20 Mayıs 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

20 Mayıs 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Bir deniz faciası Sakızadası açıklarında benzir: yüklü bir vapur feryatlar arasında yandı Evvelli gün İzmirden Mersine giden Neft sendikat şirketine ait benzin yüklü bir vapur Sakız adası açıklarında vuku bulan bir iştial neticesinde tamamen yan- mıştır. Bu hususta İzmirde mün- teşir Hizmet refikimizin verdiği tafsllâtı naklediyoruz. Geçen ğün Neft Sendikat şir- ketine ait benzin “hamulesiyle Mersine müteveccihen limanı- mızdan haraket eden Ziya va- purü Sakiz adası açıklarında yoluna devam ederken ansızın bir iştial olmuş ve derhal alev sütunları ve acı acı feryatlar yükselmeğe başlamıştır. Vapur tayfaları ve az mik- Dün gelentayyareciler Muhittin B. kolordu kumandanı | recilerinden mürekkep bir hey'- €« askeriye dün Yeşilköy tay- yare kararkâhına dört tayyare | ile galmişlerdir- Amerikan tayyarelerinden ü- çü dün öğle üzeri biri de ak- şam üzeri saat 18 de gelmişler- dir. Bu hey'eti askeriye ara- sında Amerikalı tayyareci bin- başı hul ve dolitli, yüz başı Ka- non, milâzım Parker Mister Golding ve diğer iki tayyare makinisti bulunmaktadır. Amerikan hey'eti askeriyesi şerefine dün akşam bir çay zi- yafeti verilmiştir. Ziyafette İstan bul Fvalisi — ve şehremini tarda bulunan yolcular alevler arasında telâşe düşenler ve bun- lardan yüzme bilenler kendileri- | ni dönize atmışlardır. Bilmiyen- ler de cankurtaranlar ve sandal- lara baş vurmuşlar ve adaya il- tica etmişlerdir. Nüfusça zayiat yoktur. Fakat vapur ve hamule kâmilen yan- l mıştır. Gerek vapur ve gerkse benzin hamulesi bir şirkete si- ( gortalıdır. Haber aldığımıza göre Tica- reti bahriye müdürlüğü vapurun kıymetiuden daha fazla bir sigor- talı bulunmasından — yangında | kast olduğu kanaatını ileri sür- | mekte imiş. Bu cepheden tahki- kat yapılıyormuş. Şükrü Naili paşa, Tayyare cemi- yeti reisi Hasan Fehmi Bey, İs- tanbulda bulunan tayyareci zabi- tanı, Amerika sefareti erkânın- dan üç zat lej profesörlerinden bazıları, İs- tanbul Türk gazetecileri bulun- muşlardır. dün İstanbul valisi Muhittin beyi tayyare cemiyeti * reisi Hasan Fehmi Beyi, kolordu kumandarı Şükrü Naili paşayı | ve salir makamatı resmiyeyi ge- zerek kartlarını bırakmışlardır. Dün gecede şereflerine Perapa- lasta bir ziyafet verilmiştir. Kolunun diyeti Bir sarhoşluğun neticesi muhakemede Üsküdarda Mukime hanımın evinde bıçakla Niyazi efendinin %ıı yaralayan Berber İbrahi- " Anohakemestüne dün ağır ce- zada başlanmıştır. Hâdise şudur: Bir gece Ber- ber İbrahim sarboş olduğu halde Wuklmı“lunının evinin önüne gelerek bir nara atınış ve * Bana Kırca Alinin oğlu derler, ulan burasını kerhane mi yaptınız , burada namuslu adam yok mu diye bağırmış ve kapıya tekme vurarak zorla içeri girmiştir son- ra — bıçağını hanımın müsafiri bulunan Niyazi efendinin Üüzerine atılarak - sol kolundan yaralamıştır. Hastanede