9 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

9 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

Menderes Almanyada Ziraat sergisini geziyor Dış politika . alış veriş miskalle! ünyanın en büyük hava kumpan- yalarından olan S. A. S. 'ın tayya- resi altmış - kişilikti. Başvekilimizin Ti- yasetindeki heyet içeri girince, hemen bir tek kışılık boş yer kalmadı. Heyetimiz başlıca üç ana gruptan müteşekkıldı Bırmcısınde siyasi şahsi- yetler vardı. Başlarında bizzat Başve- kilimiz Adnan Menderes bulunuyordu. Değerli Hariciye Vekili Prof. Fuad Köprülü de oraya alınmıştı. Siyasi tem- silcilerimizin adedi 11 idi başka <«eksperler heyeti» bir grup mevcu kâletlerin ileri gelenleri ve mütehassıs- ları idi. Ziraatçı vardı, nafiacı vardı, işletmeci vardı, banka müdürü vardı. ütüncü Nihayet, bir gazeteci heyeti götürülüyordu. Gazetecilerin seçilmesi, tenkidlere uğradı. Muhalif gazeteler bu seçimde siyasi ölçülerin kullanıldığını yazıyor, hükümeti tenkid ediyorlardı. İleri sür- dükleri iddia şuydu: Muhalifleri götür- memek doğru değildi. Halbuki gazete- cilerin seçiminde kullanılan ölçü sureti katiyede siyasi değildi. Tamamiyle his- si idi. Burhan Belge veya Ahmet Emin Yalman muvafıksa da tarafsızdır. Cemil Sait Barlas ile Bur- han Felek ise muhaliftir. muhaliflerimiz de n gorunebılırler, 2) Türkiye de kullanılan ölçüler daha ziyade hissidir eyetımiz, ıstanbul Valisı ve Be- lediye — Reis üstad — Ordinaryüs itinayla tertiplenen bir uğurlama merasimi sonunda yola çıktı. Uğurlama — merasimi yer yer pek AKİS. 9 EKİM 1954 gülünç olmuştu. Ama heyetimiz, mem- leket için hakikaten son derece ciddi meseleleri halletmek vazifesini larında taşıyordu ve milletimizin 1fa— desini takı zaferler Veya konfetılerde bulmak âdeti olm halisane dıleklerı kendısıyle beraberdı u satırlar çıktıgı sırada Başvekili- miz ziyaretini tamamlamış olacak ve yurda ha reket edecektir. — Seyahat vesilesiylee - pek çok nutuk söylenmiş, Anadolu Ajansı pek çok — «tezahürat, coşkun alkış, yollara biriken h: vadisi vermiştir. Nutuklarda parlak lâf- ların söylenilmesi nasıl âdetse, devlet Hariciye . ... ...0 .00 00000 0 A N YURTTA OLUP BİTENLER adamlarımızla yola çıkan Anadolu A- jansı temsilcilerinin «şişirme» hastalığı her türlü ciddiyetten mahrum ve mut- laka tedavisi gereken bir dert halinde nüksettiğinden hakiki durumu onların yarattığı hava 1ç1nden anlayıp çıkarmak maale ef müşkü rağmen, ıkı hakikatin gözden uzak tutulmasına imkân yoktur. Alman milleti, eski bir silâh arkadaşı Türk milletine karşı hakiki bır sempati duymaktadır ve Başvekilimizin da bu sempatisini izhar etmiştir. ki Adnan Menderes Almanyanın hiç bir yerinde İstanbulda düzenlenen merasi- min onda biri kadar — merasimle dahi karşılanmamıştır. Yabancı memleketler- de izde de olması gerektiği gibi— yabancı devlet reislerinden baş- kasına «muhteşem tö: ren» yapılmaz, ta- kı zafer kurulmaz, havası estırılmez zum var? Adnan Menderes her türlü protokol zaruretının dışında, — bizzat halktan sempat alâka rmuştur Memleketımızın bılhassa 1950' n bu yana dünya siyaset sahasında elde et- ffak ol meğe muvaffak olduğu güzel mevkiin Alman dostlarımız tarafmdan anlaşıl- mamasına imkâ yoktur — Ruslara karşı bir kale olmamız ise - bu duru- mu tarih boyunca muhafaza ettiğimiz için her hangi bir tarih zikrine im- kân yoktur. Türkiyeye ve — Türklere karşı beslenilen iyi hisleri kuvvetlen- dirmektedir. de memleketimize bilinmektedir. Bütün bunlar başvekili- mimi, — alayişsiz bir hüsükabul gördüğünü ispat eder. cak dostlukla alışveriş arasında, Avrupalıların ve bilhassa Almanların nazarında büyük bir fark vardır. Dost- , dostuz, tabit! Ama, alışveriş için iki tarafın menfaati bulunması Bakanı