3 Temmuz 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

3 Temmuz 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

K M İstemezük Milliyet gazetesi bağırıyor: — İstemezük. Hainleri ie> temezük, cahilleri istemezük, derserileri istemezük,. Cümbhuriyet gazetesi ba- ğiriyor: — İstemezük alçakları 1 temezük... Sokak politikacıla. riını istemezük-. Hapishane kaçkınlarını istemezük... Ve bu nekarata, ellerinin hamurile diğer yardakçılar da iştirak ediyorlar. Vakitler, Akşamlar, yeni- günler... Sadri'ler Selâmi'ler ve nice, nice gazelecikler, Müharrircikler. * Bunların ne istemediklerini bilmiyor değiliz. Öyle uzun boylu görültüye, gşatafatlı fer- yi « lüzüm yok. jemedikleri geyin kmocas yu: Muhalefet — istemiyorlar. Tenkit istemiyorlar. * O halde bu muhterem ze- vatın memnmun o'abilmeleri için onlarım “İstemezük,, lerine mu- kabil biz şöyle bağıralım: — İsterük, Mektep kaçkın- larını isterük ... Küfürbazları isterük... Dalkavukları isterük... Eyyam ağalarmı isterük... * Nasıl - acaba velinimeti- miz küçük beyleri memnun edebildik mi? BbRHANETTİN Aı.l D.Vekili Yarın gene Ankamya avdet edecek Dahiliye Vekili Şükrü Ka- ya Bey hafta tatilini geçirmek üzere şehrimize gelmiştir. Vekil B. Tokatlıyan oteline inmiştir. Kendisile görüşen muhar: ririmize demişt'r ki: — Cumay' *İstanbul'da ge- iranla Haa gübliin: Kökmlük lere verilecek hiç bir yeni havadis yaktur. Cumartesiye tekrar Anka- ra'ya döneceğim. BÜ b Danimarka sefiri gitti Bir kaç gündenberi ailesile beraber şehrimizde bulunan Danimarka sefiri Müsyü Şon evvelki gün öğleden sonra Viyana vapurile memleketine üizlişüer — e Birbankal Belediye bankasına hazırlanıyor Yeni Belediye kanunu mu- cibince Belediyeler - varidatı safiyesinin '/,5 Ini bir banka- ya ileride açılacak “Belediye bankası için* ayıracaklardır. Kanunun bu maddesi üze- rine Şebrimiz Belediyesinde de varidatı safiyesinden; , 5 ayrılacak ve bir bankaya yatı- nlacaktır. Fir tayyare düştü Hamilton; “ Ontarle (A.A.) — Bir tayyare Hamilton ka- rargâhında yere düşmüştür. Bu fır. kaza meticesinde 5 kişi ölmüp Tefrika-No. 27 Müuharriri : Rıynondı Machard — FPFramsız edebiyatından büyük-aşk romanı Zabıta muharririmiz yazıyor : Bir sefalet faciası daha! Facia üstüne facıaya uğrayan yan 60 yaşında bir ih- tiyar dün evinin balkonundan kendisini attı Andon isminde 60 yaşında bir ihtiyar dün, kendisini evl- nin balkonundan aşağı atmak suretile inlihara Leşebbüs et- miştir. İşin iç yüzü şudur: Lazari oğlu Andon - Siliv- ride doğmuş, küçük ya; da iken şehirimize gelerek maa alle yerleşmiştir. Büyümüş, Öranye isminde bir kadınla evlenmiştir. Aradan zaman geçmiş, Maryanti isminde bir de kız çocuğu dünyaya gelmiştir. Andon Ağa eskti bir gemi- eidir. Bundan iki sene evveline kadar iş ve gücüle meşgul olarak çalışmış, ve çoluk ç- cuğunu barındırmağa — başla- mıştır. Fakat, iki sendenberi işsiz ve güçsüz kalmış, uzun müd- dettenberi muzayaka içerisin- de çırpınıp durmağa başlamış- Andonun byu halini gören hem- şerisi Katina bunları maa aile almış, — Ba'atta — Hızırçavuş muhallesi çeşmeli sokağındaki 9 numaralı evine getirmiş, elinden geldiği kadar bakıp beslemeğe başlamıştır. İşte, son günlerinde 60 | yaşlarında bulunan bu An- don ağa, uzun zamandanbe- vi kız, kardeşinden gördüğü muavenet üzerine iyi ve kölü vaktini geçirip durmakta imiş. Fakat, sekiz gün evvel ma- damı Oranye ölmüş, büsbü- tün meyus ve mütcessir ola- rzak canından bıkip usanmış- tır. İşte sefaleti takip eden bu felâket üzerine