Niyazi efendinin kolu kesilmiştir. Niyazl ef, 1500 lira talep etmektedir. şahitlerin celbi için muhakeme talik olun- du. i Ankarada Yatakta Cegrularek incelip süzü- len ellerini pençerelere uzatır, © meçhul ve esrarengiz kadınla ugraşırmış hep... * Sami Bey amcama telâşla gel di. Dizlerimin burkulduğunu his ettim, Amcamdan Van meb'ur- larından birin'n (Keçi ören) bağ- larındakt köşkünü kiralamağa tavassut etmesini rica etti. Dok- torun tavsiyesi böyle imiş. Keçi örene çıkmak mecbüriyeti oldu- gunu söyliyordu : Handanın ora- da temiz havada tedavisi icap ediyormuş » * * * Çekirgeler Istan- çekerek Mukime | bulada geldi Bir hafta evvel cenup hudu- dumuzdan memleketimiz afakını istilâ eden bir kısmının imha ve bir. kısmı- nın da muhtelit mıntakalara da- ğgıldığı anlaşılmaktadır. Bu çekirgelerden bir kismı nihayet Istanbula kadar gelmiş ve vilâyet mıntıkasının muhtelif yerlerinde hatta şehir içinde görülmüştür. Çekirgelerin imbası için vilâyet ziraat müdürlüğünce tedabir ittihazına başlanmıştır. Bu cümleden olmak üzere vilâyet ziraat müdürü Tahsin | bey Çatalca ve havalisine gide- rek icap eden tedabiri - ittihaz ederek avdet etmiştir. Çekirgeler bilhasıan Çatalca ve Yakacıkta meşe yapraklarile bağlara arız olmuşlardır. Bu çekirgeler — toplattırılmaktadır. ; Yaluvada ve Silivride de Italyan cinsi denilen diğerlerinden daha muzur çekirgeler görülmüştür. | bunlar da zehirlenerek — toplattı- * fılmaktadır. 20 Mayıs 1980 bir macera Yazan: AY HAN — İ8 — 19 haziran Onlar gitti ( 4 ) numarolu da- ireye başkaları geldiler. Uzun boy- lu zaif yüzlü kartal gagası gibi burnu bıyıklarının üstüne kıvrı- lan bir adamla çok Mmütenasip boylu süzgün ve şeytan bakışlı bir kadın onların dairesinde yer- leştiler. Yılışık bik hizmetçileri ile geçkin birahçıları var, bu adam büyük ticaret işleri yapmaya ça- hışarmış. — yanındaki lüzumundan fazla gözel kadının zevce ve ya Mmetresi olduğunda herkeste te- reddüt var. Mühimce işlerini onun 'ıııuıllı takip ettirir, bakar. İstanbulda bulunan | amerikalı gazeteci, Robert Kol- | İ Amerikalı tayyare zabitanı | şehremini | gustos 1939 tarihine kadar yaz çekirge sürülerinin * — Medi | Mecliste | Dün kabul edilen i kanunlar | Ankara, 19 (A.A) — Büyük | Millet meclisi bugün 'öğleden | Gvvel saat 10 da toplanarak muh- | telif vekâletler bütçelerine 283 K20 lira munzam tahsisat itası i ve 1929 senesi bütçesinin muh- | tehf fasıl ve maddeleri arasında 540 bin liralık munakale yapıl- İ ması hakkındaki kanun lâyıhası | ile dahiliye vekâletinin, mrekez ı İ teşkilâtı ve mahiye müdürlerine hayvan yem bedeli verilmesi, Vashingtonda imza edilen milletler arasında telsiz telgraf mukavele ve nizamnamesinin tasdiki hakkındaki kanun lâyihalarını müzakere ve kabul etmiştir. Meclis öğleden sonra tekrar içtima ederek büt- çenin müzakeresine devam ede- cektir. Muhtelit hakem mahkemeleri Ankara; 19 ( A.A ) — Muh- telit Mahkemeler: Türkiye umu- mi