2 Haziran 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

2 Haziran 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

A.;sayiş beri;emald e— : ” haşmetmeap! Giyotinin yanına basan kol işte budür: Yakan, yıkan, ezen, öldüren bir kan ve ateş seyli memleketi binbir meddü cezirle yıllarca yaladı,'taradı.. Bu hal daha ne kadar devam edebilirdi? Fransa'nın istımar kıhıu"" günden güne mahvo- luyor, hiçe iniyordu. Halkın so- Yülacak bir postu kalmıştı.. Sa- Fay, galiba ona da göz koymuş Onu da almağa niyet etmişti. Acaba memleket buna razi ola- tak mıydı? Hâkim sınıf, geniş halk kit. lesinin menafiiyle zerre kadar alâkadar değildi. Halkın dertle- Tihe kulak asmak şöyle dursun, ile temas etmeği bile asale- tini lekeliyecek bir tenezzül ad- Ha yardı. — Eli Maliye na- u. Sarayın bir eli bir de ma- , Ziriydı , Nerde para varsa bu el ["')l uzanıyordu. Bir az ayak | direyen bir vatandaş ise maşayı | Yakasında buluyurdu. Bu maşa | Polis nazırıydı. Of bu polis!. Öyle | Yledansız, öyle alçak ve kör bir ) Aletti ki, Fransa bunun elinde her Rün en genç en zinde ve münev- Ver bin uzvunun mahvolduğunu Rörüyordu. Nefyü tagrip, işkence | haplı ve ölüm.. Genç neslin ka- Tni kurutmak için polis elinden | he gelirse onu yapiyordu. Bastil, münevver Fransa'nın beyni üstünde kurulmuş bir indi ki, bütün bir memleket onun tehdidi altında zanğır zanğır tHitriyordu. Önsekizinci asrin felsefesine, ir muhalledesine beşik ve tar- h olan Fransa için bu eşna bir le- li. O fransız fikriyati ki A- Merikadaki müstemlikelere bile stiklâlin tadını tattırmış, yeni dünyada zulme isyan edenlerin yrağı olmuştu ; O fransız iyatı ki Fransa'dan fersah- larca uzaklarda, Atlantik'in öbür Yakasında bile hürriyet aşkını harekete ğetirmişti ; O fikriyat ki yepyeni bir idare ve yaşayış tisteminin mimarı ve alemda- Tiydi, Paris'te, Fransanın — gö- yani — bizzat — doğ- duğu yerde kirbaçlaniyor. to- N.'— a iyor menfa menfa zından j türükleniyordu. Bastil daha ne zama- decek, — yakı bir kudret Iı.ı...e_.':_"ı:::k._ Yordu. Polis nazırı, her ğece onak- tıncı |Lui'ye gülümsiyerek tek €ümleli bir rapor veriyordu: — Asayiş berkemâldir. hbaş- pl Ve halk adliye sarayının geçerken başını önü- he eğerek şöyle düşünüyordu: — Burası vatandaşlara ceza- | : olanlar ' maile müracaatları rica olunür. — Tefrika numarası: 3 — lar tertip eden küdretin karar- | gâhıdır. Evet.. Kırallık mahkemele- rinde halkın bulduğu mana buy- du. Burbonların Fransasında ada- let mizanı, yalnız ceza dartan ve haksızlığı kentâl kentâl dağıtan cehennemi bir mekanizmaydı. **&kk 98 te birdenbire infilâk eden ihtilâl Fransa'yı bir volkan gibi yaktı, kavurdu. Ayaklanan esir kitle mabet, şato, saray hiçbir şey tanımadı Yakan, yıkan, ezer, öldüren bir kan ve ateş seli memleketi binbir. meddü cezirle yıllarca yaladı, taradı. Sınıf ve menfsat tezatlarile birbirinden ayrılan halk kitle- leri can — boğaza — gelince, | her ihtirasın fevkinde mukaddes bir ittifak ile, el ele ve . 'iler. ve ileriye atıldılar. —" ” Burbon tacını devirenlerin bir tek hedefleri vardı: Yaşamak hakkı.. Bir tek ateşle, fakat çok yüksek bir ateşle kaynaşmışlardı: Müşterek kin.. Ve müşterek kia ile birbir- lerine — bağlananlar, yaşamak hakkına daoğru — yollanırlarken hiç bir şey — düşünmediler. yalnız bir tek kudretten hızyal- dılar: İnsiyak.. Giyotinin yayına basan kol işte budur. (Devamı var) | mukaddemenin sonu | Dikkat! ERAR SI Yarından itibaren tefrikamı- muzin asıl kıismini neşre — başlı- yoruz. Poliste Tabancalı hırsız! Yedikulede tramvay cadde- | sinde bakkal Kostinin kızı Eli sanın evine hırsiz. girmiş, kupı arkasında asılı bulunan 2 manto- yu çalıp giderken