zavallı Andon Ağa da canına kıymak iste- mış, usandığı bu hayattan bir an evvel kurtulmak — tçin kendisini oturduğu evin babk koııuııdıu ııaiıyı ıımıım 110,000 İira ıhtılas Yapan Bakırköy Mıılmudurlüğu memurla- rından bazıları daistiçvap edildiler Harp — mallüllerile, müte- kaitlerin maaşlarından 110 bin Hira ihtilâs eden Bakırköy Mal- müdürü Nail Bey hakkındaki tahkikat Adliyeye intikal et- | mekle beraber, Maliye müfet- | tişleri de ayrıca meşgul olmak- tadır, Bakırköy — Malmüdürlüğü memurlarından — bazıları dı Maliye müfettişleri ta: dan isticvap edilmiştir. Tahkikata 2inci istintak hâkimliği — vazıyet — etmiştir. Nail beyin muhakemesi mev- kufen görülecektir. Nail bey- den başka açığa çıkarılmış kiznse yoktur. | Âdil B. ne dıyor' Bu hususta —malümatına müracaat ettiğimiz Maliye he- yeti teftişiye reisi Âdil bey muharririmize atideki beya- natta bulunmuştur: — Tahkikat devam ediyor. Yalnız (130,000) lira ihtilâs edilmiş değildir. (3-4000) lira- hk bir meblâğ ihtilâs edil- miştir ve mütebakisini kanum suz sarfiyat teşkil ediyor., Âdil bey önümüzdeki haf- ta içinde Maliye vekâletile temas etmek üzere Ankara'ya gidecektir. Hâkim mahkemede! Gördes hâkiminin Ağırcezada dün mu- hakemesine başlandı Sabık birinci Ucaret mah- kemesi aza mülâzimi ve halen Gördes hâkimi Cemil Beyin muhakemesine dün ağırceza. da başlanmıştır. Tütün tüccar. larından Mehmet Beyin iflâ- *'na birinci ticaret mahkemesi karar veriyor ve naip sıfatile de mabkene Cemil B. 1 tayin ediyor. İşte Cemil B. tütünler satıluken — cins ve miktarını tesbit etmediği gibi bir kısam eşyayı da hilâfı salâhiyet satı. yor, Bunun için vazifesini ih- malden ağırcezaya — sevkedi- liyor. Esnayvi mubakemede Ce- Mütercimi : Ahmet Fürkân 170 inci binden tercüme edilmiştir... Filip gözlerini açmış ve | ona: — Zararı yok, ne dunuz, demişti. — Bu hastahane gömleğini burada duvara asmak istiyor- isliyor: — Bilmiyorum, Matmazel Klod dün öyle emretmişti. —“wyleyse gömleği duvar raâ ağın. Hastabakıcı, elinde terte- miz üm!cnmlı bir hııtahıne . çiviye Filip daha koyu bir düşünce | ve daha — derin bir ıstıraba dalmak. için gözlerini - tekrar kapıyordu. Bu gömlek mese- lesi, simdi. onun için bir sr oluyordu. Biraz düşündükten sonra: Ha Büldüm; dedi; kendisile beraber bugün has- tahaneye gelecek olan Fransuva Dö Trev için olacak. Sanki bu adam çamaşırhaneye gidip bir gömlek alamaz miydi? Bu kızın bu herife karşa göster- diği bu incelik ne ? mil B. hâdiseyi anlatmıştır. Heyeti hâkime, sabık İ- tanbul mebusu Kavalalı Hü- seyin Beyle Nemlizade Mit hat Beyin şahit sıfatile mah- kemeye celpleri için muha- kemeyi başka güne talik et miştir. Haliç şirketi Zararının gittikçe arl- tığını söylüyor Haliç girketi zararının git. tikçe arttığından basederek tek. ra: holodıv.ve müracaat etmiştir! dnıuncuıııe devam ediyordu. — Bu adam sanki kendi. ni ilim namına feda mı ede- cek ? Ve onu bü yola sevk. ettiği için bir. büyük çeref Klodun namını tarihe mi ge- çirecek ? Bunlar geçeli çok zaman olmamış mı? Filip kıska- nıyordu... Ve... Elinden geldiği ka- dar Bu sihriyete muhâlefet ediyordu Pi çok, işsiz, boşta gezen bir züppe ilmi hayata nasıl girebilirdi? Klod, bu düşüncesi, ken- dine açıldığı zaman şöyle ce- vep vermişti: — En soğuk, en iİşe yara- maz adamları - din gibi ilim de sımsıkı tutabilir. | vödür kamkli göcai Fdip — düşüncesine yol veriyordu: — Kladane diye bu çocu- ga rehberlik yapıyor? Eğer, ' yt ı çe ştöyle Burasını bızzat kizi Mar- yantini ağzından