ajanlığından tebliğ olunmuş- tur. Türk İngiliz ve Türk İtalyan | Muhtelit Hakem mahkemeleri 5 temmuz 930 tarihinden 31 a- | | tatiline karar verilmiştir. Bu müd- | det zarfında bu mahkemelerin muhakeme uüsülleri nizamname- sinde gösterilen müddetler cere- yan etmeyecektir. Keyfiyet mez- kür mahkemeler riyasetinin iş;- arı üzerine ilân olunur . G e Resim sergisi Ankara, 19 (Telefon) Resim sergisi Meclis reisi Kâzim paşa tarafından bu gün saat beşte açıldı. DEŞ Konya valisi Ankara, 19 (Telefon) Konya valisi İzzet bey Dahiliye vekâ- letile temasta- bulunmak - üzere buraya gelmiştir, Kadın tayyareci İ Sinka, AA ) — Mis Amy Jo:ı':;'ı bı: (ı.ıbılı Soura- bnyaya kitmek üzre havalan- mıştır. Zeplin İsviçrede! Bale, 18 (A. A.) Zeplin ba- lonu saat 19, 50 de Bâle üzerin- uçmuş ve yoluna devam etmiştir. Başında tuvaleti ve hüsnü ile göz kamaştıran olgun kadını çok defa yeni tanımış olduğu nüfuzlu adamlara terk ederek #iYişIP gidermiş. Elinden — bir — şeyin kurtulmadığında — her kes müt- tefikti. Şimdi de, amcama yanap mak istiyorlardı. Cazip kadının bazı geceler salonda Omcamla sabahladığı oluyor. Kocası bir defa bile' semtlerine uğramıyor. Ne yapmak istiyorlar. Bunu bilmi yorum Müstesna kadının isminin(Ca- zibe) olduğunu öğrenmeye mu- vaffak oldum. Başbaşa kâğit tomarları arasında saatlarca meş- gul oluyorlar, kapıları sım sıkı ka- payarak halvete çekiliyorlar. Hiz- metçi Samiye bile yanlarına giremi- yor. Gece yarısından sonra am- cam onu yavaşça kapuya kadar geçiriyor. Üyleye kadar horul horul uyuyor. Bu sabah kahve altımı getiren Samiye : “ Avrupa birlesiyor ! A vrupa birliği konferans! dün açıldı! Bütün devletler birliğe taraftar görünüyor Avrupa ittihadı birliği kon- feransı açılmışlır. Dahiliye na- zarı M. Virtth, Almanya devle- tini temsil etmekte idi. Murah- haslara beyanı hoş amedi ey- ledikten sonra konferansın kü- şadıle M. Briand'ın Alman hü- kümetinin hususi bir ehemmiyet atfetmekte olduğu muhtırasının neşri keyfiyetinin aynı zamana tesadüf etmesi hususunu ehem- | miyetle kaydetmiştir. Yüguslavya ne fikirde Belgrat, 19 (A. A.) Matbuat Briant projesini büyük bir tevce- | ,tühle karşılamıştır. Amerika umurlamıyor Vashinçton, 19 (AA.). — Res- | mi mahafil, bir avrupa federa- | syonu teşkili hakkındaki Brland | projesini hali hazırda bu proje- | nin bilhassa iktisadi sahada ta- hakkuku keyfiyetinin bir takım | müşkülâta maruz kalacağını ka- bul ve teslim etmekle beraber teveccühle karşılamışlardır. İngilizler ne diyor ? Londra, 19 (A.A) — Matbu- at, bir Avrupa federasyonu ihda- sı hakkındaki Brinad muhtırası hakkında müsait tefsiratta bulu- maktadır. Observer — gazetesi , durendiş bir devlet adamı olan M. Brinad'ın şöhretini bir kat daha arttıracak bulunan bu pro- jeyi İngiliz efkârı umumiyesinin kayıt ve şartsız. kabul etmekte olduğunu yazmaktadır. Almanyada taraftar Berlin. 