15 Haziran 1939 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 19

15 Haziran 1939 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 19

lavisine ı daire odası, saşhekimi ni den NÜMUNELİK YUVASI.. Hulisi GÜNAY © şekkep olan ameliyathaneyi, şimdiye kadar gördüğüm bir çok hastanele- rin smeliyathanelerinden zengin bul: duğumu itiraf edebilirim. Pantafos ismi verilen meşhur “Gölgesiz ame- liyat,, lâmbalarından bir tanesi de “bu hastanededir. Asansörü, teshin vasıtaları, strili- Mutfak dairesi “iasyon cihazi ve buna aitfenni tesisatı İpek mükemmel olan Yozgat memleket “İtanesinin asıl ve en başlı hususiyeti, gnen muayene "rada kendi mikyasında kadro itibariyle tam teşkllâtlı olmasıdır. Bir çok has- tanelerde göze batan kadro noksanlığı burada mevzuubahis değildir. Avrupada ihtisas yapmış olan Baş- hekim ve dahiliye mütehassısı Bay Tiyasttin Tanan izahat vermeğe baş” 8 ladı: — Bir dahiliye mütehassısı, bir ope: Hastahane önünde (Sağdan sıra ile) Başhekim, muharririmiz, Belediye reisi via, ai i2 ele süet ir Yorsyat memleket hastahanesinin arkadan görünüşü ratör, bir röntken mütehassısı, bir ni- saiye ve doğum mütehassısından mü- Koridor frengi e anl yek gibidir. kadara mal olmuştur ? A Bi liraya.. Yeni Valimiz Bay Gürelin himmetleriyle her ihtiya- cımizım derhal ceyvaplanmakta olduğu” nu söylemeği borç bilirim. Başımız da- geldiği zaman kendilerine gider ve istediklerimizi temin ederiz. Hastanemizin operatörü Hayri Ga“ gan, kendisine mesleki bir muhit yap- mış kıymetli bir ameliyatçıdır. Bu iti- barla ameliyatı icabeden hiçbir has- tamız buradan İstanbula gönderilmemiş, kendi ameliyathanemizde, kendi opera- törümüzün muvaffakiyetli eliyle ameli- yat ve tedavi görerek çıkmıştır. Keza röntkenci arkadaşımız Ahmet Talaslı- Banyo dairesi rekkep olan ka- lıkları için kâfi- dir. Hastanemiz- de her gün 15 - 20 kişi ayak te- davisine gelir ve kurtları vediğer emrazi mütenev- verem Ve (Çamaşırhane nın da kıymetli bir şahıs olması haz-“ tanemizi muhite pek yararlı bi” hale getirmiştir. — Yatak adedi nedir ? — Ellidir. Fakat yakında bunu 65 yatak yapacağız. Müracaatın fazlalığı bizi buna sevkedecektir. Meccani mu" ayene usulü bizde umumidir. Yalnız Yozgattan değil, yurdun hangi semtin- den hasta gelse, memnuniyetle kabul eder ve itina ile bakar, tedavi ederiz. * » İşte, Anadolu içinde umulmıyan bir sağlık müessesesi.. ik bir vilâye- tin pek mütevazi bütçesinden ayrılan para ile vücude getirilen bu büyük eser, Yozgat için büyük bir şereftir. 19 ri G