17 Ağustos 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

17 Ağustos 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

2 — VAKI117 AĞUSTOS 1934 Von Papen Viyana" da.. Avusturya, Alman elçi- sini soğuk karşıladı Von Papenin istikbalinde resmi şahsi- yetlerden hiç biri bulunmadı Viyana, 16 A.A.) — ajansından: Matbuat, M. von Papene çok soğuk bir kabul göstermektedir. Saat 13,30 dan itibaren | tayyare meydanında beklenmekte olan von Papen, ancak saat 17,30 da muvasalât etmiştir. Refakatinde 30 haziranda tev- kif edilmiş olan von Tschirsky ile von Kettler bulunuyordu. Von Pa- pen, spor elbisesiyle tayyareden inerek, orada bulunan sefaret- erkânmı, Hitler tarzı bir selâmla selâmlamış ve tayyareciye de ay- ni suretle veda etmiştir. Von Pa- pen, müteakiben otomobille se - farete gitmiştir. Von Papenin a- rabasını, içinde 30 polis bulunan bir araba takip ediyordu. Alman diplomatın muvasa- latımda Avusturya resmi şahsiyet- lerinden hiç bir kimse hazır bulun- mamıştır. Viyana, 16 (A.A.) — M. von Havas iMalya fırkaları geri çekiyor merasimle ( itimatnamesini reisi- cümhur M. Miklasa takdim etmiş- tir. Bu esnada M. Miklasın yanm- da hariciye nazırı ve riyaseti cüm- hur hususi kalemi müdürü bulun- makta idi. dusundan bir müfreze sefire selâm resmini ifa eylemiştir. İ Bundan evel M. von sabahleyin Başvekil M. Sehusch - nigg ile başvekil muavinini, hari - ciye nazırını ve hariciye nezareti kâtibi umumisini ziyaret etmiştir. İtimatname takdimi hakkında neşredilen resmi Avusturya tebli - | ğinde yalnız samimi nutuklar tea- | ti olunduğunu kaydeylemektedir. Roma: 16 (A.A.) — Stefani a- jansı tebliğ ediyor: | Avusturyada cereyan eden 25 temuz hadisesinden sonra ihtiyati bir tedbir olmak üzere şimal ve şi- mali şarki hudutlarma tahşit edil- miş olan fırkalar, “ merkezlerine Papen, refakatinde sefaret erkâ- nı olduğu halde bu sabah .mutat Sabık, Alman veliahtı, Fransız- Alman dostluğunu temine çalışacak Pais, 16 (A.A.) — Fansaile "Almanya arasında bir yakınlık husule getirmek için ( sarfedilen gayretler, bu defa sabık (Alman veliahtinin Petit Journalda çıkan bir makalesiyle takviye edilmek - tedir. Veliaht, bu makalesinde, M. Musolini bütün manevralara çağırdı Roma, 16 (A.A.) — Ayni za- manda harbiye (© nazırı bulunan başvekil M. Mussolininin emri ile, bütün nazır ve müsteşarlar, 17 a - ğustostan 24 ağustosa kadar bü - yük askeri manevralara m rilmesi lâzım gelen yeni tenzilâtlı bilet. ler de şirketçe hazırlanmaktdaır. Bir eylül sabahı, bütün kondöktör. ler, alâkadar memurlar yeni tarifeyi öğ» lenmiş olarak, 923 mukavelesinde tespit edilmiş olan, şimdikinden ucuz biletler- le işlemeğe başlıyacaklardır. Ancak, bu, muvakkat bir tarife ola« cak, her halde, çok geçmeden Vekâlet ve şirket yeniden bir müzakereye giri- secektir. Mıntaka meselesi, talebe ve amele ücretleri bu müzakerenin mevzuu olacaktır. Bütün talebeye ve ameleye ayrıca u- cuz bilet kesilmek düşünülmektedir. Telefon şirketinin muameleleri Diğer cihetten telefon şirketinin muamelelerini tetkik etmekte olan ko- misyon, telefon şirketinde faaliyete geç- miştir, Bir haftadan beri muntazaman çalışmaktadır. Komisyonda Nafia Ve- kâleti elektrik şirketi komiseri Cıvan. şir Bey de vardır. Civanşir Bey, ayni zamanda, henüz! kurulmuş olan Mudanya elektrik tesisa:| tının “kabulü muvakkat muamelesi, ne| zasyonu için İktisat Vekâletiyle | cektir. dönmek üzere emir almışlar ve bu husus için harekete geçmişlerdir. Avusturyanın musalemeti için el- zem bulunan Fransız — Alman dostluğunu temin hususunda ken- di şahsi nüfuzunu, azami derece- de kullanacağını beyan