9 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

9 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

DÜNYADA OLUP BİTENLER rettiler. Bilhassa, hadiseyi ortaya atan Attualitta mecmuası harıl harıl satılı- yordu. etmeli ki, Montesi eden sadece İtal Dünyanın her bu me anlat- ih itiraf rezaletmden istifade yan teleri değildir. tarafında gazete ve mecmualar raklı hikâyeyi — okuyucularına makla meşguldür er. e Cumhuriyet zetesi! Montesi meselesınm tefrikası ıle gul. Misal mi: işte biz! Yani bu satırlar... Dâvanın sıyası tarafı bu suretle sona ererken sosyeteyi — alâkalandıran kısmı yeni bir hamle yapıyordu Sine- ma dünyasının en meşhur Üüç ismi, Piero'nun şahidi olarak dınlenmıştı Bunlardan ikici İngrid Bergman ile ko- Roberto Ros sellını dıgerı de güzel yıldız Alida Valli idi. Her üçü de Wil- ma Montesi'nin öldüğü gece eski hari- ciye vekilinin oğlu ile kendilerinin bir arada bulunduklarını söylüyorlardı. Bu delikanlı aynı gece iki yerde birden o» lamazdı ya... teler şimdi bu muammanın halli ile uğraşmaktadırlar. Galiba bizim Haşmet rbay dâvası ortada — tekrar edilmektedir. Dünya batacak Bırleşmış Miletlerde bu görüşmeler ve konuşmalar kurulup parlak nutuklar 1rad edilirken Avrupanın bir köşesinde bir adam, — saçları - dimdik mühim bir keşifte bulunuyo rdu. Sinyor Zarbano o tarihe kadar ah- bapları tarafından uslu akıllı bir adamdı. i elınden gelen 1y111g1 yapmak an çekmmeyen bir rak tanınmıştı. nfım kasabası adanın hakikaten en güzel köşelerin- den bırıdır ve Lentinililer hayatların- dan mnun, daha doğrusu gündelik gaılelerınden başka şey düşünmeksi- zin Ömür surmektedırler Sınyor Zar- bano kasabanın eczacısıdır. Fakat herkesin bir merakı olduğu, kimi av, kimi spor, kimi kumar ile eğ- lendiği gıbı Sinyor Zarbano da bo: vakitlerinde fizik ile uğraşmaktadır. Us beri atom bomi dikkatle takip tecrübede yüreği ağzına gelmektedir. Ancak, o sıralarda işin hakiki tehlike- sini anlayamamıştı ve meselenin — tet- kikiyle meşguldü. — Ortada bir aksak- lık vardı, bu infilâkler — tesirsiz kala- mMazdı. Fakat tesirleri ne olacaktı? - Bir gün İtalyan Cumhurbaşkanı ve İItalyan başbakanı birer telgraf — aldı- lar. Telgraflar Lentini'den — geliyordu ve altlarında Sinyor Zarbanonun im- 20 zası vardı. Sinyor Zarbone — nihayı müthiş keşfini — yapmıştı ve telgraflar devlet adamlarına onu haber veriyor- du: Dünya yirmi yıla kadar batacak- tır. Bu, gelişi güzel söylenmiş — bir laf değildi. Eczacı ciddi araştırmalar yap mış ve ancak ondan sonradır ki, müt hiş l_ıakıkatı görm şu M ele şuydu İlk atom infilâklariyle meydana ge- len şiddetlı radyoaktif — izotoplar ar- zın sathından, demir - kobalt - nikel- den murekkep olup muaazzam bir ha- kiki atom pili teşkil eden — dünyanın merkezine doğru sızmaktadır. Bu ağır- izotoplar, sızıntı sonunda — yirmi sene yamız bir atom gıbı infilak edecek ve bütün sistemi altüst ettiği gibi tabii kendini de mahvedecektir. Sinyor Zarbano buna karşı tedbir alınması lüzumunu son derece halisa- bir lisanla memleketinin cumhur- başkanma bıldırıy ayrıca bütün in- sanlık âlemine de haber veriyordu. Fakat Lentini'nin bu müthiş eczacısı ilimden nasibi olmıyan ve fizik bilgileri hiç mesabesinde bulunan geniş halk kütlelerine hakikati bu yoldan kabul ettirmenin imkânsızlığını da görmü- yor değildı İlim adamları ortaya attı- ğı nazariye üzerinde çalışıp bir are arasınlar, ancak halk kutlelerı de bu tapları karıştırdı, çevirdi ve çok — geçmeden buldu: peygamberlerinden Esay bundan asırlarca evvel dünyanın so- nunun 1962 senesinde geleceğini ha- ber Vermıştı İşte, Sinyor Zarbano da «yirmi yıl içinde» dıyordu İki beyan Hoş Resimler: arasından tam bir mutabakat vardı. Lentini'nin sakin eczacısının verdi- ği haberler burada bitmiyordu. Daha fecisi de vardı. 15 aralıktan i (Sinyor Zarbano tam tarihler vermek- ten çekınmı ordu, zira söyledikleri ıl— mi tetkiklerinin netıcesıyd) dünya sılm; ya başlayacak, yer yer zelzeleler birbirini takıp edecekti. sine gö- re eczacı dan bir müddet — evvel Orleansvılle in altını üstüne tahmin — etmişti. kadarcık yanlışlık kabul edilebilir. 15 Aralıktta başlayacak — sarsıntılar ise daha şiddetli olacak ve ok tahribat yapacaktır. Bunlardan kurtul- mak hakikaten güç olacaktır. Bunlar hep yaklaşmakta olan kıyamet günü- nün habercileridir. Şimdi Lentını liler ve bilhassa sin- yor Zarbano müthiş korku içinde dün- yanın sonunu beklemektedirler. Sicil- yanın bu güzel — kasabasında — herkes heyecanlıdır. Tâ Romadan gazeteciler gelip, kasabamn harikulade — eczacısı ile görüşmeler yapmakta, onun - fikir ve kehanetlerını gazetelere yazmakta- dırlar. Montesi hikâyesinin so- na erdıgı bugunlerde İtalyan umumi efkârı kendisine böyle yeni bir eğlen- ce bulduğundan dolayı tabii son dere- ce memnundur. İtalya cumhurbaşkanı ve başbakanı— çekilen telgraflara gelince, bunlar bu zatlara sıfatlan dolayısıle gittiğin- den, yani resmi müracaat — mahiyeti taşıyacağından — maalesef sepete atıla- mamış ve mevki-i muameleye konul- muştur. Sinyor Zarbano bir günde — şöhrete kavuşmuştur. Ama iyi, ama fena... Şehirde seyyar satıcı Çocuk ve 12 gölgesi AKİS. 9 EKİM 1954