görülmüştür. Hüviyeti meçhul olan hırsız; yakalanacağını anlayınca kaçmış we arkasından takip edenlere tabancasını çekerek ateş etmiş- tür. Tesadüf eseri olarak taban- cadan çıkan kurşunlar kimseye isabet etmemiştir. — Tabancalı meçhul hırsizin izi kaybolmuş- Dayak fasılları Galatada makinist Mustafa efendi, amele Şabanı bir kavyga esnasında dövmüştür. Muallim Mustafa Kâzım bey de Kadıköy halk otobüsleri kon- trolu Ihsan efendiyi dövmüşt aa Gayri mübadiller cemiyeti Gayri mübadiller <cemiyeti heyeti umumiyesi önümüzdeki Pazartesi öğleden evvel topla- nacaktır. Sabt SA ei Makriköy kazasına tabi Şam- lar karyesinde saman Ve cins ca- tılık koyunlarmız vardır. Talip Hasanoğlu ls- HASANOGLU ; İSMAİL Hırsızlıkla; e 24 saatte gene 8 vak'a oldu 1 — Yeniköyde iskele önün- de bağlı bulunan bir gemiye hırsiz. girmiş, Ahmet kaptana ait öteberi çalmıştır. — Beşiktaşta Serence bey yokuşunda 12 numaralı evden 300 lira kıymetinde pırlanta bir yözük taşı çalınmıştır. Kaptan Arslan beyin zevcesi Makbule" hanıma ait olan bu yüzüğün hizmetçi taraşından — çalındığı iddia edilmiştir. 8 — Yeniköyde Ardaşın ga- zinosundan bazi eşya çalan Hü- seyin yakalanmıştır. Usturalı bir kahvecil! Beyoğlunda Yenişehirde kah- veci Karakaş ail; Binnaz isminde bir hanımı yaralamıştır. Vaka evvelki gece saat) yarımda ve bir kavgayı Müteakip olmuş- tur. Karakaş İsmail, bir eşya meselesinden münazaa ettiği İz- mirli Binnaz hanıma ustura çe- kerek üzerine Aalılmış yüzünü kesmiştir. Ustura yarasından yüzü feci bir Çhale gelen kadın; Beyoğlu hastahanesine yatırılmıştır. Vakayı müteakıp kaçan Ka- rakaş İsmail aranmaktadır. YENİ NEŞRİYAT! — Imparatoriçe öjeno Sultan - Aziz Muharriri : AYHAN Kitap halinde çıkmıştır. “Cumhuriyet,, kütüphanesinde (830) Kuruşa satılir. * Küçük imla Lügatı *“Kanaat, kütüphanesinde (50) kuruşa satılmaktadır. Kütban Derileri Tayyare Cemiyeti İstanbul şubesinden: 184 koöyon ve 124 geçi derisi Kara mürsel Tayyare şubesince müzayedeye konulmuş- tur. Taliplera mahaline müraca- | Uari ilân olunr. Gayri menkul mallarin Kstanbul 4 cü icra memurluğun- | n : Açık artırma ile paraya çev- rilecek gayri menkulün ne oldu- ğu hane arsa dükkân Gayri menkulün bulunduğu mevki mahallesi sokağı, numarası: Eyüp Baba haydar m. arpa emini so* ve klise çıkmazı atik 88 mü 38,19,21,23 cedit 12.14 16,17.18.21 takdir olunan kıymet 1914.162,40 329,60 artırmanın yapılacağı yer, gün ,saat: İst. 4 üncü icra 23-6-980 1 — İşbu gayri menkulün ar- tırma şartnamesi 14-6-930 tari- hinden itibaren 29-118 No.ile İst: 4 üncü icra dairesinin muay- yen numarasında her - kesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malumat almak isteyenler işbu şartnameye ve 29-118 dosya — numarasile memuriyetimize müracaat etme- lidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukarda yazılı kiymetin yüzde yedi teminat gösterilecektir. olmıyan — ipotekli — alacaklılarla diğer alâkadarların va irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihin- den itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icap eder aksi halde hakları tapu sici- lile sabit olmıyanlar satış bede- linia paylaşmasında bariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artır- maya iştirak edenler artırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malumatı almış bunları temamen kabul etmiş ad ve itibar elunurlar. Üstünde bırakılan gayri menku- lün bedeli zamanında verilmezse gayri menkul ikinci bir artırma ile satılır ve bedel farkı ve mah- rum kalınan yüzde beş faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme ha- cet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. Beş nu- maralı fıkradaki şart tahakkuk etmek kaydile üç defa bağırıl- dıktan sonra gayri menkul en çok artıranın üstünde bırakılır. Şart tabakkuk etmezse artırma geri birakılıp alıcı taahhütlerinden kurtulur ve teminatta kalkar. 