28 Kasım 1934 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

28 Kasım 1934 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

rHabeşıslan ile Italya arasında yakında harp kopacak mı? Japonyanın Habeşistana el atması ve Habeş | “Grdusunun asrileşmesi İtalyanın işine gelmiyor * Son günlerde İtalyanın Habeşletmna kaşı bir takım hazırlıklarda bu- “lunduğu haberi ortalığa yayıldı. Bu haberlere göre İtalya, ötedenberi Habeşistan bakkında beslediği bir takım fikir va aiyetleri gerçekleştir. , Habeşintana karşı mlg; tama bu arada vrüpada,. bir takım lerden kurtulduğu İçin bu hareketi göciktirmek mecburiyatini hir ği tamasılı Bu rivayatlar hakikate uygun İse yakında mühim bir hâdisenin vuk Vlliçen naşinna hai sarık Habeşintana kargı barekete önce yalaiz F uY alâkadar eden Habeş ülke- 'ye mühim bir Öevictin görünmesidir. Ba devlet Japanyadır. Japonyanın Hebeşietanda pamuk - yetiştirmek arazi alman, ticaret işlerinde diğer devletleri geride bırakması, İab 'a üzerinde derin bir kesir yapmış ve o daba fazla süratle harekete Görüklemek istidadım göstermiştir. Diğer mühlm bir âmil İtalyanın Eritre mürtemlekesini ile Somalıdaki dekesinl. birleştirmek ve birbirine - bitiştirmek istemesidir. Ba Iki Müntümleke araanda İve Habep toprakları uzasiyor. Habeşinten ile İtalya aramnde bir hâdive vukuu takdirinde ne ' Şimdiden bir büküm vermek imkâm yoktur. Çünkü Habeyistanın da- 5 yaziyeti pek iyi malüm değildir. Fakat Habeşi karileştirmekte oldağu söylenmekte, ve busun da Iki OĞ B yardım ettiği ilâve olunmaktadır. inün / yazısı iye dönmekten — başka çare yok mu? © Finci Sahifeden Devam — Esbak Başvekilin bu fikirlerini iyen (Tan) gazetesi de, böy- le birşeyin kabili tatbik olmadığını, ennin tarakkisine kimsenin manl ağımı ve binsenaleyh ikti.. bahranı ortadan. kaldırmak Londra 27 (A. A) — Gaze. telerin yazdıklarına göre, gü- ya sabık bir Sırp diplomalı, yabut ki bir Karadağlı gazete- ci olup gaz dolu bir otel oda- 'sında ölü bulanan * Voislâr Petroviç, adlı adamın ölümü etrafında açılan tahkikat epey merakkı şeyler meydana. çıka- rataktır. K tansiye edenlerin günden, .ş..ı.".:..ı.ıu....’."':..ı 'on dekuran üle ermiş ve yirminel marın yrında da en yülsek mertebe. me çıkmıştı. O devirde devletlerin münasebetleri bir takım kaidelere, bağlı idi. O zaman bir çi gibi. zayıf olan devletler müs 'olmak üzere bu kanunlar aralarında hemen hemen mü: surette tatbil: olunurlardı. Mil- dabili idarelerinde de bür Yük bir müvazene vardı. Hükümet. İerle mülletler birbiriyle anlaşırları inin hakkına, vazilesine ria- yet ederlerdi. Bu enyede dünyada İf bir rahatlık ve elâmet, bir ferahak- ve refah bür küm sörerdi. Bundan anlaşıhyor.ki garp medeniyeti hakikaten yirminci başlarında / geyerine ermişti. “Daily Ekspres, — güzelesi, “Petroviça in, bir dostuile kos nuşürken, Kral “Aleksandr. n Sölümünü önceden söylemiş ol duğunu yazıyor. Bir Arnavut suikastçisinin tahliyesi 20 Şubat 1931 senesinde Vi- Masal koyarak ö eden büzün esaslar. bozu'muz. Bir kere devletlerin münsse: de amen