25 Mayıs 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

25 Mayıs 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

ü i Ş t İ “Wn gümrük tarifesi 25 Mayıs Ankarada ikinci at koşusu Ankara, 23 (A.A) — İlkbahar At koşularının ikincisi — bugün Yapılmıştır. Bin metrelik mesafeli erkek tay koşusunda — Settar efendinin Latif isimli tayı birinci Ali beyin - Hadidi ikinci geb Mişlerdir. Dört halis kanlı İngiliz atları Arasindaki 1200 metrelik bu ko- Hida birinciliği Celâl ve Nafiz ylerin Vari Gascen, ikinciliği ban zade Fuat beyin Rejane'ı lştır. 1000 metre mesafeli dişi tay me kuşuşına 3 hayvan iştirak ttmiştir. M. Binns ve Seferaff'ın u"'ıd çıkmıştır. Haliskan 3 lagiliz atının girdi- 2000 metre mesafeli Çankaya nu Akif beyin Androni- Cüs'ü kazanmıştır. 4 ve daha yü- 1 yaştaki haliskan arap at ve taklara mahsus bhandikap ko- Hisuna 5 hayvan iştirak etmiştir. fesi 2000 metre olup Kemal *fendiuin Zaferi'i birinci, Akif in Yavuzu ikinci Ahmet n Tayyarı üçüncü gelmiş- lerdir. ÇiMe haydutluk Pekin, 24 ( A.A ) İngiliz me- Murları Sarı nehrin cenubundaki bütün Honan arazisile Hupeb ve Kiangsi eyaletlerinin — tehlikeli Mıntakalar olduğunu ve havai faarruzlar ve baydutluk korkü- Sundan — dolayı uralarda otur- Manın ecnebiler için muhataralı lı'hıntluiıııııı beyan etmektedir- Şimdiye kadar bunları ter- tmeleri için ecnebilere kat'i emir verilmiş değildir. Çüânkü buralarda seyahat etmek olduğu yerde kalmaktan belki daha ziyade tehlikelidir. Hankeou için böyle bir tehlike varit değildir. Arnavuutluga — İtalyan askeri mi gönderilmiş Paris, 28 (A.A) — Jurnal ga- Zetesinin verdiği bir habere göre ı'llyııııı paris sefareti İşkadraya 2 bin İtalyan askeri çıkarıldığına dair şayi olan haberi resmen te- P etmiştir. Paristeki salâhiyettar Fransız Ve Yugoslav muhafili A rnavutluga İyan askeri kıtaatı gönderildi- Bine dair olan şayla hakkında hiç bir malümatları olmadığını beyan etmektedirler. Almanların borçları Vaşıngton, 23 (A.A) — Meb'- Usan meclisl Almanların tamirat 'cuna müteallik tesviye suretini bul etmiştir. Zeplin dönüyor Pernanbouc, 24 (A.A) — Ze- plin dün 'akşam saat 25,32 de Rio', '.ıııülıvecclhon hareket et- Gümeak M 24 (AA) — kanun Tayıkşe, GRL tadil - eden Ahası yiharın W.:;khndı bu lâ- iki meclis mural ara; kama bir 1tlaf” hap Şeaa Önümüzdeki hafta Meçlisinde müzake m': Yangın çıktı Aksarayda Millet caddeşinde ğ boyacisi Nuri efendinin “dükkânından elektirik tellerinin Üğü olmasından ateş çıkmış, e z Müştir. vessü etmeden söndürül Emlâki milliye müdürü Gayri mübadillere verilecek olan bonolara nezaret etmek üze- re şehrimize gelen emlâki milliye müdürü dün Ankaraya gitmiştir. — *rerrtmesen Pembe hanımın tavuk merakı Sultan Selimde bir bahçe içer- sinde ayrı ayrı kulübelerde otu- ran Gülbahar ile Pembe isminde iki kadın arasında bir kavga çıkmıştır. Biri ciçek yetiştirmek, diğeri tavuk beslemek merakında olan iki kadın arzularını bir türlü bir- leştirememişlerdir. Tavuklar, bütün takayyüde rağmen bahçedeki bütün çiçek- leri yemişler, çiçekleri zahmetle yetiştiren kadın da — tavuklara elinden gelen fenalığı yapmıştır. Bu yüzden tekerrür eden kavga; feci bir hal almış, iki kadın to- kat tokata, saç saça gelmişler- dir. Bir aralık eline bir sopa ge- çiren