5 — Artırmanın birinci veya ikinci olmasına ve gayri menku- le teallak eden kanıni hakka ve satışın tarzına göre diğer Artırma 2cidir. en çok artır- manın üstünde bırakılır gayri menkul vergi Belediye, vergisi evkaf vergisi alana aittir. Yazılan hane dükkân yukarıda gösterilen 23-6-930 tarihinde İst: 4 üncü icra memurluğu odasın- da işbu ilân ve gösterilen artırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. | açık artırma İlanı l | 3 — Hakları tapu sicilile ubitx I | İstanbul İkini icra Mem- urluğundan: Bir borcdan dolayı mahcuz ve paraya çevirilmesi mukarrer sşyayi betiye 7 Haziran 9830 ta- rihine müsaddif Cumartesi günü saat 11-12 de Büyükderede Cor- caki sokağında 84 numaralı ha- nade açık artirma suretiyle satı- lacaktır. Talip olanlar 930/936 dosya numrasiyle mezkâr güne ve saatta mahallınde hazir bulu- nacak “memüruna müracaatları ilân olunur, stanbul birinci ticaret mahkemesinden: Banka Kommerçyale İtalyaneye merhun bulunaa düyüynu mübe- ddelei müvabhade lstikraz ftahvi- lâtile Arslan, Eskişehir müttehit Çimento ve su kireci fabrikaları T.A.S. hisse senedatı tahvilâtı | bilmüzayede satılacağından talip olanlarin 4 Haziran 930 Çarşanba günü saat 14 de esham ve tahvi- 1ât borsasında hazır bulunmaları ilân olunur. İst. 4 cü icra ” memurluğun- | dan: Açık artırma ile paraya çevrilecek gayri menkulün ne olduğu bir bap hane. Gairi men- kulun bulunduğu mevki mahal- lesi, sokağı, numarası: Hasköy Sütlüce Mahmut ağa mahallesin- de Sütlüce atik 17 No. 14 No. takdir olunan kıymet; Yedi yüz elli lira artirmanın yapılacağı, yer, gün saat: İst. 4 cü icra da- iresinde 3-7-930 perşenbe 14 ila 16 ya kadar, 1 — İşbu gayrı menkul ar- turma şartnamesi 21-6-930 tari- hinden itibaren 930-144 No. ile İst. 4 cü icra dairesinin muayyen numarasında herkesin göre bil- mesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malumat almak isteyenler, iİşbu şartnameye ve 930-144 dosya numarasiyle me- :ınriyouııhn müracaat etmeli- lr. 2 — Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde yedi teminat gösterilecektir. 3 — Hakları tapo - sicillile tabii olmayan ipotekli alalacak- hlarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı — sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dalr olan iddalarını işbu ilân — tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildiril- meleri icap eder aksi halde ha- karı tapu sicillile sabs olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasında hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde ar- tırmaya iştirak edenler artırma şartnumesini okumuş ve İuzumlu malümatı almış bunları temamen kabul etmiş ad ve itibar olunur- lar. Üstünde bırakılan — gayrı menkulün bedeli zamanında ve- rilmezse gayrı menkul ikinci bir arttırma lleh satılır. ve bedel farkı ve mahrum halınan beş faiz ve diğer zararlar ıy;l::: hükme hacet kalmaksızın me- muriyetimizce —alıcıdan — tahsil olunur. Beş numaralı fıkradaki şar tahakkuk - etmek kaydile üç defa — bağrıldıktan sonra gayri menkul en çok arttıranın üstünde birakılır. Şart tahakkuk etmezse OEL LA geri bi alıcı ta- lhlmllırinden k'::gk.ı:: ve temi- natta kalkar, 5 — Artırmanın birinci veya ikinci olmasına ve gayri menkule tealluk eden kanuni hakka ve satışın tarzına göre diğer şartlar. Vergi belediye vakif icare rusu- müşteriye üittir. Yazılan ahşap hane yukarıda gösterilen 3-7-030 tarihinde İst. # €cülcra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. :