hi düzgünlük çektiği bir telgrafnamede di- n şaşkın o ve gelmişlerdir. İae bügün Avrupanın bir çok ” fikir adamlarını, müharrirlerine, âlimle Meşhür - kalp mütehassısı olup Stalin yoldaşa da bakmal fta bulunan profesör Smirnof Varşovadan Moskovaya döner- ken kandisile görüştüm. Doktor, k İp hastalığınn te- davisi için bulduğu yeni wul sayesinde - kalpleri düran ve ölüme mahküm bulünan on iki hastayı şimdiye kadar kurtar- dığını söyledi. ve dedi * —Bulduğum — yeni gudür : Kalbi duran, yahut duracak olan hastanın kalbini ameliyat ile çıkarıyorum ve yerine eleke trikle işliyen ve kavçuktan yar pılan suni bir kalp koyuyorum. Bu suoi kalp hastanm vü cudunda bir kaç dakika mür iyor. Bu esaada hastanın bakik? kalbini ameliyat höcreme gö- ürüp tamir ediyorum. - Eğer kalp kesik ise dikiyorum, en. bukade et etmelerin re içlerinde ....J eserleri Oolan irekkiye bukadar düşmenlar. zuz irinden birdenbire - durdürmak z mümkün değilse, insanları da alışıp ilerlemekten menetmek oks. 'mümküs değildir. Fakat mu> hakkak olan birşey var,ki oda iyor, — Birimde çok merak ettiğimiz ve “bretle beklediğimiz gey garp âler “gülnin bu ölçüyü bulup bulmıya ir. Acaba Avrapalılar, zarı. lerin sevkiyle bu Siçüyü nihayet ncaklarmı ? Yokan — büsbi çırncaklar ı ? , Ebüzziya Zade | | Esrurengız bir ölüm daha! Marsılya faciasını önce- den söyliyenin ölümü... Macaristana göre siyasi gerginlik azalmış Kalbini tamir edip yerine lüyü diriltmiş! Fransa, deniz sil: dine taraftar Yalnız bir şartı var, o da gibi hukukunun inl Paris 27 (A A) — Havaz Ajansı bildiriyor : Fransanın deniz bütçesinde 1931 yilmda 300 milyon, 1933 yılında 125 've 1934 yılında da 59 milyon frank indirilmiştir. Bu süretle 1933'den beri ya pilan azaltmalarla 487 milyonu bulmuştur. Denir bütçesi mazbata mu- harriri M Stren, Fransanin barşa olan arrısunu gösterme maksadile azaltmayı kabul et- miş olduğunu, Japonyanın ise deniz bütçesine ait bir yılık parayı 1933 ye 1934 seneleri arasında yüzde eli nisbetinde arttırmış, Âmerikanın da yine bu inşaat için 1934 senesi büt- çesine 200 milyon dolar, yani yana operasında — Arnayutluk Kralı “Zog, in urmak isterken yaveri “Topolay,, 1 oran “Guie elosbi,, bir kaç gün evvel tah- liye edilmiştir. Bu adam hapise haneden çıkar çıkmaz nereye gittiğini belli etmiyecek bir ye- ve sağınmıştır. Krala merbut bir Arsavudün uzun yaman danberi kan gütmek ve inti- Leh -F ransız kam almak için Viyanada bek- | — <. > lediği söylenmektedir. Gule. Münasebatı nasıl? Töshi bu sebepten izini belli etmeden ortadan kaybolmuştur. Macarlara göre siyasi ger- ginlik azaldı Budapeşte 27 — Macar - yasi mehafili, politika vaziye- tünde biraz iyilik - olduğunu, gerginliğin azaldığını söylüyor. Macarlara göre büyük siyasi ıur..uıı.n gimdilik aü alın- gibi ! eksiyona muhtaç ise bunu ya- piyorüm. Meselâ bir hafta evvel bir adam, — kalbine — inme rek ölmüştü. Hemen — kalbini Bir kaç dakika sonra hasta gözlerini açtı. Bu esnada - bo- zuk kalbi tamir ettim. Tamir işi bittikten sonra kav- çak kalbi çızardım, yerine