dinleyelim: — Pederim? her ne kadar 60 yaşlarında İsede (ihtiyar olmasına rağmen dinç ve sağ- lam bir adamdı. Son gün” lerde işsizlik yüzünden fena halde sıkılmağa, uzun uzun düşünmeğe başlamıştır. Bu derdimiz üzerine anne- min vefatı ile de karşılattık ve onun acısı ile de yanıp tutuşmağa başlamıştık. İşte bu acı üzerine (zavallı babam tahammül edemez ol- du ve dün sabah kendisini taraçadan aşağıya attı. Lâkin Allah babama acımış olacak ki babacığıma bir şey olmayarak ölümden kortuldu,, diyerek sözüne nihayet verdi. Andon ağa bir bacağın dan hafifçe yaralanmış, be- rayi tedavi hastahaneye ya- tırılmıştır. F abrıkalar Hıfzıssıhha komisyo- nu dün içtima etti Hıfzıssıhha komisyonu, dün Sıhhiıye müdürü Ali Rıza Beyin riyasetinde içtima etmiştir. Karaağaçtaki Tuğla fabri- kasının civarındaki mesakine ziyanı olduğuna dair olan do | ya tetkik edilmiştir. Evvelemirde Karaağaçta yapılan — tetkikatta — tanzim edilen rapor kıraat edilmiş, © civarın sıhhi vaziyeti hak- kında müzakeratta bulunul mMuştur. Şehrin umumi hıfzıssıhhası ile, bu gibi fabrikaların tef- tişi hakkında bazı mukarrerat ittihaz edilmiştir. Esnafa Ait cüzdanlar bitti es- naf cezalandırılmıyacak Esnafa tevzi edilmekte olan hüviyet — cüzdanlarının mıktarı az olduğundan bit miştir. Bu münasebetle yenisi ta- b'edilinceye kadar cüzdanı ol- miyan Esnafın tecziye edil- memesi hakkında kaymakam- lıklara Belediye — tarafından emir verilmiştir. Bir lira Bu kadar ceza verecek Şile müddetumumisi Naci B. bir maznuna tokat attığın- dan bir lira cezaya mahküm edilmiştir. iste- seydi bunun için mektep ve muallim kıtlığı mı vardı? Klod, bir gün buna da ce- vap vermişti: — O, femni tetkikata giri- şecek değil. Bu işde biraz pra- tik ile işe sokulmak niyetinde, Filip bunu kabul edemi- yordu.. Anhyordu ki, bu adam, kı- zın zayıf olduğu noktayı bul- muş, bu yoldan yürüyerek onu teshire çalışıyordu. Bunları açıkça Kloda söy- lemek, onu derinden yarala: yabilirdi Halbuki onu seviyor- du. Onun yaralanmasına razı olamazdı. Bunun için fırsat bekliyor — ve sükülü ihtiyar ediyordu. Zamanı gelince söy- Tediklerinin haklı — olduğunu o zaman Kloda teslim ettire- bilecekti. Klod'a gelince Filipi ilk ta- ıııılıl; ıüııden bıı ıııne kadar Yarım milyon Hiraya Türkiye emniyet Plânları- satılıyordu ——— aA a Aldatılmak sırası En- tellicens serviste! — Seni, beni ve bütün bu ülkenin evlâtlarını memnun edecek bir netice için mem- ıııırııye:.7 hak değlimidir? — Söyi — Entelijensservis memur- ları bu plâm — ele geçirmek için debhşetli bir tehalük ve feragat gösteriyorlar demek? — Bunun için her şeyi ih- tiyar edeceklerine şüphe yok- tur. Okadar ki, bu mevzuda ve atlatmak suretile teşebbüs- lerini bilfil! hükümsüz bırak- mak kabil olacaktır. — Azizim! yirmi devletin yirmişer — erkânı harp zabiti bir fikir sabitle bir araya gelse ve münhasıran — buna teksifi gayret etseler, gene bu neticeye, muvaffak olamazlar. Entenlijenstervis, — dünya- nın yangıncı, kundakcı teşki- lâtı bu, sen ne konuşuyorsun? Bütün maksatlarımın onlara iyi biroyun oynamak- tan ibaret olduğunu ve bu ve- sile ile demübim bir servet ele geçirmek esasına ve mesaimin münhasıran buna — müstenit bulunduğunu açıkca ögrendik ya? — Öyle bir kanaat hâsl etmeğe başlıyorum! — Ohalde bana zahir, mulin — bilhassa iyi bir yar- yardımcı olacağını vadet! (Ö.K.) gözlerimin içine sabit nazarlarla bir müddet baktıktan sonra âdeta devrişane bir va- zı ile mürakabeye vardı. Dü- gündü, düş ndü sonra : — Hüsnü maksadı. kabul