2 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

2 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

ha fazla rol oynuyorlar. Tabiatta hazır bulunan radyoaktif atomlara da aynı işler gördürülebilir ve gördürülüyor; fa- kat bunlar atom pilinde ısmarlama ya- pılanlar kadar maksada uygun değildir, re 20.000 parçadan fazla radyo - top satmıştır. Müstakbel — nimet tom enerjisi hakkında bütün bu öylediklerimiz bu günkü atom pil- lerinin bilinen karakteristiklerine daya- lırsa yukarıki hesaplarda esaslı değişik- likler olacaktır. Uç hafta önce Orford'- da bir ilmi kongrede konuşan tanınmış İngiliz atom fizikçisi Sir John Co! roft, bu bakımdan çok iyimse dünyadaki r görün- uranyum eğer d sa, insanlığa hemen hemen tükenmez bir enerji kaynağı teinin edecektir. Ge- lecek senenin başlarında — toplanacak büyük milletler arası atom — enerjisi kongresinde daha etraflı — tahminlerin ortaya atılması beklenebilir. Her halde şımdı de, gelecek sene de, atom enerji- bugu yaptıklarını ve yarın yapa- medeniyeti ortadan kaldırmazsa... Hoş Resimler: AKİS okuyan bebek 7'den 70'e.. AKİS. 2 EKİM 1954 BUNLAR HEP HAKİKATTİR A merika'da Cenubi Dakotanın Pierre kasabasında Luci Daon adında bir kadın mahkemeye müracaat ederek bo- şanmak istediğini bildirmiştir. Kadın hâkime bu arzusunun sebebini şöyle izah etmiştir : «Kocam beni herkese cüzdanımın kemiricisi diye takdim ediyor.» — Bunu uyan hâkim, derhal boşanma kararını vermiştir. P.) er sene olduğu gibi bu sene de Hol- daki —mezarlar — müdürlüğü halka yelpazeler dağıtmıştır. Bu yelpa- zelerin üzerinde reklâm olarak şunlar yazılıdır. : <<Dunyanın en rahat, en havadar Bu hususiyetlerden de etmek için Vasıyetnamenıze ölünce cesetlermızı ollywood — mezarlarına mülmesini kaydetmeyı ihmal etmeyi- nız.» — ÇU. P.) Italya nın Venedik — şehrinde kanal- lardan birine saçları dağınık bir ka- dının bağıra bağıra düştüğü görülmüş- tür. Yardıma koşan halk, kadını suyun içinden çıkarmak istemiş ise de bu ka- dının meşhur san'atkar Katherıne Hep- burn olduğu ve rol icabı kendini suya attığı anlaşılmıştır Nitekim, kurtarm; ğa koşan film çeken operatorler sahneyi bozmamaları için mâni olmuş- lardır. — (Newsweek). B irleşik Amerika'da insanları uyutup uyandıran garip bir gramafon kinesi icadedilmiştir. Istenılen saate go— re ayarlı olan bu gramal afona konan plâ- olmadan niyi dinleyenin uyuyak ldıgı tesbit edıl— miştir. Plâğın bir yüzü tamamlanınca öteki yüzü dönmekte ve ayarlanan sa- uyandırmaktadır. — (Time'den) * lmanya'nın Hagen şehrinde adamın biri, hırsızlıkttan muhakeme edilirken dınleyıcılerden biri ayağa kalkmış ve «Hâkim bey, yanılıyorsunuz, hırsız o i, benim» demiştir. Hâkim derhal sanıgı serbest bırakmış ve mahkeme sa- lonunda itirafta bulunan dinleyiciyi hiç bir sorgu ve suale lüzum görmeksizin tevkif etmiştir. u dinleyicinin hâkimin — kardeşi olduğu ve muziplik için boyle yaptıgı anlaşılmışsa da hakim kararından dön- mediği için yersiz bir muzıplık eden hırsızın yerine hapise atılmıştır. (New York Herald Tribune) irleşik Amerika'nın Broklyn şehrinde bir berber kendisine bir televizyon cihazı hediye edecek kimseyi 25 yıl parasız tıraş etmeyi taahhüt ettiğini, ga- Katherine Hepburn düşüyor Düşenin dostu olmaz zetelerle ilân etmiştir. Bu ilân üzerine berbere tam 150 tane televizyonlu rad- Şimdi berber, dükkânın tadil ederek televizyonlu radyo satışına başlamıştır. (The New York Times'den) merika'nın Detroit şehrinde kavga- ve birer otomobile atlayarak birbirle- rinin Üzerine son süratle gelerek tosla- mışlardır. Bu çarpış mada otomobiller birbirinin içine geçmiş, kavgacı karı ko- ca ise bu düellodan ancak hafifçe ya- ralanmak suretiyle kurtulmuşlardır. (New York Herald Tribune) Amerıkamn büyük şehirlerinden birin- e üç çocuk en meşhur bostanlar- dan birinden karp alarken hırsızhk suçu ile yakalanmışlardır emedi dâvaları yapılan bu ukla verileceği kararlaştırılacagı rinden bir tanesi elini kaldırarak usul hakkında söz istemiştir, ve şöyle de- miştir : «Çocukluğu esnasında o bostandan nan hâkimler, mübaşirler avukatlar ve dinleyiciler elleri kaldırmışlardır. Mahkeme sukut etmışt'r — (Newsweek) 27