aai kalbi koydum ve bir enjeksi. yon yaptım. Bu adam — şimdi yaşıyor. , Kutup — topraklarında zengin madenler var Moskova 27 (A.A.) — Kutup enstitüsü müdürü M. Samoilo. tiç kutup topraklarında zengin madenler bulunduğunu - bildir-. miştir. Samoiloviç 1934 — yılmdaki jeoloji heyeti / seferiyelerinin ample takım adalarında çinko ve Veciukostak altın, çinko ve kalay bulunmuş olduklarını söylemiştir. Amerikada mah. âhlarının tahdi- — $ görünüyor.. Vaşington, da olduğu | kâr edilmemesidir | #ç buçuk mülyar frank para koymuş olduğunu söylemiştir. İtalya ise deniz tezgühlarına 35 €r bin tonluk iki zırhli koyınuştur. Fransa, bu yoldaki hukuku- Bün korunmuş olacağını unut- mavaktadır. Mazbata muh riri, Fransanın yeni bir konfe- ransa girmeğe anık olduğunu, çünkü deniz anlaşmalarının el #iklerine rağmen uzun çağ ( silâhların - tah büyük faldesi görüldüğünü söyliyerek demiştir ki: — Fransa Vaşingtonda ol- düğü gibi. hukukunün — inkâr edilmiyeceği yeni — uzlaşmaları | iyi bir surette karşılar. Ve bu | uzlaşmaların genel silâhlanmıa yarışını dürdürmasini ister,, puslar isyan etti | İki gardiyanı tepele- mişler, silâh ve mit ralyoz bulup kaçmışlar Huntsville Amerika 27 (A.A.)- Mahpuslardan altı kişi - gardi- yanlardan iki tanesini tepele- dikten sonra, bir odaya kapat- muşlardır. Bu adamlar, iki mili- ralyozla daba da başka silâh- lar alarak yakındaki bir garaj- dan zorla çıkarttıkları otomo- bile binip savuşmuşlardır. Fransız muhtirasının dost- luk münasebetlerine uyğun zihniyetle tetkiki bekleniyor. 21 (LA) — Rer ediliyor ; Diş. bakamı M Josef Beck, dün Fransız sefiri M Laroche ile görüşmüştür. Sefir, kendisine 27 Eylâl tarihinde Fransız dış bakamı tarafından Cenevre'de yapılmış karşılıklı yardım pro- jesi hakkındaki Leh - Fransız konuşmaları hulâsasına Fransa hükümetinin cevabını vermiştir. Fransa cevabının Fransa ile Lehistan —arasında bu — bap- ta evvelce yapılmış olan gö rüşmelere yeni bir. takım ua surları getirip — getirmiyeceği belli değilse de Lehistan bükü- metinin — Fransız - muhtarasını Lehistan ile Fransa arasındaki ittfak ve dostluk münasebet- lerine oygun bir zihniyetle tet- kik edeceği şüphesizdir. Ulus- in yakm- daki / taplantılarından - birinde M. Beck ile M Laval arasında bu uğurda doğrudan doğruya Fransız - Rus as- keri anlaşması? *“Fransanın tekzibine inanabileceğimizi samırım,, Londra 27 (X) — Avam hariciye bakanı M, * dem ştir ki: * — Franaz hükümeti Cu. martesi günü, bir Fransiz - Sov- yet arkeri anlaşması olduğunu tekzip etmiştir. Bu beyanata inanabileceği sanırım, , 'İneboluda Kar, Fırtına Vnpurlar Sinoba iltica ettiler |Yolcular İneboluya çıkarılamadı Beş gündür. süren Sinoba / sığınmışlardır. İstanbul / porlası ve yolcular Sinopta havamn / düzelmesini bekliyorlar. Bir kaç günndür sören fırlma bu sabah daba ziyade şiddeti- ni arlırmıştır. Hava yağmur ve karlıdır. fartmadan vaptırlar buraya uğramadan Sabahleyin limana gelen Sakarya vapüru yolcurunun bir kıs- ao çıkaramıyarak Sinoba gitmiştir. Fırtına devam ediyor. Açıktaki