Gülbahar; bütün kuvvetile Pembenin kafasına vurarak ka- dinin başını yarınıştır. — Yarası mühim olan Pembe Balat hasta- hanesine yatırılmıştır. Gündüzleri de... Dün Beşiktvşta kaptan İbra- him ağa mahallesinde 34 numa- ralı eve sabıkalı hırsızlardan Mustafa girmış, bazı eşya calar- ken yakalanmıştır. İranın yeni parası Tahran — İran hükümeti yeni darbedecegi meskükât için karşı- lık olan üç milyon altın İngiliz lira- sını bankaya tevdi etmiştir. Yeni meskükât Tahrandaki İran darp- hanesinde yapılacaktır. Banko- notlar ise Almanyada tabedile- cektir. Eski paranın altın riyal ile teb- dili tarzına 'dair bir. talimatname tanzim edilecegi gibi altın ithaline ruhsat verilecek ve gümüş ancak işlenmiş olduğu halde ithal edile- bilecektir. Elektrik saatleri İskenderiyeden — Bura be- lediyesi şehrin meydanlarile bü- yük caddelerine elektrikle işler saat vazına karar vermiştir. erevi Hisesa— Namzetlik Esbak Selânik valisi Nazım paşanın hafidesi ve esbak mat- buat müdürü Hikmet Nazım B. kerimeleri Hamiye H. ile Kazasker zade Kadri B. in mahtumu genç elektrik mühendislerimizden Şey- da Riza B. in namzetlikleri dün bir çok kibar ailelerin iştirakile tesit edilmiştir. — #“YARIN, İN TAKVİMI Di Mayıs SA Hi Resmiye lcriyı 1930 25 ıa4_'_ Namaz vakıtları Alafranga Alaturka s. d. . d. Güneş 4,84 | Güneş Öyle 12,11 le İkindi. 16,09 çlııı-ıv.zu atei - 21,22 1,55 İmsâk ». 23 | İmsak 655 —— —2023 | REE Güs Ruzi Hızir 26 20 —m“—, Seneci Bakırköy milli sinemada Bu gece san'atkâr Naşit bey, ko- mik Şevkı bey kumpanyaları, iki büyük kumpanya birden Birinci defa olarak KADINDAN KORKANLAR Komedi 3 perde Duhuliye 30 kuruş * Yaz sezonu münasebetile Mangasar teyatrosu Yeni Şehir Milli dıram kumpanyası Müdür Rejisör Aram Elmas Karakaş BU GECE İlk müsamere DİLSİZ ONBAŞI Dıram 65 perde İstanbul dördüncü ic- ra memurluğundan: Fatma hanımın - bilesale ve bilvesaye Saadet hanımdan is- tikraz eylediği mebaliğin temini istifası için Kadıköyünde Ca- ferağa mahallesinde Moda cad- desinde atik 412 ye cedit 44 numaralı zemini kârgir ve maa- dası ahşap ve zemini hariç ol- mak üzre iki kattan ve birde ta- van arasından ibarettir. Hane- nin sekiz hisse itibarile beş his- sesi ihalei evveliye müzayede- sine konarak dört bin lira be- delle talibi uhdetinde olup kati ihale müzayedesinde mezkür be- del dört bin beş yüz Miraya ba- liğ olmuş isede, bu defaki kıy- met itibarile sülüsanı bulamamış olduğundan kati ihalesi icra kı- lımmak üzre yüzde beş zam ile ve otuz gün müddetle müzayede temdit edilmiştir. Hane baricen boyalıdır, caddeye olan kısım boyalıdır, üstü parmaklıdır, s0- kağa iki demir kapısı vardır, her kapı iki küçük bir toprak a- ralığa açılır ve asıl hanenin ka- pısına çıkılacak mermer basa- maklı merdivene gidildiği gibi başdaki kapıdan ve binanın al- tındaki boşluktan mutbak ve bah- çeye geçilir. Mezkür çift dör er basamaklı dörder ayak mermer merdivenden taşlığa çıkılır. Bu- radaki kapı demirdir, içeride ah- şap ve camlı bir kapı daha var- dır, Buradan baneye zeminin fevkindaki birinci kata girildikte zamini mermer geniş sofası bir methal ve yine camlı bölme ile zemini ahşap bir salona girilir ve © salondan darasaya çıkılır bir camekânlı kapı da vardır, Kapı- ları mermer melhal ve bölme a: lona açılan