2 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

2 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

SPOR Ankarada futbol mevsimi açılıyor Saha dolu, Tribün boş dugunu bılmıyoı'uz ma iyi görm haftaki idaresini pek beğen ilerdeki maçlarda Futbol Ankarada lig maçı 1ten hafta gerek — Ankara futbol başlaması, gerekse fut- bolde dedıkoduluda bir hafta olması ba- kım dan hayli yüklü geçmiştir. Cu- martesı ünü Ankara 1954 - 55 futbol şampıyonası merasimle başlamış ve dört kümede — takımlar mevsimin ilk karşı- laşmalarım oynamışlardır. Yeni futbol mevsiminin bu ilk haftasında ufak te- fek hâdiseler müstesna, geleceği gölge- leyecek ve bizleri düşündürecek üzücü hâdiseler çok şükür cereyan etmemiş- tir. Birinci kümede Cumartesi günü ilk karşılaşmayı Gençlerbirliği ile Güneş- spor takımları oynamışlardır. Ankara'- nın en eski ve en çok sevilen kulübü olan Gençlerbirliği, kadrosunda hemen hemen — bir değişiklik yapmış değildi. Buna karşılık birinci kümede ikinci yı- lını idrâk eden kümenin en genç takı- mı Güneşspor'lular, geçen yıla nazaran kadrolarında birhayli rötuş yapmışlar- dı. Bu rötuşta tam bır isabet olduğu da kuvvetli rakipleri karşısında başabaş zaman faik bir çıkarıp seyırcılerın takdırlerını topla— malarından anlaşılı yordu Verilmiyen haklı bir penaltıdan sonra takım, tecrü- hattının — zaptedemediği dolayı ele geçirdiği fir- sattan kullanamayışı ile bu ilk maçını golsüz bir beraberlikle — tamamlamaya muvaffak oldu. Muvaffak oldu diyoruz, çünkü kendisinin yaşında olmasına karşılık rakibi otuz seneyı bulan hem de kıymetli bir mazinin zamanımıza ulaşan bir takımı idi. Bu maçı 1dare eden Ankara'nın beynelmılel hakemi Cezmi Başar, ken dinden yretmege alıştığımız 1y1 ida- relerinden uzak bir idare tarzı gosterdı Vermediği penaltı daki görüşünü ne bes hücum heyecanından AKİS. 2 EKİM 1954 fakat Başar'ı dai— eye alıştıgımız için bu medik. Onu eskisinden daha iyi bulacağımız hakkında hiç şüphemiz oktur. Pazar günü oynanan Hacettepe - Ankaragücü maçı da tuhaf- bir tesadüf eseri olacak golsüz beraberlıkle netice- şampiyonasında bir benzerine ender rastlanacak olan golsüz — beraberliklerle neticelenen bu 1lk hafta maçlarında gol olmamak husu- sunda inadeden m kavi olacak kı dört cusu 360 d tin mucadelelerınde onu rakip kaleye atamadılar. Ankara — şampiyonluk unvanını bu futbol mevsimi sonuna kadar muhafa- za etmeye yetkili olan Hacettepe on- biri, beklenilen oyununu çıkaramamak- la beraber, evvelki haftalardaki hazır- lık maçlarının dağınık takımı olmaktan uzaklaşmış, daha derli toplu ve şuurlu bir oyun tarzı gostermıştır Takım he- men hemen şampiyon kadrosunu mu- hafaza ediyordu. — Vazifesi başka yere nakledilen Ruhi'nin yerini geçen yılın büyük istidadı Sami almıştı, okadar. Ankaragücü'ne gelınce geçen yıl taraftarlarım bırhaylı üzen ve endişeye düşüren Sarı Lacivertliler, sessiz se- dasız hazırl dıkları genç ekipleriyle doğ SÜrpriz Yı 1şl ardır. — Golsüz bır beraberliği Ank Şi pıy