memurlar Açık Maliye memurlarının maaşlarının verilmesi için münakale lâyihası encümende kabul edildi Ankara 27 (Telefonla) — İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa da 've Seyhan vilâyetlerinde yapılan mall teşkilât dolayisile açıkta kalan memurlardan benüz bir vazifeye tayin edilemiyenlerin açık maaşlarına bütçede mevzu tahsisat kifayet etmediğinden mün: kale yapılması lâyihası bütçe encümeninde kabul edilmiştir. Ankarada soy adı alanlar Ankara 27 (Telefonla) — Burada soy adı alma faaliyeti bü- | yük bir bızla ilerlemektedir. - İktısat Vekâleti Deniz Müsteşarı Sadullah (Güney), Deniz nakliyat Umum Müdürü Ayetullah (Altug), çube müdürlerinden Avni (Bilgin), İbrahim ( Kender) soy adlarlarını almışlardır. Valiler Tekirdağında toplandılar Tekirdağ 27 (AA.) — İkinci Umumi Müfettiş, müşavirleri, hekân Umum Müdürü, Edime, Kırklareli, Çanakkale valileri dün gehrimize gelmişlerdir. Dün akşam toplantı yapılarak vilâyetiml zin mühim işleri görüşülmüştür. Heyet bugün da tetkiklerine devam etmektedir. Bu sabah Romanyadan (280) muhacir gelmiştir. Yeni Adliye kadrosu Ankara 27 (Telefonla) — Bütçe encümeni tarafından, adli- yede tatbik sahasına girecek olan yeni kadrolardaki açık maaş ve tekaüt ikramiyesi dolayısiyle bütçede elli bin liralık münaka- le yapılmıştır. Deniz yolculuğu tetkikatı Ankara 27 ( Telefanla ) — Deniz Nakliyat Umum Müdürü Ayetullah Altüg sene başımın yaklaşmam münasebetile sahilleri mizde deniz yolculukları üzerinde tetkikatta bulunmak Üzere Perşembe akşamı şehrimizden hareket edecektir. Meclise gelen lâyiha ve tezkereler Ankara 27 (Teletonla) — Ankaradayapılan emniyet abidesi, heykeller ve teferruntından gümrük resmi alınmaması, Ankarada yapılacak orta mektep binası için bazı vekâletlerin 1934 büt. çelerinde 47,000 liralık münakale yapılması, muallim vekilliğine tayin edilecek memturlara” verilecek vekillik maaşı, orta tahsil mekteplerinde yardımcı muallim çalıştırılması, devlet “—memurları. verilen aylıkların tevhidine dair kanunun tayin ve terfie ait hükümlerinin tefsiri bakkındaki lâyiha ve tezkereler Meclise gelmiştir. Viyana elçimizin itimatnamesi Viyana 27 (A. A.) — Türkiye orta elçisi Ahmet Cevat, reisi cümbur M. Mikla itimatnamesini vermin. Ve dostana nutuklar Taksitle satılan emlâk Ankara 27 (ALA) — C.H. | ve bedel mikt; Firkası grabu idare beyeti | için Manisa mebusları tarafın- reisliğinden : dan yapılan teklif Maliye Ve- C.H. Fırkası grabu rels ve- kili Cemilin başkanlığı altnda toplandı. Evvelce hükümet ta- afından taksitli olarak satılan emlâkin taksitlerinin uzatılması in huzuriyle konuşuldu. Ve idare hbeyetinin seçeceği bir encilmen vasıtasiyle bu mese- lenin tetkik ettirilmesine karar verildi — Bir ihtilâl teşeb- | Elâzizde yeni bir büsü daha —| — yol yapıldı Santiyago < Şi 27(A. A | İlltiz 27 (A Â) — Yapık Peru'da. bir ihtlal teşbbüsü | Bakla olan Sin metre aa hükümet kuvvetleri tarafından | EUnda Dve 20 mebe genilk akim bırakılmıştır. — 200 Kişi | caddesi bitirilerek halka açık tevkif edilmiştir. mıştır.