19. (A.A) Gazeteler, ve bilhassa Germanla ve VVor- vers, M. Briand'ın Avrupa fe- derasyonu projesini müsait suret- te tefsir etmektedir. Cazeteler Almanyanın bu hu- susta sarfı mesai etmesi İâzım geldiğini yazmaktadırlar. Muhtrada he var? Paris, 18 ( A.A ) — Briand muhtırası akvam cemiyetine — Küçük bey dedi. Hayretle yüzüne baktım “ol- | bir hil bulunan Avrupa hükümetli” rinden 27 1ısine aynı zal tebliğ edilmiştir. Bu muhtırad 9 Eylülde Cenevrede izah ğ miş olan fikirler tevsi olunmak” ta ve 3 ihtirazı kayit ileri *Ü rülmektedir. 1 — Avrupa hükümetlerini? elbirliği ile çalışmaları Akvalif cemiyetini zafa uğratmak !”h, dursun onun eserini kolaylaşt!/” mak lâzım gelir. 2 — Avrupa hükümetlerinit arada çalışmaları her bir kavım ve ırk aleyhinde olmaâ” mak ve karşılıklı tam bir itli dahilinde inkişaf etmek — icaP eder. 38—Bu mesaiye iştiraki Avrü” pa birliğine dahil olacak devlet” lerin hakkı hakimiyetini hiç bif veçhile ihlâl etmemek - lâzilf gelir. Muktıranın sonunda Fransâ hühümetinin bazı fili ve sebeplerden dolayi evvelce ileri sürmüş olduğu fıkirlere merbut kaldığı beyan edilmetekdir. —— o0 Samsunda bir yıl dönümü — — Bamsun, 19 (A.A.) — Vetanıi kurtuluşu için Büyük Gaziniti Sanmundü miğesilileye Hüşedll 19 mayıs tarihinin yıl dönümünü Samsunlular derin bir heyecafi iletesit etmişlerdir. Gazi kona” ğında yapılan içtimada ludl*. yaratan 19 mayısa dair nutuklar söylenmiştir. Akşam Fener alayi yapılacak dan şükran balosu verilecektir. fırka — tarafıir — ve Harptan evvele dönüş mü ? Belgrat, 10 (A.A) j Ticaret nazırı M. Demetrovif Selânik gazetecilerine Balkan milletleri arasında bir mukarenet yürüyor, maksada bu kısa ", kestirme geçitten atlayıp geçme” — muş çiçek , Samiyeye böyle derim ye çalışıyordu. Kim bilir, şimdi- ilk defa bana mahrem bir sır tevdi ediyormuş gibi gözlerini açarak kulağıma fısıldadı: — Bu Cazibe hanım eyi bir kadın değil küçük bey. — Neden anladın kızım? — Gece beyfendi onu kapı- ya kadar İgeçirmişti ya? — Ben ne bileyim görmedim. — Cazihe hanımın beyi ko- ridordaydı ne konuşacaklar diye dinledim elini tutup yavaşça gü- lerek dediki:nasıl ihtiyar domnz- la iş yolunda gidiyor mu! Merakla sordum: Ey Cazibe hanım ne dedi? — Parmağını dudağına gö- törerek: Sus! eyidir. Dedi.. Ah zaten bunu ben kaç gün- dür anlamıştım. Elbette kadın kuvveti, para knvvetinden daha nafizdi. Bu adam da bu yoldan ye kadar kaç kişiyi böyle caziP zagari ile avlayip çantaya atılaf kekliklere benzetmişti. Bir ko” — layını bulup bir yere sokuluyorr — arkadan' nefis kadını sal çıkardıktan sonra meseleyi onuf olgun vücudu ile kırmızıj dudak” Tarının meharetine terk edi! İ Şüphesiz amcam da göz kamaf” tıran ihtiras kafesine git N üzere idi. Zaten, bu aile il€ münasebet peyda ettiyindi ona bir şeyler oldu. Artık klüf” lerde sabahlamıyor, saatte bir elbise ve tuvalet deyiştiren *€ kadından — ayrılaml! tada onu karşısına alarak bordo şarabı yuvarlıyor, tiyatroda Cö” zibe ile kendisi için hususi locA— lar açtırıyordu. Onların (Devamı var) 4