dört oda ve bir hela vardır. ayrıca ahşap raflı ve mus- luklu bir kilerde Mevcuttur, sa- londan renkli camlı kapı ile ge- çildikte ufak aralık üzerinde bir dolap ve mezkür kısımdan ahşap merdivenle aşağı kata Inildikte bir merdiven altı ve bahçe ka- pısı vardır. Sağda zemini malta taşlı ve ocaklı ve bahçeye kapısı olan tavanı beton yeraltı salonu ve iki odayı havi ve fırını harap bir hamam mahalli va çamaşırlık ve helâyı havi kısmın dahi bahçe kapısı vardır, Zemin katında ah- şap merdivenle birinci kata çı- kıldıkta ufak bir aydınlık mahalli ve üç pençereli sahanlık ve mer- bivenle çıkıldıkta camlı kapılar- dan ikinci kata girilir, ikinci ka- tın zemini ahşap olup birinci ka- tın aynıdır. ayrıca bu katta bahçe üze- rinde bir çıkma vardır hanenin alelumum tavanları ve 'divarları kısmen yağlı boya ve kismen ahşap ve bazende kâri kadim sıvadır ve ikinci kata bir salon 'azladır üçüncü katta yani tavan arasi katına ahşap — merdivenle çıkıldıkta merdiven ortasında üç pencereli sahanlık mevcut ve gene merdivenle üçüncü kata çıkıldıkta ahşap bir sofa iki oda dört sandık odası ve biriri çift kapılı olmak üzere dört dolap ve musluğu havi bir kiler mev- cuttur. Hanenin ikinci katına kadar salon ve merdivenler fersude muşamba ile döşelidir sokağa ve bahçeye müteveccih pencereler - boyalı ganjurludur birinci kat salondan ahşap camlı kapı ile zemini mermer ve kıs- men malta döşeli bir darasaya çıkılır burada bir tarafı demir parmaklıklı bir kamerya vardır mermer merdiyenden bahçeye inildikte sol tarafta ve kamer- yanın altında iki gözlü odun ve kömürlük ve bahçe derznunda üç adet büyük çam kırk kadar defne ve bundan başka ihlamur ve at kestanesi vardır. kısmen bozuk çakıl teşi ile mefcuş ma- halde ve birde büyük havuz vardır bahçenin etrafı , harap divarlıdır bahçede ayrıca armut erik dut ağaçlarıda vardır. ha- nenin müştemilâtından ve bah- çenin nihayetinde vaki ahir mahalline gidildikte mukaddema ahır. elyeym iskâna — mahsus iç içe üç oda görülmüştür bundan mada bir kârgir harap çama- şırlık ve birde kömürlük vardır bnrada bilâ ücret Mehmet Ali efendi — naminda biri ikamet etmektedir arkadaki arsaya çı- kılır isede kapı ve yol yoktur hane elyevm boştur hanede elmalı suyu — ve — elektirik tesisatı mevcuttur mesahası kâr- gir bina 192,64 ve katgir harap mutbak 19,438 ve ahşap bina 46,5 ve kârgir harap bina 9,00 ahşap kümesin 9,00 ki ceman binalar 277,57 ve bahçe 883,28 den ibaret olup ceman 10160,85 metredir hududu bermucibi se- nettir bu defaki kıymeti mu- hamminesi bina ve müştemilâtı on bin ve bahçe ve teferrüatı sekiz bin dört yüz küsür |liradır talip olanların kıymeti muham- minesinin yüzde 10 nisbetinde pey akçesini alarak 26 - 6 - 930 tarihinde 929 - 2415 numaralı dosya ile saat on dörtten on altıya kadar İstanbul dördüncü lera memurluğuna bizzat veya bilvekâle müracaat eylemeleri ilân olunur. İstanbul mahkemei asli- yesi ikinci hukuk daire- sinden Kesire hanım tarafından Ça- pada saraç doğan mahallesinde 19 numaralı hanede sakin şoför Nurettin efendi aleyhine ikame eylediği bin altı yüz lira alacak davasından dolayı — mumaileyh Nurettin efendinin ikametgâhı- nın meçbuliyeti hasebile dava arzuhali suretiuin onbeş gün zar- fında cavap vermek üzere ilânen icra — kılınan