ediyorum, Fakat mümkün ola- mıyacak bir çıkımaza girmek. — Sen evvelü, iştiraki va- det! — Edemem, — Niçin edemiyorsun ? Korkuyormusun? Korkuya se- bep ne? — Şeytanla çelik çomak oynamak bence bir çıkmaz. dır. Bu işin de Şeytanla çelik çomak oynamak kabilinden bir garibe olduğunu stöyledim. Zöyle girintili, çıkıntısız çıkmazlara girmek işime gek anez az İ <. Bu işinize beni müşterek görmezsen müteessir olma!.. Vatani ve milit hislerden bir lâhze müstağni kalmamak şartile sana yine muvaffakı- yetler dilerim.. Ressam arkadaşım bu söz leri çelik bir kat'iyyetle söyle- mişti. Ressamın bütün iştirak ve yardımı olmadan entelijens servis memurlarını aldatmak ise, benim için muhal idi. Bu itibarla ressam — arkadaşımın yardım — ve iştirakini temin etmek ve ancak bunun yardı- mile entellijene servis memur- larını aldatmağa — uğraşmak lâzımdı. (Devamı var) Amerika, zeytin yağı gümrügünüazalttı Amerika —müttehit Hükü. mıllııl tarife komisyonunun ittihaz ettiği kararla kırk lib- reden aşağı siklet fıçılarla ithal edilen z-ytin yağlarının gümrük resmi 9.5 sentten 9 sente ten- zil edilmiştir. Belediyedeki teftişler bitti. Netice anlaşıldı! Suiistimallerden dolayı iki muha- sebeciye işten el çektirildi Belediye müfettişleri tora- fından yapılan teftişler bitmiş- tir. 163 müessese ve daire teftiş görmüştür. Bir iki vak'a müstesna ehemmiyetli suüsti. mal ve hatalar - yoktur.Yalnız Bakırköy muhasebesinde bazı kusurlar görülmüştür. 929 sene sindeki hesaplarda — görülen noksan dolayısile muhasebeci- ye işten el çektirilmiştir. Bun- dan başka köprüler tamiret komisyonunda tesadüf edilen sulistimal tahkikatı da ikmal ı-dllııılı. ıdliyuyı vcrlleu ne kadar soğuk dıvıııuıııu. Ve nihayet bu müddet zarfın- da onu — beğendiklerinin ilk safında buluyordu. Klod'un bu şımarık, zengin fakat buna mukabil terbiyeli talebesi, öyle keskin bir zekö eseri göstermişli ki, bu Klodu sarhoş etmeğe kâfi gelmişti. Bu istidadın beyhuda israfına göz göre göre razı olabilir miydi? Flip, bütün bu geyleri dü- şündükçe verecek cevap bula- mıyordu. Bu mücadelede ken- disinin — kuvvetsiz. olduğunu anlamıştı. Ve bu zengin züp- peyi tanımağa karar vermişti. Nihayet bu da oldu. - İlk tanışdıklarır gün — Fransuva, Filipi büyük bir nezaket ve samimiyetle selâmlamıştı. Bu- va mukabil kendisi ona nasıl kabaca mükabele etmişti... Ve Fransuva bunun hiç farkında | olmamış gibi davranmıştı. rak mütantikliğe havale olun- maştur. yevmiye'erinde ki sulistimale ait tahkikat neti- cesinde muhasebeci Kenan, fen memuru Sabri Beylere işten el çektirlmiştir. Müfettiş- ler sermühendisin de Tüzumu muhakemes'ni — istemişlerdir. Yapıldığı iddia edilen — sutir- timal 2500 liradır. Diğer tarafıan Mü!kiye heyeti teftişiyesi tarafından bir. rapar tanzim — olunarak Dahiliye vekâletine gönderil. Bu iki rakip erkekğin ilk karştlaşmaları hakikaten garip olmuztu. Filip, Fransuvanın söylediği bazı cahilâne sözleri ele alarak bu hataları yüzüne, vuruyor, fenoi istilahlar geç tikçe onunla alay ediyordu. Fransuva bunlara hiç da- rılmıyordu. Neticede bunlara aldırma- mağa karar — vermişti. Ve Klod ilk gördüğü zaman şöy- le demişti: — Süküt, hakiki hislerin ifadesidir. Onların kökleri ise daima kalptedir, Klod, Filip bu acı ve müs- tehzi kelimeler karşısında ya- ralanmış gibiydi. Demişti ki: — Herkes bir. olmaz, ba- zıları haykırarak ifade etmeli. Filip. — Klod'a bunlardan bahsettiği için çok mevstaripti. Ve Kold'dan af talep etmişti. Çünkü.. onu seviyordu! (Derseti ösd ce