etmekte- dir. nazırlarını askeri etmeğe davet olunmuşlardır. Bu zevat, haiz oldukları aske - ri rütbelerle manevralara iştirak edecekler ve seferberlik vukuunda ayni sıfatla orduya iltihak eyliye- ceklerdir. danya elektrik tesisatı işlemeğe başlıya- caktır. Naf,a vekâletinin şirketler-! den istediği malümat Nafia Vekiletinden belediyeye ve havagazı, su şirketlerine birer tezkere! gelmiştir. Bu tezkerelerde su ve beve-| gazı saatlerinin maliyet fiatleri, şimdi- ye kadar abonelerden alınan ücretin ye- künu ve buna sit bazı malümatm üç gün zarfında belediye vasıtasiyle Vekâlete gönderilmesi bildirilmiştir. Nafia Ve- kületi su ve elektrik kiralarını da bu malümatı aldıktan sonra hayli indire engerek Mi Zeytinlikler tetkik ediliyor Ankara, 16 (Hususi) — Ziraat Vekâleti mevcut zeytinlikleri tet- kik etmektedir. İki mütehassıs bu işe memur edilmiştir. Tetkikler bittikten sonra, z€y - tinliklerin idaresi (o ve standardi- metnur edilmiştir. Bugünlerde kabulü yapılarak Mü- müşterek bir talimatname yapıla- caktır. Avusturya federal or- | Papen İl pon tahriki başladı |. Moskova, 16(A.A.) — Har- binden bildirildiğine göre 13-14 ağustos gecesi şarki Çin şimen - | diferinin şark hattında, bu hat! İ memurları arasında bir çok tev- | il kifat yapılmıştır. Dördü istas- İİ yon şefi olmak üzere 19 Sovyet| | tebaası tevkif edilmiştir. Har - İİ | bin mahafili bu tevkifatı, geniş İl | bir tahrikin başlangıcı (o olarak telâkki etmekte ve Japonların, İl! ' hattr ellerine geçirmek için şar- ki Çin şimendiferinin şark hat- | tt güzergâhında örfi idare ilân | etmeğe hazırlandıklarını söyle- | Nafia vekâletince tak- dir edilenler... Ankara, 16 (Hususi) — Tak- dire şayan Nafia tesisatı yaptıran Afyon valisi Nazif, nafin su işleri müdürlerinden Halil, fen memuru Feridun Tufan, fen memuru Na- zım Beyler (Nafia Vekâletince takdir edilmişlerdir. Elâziz inşaat baş müdürü Eşref Beyin hizmeti takdir edilerek ücreti 350, başmü- dürlük emrinde mühendis Sabri Beyin ücreti 300 liraya (o çıkarıl- mıştır, Almanyan sıkıntısında sistemi suçludur ! İ emrinden evel mücadeleye başla- İnşaatı ve ray ferşiyatı bitirilen ların uzunluğu Ankara, 16 (Hususi) — 11 A- ğustosta ihale ediln Afyon * Am talya hattının birinci (25 Akilo- | metrelik kısmının Afyon « İzmir istasyonundan itibaren yakında | inşaatına başlanacaktır. Bu senenin Temmuzuna kadar Nafia Vekâletince inşaatı (o ve ve Jray ferşiyatı ikmal edilen hatların Ankara belediyesi gürültü| ile mücadeleye başladı Ankara, 16 (Hususi) — Anka- ra belediyesi gürültü ile ( şiddetli bir surette mücadeleye başlamış - , tır. Ankara belediyesi hükümetin | mış bulunuyordu. Satıcılarm sa - bahları sekizden evel akşamlar: | sekizden sonra bağırmamaları te- | min edilmiştir. Gece yarısından sonra saz çalmak da yasaktır. Yal- | nız radyo çalınmasına 10 a kadar | müsaade edilmektedir. Bazı gâzeteler tetkik edilecek Ankara, 16 (Hususi) — Mat- buat umum müdürlüğü memleket işleri müşaviri Sadri Etem Bey bu akşam İstanbula hareket etti. İs- | tanbulda çıkan gazetelerden bazı” ları hakkında tetkikler yapacak - tr, ın iktisadı eski siyaset Umumi reye müracaat obür gün.. Propa- ganda durmadan devam ediyor Berlin, 16 (A.A.) — Reyiim günü (yaklaştıkça ( salâhiyettar şahsiyetlerin yükselen sesleri de o nisbette çoğalmaktadır. £ Feld Mareşal Von Mackensen, Ceneral Von Kluck, Iktısat nezareti işleri» | ne vekâleten bakmakta olan Re - ichsbank müdürü Schach Alman sanayii Korporasyon reisi Krupp, Köylü reisi M. Darre ve bir çok şahsiyetler, muhtelif (o şekillerde yaptıkları beyanatlarda, gelecek Pazar günkü reyiâmın