tebligata rağmen cevap ita etmediğinden müddei vekilinin muvafıkı kanun görülen talebi veçhile mumaileyh Nuret- Htin efendi hakkında gıyap kara- rı ittihazına ve kararı mezkürun alelusul ilânen tebliğine tahkikat hakimliğince karar verilmiş ol- duğundan kararı gıyabiyi havi gdavetiyede muharrer 5 Haziran 930 Perşenbe günü saat on üç buçukta liecelil tahkik tahkikat hakimliği huzurunda hazır bulu- nulması ilân olunur. l F TEMİNATLI TAMİRAT Sahite 5 Sultan Ahmet sulh mah- kemesi hukuk hakimli- ğleden : Müddei Bağçevan Ali Riza efendinin Bağçevan Dimitri efen- di aleyhine ikâme eylediği 267 iki yüz altmış yedi lira alacak da- vasının cereyan eden muhakeme- sinde Müddeialeyhin filhal ikamet- gâhı meçhul bulunmuş olduğu anlaşılmasına mebni ilânen tebli- gat icra kılımasına ve Müddeiden Dimtitri ve saire namına maliye Tahakkuk Şubesince haczen tah- sil kılınan mebalığdan meddela- leyhin hissesine 90 lira isabet et- tiği indettahkik nümayan olmasına mebni bu babdaki muameleli gı- yap kararının 20 gün müddetle ilânen müddelsleyhe - tebliğine karar verilerek muhakemenin 16 Haziran 930 Pazartesi günü saat ilre muallak bulunduğunean Müddelaleyhin yevm mezkurda bizzat gelmediği veya bir vekili musaddaa göndermediği takdirde bütün vakaaları habul etmiş ad edilaceği ilân olunur, vaaaameen e eee l İstanbul dördüncü icra memur- luğundan: — Onnik Parmak- sızyan efendinin Arşak ef. zim- metinde alacağı olan ve Kirkor Pembeyan efendiye temlik eyle- diği bin liraya mukabil dâtn öh- desine ipotek irae edilen Sa- matyada Koca Mustafa mahal- lesinin Leblebici köşesi sokağın- da atik 56 cedit 50 numalalı ha- ne otuz gün müddetle ihalei ev- veliye müzayedesine vaz oluna- rak beş yüz lirada talibi uhde- sinde olup bu kere yüzde beş zamla ve on beş gün müddetle ihalei katiye müzayedesine vaz olunmuştur. Sokaktan — ahşap kapu ile içeriye girildikte zemini mermer döşeli bir havlı üzerinde bir oda, bir sahrinç olup ahşap merdivenle aşağı bodrem katına inildikte zemini malta taş dö- şeli maltiz. ocaklı ve bir halâyı muhtevi olup merdiven altı var dır. Havlıdan ahşap merdivenle Eyukarıya — çıkılırken — merdiven üzerinde bir hala mevcuttur. ! Hanenin kârgir ve muhtaci ta- mirdir. Hanenin bodrum ve bi- rinci kat pencereleri demir par- maklık vardır. Derununda on lira mahiye bedeli icarla ve ay- da peşinen verilmek üzre maa alle İsmail Bey sakindir. Kontra- tın tarihi ile muddeti hakkında malümat olunamamıştır. Hudu- du sağ tarafı banın arsası, ar- kası Donik arsası, sol tarafı de- mirci Oskiyan sokağı, cephesi Leblebici köşesi sokağı ile mah- duttur. — Mesahası, bilmesaha altmış bir arşın terbünde olduğu görülerek hali hazır emlâk piya- sa ve binanım muhtacı tamiri mazarı dikkata alınarak ve tram- yaya uzaklığı hasebile kıymeti muhamminesi tamamı bin yüz seksen İira olup talip olanlar kıymeti muhamminesinin yüzde onu nisbetinde pey akçelerini alarak 920—5976 dosya numa- rasile 14 —6— 30 tarihinde saat ©n dörtten on altıya kadar İstan- bul Dördüncü icra memurluğuna bizzat veya bilvekâle müracaat eylemeleri ilân olunur. Gramofon, makine ve bilümum rka ve alafranga alâtı mu- sikiye teminatlı surette tamir olunur. Adres : Beyoğlu, tü- nel başı,Tekke caddesi, No 464 MAKİNİST REMZİ a 2 fğe N ee Ğİ