hane eşyası tarihine müsadif çarşamb” ssat on birden on ikiye Beyoğlunda Suterazisi Mehmet Ali Bey apartı No. lu daire önünde açık * suretiyle satılacaktır. Talif ların mezkür gün ve saat” hallinde hazır bulunacak runa müracaatları ilân a KEL çi bn ayy ii 934 mas Bursa yıllığ 18 kısım — Büyük ve Bu ay sonu çıkıyor, ZAYI Tatbik mührümü zayi | muteber değildir. Kasımpaşa nalıncı yoksf numarada mütekaidindef d Şakir “ i Denizyolla IŞLETMES Acenteleri o Karaköy . KÖ İsi 49362 < Sirkeci Müh Har Telelon 29740 Mersin Yol MERSiN © A PAZAR 10 da ublımından kalkacak. Çanakkale, — İzmir, K Bodrum, Rodos, Msi Dalyan, Fethiye, Kalka”* Finike, Antalya, Alany#' mur, Mersine, Dönüşte ilâveten Taşucu, OK Gelibo.u'ya uğrayacak, Anamur'a uğtamıyacaki'i de İz Ayvalık müsadif perşembe günü ayni sa- atte ençok arttırana ihale edile- cektir. 2004 Nolu icra kahunu- mun 126 ıncı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin dahi gayri menktil üze- | rindeki haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dair olan iddiaların: evrakı müsbiteleriyle yirmi gün içinde"icra-dairesine bildirmeleri zımdır. Aksi halde hakları ta- pu sicilleriyle sabit olmadıkça $a- tiş bedelinin paylaşmasından ha- tiç kalırlar. Alâkadarların işbo maddei kanuniye ahkâmma göre İtareket etmeleri ve daha (o fazla malümat almak istiyenlerin 934 3463 dosya No siyle memuriyeti - mize müracaatları ilân olunur. (1852) sür'at yol” ANTALYA “pizu* CUMARTESİ 17 # keci Rıhlımından kalk?” Ayvalık yolunun mutat lelerinr uğrayarak ai dip dönecektir. i | Dikkat Vapur başlarında izdi il hal kalmamak üzere hareket günlerinden © xöy ve Sirkecideki “dan fodarik edilm - faa b çel kındandır.