nundan berli; ampiyo rtaran Ankaragü çluler yeni mevsime dog u büyük ümitlerle girmiş bulu- nuyorlar Ekip birkaç hafta sonra An- kara futbol şampiyonasının en tehlikeli onbiri olmaya namzet görünüyor. Bu çetin maçı idare eden Faik Gökay, evvelki haftalardaki kendinden beklenmiyen bozuk idarelerinden uzak çok dikkatli ve güzel bir idare göster- di. Ufak tefek hataları olmadı değil, fakat ne derlet <<0kadar kusur kadı kı- zında da bul Teşk ilât ftanın en büyük dedikodusunu ise eteleri günlerdir. meşgul e futbol federasyonu ile Beden Terbıyesı enel Müdürlüğü arasında zuhur- eden ihtilâf teşkil etmektedir. Bu ıhtılafın değişen şahıslara göre Örü- nüşleri vardır. Bir defa ıhtılafın başlı ca sebebini sı maçlarında futbol federasyonunca İsviçre'de teşkil edilen seleksion komitesinin 6 bin lira- dür her nekadar ihtilâfın sadece fede- rTasyon Treisinin Avrupada bulunmasın- dan faydalanılarak — Federasyonun İs- tanbul'a naklinin kabul edilmeyişini göstermekteyse de, genel müdür daha evvel bir arkadaşımıza otobüste selek- sion komitesinin masraflarını kabul et- meyip, mahsup evrakını futbol federas- yonuna iade ettiğini söylediğini unut- maktadır. Buna içerleyen seleksion ko- mitesinden Adnan Akın, kendisinin fe- derasyon temsilcisi olduğunu ileri sü- rerek dilekleri — kabul edilmediği tak- dirde federasyondan çekileceğini bildir- miştir. Ayrıca bu ihtilâfa kamp müdür- lüğüne tayin edilen im Seymener'in durumu da karıştırılmaktadır. Bundan mplarda otoritesiyle sevilen lunmasını istemiyenler ve nihayet bu ver için Gündüz Kiılıç'ı hazırlayanlar bu tayin karşısında Gündüz'ün de çe- kileceğini ortaya atmışlardır. rüldüğü gibi ortada bir blöf Fakat beden terbiyesi genel müdürlüğü işi bu sefer cıddıye almışa benzedıgınden bu blöfün ve yeceği hususundaki mektedir. Gö Vardır kanaatımız kuwet— B arada şu sıralarda Budapeşte'- de yapılacak dünya demiryolları kon- feransında memleketımızı temsil et- mekte olan futbol federasyonu başkam ve Devlet Demiryolları Genel müdür yardımcısı Safa Yalçuk da Cu- martesi günü oynanan lig maçları sıra- sında bu istifa haberinin doğruluğunu bir arkadaşına söylemiştir. Genel Mü- dür yardımcısı federasyon üyesi bir ar- kadaşına maçları takip sırasında eğile- rek demiş ki : «Onlara (Adnan Alan ve Gündüz Kılıç) istifalarım geri almala- rını söyledim. Bu işi Yugoslav maçına kadar yürütüp ondan sonra toplanır bir karar alırız, dedim.» Safa Yalçuk'un bu itirafından son- ra bir atasözünün değeri canlı bir mi- salle bir kat daha kuvvet bulmaktadır. «Yerin kulağı vardır».. — C. S. Galatasarayın İzmirdeki maçı S adece üç beş kuruşluk bir menfaat temini maksadiyle İstanbul profes- yonel — takımlarının yaptıkları deplas- man maçlarından sonuncusunu geçen hafta Galatasarayın İzmire yaptığı se- yahat teşkil etmektedir. Bütün şartların aleyhimize olduğu bir Milli maç arife- sinde bulunduğumuz için Futbol fede- rasyonunun haklı olarak bir çok tedbir aldığı bir zamana bir emrivaki olarak 31