M. Hitlere bugün Almanyada ve hariçte hiç şüphe edilmiyen ekseriyeti temin etmekle kalmıyarak bütün mille - tin, M. Hitlerin kendisine karşı olan imanına müttehit bir minnet- tarlık mukabelesi (o teşkil etmesi lâzım geleceğini kaydetmekte - dirler. Her taraf bayraklarla donatılacak Berlin, 16 (A.A.) — M. Goeb- bels bütün Almanları, M. Hitlerin nutkunu söyliyeceği günden reyi- âmın sonuna kadar, bayraklarla evlerini donatmağa davet etmiş - tir, Eski siyasi sistem suçludur Berlin, 16 (A.A.) — 19 Ağus- tos reyiâmma ait olarak yazdığı bir makalede, Reichsbank umum müdürü, hali hazırda mevcu bu- lunan iktisadi sıkıntıların, eski si- yasi sistemlerle fena surette yapi” lan iderenin neticeşi olduğunu te- barüz ettirdikten sonra hassaten “ar ki: — Almanyada halkın önü » İ müzdeki kış esnasındaki yiyeceği tamamen müemmen olduğu gibi, Hitler hükümeti, ham eşya sto - kundaki tenezzülün Alman işçili- ği için bir tehlike halini almasına mani olacaktır. Ham eşyanın kâ - fi miktarda mevcut bulunması ve ihracat için işliyen sanayiin de *, yamı için lâzım gelen her türlü tedabir tamamen alırmıştır. Hitler hükümetinin sırtın- daki yük Berlin, 16 (A.A.) — Dektor Schacht, reyiâm hakkında neşret- tiği bir beyannamede, yüksek sa- lâhiyetlerin M. Hitlere verilmesi lüzumunu iktsadi bir surette gös - termektedir. Doktor Sehacht, di- İ yor ki: “Eski rejim, Amerikanın tabii servetlerini (o inkişaf (o ettirmek için kırk sene zarfında yap: tığı harici borcu, 7 senede yap - mıştır. Hiç bir hükümet, i ki kadar ağır bir yükü üzerini mamıştır, Eğer bugün sanayiimi « ze lâzım olan mevaddı iptidaiye meselesini gelecek kışın en müş - kül meselelerinden biri halini al- mışsa, bu Marksist rejim, bükü- metlerinin hatasıdır. iz na İ rin ve-cmasalı-mayi iden hafif maden Mehmet Zeki, jlise terfi ettiler, Zat işleri 669 kile kilometre A 669 kilimetrezi müştur. 400 kilometreyi viz kısım üzerinde de etüt” devam. edilmektedir. Demiryollerımızın bu İ varidatı geçen (o seneye mühim nisbette fazlalık (o # mektedir. Bankalar murakıpl! işe başlıyor Ankara, 16 (Hususi) — duatı koruma kanunu mucit intihap edilerek Vekiller huzurunda yeminleri icra miş olan obankalar müral Abdülkadir, Kemal, Sü Necmi Beyler İstanbul, ve diğer icap eden yerlerde rakabe işlerine başlamak Vekâletten emir aldılar. Balkanlılar ban Ankara, 16 (Hususi) — kanlıların iktısadi müşar esasına müstenit ve bu mâ” ğ takviye etmek üzere Yugoslğ hükümeti tarafından Balki Bankasının — teşkili hakkı” teklif hükümetçe tetkik edi! i tedir, Mötorin ve emsali mahrukat 14-46 Alususi) — alır 270 dereceden aşağı takati” 7 yağları” yüzde 15 nisbetinden fazla " yağı muhbtevi motörin ve ji İ12. kuruş 60 santim üze i resme tabi tutulması, beyan: İlerde de kimyager raporlarin” zaran yağ nisbetlerinin — gö mesi temim edilmiştir. Divanı muhasebat raportörlüğü Ankara, 16 (Hususi) — kanunla ihdas edilen muhasebat raportörlüğüne mürakıplardan (Emin Ha | Tahsin Beyler tayin edildiler sıntf mürakip Hayri, Ms Nedim, Faruk, Halil, Tevfik" mail Hakkı Beyler baş mü” Birinci Tüğüne Sicil mümeyyizi Bey tayin edildi. Tayinler Ankara, 16 (Hususi) —! idare heyeti azalıklarına eski reson valisi, Kızılcahamam” makamı Neşet, İlğın kay” Esat; Konya idare heyeti larma Ayvalık kaymakamı met Resim, Çatalca kay”. Sadettin, Seferhisar ka gi Ali Riza Beyler tayin edil İktısat Vekâleti teftit reisliğine (o Cümhuriyet Bankası idare azasınden tin Bey tayin edildi. Yeni nafia v binası Ankara, 16 (Hususi) — makta olan yeni Nafis bi! mobilye, mefruşat, ve yesil 27 Ağustosta münakas8f y caktır. Bedeli 44 bin lira © edilmektedir. |